יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 34! גנור: "יואב תלם בא עם האקדח שלו, שהוא אקדח יותר גדול מאשר האקדח של אורי קנר, ואני חייב עכשיו 1 או 2, זה להביא אותם לביבי, ז"א להביא את הראש של שמרון, את הראש של מולכו"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 34 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

מושמעת הקלטה באולם.

עו"ד ניר: תאמר לי מר גנור, מה אתה מבין בזמן אמת שאומר ניצב תלם, "אנחנו כן רוצים להמשיך איתך אנחנו זקוקים לפרק נושא אחד או 2".

גנור: יואב תלם בא עם האקדח שלו, שהוא אקדח יותר גדול מאשר האקדח של אורי קנר, ואני חייב עכשיו 1 או 2, זה להביא אותם לביבי, ז"א להביא את הראש של שמרון, את הראש של מולכו,

עו"ד ניר: איך אתה מבין את זה?

גנור: כי זה כבר נאמר 10 פעם. זה נאמר ונאמר ונחרש, ונאמר ונחרש ונאמר ונחרש. הולכים מסביב על מנת שזה יהיה משפטית נכון. הרי זה פלפולציה משפטית, זה פלפולציה משפטית שמתאימה כמובן עולם שזה בסדר, אבל החיים במציאות, במציאות, זה פלפולציה, ברור לך את מי סימנו, את איך סימנו ולמה סימנו. בצדק, לא בצדק, לא יודע. יש לך את כל הפרומואים שהיה לפני זה.
אנחנו עוסקים באיזה דקות כאילו אנחנו באיזה ואקום. אין פה ואקום. מטרה ברורה, הדרך, נבחרתי לתפקיד מסוים. לא עמדתי בזה, לא עמדתי באיוולת בטמטום, לא עמדתי בזה. אני את זה אני הולך לישון כל יום וכל קם, הולך ישן, קם, ישן, קם. לרוב לא ישן. על הטמטום הזה. נכון.

עו"ד ניר: אתה יכול להסביר את המונח שאתה אומר, שחקני ספסל, שחקני משנה?

גנור: אני חושב שהביטוי בא מהם, אני לא בטוח. נדמה לי שאחד מהם משחק כדורסל או כדורגל, אני לא זוכר זה בא מהם, שאני מביא להם שחקני ספסל, כאילו לא רלוונטי עם אנשים שהם לא מעניינים אותם באירוע של (לא ברור) הצוללות. והם מבקשים,

עו"ד ניר: מי השחקנים, אם אנחנו הולכים לכדורסל, מי השחקנים על המגרש שאתה?

גנור: ארבעת, זה יובל שטייניץ, דוד שמרון, הייתי אומר לפי הסדר, יובל שטייניץ, עו"ד מולכו, עו"ד שמרון, ולפעמים תלוי, מתווסף להם בצורה אחרת, כזאת זאת או אחרת צ'ייני. אבל הייתי אומר אלה שלושת המובילים שעליהם שמו את הפוקוס.
עכשיו, יובל, מאוד התרכזו ביובל כי הייתי איתו בקשר מאוד ארוך. זאת אומרת הייתי עם יובל בקשר, לדעתי הרבה לפני שהייתי בקשר עם דוד שמרון או מולכו. ז"א יובל שטייניץ הייתי איתו בקשר, הוא התחיל איזשהו קמפיין אני לא זוכר. זאת אומרת בראש שלהם אני מניח, יובל שטייניץ היה דמות מובילה.

עו"ד ניר: טוב, אני מזכיר לך מר גנור, אנחנו אחרי אותה שיחת טלפון בשישי בערב, אחר הצהריים ערב, ואנחנו עכשיו במוצאי שבת בסדר. אני רוצה, שם תלם אומר לך, אני רוצה לדבר איתך על עוד אירוע, על לפרק עוד נושא 1, 2".
יואב תלם אומר, "שמרון שותף או עו"ד"? מיקי, "שותף בנושא האמוניה, שותף". מיקי, "שותף". "איך הוא יודע שהוא שותף, יש חוזה"? מיקי, "מדברים על זה, האמוניה נתתי כדוגמה שהתקדמה הרבה יותר". אתה יכול להסביר את השותפות של שמרון?

העד, מר גנור: כן, אני מסביר על שני דברים. 1, בשלב הזה אחרי השבת ברור לי שאני צריך עכשיו,

עו"ד ניר: אני רק, אני רק,

גנור: להביא

עו"ד ניר: אני רק אמשיך בסדר חברתי פה, ואז אתה אומר, "אתה מאוד יכול להציג שהוא בכובע של עו"ד, שעושה את עסקיו הפרטיים, המקום היחידי שאני יכול לזכור אני עושה באמת פאסט-פורוורד, שדיברנו על 789 אז דיברנו על זה שהוא יהיה שותף". אתה יכול להסביר את העניין על 7, 8, 9 ושותף?
הוא שואל אותך איך אני מוכיח את זה. מה העניין של שותפות?

גנור: שמרון, אני אולי עושה זום אאוט או משהו כזה, שמרון טיפל בשתי עסקאות נדל"ן בארץ. כמובן זה לא עניין את המשטרה. ואחרי כל הרמזים אז הלכתי לכיוון פרויקט האמוניה. פרויקט האמוניה היה אמור להיות המתקן אמוניה כתחליף למיכל בחיפה, ואני הצעתי אז לשמרון, בנינו קונסורציום יחד עם טיסן ויחד עם חברה סינית, אני לא זוכר את השם שלה, בנינו קונסורציום על מנת לגשת למכרז של האמוניה, כאשר שמרון היה אמור לטפל בצד המשפטי ולקבל נדמה לי 20% מהפירות של העסקה הזאת.
בדיעבד העסקה הזאת לא קרמה עור וגידים. ואני, מאחר והיה לי ברור שאני צריך עכשיו להמציא, אז אני לא יודע אם זה בשלב הזה או לא, אבל אז המצאתי את הסיפור שהוא גם היה צריך להיות שותף בצוללות המפורסמות 7, 8, 9, אני לא יודע אם המצאתי את זה פה לפני כן, אחרי כן, אבל באיזשהו שלב עשיתי השלכה מהאמוניה לצוללות. והשתמשתי באותם פרמטרים, באותה גישה, אותו רעיון.
שזה כמובן מאוד, מאוד הלהיב את השוטרים שהבאתי להם כזה סיפור. מה להגיד בסוגריים או לא בסוגריים, שמאוד התפלאתי שבלעו את הסיפור. בשפה פשוטה התפלאתי שבלעו את הסיפור, לא האמנתי שיבלעו את הסיפור.

עו"ד ניר: טוב.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »