יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 50! גנור: "אין פרשה, אין פרשת שחיתות, אין צוללות, לא היה צוללות, נולד בתקשורת והתפתח בתקשורת והתפתח לצוללות שנוסעות הלוך ושוב על הכבישים ומה עוד, וידעתי שאין צוללות, כבר קנו את הקורבטות, כבר קנו את הצוללות"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 50 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: מר גנור אנחנו ב-20/07, הקראנו את הפרוטוקול עד השלב שחוקרים אותך ועכשיו אנחנו חוזרים לאותו דיון של הפרקליטים ביחד עם הסנגורים.
אנחנו עכשיו ממשיכים. הרגע שוב אני אעשה לך רק סדר – הקראנו את מה שהיה בבוקר, בצהריים חוקרים אותך, זה מה שדיברנו עליו לפני ההפסקה ועכשיו אנחנו בעמוד 10 זה התכנסות אחרי החקירה שלך.
עוה"ד ליאת בן ארי אומרת כך "לא הספקנו לכתוב את כתב האישום אבל אנחנו מדברים על עסקת תמלות (שם של חברה), משכורות פיקטיביות, מיסוי מקרקעין ומיסוי בין-לאומי.
סופר "הוא טוען בתוקף שאין כלום במיסוי הבין-לאומי הוא אומר שהוא הסביר את זה אבל אין בזה שום דבר". ליאת "אפשר לבדוק את זה יותר לעומק. אלעד ברור שהוא מחזיק מבנה חברות שהוא לא דיווח עליו". עו"ד פנחס (אלעד פנחס, אז הפרקליט המלווה), "עוה"ד בן ארי לא דיברנו עדיין על הכסף בחקירה הוא אמר שיכול לשכוח ממכמורת".
תתייחס בבקשה קודם כל לזה שסופר אומר שאתה טוען שאין בתוקף במיסוי הבין-לאומי.

גנור: אני ניסיתי להסביר ושעות על גבי שעות על גבי שעות של חקירות את המבנה של החברות, ניסיתי להסביר שזו חברה ישראלית, ניסיתי להסביר שחברת הבת מדווחת מיום הקמתה, חברת הבת הקפריסאית מדווחת ומדווחת ומדווחת,
לא נראה שכל מה שאמרתי לאורך ימים על גבי ימים זה עניין מישהו. התזה.

עו"ד ניר: אתה הבנת מה זה הרכיב הרביעי של מיסוי בין-לאומי? אמרו לך שזה עבירת אי דיווח (מאוחר יותר השופטת קבעה שאין פה שום עבירה)?

גנור: אף פעם לא עלה אי-דיווח זה SIDE EFFECT, הנושא עבירת מס של, כבר אמרתי את זה כמה פעמים, העלמות מס בחברות הנדל"ן של עשרות מיליוני שקלים על פני עשור פעילות של החברה או יותר מעשור, הפעילות של החברות ונדמה לי שאחד החוקרים עשה את החישוב שכל שנה העלמת מס של מיליון יורו שני מיליון יורו כפול 10 הגיעו לסכומים דמיוניים של העלמות מס.

עו"ד ניר: האם, האם מה שאומר פה עוד עו"ד אלעד פנחס "ברור שהוא מחזיק מבנה חברות שהוא לא דיווח עליו", עלתה טענה שמזה עוה"ד שלך היו צריכים להסיק שמדובר בעבירת אי דיווח. האם היה ידוע לך על זה משהו?

גנור: לא היה שיג ושיח על אי דיווח, לא היה שיג ושיח על אי דיווח, לא היה שיחה על זה אף פעם.

עו"ד ניר: טוב. האם ידעת שעוה"ד בן ארי אומרת שאפשר לבדוק את זה יותר לעומק?

גנור: לא.

בהמשך:

עו"ד ניר: האם הוצג לך ע"י הסנגורים שלך שנאמר ביחס לטענה שאתה טוען שאין כלום בתוקף במיסוי הבין-לאומי, שיש מבנה חברות שלא דיווחת לו?

גנור: הנושא, אמרתי כבר, מובהק. העלמות מס אם משתרבב לזה אי דיווח זה שולי.
האי דיווח הוא שולי, הנושא העלמות מס לכאורה של עשרות מיליוני שקלים, יורואים, דולרים, מה שאתם רוצים, כל מספר זוכה. זאת הייתה הפצצת אטום כפי שהחוקרים, אני לא זוכר את שם החוקר, כפי שמופיע בפרוטוקול, פצצת אטום זה מה שחדר לי לתודעה למוח להבנה שלי, כל מילה נכונה, שיש לי בתחום הנדל"ן שזה עיקר הפעילות ולא צוללות ולא קורבטות, יש לי העלמות מס.

עו"ד ניר: וכשעו"ד בן ארי אומרת שאתה אמרת בחקירה שאתה יכול לשכוח ממכמורת, זכור לך שאמרת דבר כזה?

גנור: לא, לחלוטין לא.

עו"ד ניר: יכול להיות שגם תגיד דבר כזה שאתה יכול לשכוח מהבית שלך?

גנור: לא.

עו"ד ניר: סופר אומר שהוא אמר לנו ללכת למהלך, הוא אמר לנו שמה שמנחה אותו זו הבטחת ביטחונם הכלכלי של בני משפחתו, הוא עושה את המהלך כדי לא להישאר בלי כלום.
הוא יודע שאם ילך עם זה עד הסוף הוא ייאלץ לוותר על חלק ניכר מכספו. כמובן שמדובר בעניין של מידה אבל אם אתם מציעים לנו שיוותר על כל הכסף או שמרבית הכסף שהוא מחזיק ברשותו כמובן שזו בעיה.
למה אתה חשבת שאתה יכול להישאר בלי כלום?

גנור: כי מאשימים אותי.

עו"ד ניר: מה שאתה חושב שיש עבירת אי-דיווח.

גנור: לא.

עו"ד ניר: מערך בחו"ל מה למה שתישאר בלי כלום? יש לך שם נכסים רבים.

גנור: אני לא עו"ד לא משפטן ואני שומע הרבה פלפולים משפטים מאוד מסובכים. הסטייט-אוף-מיינד שלי בחקירות הוא פשוט, יש לך העלמת מס שמטורפת, תקראו לזה איך שאתם רוצים, עשרות מיליוני שקלים. זה הנושא על השולחן, עיקר הפעילות שלי למרות שזה, לא יודע, משפט הצוללות.
עיקר הפעילות שלי היא נדל"ן לא צוללות ולא קורבטות, והמשפחה נבנתה מנדל"ן ולא מקורבטות וצוללות, וזה אני יודע היטב אז אם הולכים לתקוף את אבן הראשה בעבירות מס, אז זה מוציא אותי מדעתי לחלוטין, לחלוטין, לחלוטין. מה עוד שהאמנתי לחוקרים, אני האמנתי לחוקרים. הזוי מטורף, כן אני האמנתי לחוקרים.

עו"ד ניר: טוב בהמשך עו"ד תדמור אומר "על מה חשבתם כשדיברתם על סנקציה כספית?" עו"ד סופר "אקוויוולנטי או פרופורציונלי לעבירות המס".
עוה"ד בן ארי "עבירות המס נועדו לבוא לקראתו כדי שלא יורשע בשחיתות". עו"ד סופר "על מה, אבל מה זה משנה אם הוא מפסיד לכם או להם?" עו"ד פנחס "הכסף העתידי. האם, אה…" ואז עו"ד פנחס אומר "עו"ד סופר שואל איך אתם קושרים את העניין הכספי".
עו"ד פנחס מסביר שהסכום המתבקש יכול לנבוע מעבירות המס לפי הענישה שקבועה בחוק.
האם כשאתה חותם על ההסכם אתה חושב שהסנקציות הכספיות שלך הן נובעות מעבירות המס? הן פרופורציונליות לעבירות המס?

גנור: עם הקלה עצומה, זאת אומרת שה-10,000,000 שקל ושנת מאסר זה מדינת ישראל בטוב ליבה באה לקראתי בעבירות מס נוראיות ולכן זו הקלה, הקלה משמעותית.
כאשר אני אספר את כל הסיפורים על הצוללות שלא קיימות. דרך אגב רק הערת אגב, מדברים על בשלב הזה כל הנושא של המספנה, המספנה עצרה העברת כספים כשמתחיל פרסום, ז"א כשמדברים על כספי המספנה בנקודת זמן הזאת כבר לא רלוונטית לחלוטין, היא לא קיימת. רק הערת אגב שמנסים להטות את זה.

עו"ד ניר: נתקדם. אני מניח שפה עו"ד זוהר מדבר איתך. עו"ד זוהר אומר כך "הוא מקבל את הסכומים". אתה רואה את זה?

גנור: כן, כן.

עו"ד ניר: הוא מקבל את הסכומים שעלו פה על השולחן בתדהמה. אגיד לכם למה הוא מוכן ואחשוף זאת בלי משחקי ליטיגציה מוכן ל-4,000,000 ש"ח ולחצי שנה עבודות שירות. עוה"ד בן ארי "ניפרד כידידים ממש אין על מה לדבר". עו"ד זוהר "מה עמדתכם?" עו"ד בן ארי "עודף מ-30,000,000 לא 26 חייב להיות דו-ספרתי".
פרקליט המדינה אמר לנו אחר הצהריים "כל הכסף שתפוס לא מחזירים. בדרך כלל מבקשים ומקבלים בין 85% ל-90% ממה שמבקשים אתם בטוחים שהוא שילם מס על ה- 11 מיליון יורו?" עו"ד זוהר ז"ל אמר שכן.
למה קיבלת את הסכומים שעולים קודם בתדהמה שזה סכומים אני, רואים את זה לפני זה סכומים יותר מ-10,000,000.

גנור: ממה שאני, מה שהיה בראש שלי ההבנה שלי שיבואו לקראתי בנושא של עבירות המס שלי ולכן קיבלתי את הסכום ואת המאסר כמשהו לא סביר ולא הגיוני שבאים לקראתי. בשלב הזה אני חשבתי שזה צריך להיות להיראות אחרת.

עו"ד ניר: יש טענה שאתה ידעת שההסכם הוא לא על עבירות המס אלא העונש משקף עמדה עונשית של פרשת הצוללות.

גנור: כשאני יודע שאין פרשת צוללת.

עו"ד ניר: תסביר שנייה איך אתה מתייחס לזה. יש טענה שאתה חותם על הסכם בסדר כתוב שהעונש על עבירות המס אבל זה לא באמת אתה יודע שהעונש הוא על הצוללות ולא על המס.

גנור: אין צוללות, לא היה צוללות, נולד בתקשורת והתפתח בתקשורת והתפתח לצוללות שנוסעות הלוך ושוב על הכבישים. ומה עוד, וידעתי שאין צוללות, כבר קנו את הקורבטות, כבר קנו את הצוללות.

עו"ד ניר: לא, אבל זאת לא השאלה מר גנור…

גנור: וידעתי שאין פרשה, אין פרשת שחיתות.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »