יומן הבוקר
מיקי גנור, יואב תלם (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 38! גנור: "אני צריך עכשיו לדחוף את רה"מ בכל מקום. אמוניה לדחוף את רה"מ, קו חשמל נדחוף את רה"מ. מה זה משנה אם זה שייך או לא, נדחוף את רה"מ פנימה בכל מקום זה מה שרוצים. בכל פעם שאפשר להגיד רה"מ, אנחנו נכניס את המשפט רה"מ, כל מקום. קשור, לא קשור, לא חשוב. אנחנו נכניס רה"מ"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 38 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: טוב עכשיו, עכשיו תראה עוד התפתחות. תראה מה אתה אומר, תלם שואל אותך, "הבין דובר במפגש", "עם אנגלוס באתונה ונאסוס, דובר על זה, דובר על רה"מ ראש הממשלה".
מיקי, "אתה לא אומר את השם במפורש, אתה אומר אנחנו נדאג". יואב, "הם". מיקי, "בכל". יואב, "סידורים". מיקי, "הסידורים הדרושים עם כל הרשויות בישראל בשביל להשיג את האישור, אנחנו נוודא שראש הממשלה או השר ייתן את הגיבוי, את הגיבוי הפוליטי וכו' וכו', אפשר להמציא עוד 10 משפטים". יואב

גנור: איפה כתוב להמציא?

עו"ד ניר: אתה רואה, להמציא עוד 100 משפטים. אתה יכול להסביר מה זה אפשר להמציא עוד 100 משפטים?

גנור: מה שזה נאמר, כי המדובר פה באם אני זוכר טוב, דובר על פרויקט בזמן שהייתי קונסול כבוד של קפריסין בישראל, דובר על קו חשמל מישראל דרך קפריסין, לחבר את ישראל לקפריסין בקו חשמל לגיבוי. מבוסס על מאגר הגז אפרודיטה ששייך לקפריסאים.
הקפריסאים מאוד-מאוד-מאוד רצו את הקו הזה, מכירת חשמל לישראל. מאוד-מאוד התאים להם. ולקחתי את שמרון איתי לטפל בכל ההיבטים המשפטיים. מתי זה מת, אני לא זוכר, אבל זה מת בדרך.

עו"ד ניר: או-קיי. אתה יכול להסביר שאתה אומר, "הסידורים הדרושים עם כל הרשויות בישראל בשביל להשיג את האישור, אנחנו נוודא שראש הממשלה או השר ייתן את הגיבוי את הגיבוי הפוליטי וכו' וכו', אפשר להמציא עוד 100 משפטים".

גנור: ברור, כי אני צריך עכשיו לדחוף את רה"מ בכל מקום. אמוניה לדחוף את רה"מ, קו חשמל נדחוף את רה"מ. מה זה משנה אם זה שייך או לא, נדחוף את רה"מ פנימה בכל מקום זה מה שרוצים.
בכל פעם שאפשר להגיד רה"מ, אנחנו נכניס את המשפט רה"מ, כל מקום. קשור, לא קשור, לא חשוב. אנחנו נכניס רה"מ.

עו"ד ניר: עכשיו תראה את התפתחות פה, יואב, שואל אותך תלם, תת ניצב תלם. "היו במקרה הזה, היו לפי מה שאתה יודע כבר פניות למשרד רה"מ"? מיקי, "מהנהן לשלילה". יואב, "לא היו". מיקי, "זה עוד לא התחיל". יואב, "לא היו אבל גם בהתחלה, בהתחלה, תשיג לי את, לא ברור, מדברים ביחד". מיקי, "לא, לא, לא". אורי, "אבל יש כל מיני מפגשים של רה"מ עם נשיא יוון, נשיא קפריסין". מיקי, "נכון, נכון, נכון". אורי. "זה קשור לזה"?
ואז אתה אומר, "כן, לא, זה בפגישות האלה הם מדברים דווקא על הפרויקט המתחרה, במה שרה"מ נתן גיבוי זה מעניין לחיבור הגז, רה"מ נתן דחיפה מאוד חזקה כי תשובה משלם לו, אז הוא הלך על הגז". אורי, "תשובה משלם למי לרה"מ"? אתה אומר "כן". אתה יכול להסביר לי איך מתיק 3000, הגענו לזה שאתה בקשר למשהו אחר לגמרי מספר כאן סיפור שתשובה משלם לרה"מ?

גנור: כי אני צריך לערבב את הכל. אני חייב סליחה, זה נשמע זוועה אבל אתה בתוך סד, בתוך מנהרה, בתוך טירוף, אתה מבין שכל מקום שתדחוף את רה"מ תבורך. כל מקום שתדחוף את רה"מ תבורך. ואני רוצה לנסות לצאת מהטרפת הזאת.
מה הקשר לתשובה רה"מ, אין לי מושג מה זה משנה, אכלו את זה, או לפחות נראה שאכלו את השטויות.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »