יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 37! גנור: "אפילו בוגר בית ספר יסודי מבין מה מטרת המשטרה, מה מטרת הפרקליטות, ולשם אני צריך להביא אותם, בכל דרך שהיא אני צריך להביא אותם לשם. כי אחרת שוב פעם, רמזו לי כבר ביום שישי בצורה הכי בוטה, עם שני אקדחים, אחד אורי קנר, אחד יואב תלם, אם אני לא מביא אותם לקרבה של רה"מ, לקרבה מספיק גדולה שהם יוכלו להמשיך את הקטע האחרון, אז החוזה בסכנה. ואני ברגע הזה מבין שזה האקזיט שלי מהטירוף, או-קיי, זה הכל. מסכן. זה גיבוב של המצאות ושקרים"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 37 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: מוטי לוי טען שאף פעם אתה לא אמרת, גם אגב יואב תלם, אף פעם לא אמרת שאתה יכול לסגור להם את הפינה הזאת (הכוונה לפינה של נתניהו).

גנור: נכון. כי מה היה בנדמה לי, מוטי לוי או אני, אני לא זוכר השתמשנו בביטוי המייל האחרון. ז"א אמרתי מה היה בין שמרון, מולכו, שטייניץ לרה"מ, לא הייתי שם. אז אני לא יודע. אז אני יכול להמציא את הסיפורים עד לשורה הזאת, עד לשלישיה, אני לא יכול להמציא את הסיפור למי שלא הייתי בשום דרך.

עו"ד ניר: שיהיה רק ברור. כשאתה אומר להם בתשובה לידיעה של רוה"מ ששמרון מייצג אותך, אתה אומר, "אני לא מבין את השאלה, מה זה אם כן היה או לא היה"? איך זה שאתה לא מבין את השאלה? אתה אומר 48, "אני לא מבין את השאלה, מה זה אם כן היה או לא היה". הוא אומר לך, "היה או לא היה, האם רה"מ ידע ששמרון מייצג אותך"?

גנור: אני לא יודע. לא יודע.

עו"ד ניר: אבל אתה שואל, מה זה אם כן היה או לא היה?

גנור: No Clue.

עו"ד ניר: נתקדם.

השופטת חיימוביץ': השאלה היא, ושראש הממשלה לא ידע ששמרון מייצג, זאת השאלה.

גנור: כן.

השופטת חיימוביץ': או-קיי. זאת השאלה, אם ראש הממשלה ידע או לא יודע ששמרון מייצג אותך. זה היה או לא היה?

גנור: זה בדיוק אותו קטע שאני לא יודע להעיד עליו.

עו"ד ניר: אז למה אתה מפנה אותם לתיקייה? אתה אומר יש תיקייה עם פגישות, שמרון ריכוז של כל המפגשים. מה זה, מה זה קשור למה שהם שאלו בכלל?

גנור: יש מטרה. אני משתדל למלא אחרי מבוקשם הכי טוב שאני יודע, עם עובדות, עם חצאי אמיתות, רבע אמיתות, אמיתות. העיקר שיגידו או-קיי אנחנו מסכימים. זה מה שאנחנו רוצים, כמו שקראו לזה האירוע, יש פה כל מיני ביטויים, חסר לנו עוד נתון אחד, חסר לנו שני נתונים. הכל סביב זה. איך מגיעים לרה"מ, לא נגיע לרה"מ או לא נגיע לקרבת רה"מ, לא נחתום איתך הסכם. ובשלב הזה תזכור זה יום שבת נכון?

עו"ד ניר: כן.

גנור: אני כבר בלי נתי. נכון?

עו"ד ניר: פה לדעתי הייתה לך שיחת טלפון עם,

עו"ד גולומב: לא שיחת טלפון, נפגש כבר.

עו"ד ניר: או-קיי מפגש עם,

עו"ד גולומב: עו"ד.

גנור: אז הם רק הגיעו, זה היה בשלב שהם נחתו.

עו"ד גולומב: שיחת טלפון הייתה יום לפני.

גנור: בסדר נחתו, זה ייצוג תיאורטי, זה ייצוג תיאורטי. זאת אומרת אתה מבין איפה שאתה נמצא. אתה חייב להתקדם בנתיב הזה, החלטת לשקר או-קיי.

עו"ד ניר: עכשיו תראה את ההמשך. קנר אומר לך ככה, "לא, שנייה תן לי, אתה תעמוד בפני חוקרים של המשטרה, ויכול להיות שהם יהיו קצת יותר חדים משוטרים רגילים, ויהיה להם תיק חזק עליי, אתה כבר מכין לעצמך את המחסנית מה אני יכול לתת.
אז אתה לא חושב לעצמך לבדוק את הנקודה הקריטית הזאתי? אם הייתה פגישה עם שמרון היה עם ראש הממשלה בפגישה ישירה או לא? כאילו זה לא, ב-8 חודשים האלו אתה לא חושב על הדברים האלו"? מיקי, "רגע, איכשהו אני, אני". אורי, "אתה מבין מה הכוונה שלי", אתה אומר, "כן, כן. אני כמעט בטוח שאנחנו נעבור על ה-3 נקודות… כי הרי נתתי לרונן הוראה להכין תיק שמרון ותיק אבריאל ותיק צ'ייני. הרי רונן הכין את כל התיקים האלה".
ואז בהמשך אורי, "תיק פיזי או במחשב תיקייה"? אתה אומר, גם וגם. בדיוק בשביל שלא יהיה לך ספק, עכשיו אני חושב לדעתי, לכן אמרתי לך 7, 8, 9, נדמה לי שיש דיווח של ביבי, של דוד מדויק, אולי מתוך גישה וזה, אני כמעט בטוח, בגלל זה אני זוכר את זה.
אני לא מצליח עכשיו לחדד מי היה בפגישה ואיך אבל אני אמצא את זה, אני אמצא, הסיוע הזה, הסיוע הזה, אני בטוח מוצא".
אתה יכול להסביר למה כשהוא אומר לך על הפגישה, של שמרון עם ראש הממשלה, הוא שוב פעם שואל אותך על זה. הוא אומר לך, 1, שזאת נקודה קריטית.

גנור: ברור.

עו"ד ניר: ו-2, אתה שוב פעם אומר לו, עכשיו אתה אומר נדמה לי, עכשיו אתה אומר גרסה קצת יותר

גנור: מתפתחת.

עו"ד ניר: מתפתחת. נדמה לי שיש דיווח של ביבי. מאיפה אתה, מאיפה אתה מביא את זה עכשיו?

גנור: מהראש.

עו"ד ניר: למה אתה אומר את זה אבל? למה אתה לא אומר כמו שאמר מוטי לוי, מיקי אמר לנו כל הזמן שאין לו שום דבר על ביבי, שהוא לא יכול לתת לנו?

גנור: אפילו בוגר בית ספר יסודי מבין מה מטרת המשטרה, מה מטרת הפרקליטות, ולשם אני צריך להביא אותם, בכל דרך שהיא אני צריך להביא אותם לשם. כי אחרת שוב פעם, רמזו לי כבר ביום שישי בצורה הכי בוטה, עם שני אקדחים, אחד אורי קנר, אחד יואב תלם, אם אני לא מביא אותם לקרבה של רה"מ, לקרבה מספיק גדולה שהם יוכלו להמשיך את הקטע האחרון, אז החוזה בסכנה.
ואני ברגע הזה מבין שזה האקזיט שלי מהטירוף, או-קיי, זה הכל. מסכן. זה גיבוב של המצאות ושקרים.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: שאמרתי מקודם שאני לא מבין מי, רק משנעול על מטרה מוחלטת, מוחלטת, מוחלטת. יכול לקנות גיבוב כזה של שקרים או המצאות כאלה.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »