יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 44! מיקי גנור: "אין שוחד, לא היה פה שוחד... זה פשוט נשמע נורא, מה שאני מנסה למצוא תירוצים איך לסדר את הסיפור שהמשטרה רוצה לשמוע, זה נשמע נורא כשאני קורא את זה עכשיו, זוועת אלוהים"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 44 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: מתי אתה פונה לארנסט יאנג (לבדיקת היבטי המס של גנור)?

גנור: הפניה אחרי שהסכם עם המדינה נחתם, כמה חודשים לאחר מכן, אני לא זוכר כמה חודשים לאחר מכן, התהליך, כבוד השופטת, שאתה חוזר על עצמך אתה לא חוזר אף פעם אבל זה תהליך מאוד מאוד מאוד איטי, אתה מתחיל לשאול שאלות מתחיל על כל דבר על איך, איך אתה רוצה על השקרים, על המס, על זה אתה מתחיל לשאול שאלות ולאט-לאט כשאני חזרתי הביתה הדבר ראשון היה שאמרתי שאני לא מסוגל לחיות עם המסכת שסיפרתי, זה היה האירוע הראשון בכלל.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: משם זה התגלגל אז אני לא יודע את התאריך הזה אבל יש את התיעוד של זה אני מניח.

עו"ד ניר: אומר זוהר בהמשך, זוהר אומר באמצע בערך, אני אקריא לך את זה, אפילו אתה לא צריך למצוא את זה, זוהר אומר הוא רואה עצמו כאיש גמור.
אגב רק אני אראה לגברתי, גברתי רואה שקצת לפני זוהר אומר מוטי "אמר שנאמר לו", בשלב הזה מוטי לא נמצא אז אני מניח שהייתה שיחה בין מוטי לבין זוהר, אני רק אומר.

עו"ד ניר: כשאומר זוהר הוא רואה עצמו כאיש גמור תתייחס לזה בבקשה ואז עוה"ד בן ארי – שיסתכל על עצמו כשולה (זקן) היא חזרה לחייו והכל בסדר, אתה יכול להתייחס לזה בבקשה? אין בעיה אתה רוצה שאני אקרא לפני?

השופטת חיימוביץ': לא שולה הכוונה היא הוא רואה עצמו כאיש גמור אבל אני חושבת אדוני שהוא התייחס לזה הרבה פעמים אני לא חושבת שצריך עוד פעם.

עו"ד ניר: כן או-קיי.

השופטת חיימוביץ': הוא הסביר לנו בדיוק.

גנור: מבחינה החברתית אתה נשאר…

עו"ד ניר: עכשיו.

גנור: אין חברים.

עו"ד ניר: עוה"ד בן ארי אומרת העמדה היא שהוא צריך ללכת לכלא. עו"ד סופר שואל איפה פה ההקלה? עו"ד תדמור, לא העונש הראוי בנסיבות האירוע אלא הקלה משמעותית.
אתה יכול להתייחס לסוגיה של הקלה איך אתה תפסת את זה?

גנור: אני תפסתי את זה לאור עבירות המס הנוראיות שלי, אז במסגרת הסכם עד המדינה יעשו איתי הקלה אדירה בנושא עבירות המס שלי שזה היה, זה ההסכם בעצם אז להקלה, אמור להיות הקלה משמעותית בעבירות המס שזה הנושא של ההסכם.

עו"ד ניר: עו"ד זוהר אומר פה משהו מעניין, זה כמעט נון סטרטר, אנחנו בריבוע של עד המדינה לא היינו איתו קודם. אנחנו מסתכלים על כל הנתח הזה בתודעה שהוא מספר לי יש לו סיכום עד מדינה מציעים לו לגמור הכל. שאלתי אותו מה עם נתי ואמר שהוא התפטר ונאלץ לפרוש כי הוא חי בגרסה אחרת. נתי אמר לי שהוא 8 חודשים לחם איתו וטען בבית משפט בדק כל מה שאפשר במשך 8 חודשים, עמדתו חד משמעית הנכס שהוא נותן במושגים עניינים וערכיים מצדיק יחס מיוחד.
אתה יכול להתייחס לאמירה שהוא אומר, שאלתי אותו מה עם נתי ואמר לי שהוא התפטר ונאלץ לפרוש כי הוא חי בגרסה אחרת?

גנור: נתי ואני עשינו דיו דיליג'נס במשך 6 7 8 חודשים יחד עם הצוות שלו, אני לא זוכר את השמות של הצוות מהרצוג פוקס נאמן, הוא לקח את המחשב שלי, לקח את הטלפונים בעצם חיפש כל, כל פאול שיכול להיות, הגיע למסקנה שכן הייתי צריך לחתום עם צ'ייני חוזה, לא הייתי צריך לחתום עם צ'ייני חוזה, זה היה גולת הכותרת של הפאול – האם צ'ייני היה צריך להיות עם חוזה או בלי חוזה. נתי מכיר את הדברים לאשורם כפי שהיה במשך 6 7 8 חודשים.

עו"ד ניר: תסביר לי שנייה משהו מה זאת אומרת הוא חי בגרסה אחרת הרי…

השופטת חיימוביץ': אדוני, הוא עכשיו הסביר מה זה הוא חי בגרסה, הסביר ממש הסביר ולא פעם.

גנור: חי בגרסה.

השופטת חיימוביץ': הוא חי בגרסה של מזכה והם חיים בגרסה מפלילה אנחנו הבנו את זה.

גנור: אין שוחד, לא היה פה שוחד. לא יודע אם זה המקום להגיד כי אולי זה לא משפטי, אני אוסיף עוד מילה.
אני לא יודע את המשקל המשפטי אבל טיסנקרופ זה מונופול. אין, אין קשר לשוחד, סליחה שאני אומר את זה.

עו"ד ניר: בשליש התחתון אלי זוהר אומר הוא היה בשוק שנתי עזב אותו. אתה רואה את זה? ואז עו"ד תדמור אומר, הוא אמר לנו שהוא צריך עו"ד יותר רציני. דיברת עם עו"ד תדמור שלא היית מיוצג?

גנור: עם תדמור לא היה לי קשר, לא היה לי שום קשר, שום קשר לא היה.

עו"ד ניר: מה עו"ד שמחוני הוא לא עו"ד רציני?

גנור: אני רק יכול לשער לעשות ספקולציה ש… אני הרי צריך למכור עכשיו סיפור, סיפור שלא היה ולא נברא, אז אני לא יודע מה היה המשמעות שמאחורי זה. היה לי ברור שאני צריך למכור סיפור שלא היה ולא נברא.

עו"ד ניר: עכשיו, למה עו"ד זוהר אומר שהיית בשוק שנתי עזב אותך?

גנור: לא יודע לענות על זה (לא ברור) כאילו אני לא יודע להסביר את זה בהסתכלות לאחור, זה באמת אבל נכון.

עו"ד ניר: עו"ד זוהר אומר דיברנו עם הלקוח הוא רוצה לבוא, הנה הסברנו לו שראית אותו אוקיי הוא אומר אני הבנתי שאני צריך לבדוק את כל הרישומים שלי ולבנות את העניין בצורה מסודרת, יש לי הרבה יותר מבחינת יכולת לקשור את הדברים.
אתה יכול להגיד לנו כשאומרים לקשור את הדברים מה אתה, ככל שאתה…

גנור: אני מרגיש בשלב הזה שהם, עדיין לא סיפרתי להם סיפור שהם בהבנה שלהם מבינים שהוא לא, לא בדיוק האמת ואני מנסה למצוא תירוצים. זה פשוט נשמע נורא, מה שאני מנסה למצוא תירוצים איך לסדר את הסיפור שהמשטרה רוצה לשמוע, זה נשמע נורא כשאני קורא את זה עכשיו זוועת אלוהים, אבל זה מה שאני מנסה או-קיי לא הצלחתי נמצא עוד תירוץ שהוא תירוץ.

עו"ד ניר: עו"ד זוהר אומר מאסר מאוד קשה, תשלום של סכום סביר בהודאה בענייני המס נראה לי נכון וזה הופך אותו למין אל קפונה כזה.
עוה"ד בן ארי, והוא עד מדינה שמסייע למאבק בשחיתות. עו"ד זוהר, אם את זה נגמור עד מחר או עד הערב אז מחר הוא מועבר לנעורים.
האם הדרישה של סכום סביר בענייני המס זה משהו שאתה הסכמת לו?

גנור: לא אני ידעתי ש… אני לא זוכר את המספרים אבל כמו שכתוב פה ענישה על מס. אני חושב שגם דובר אחרי זה על הענישה המקלה מה זה אומר ענישה מקלה בנושא המס.
האלמנט שאתם קוראים הרביעי (שהשופטת קבעה מאוחר יותר שהוא לא מהווה עבירה) שבזמנו לא קראו לזה אלמנט קראו לזה משהו אחר, עבירות בינלאומיות משהו כזה, זה היה העבירה המרכזית בנושא המס.

עו"ד ניר: עו"ד סופר בהמשך אומר קצת בהמשך מנקים את כל בני המשפחה כולל בת-הזוג וכל ההיבטים האזרחיים. עוה"ד בן ארי בהיבטים האזרחיים אין לי כל סמכות.
למה היה חשוב לך את בת-הזוג להסכם?

גנור: היא לא חלק מהמשפחה אז היה לי חשוב שיהיה ברור שאני מציל גם אותה ואת שני הילדים הקטנים.
מה שעניין אותי להציל את המשפחה את בת-הזוג את שני הילדים הקטנים זה מה שעניין אותי.

עו"ד ניר: לגבי היבטים אזרחיים אתה יכול לספר מה הייתה המחשבה שלך בעניין?

גנור: לא יודע אני באותו זמן הייתי במצב שבכלל לא התעסקתי בכלל בשומה אזרחית, כאילו אני יודע זה נשמע קצת לא הגיוני אבל לכאורה השומה האזרחית לא, לא תפסה מקום בשיקולים. איכשהו נשמע מוזר אני יודע.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »