יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 32! מיקי גנור: "אם השיחה לא הייתה מוקלטת, אז תסלחי לי כבוד השופטת, אורי (קנר) היה אומר לי, תקשיב יא חתיכת בן זונה, זבל, חרא, אתה עכשיו מביא לי את הראש של שמרון ואל תזוז לי מילימטר כי אחרת אני יורה בך. זה מה שהוא אומר פה, זה ככה זה. לא צריך יום לימודים ארוך להבין"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 32 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: כן, אני רוצה לעבור לשיחת טלפון ב-14/07. זאת שיחה לאחר כבר שעו"ד שמחוני כבר הודיע על התפטרותו לניצב לוי.
זה ביום שישי בערב. תאמר לי, מה אתה, קודם כל למה אתה בהלם?

גנור: דבר ראשון, הנשימה שלי זה אני שומע, זה התקף קל של אסתמה, זאת אומרת הנשימות האלה זה התקף קל של אסתמה. אז כנראה ששם לא היה את המשאף.
בעצם כשהוא דיבר על שמרון, את האירוע אני זוכר מצוין במקרה הזה באירוע הזה, השיחה, אני הרגשתי שמצמידים אקדח לרקה מאוד ברור. מסבירים לך אנחנו חייבים את שמרון, לא נתת את שמרון, שמרון ומולכו זה בעצם מבחינתם היינו הך.
ההרגשה שלי הייתה פשוט, מצמידים לי אקדח לרקה בשפה הכי פשוטה, אתה תביא לנו את שמרון, מולכו. וכשאמרתי שנתי עוד פה, אני לא זוכר מתי זה היה, באיזה סיטואציה, אבל שנתי אמר לי מיקי אתה לא תוכל לעמוד בכל הגיבוב שקרים, אתה תלך עכשיו, מתי עם כל הניסיון שלו, אתה תלך עכשיו להמציא שקרים מהדמויות שאתה מכיר כמובן, מי שאתה לא מכיר אתה לא יכול להמציא עליו שקרים.
אתה הולך עכשיו להמציא שקרים על כל מי שפגשת אפילו בהיסח הדעת, אתה עכשיו תדביק לו שקרים, ואני לא זוכר מתי נתי אמר את זה בצורה, אתה הולך להמציא שקרים כי אנחנו יודעים את האמת.

עו"ד ניר: אני רוצה רק להתמקד.

גנור: עכשיו בנקודה הזאת של שמרון עוד משהו. אם לפני כן כבר נפלו לי האסימונים, אני מדגיש כבר, הבנתי איפה אני חי ביום שישי, אבל זה היה בשבילי, אתה יודע איפה אתה חי ואתה לא רוצה להפנים, אתה לא רוצה להפנים, אתה לא רוצה להפנים.
אתה עדיין יש לך איזה קמצוץ של אמונה, ברגע שהעלו את השם של שמרון וזה מולכו אז…

עו"ד ניר: אבל הוא לא אומר לך, הוא אומר לך, ההתייחסות שלך, הוא אומר שזה מבחינתנו דמות מאוד מרכזית בשם שמרון מאוד, ההתייחסות שלך מאוד מצומצמת וזה משהו שמאוד חשוב לנו.
הוא לא אומר לך תפליל את שמרון. אומר לך את ההתייחסות שלך מצומצמת וזה מאוד חשוב לנו שמרון.

גנור: אם השיחה לא הייתה מוקלטת, אילו השיחה לא הייתה מוקלטת, אז תסלחי לי כבוד השופטת, הוא היה אומר אורי, תקשיב יא חתיכת בן זונה זבל, חרא, אתה עכשיו מביא לי את הראש של שמרון ואל תזוז לי מ"מ כי אחרת אני יורה בך.
זה מה שהוא אומר פה, זה ככה זה. לא צריך יום לימודים ארוך להבין.

עו"ד ניר: אבל למה אתה בהלם? למה ההלם הזה?

גנור: כי רציתי להאמין, שקורים דברים כאלה רעים, אתה רוצה להאמין, אפילו אתה נתלה בהכי שטות.
אתה רוצה להאמין שיעצרו, אין שמרון, אין מולכו, אתה רוצה להאמין שיעצרו.

עו"ד ניר: כן, אבל הוא אומר לך שהם מתלבטים אם להמשיך הלאה. למה,

גנור: ואז אני מבין, ואז אני מבין, את השיחה הזאת אני צריך להיזכר, ואז אתה מבין שאתה חייב, חייב, חייב.

עו"ד ניר: מה חייב? אתה לא חייב להפליל אף אחד. אתה יכול גם לא לחתום על ההסכם.

גנור: לא, יש לי בצד אחד פצצת אטום של מס שיושב פה, מרחף מעל פצצת אטום של מס.
הם רוצים את הראש של ביבי, לפחות שאני אביא אותם קרוב לראש של ביבי, אולי אני אביא אותם לחדר של ביבי, אולי הם אביא אותם לאקווריום של ביבי, שאני אביא אותם לסביבה הכי קרובה, ועד עכשיו לא הבאתי אותם מספיק קרוב אז זה אובווייס.

עו"ד ניר: עכשיו, למה אתה אומר, אחרי שאתה אומר אתם לא רוצים נתונים נכונים, הוא אומר לך, "אני אומר אני פתוח לחלוטין".
אחרי שאתה אומר, "הדבר האחרון שאתם רוצים זה נתונים לא-נכונים". אומר לך, "אנחנו חס וחלילה אנחנו רוצים את האמת אבל יש דברים בזיכרון שלך, התנהלות יומיומית שמבחינתנו יכולה להעיד על מה שהיה כמובן, רק מה שהיה".
אז אתה אומר, "אז יכול להיות, יכול להיות, אני אומר אני פתוח לחלוטין". מה ז"א אני פתוח לחלוטין?

גנור: שאין שום דבר בנוגע לשמרון או מולכו, אבל זה לא מעניין אותם.

עו"ד ניר: אבל אומר לך שהוא רוצה את האמת.

גנור: אני אצמיד לך אקדח לרקה ואני אגיד לך את האמת, ואני אדקלם לך על דף, אני אתן לך את האמת ואתה תגיד לי את האמת.
תקרא לזה שבוי, תקרא לזה נאנסת, תקרא לזה מה שאתה רוצה. בשיחה הזאת שאותה אני זוכר, אני זוכר את השיחה הזאת. ואני זוכר גם אז שנתי אמר לי, אתה נכנס למסכת שקרים מטורללת לגמרי. מטורללת לגמרי.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »