יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 51! גנור: "מוטי לוי (ראש להב לשעבר) פתח בצרחות נוראיות, השיחה לדעתי הייתה קצרה, צרחות נוראיות, שנת מאסר ו-10 מיליון שקל ואם לא (תקבל את הסדר עד המדינה) נזיין את שרון (הבת של גנור)"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 51 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: אומרת עוה"ד בן ארי בדצמבר 2018 "אני יכולה להגיד בכותרת שההסדר לא היה על עבירות המס". אחרי שהיא הוציאה אותך מהחדר… "יש טענה כפי שאני הבנתי אותה שאומרת שהעונש של 10 מיליון שקלים ושנת מאסר הוא על פרשת הצוללות שקיבלת ממנה אמנם חסינות אבל אתה נענש בגינה"

גנור: אף פעם לא נאמר, אף פעם לא, זה אז אני מניח שאתה מתייחס למה שהיה ב-2018.

עו"ד ניר: כן נגיע לזה בהמשך בסדר בסדר נמשיך טוב עכשיו תראה. למה אתה מוכן ל-4,000,000 ש"ח?

גנור: מחשבה אין פה, איזשהו חישוב כלכלי שום, שום חישוב כלכלי או שום הבנה רק כשאני שומע שיש לי עשרות מיליוני שקלים אני עוד אצטרך לשלם את המס על עשרות עשרות עשרות מיליוני שקלים שומות.

עו"ד ניר: על מה זה אבל 4 מיליון שקלים שאתה מוכן לשלם?

גנור: קנס על זה שלא שילמתי מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים (כביכול) על הנדל"ן שלי באירופה, זה הקנס.

עו"ד ניר: טוב. עכשיו יש התייעצות נוספת שאני מניח, ששוב אין לי פה מעבר למה שכאן כתוב, מניח שפה דיברו איתך עוה"ד.
עו"ד סופר אומר כך לגבי נושא המס "על כל הכספים שהגיעו בהקשר חיל הים שולם מס בישראל כדת וכדין, כמו כן מה שאתם טוענים לגבי מבנה המס לא נמשכו מהחברות שעוסקות בנדל"ן לא נמשך מעולם כסף". עו"ד פנחס (מהפרקליטות) אומר "היה צריך לדווח בכל מקרה".
תסביר לי בשלב הזה יש טענה שאתה יודע, יש טענה שאתה יודע שלא מדובר על עבירת העלמת מס. אז למה הסנגור שלך אומר מה שאתם טוענים לגבי מבנה המס, לא נמשכו מהחברות שעוסקות בנדל"ן? הרי אף אחד לא אומר לך יש טענה, אף אחד לא אומר לך פה שרוצים, שזה אותה סוגיה של מיסוי בין-לאומי משיכת כספים לחברות נדל"ן בחו"ל.

גנור: זה אם אני משכתי כספים מהחברות בחו"ל ולא שילמתי עליהם מס אז בוא נניח שעל כל…

עו"ד ניר: אבל בשלב הזה אתה יודע שזה אי דיווח זה לא העלמת מס של משיכת כספים.

גנור: אי-דיווח זה SIDE EFFECT שלי, הליבה זה העבירות כספים כמו שיש בחקירות, זה היה זה האירוע, האירוע עצמו האלמנט הרביעי (זה האלמנט שהשופטת קבעה שבכלל לא הייתה עבירה) או איך שהוא נקרא זה האלמנט של העלמת המס, זה מה שעוסקים פה. אילן סופר עוסק במס הוא לא עוסק במשהו שולי, הוא עוסק בהעלמות מס בהיקף אדיר.

בהמשך:

עו"ד ניר: למה אתה בשלב הזה אומר, לפי מה שאני מבין, שלא נמשך כסף? הרי בשלב הזה, לפי הטענה, אתה כבר אמור לדעת שאף אחד לא מדבר איתך על משיכות כספים משם.

גנור: פשוט לא נכון, פשוט לא נכון. אם אפשר לחזור על זה, אני שומע את הוויכוח פה, את הסמנטיקה, דובר בהעלמות מיסים לכאורה של עשרות מיליוני שקלים, זה הנושא ואני מבין את הסמנטיקה המשפטית וסעיף כזה או סעיף אחר, זה לא הנושא בסטייט-אוף-מיינד שלי, בסטייט-אוף-מיינד שלי אם היה הנושא דיווח היינו במקום אחר.
הסטייט-אוף-מיינד שלי וזה מה שהיה בחקירות שציירו כל מיני מבנה חברות. דרך אגב, אני לא יודע אם זה נמצא בפרוטוקולים הגלויים אבל מס הכנסה שהוא חקר לא הבין גם כשהסברתי שבכלל כל החברות מוחזקות בישראל והוא לא הבין את זה.
הוא לא הבין את זה לדעתי עד הסוף, או שהוא לא רצה להבין. כמובן זה כבר נושא אחר והחברות, החברה הישראלית שמחזיקה את הנדל"ן הוקמה ב-2000 ו… לא יודע 6 7 8 משהו כזה, זה לא משהו מאתמול.

עו"ד ניר: טוב. עו"ד תדמור ממשיך "אנחנו מקבלים ומבינים שהוא לא יורשע בעבירות השחיתות אלא בעבירות המס והעונש לא הולם את עבירות המס".

עו"ד זוהר אומר "אנחנו באנו למו"מ עם נקודת מוצא שמה שהוא נותן מצדיק, שהוא לא יורשע בדבר ולא יקבל שום עונש". עו"ד בן ארי "זה לא המצב".
עו"ד אלי זוהר "לדעתי זה המצב. יחד עם זאת כופפתם לנו את היד בבוקר להסכים לתשלום כספי". עוה"ד בן ארי "אני חשתי שאתם כופפתם אותנו בבוקר התחושה הדדית".
מוטי לוי "הוא אמר שהוא ישלם מחיר, הוא ידע את זה בהבנתו את האירוע הוא נדרש לשלם מחיר, אחרי שהוא ישלם זה מאסר וכסף". עו"ד זוהר "לפי הצעקות שלו בחוץ הוא היה מוותר על יד".
האם הוצג בפניך אי פעם שהעונש, לפי מה שאומר עו"ד תדמור פה, בעצם מסביר שהעונש שמציעים הסנגורים לא הולם את עבירות המס ושהם מקבלים את זה שלא הורשע בשחיתות.
האם הדבר הוצג לך שהעונש שהסכמת לו בסוף הוא הולם את עבירות המס או שהוא עונש על השחיתות?

גנור: עונש על עבירות מס, עונש על עבירות מס, זה הנושא.

עו"ד ניר: טוב. עכשיו תראה אומר אלי זוהר "לפי הצעקות שלו בחוץ הוא היה מוותר על יד".
זכור לך מה איפה אתה איפה אתה היית זאת אומרת כי אתה לא היית כאן.

גנור: אני חושב שהייתי בלהב, אני לא יודע.

עו"ד ניר: כן למטה עמוד 12 עו"ד פנחס מתייחס לענישה בעבירות המס, לפחות שנה וחצי שנתיים אם שופט מקל אחרי הסרת המחדלים.
עוה"ד בן ארי "הוא יצטרך לישון, הוא מחולל העבירות לא יודע מה זה צריך גם להתייחס לחילוטים שעשוי לקבל בגין חשבוניות". עו"ד סופר "אתם נסחפים. כמו כן אם נמתח את החבל יותר מדי והוא יישנה גישה ייתכן שכל הפרשה תיקבר". עוה"ד בן ארי "אם לא היינו חושבים כך לא היינו יושבים פה, עדיין יש לנו אחריות ציבורית ולא ייתכן שאדם כזה… "
השאלה שלי זה הסוגייה של הסרת מחדלים, אתה יכול בבקשה להתייחס לזה? איך התייחסת לזה לסוגיה של הסרת מחדלים?

גנור: לא היה שום פניה בנושא של…

עו"ד ניר: פנו אליך אי פעם רשויות המס אחרי העניין?

גנור: בנושא הסרת מחדלים לא אף פעם.

בהמשך:

עו"ד ניר: עכשיו תראה מה קורה אתה לא נמצא שם ואז עו"ד זוהר אומר לשוטרים "הוא קיווה שהוא יוצא מחוץ למאסר נוכח מה שהוא נותן. דברו איתו עכשיו, אין לנו זמן". ואז מוטי אומר ככה "חוזר משיחה עם גנור. אמר לגנור שאו שסוגרים או שהולך לפיצוץ שנת מאסר ו-10,000,000 ש"ח".
אין לנו מזכר של זה את התיעוד של זה, קיבלנו רק כשקיבלנו את הפרוטוקולים, ממה שעולה כאן אלי זוהר אומר לשוטרים דברו איתו עכשיו ואז מוטי דיבר איתך. מוטי אישר שהוא דיבר איתך, הוא אמר שהוא אפילו הרים קצת את הקול והוא פה, ז"א מי שמתמלל את זה אומר שהוא אמר לך או שסוגרים או שהולך לפיצוץ שנה מאסר ו-10,000,000 ש"ח.
תתאר לנו ככל שאתה זוכר מה אומר לך מוטי לוי באותה שיחת טלפון.

גנור: אני הזיכרון הוא זה אני בממ"ד שם, אני יש שם טלפון קווי אני מדבר עם אלי זוהר. החלק של השיחה עם אלי זוהר אני לא, אני אגיד שאני לא בדיוק זוכר לא זוכר, מוטי לוי פתח בצרחות נוראיות, השיחה לדעתי הייתה קצרה, צרחות נוראיות – שנת מאסר 10 מיליון שקל ואם לא (לא ברור) את שרון (מוטי לוי אמר "נזיין" על שרון בתו של גנור).

עו"ד ניר: תגיד לי אתה, אתה אומר עכשיו טענה קשה כלפי ניצב בלהב 433. איך אתה, איך אתה מסביר שאומר לך ניצב בשיחת טלפון שהוא לא תיעד שהוא צועק עליך ואומר לך אנחנו "אם לא, נזיין את שרון"?

בשלב זה התנגדות של הפרקליטות שטוענת שמוטי לוי כבר העיד ולא נשאל על כך. השופטת אומרת שההתנגדות מוצדקת אך מתירה לשאול את גנור את השאלה.

עו"ד ניר: כן, מתי נזכרת בזה באמירה הזו?

גנור: דבר ראשון, אפשר להאמין או לא, אבל אתה מדחיק, אתה מדחיק ומדחיק ומדחיק. זו הדרך שלי כנראה להתמודד אולי אחרים, אני מדחיק.
הזיכרון של האירוע הזה, אגב כמו זיכרון את האירוע שהיה במקלחת כדוגמה, עד שיואב תלם לא עלה וסיפר אני לא זכרתי, לא זכרתי את זה, לא זכרתי שהיה כזה אירוע נמחק מהזיכרון. ואני מניח שיש עוד הרבה אירועים שעברתי שנמחקו מהזיכרון שלי ואו שיחזרו אי פעם או שלא.
רק אחרי שמוטי, מוטי ניצב מוטי לוי, אני לא זוכר את השלב הזה. אז נזכרתי כשהוא העיד על השיחה נזכרתי, בעצם ב… איך השיחה הזאת הייתה.
ז"א לא לפני הדחקתי את השיחה הדחקתי את הכל כמה שאני יכול, כי הרי זה אירוע בלתי נתפס, ונכון לא עמדתי בזה לבושתי, לא עמדתי בזה כמה שאני חזק וכל המילים היפות שאמרו פה, לא עמדתי בשיחה הזאת באיום שהוא כל הזמן, כל הזמן היה המכשיר, היה בני משפחה בני משפחה כי ידעו היטב את הרגישות שלי לשרון, שהיא עו"ד, למשפחה. ידעו היטב היטב את הרגישות שלי והשתמשו בזה כחומר ביד היוצר, גברתי השופטת, ככה השתמשו בזה ואני לא מתמצא בתהליכים המשפטיים, אני מצטער לגבי השיחה שהייתה פה, אני לא מתמצא ולא מתיימר להתמצא בתהליך המשפטי שהיה פה. אז נזכרתי יותר מאוחר נכון.
האם אני אזכר בעוד דברים? לא יודע אני מדחיק כמה שאני יכול ממה שהיה, כמה שאני יכול אני מדחיק. גם ככה אני (לא ברור) אז אני מדחיק גם את זה.

עו"ד ניר: שאלה האם ניצב לוי אומר לך שם "תשמע זה 10 מיליון ש"ח זה על עבירת דיווח, זה על צוללות הוא אומר לך על מה זה?
או שהוא שם את זה על השולחן ואומר…

גנור: אין לי זיכרון של רזולוציה כזו, אין לי זיכרון. אני חושב שגם השיחה היא מאוד מאוד קצרה. אני מדבר עם אלי זוהר לא הייתי מוכן שהדובר יתחלף, השיחה לדעתי אם יש איזשהו משהו (לא ברור)…

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »