יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי), משה בוגי יעלון (ויקיפדיה)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 47! גנור: "אני ממציא הסיפור על פגישה בין נתניהו, שמרון ובוגי יעלון בתקווה שזה מעבה את הסיפור הזה על צוללות 7 8 9, המצאה נוספת בדרך. בוגי באותו זמן הוא שר הביטחון, אתה מחבר את שלושתם ביחד - בוגי, רוה"מ ודוד שמרון - נשמע הגיוני. סיפור לא נכון אבל הגיוני"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 47 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: תלם "מה האינטרס של שימרון ב-7 8 9?" גנור "20% 9 מיליון". תלם "אתם מדברים על זה?" גנור "ודאי". תלם "לא עו"ד?" גנור "מה זאת אומרת עו"ד? מי צריך עו"ד?" תלם "20% בשביל מה ירדנו עמוד".
גנור "מי צריך עו"ד בשביל לקדם את העסקה, מי צריך עו"ד אין, אין עו"ד איך עריכת דין פה". תלם "על מה שימרון רוצה ממך 20%?" גנור "על לקדם את העסקה". תלם "מול מי?" גנור "מול רוה"מ מול מי הוא יכול לקדם את העסקה?"
תלם שואל "הוא אומר לך את זה?" גנור "הוא אומר לי". תלם "מיקי זה חשוב". גנור "אני יודע".
תלם "תנסה לרענן את הזיכרון". גנור "אני יודע". תלם "אבל גנור, הוא אומר לי במשרדו", תלם "רק מה שאתה זוכר". גנור "הוא אומר לי במשרדו ב-2016", תלם "כן?", גנור "שאנחנו על העסקה של 7 8 9 לא נעבוד בשכר (מילה לא ברורה) הרגיל שהוא מקבל אלא בשותפות כמו בנושא האמוניה. לדוגמה זה אומר שאם אני מקבל 45 מיליון יורו הוא מקבל 9 מיליון יורו".
אתה יכול להתייחס לזה בבקשה?

גנור: כן היה פרויקט של אמוניה… מאיפה, מאיפה הצלחתי להמציא את זה, מאיפה המצאתי את זה? הרי היה איזשהו בסיס, מה היה הבסיס, נותן את הבסיס.
היה מכרז לבניית המתקן אמוניה במדינת ישראל, אני לא זוכר את השנה אבל היה מכרז כזה, במקום מיכל האמוניה המסוכן בחיפה, ואני הבאתי לארץ את אחת מהחברות הבנות של טיסנקרופ והצעתי לדוד במסגרת הקונסורציום שבנינו יחד עם חברה ישראלית וחברה סינית, אני לא זוכר את השמות, שהוא יהיה שותף ב-20% בפרויקט האמוניה והוא יטפל בכל ההיבטים המשפטיים של הקונסורציום הזה, יטפל במכרז יטפל בשותפות וזה שכרו.
אני לקחתי את האירוע של האמוניה, שאין לו כמובן שום קשר, ואמרתי שאני סגרתי עם שמרון גם על 7 8 9 שהוא יקבל 20% כמו בפרויקט האמוניה. כמובן שאין לזה שום קשר אבל אני לקחתי אירוע שלא קשור, חיברתי אותו והכנסתי את דוד לאירוע שהוא מקבל 20% מצוללות 7 8 9.

עו"ד ניר: אומר תלם "ככה אתה לא יודע מה שמרון עשה לא עשה, אתה יודע שדיברת איתו אתה רואה את זה?" גנור "תיאורטית, תיאורטית, תיאורטית כן". תלם "תיאורטית". גנור "תיאורטית אתה יכול להגיד בעצם, שבעצם כאילו כל המאורעות קרו מעצמם ואף פעם שימרון לא עשה כלום תיאורטית". תלם "אבל אתה סיפרת לי בפעם הקודמת ששוחחנו, נידמה לי שאפילו השתמשת באיזה ביטוי באיזשהו ביטוי של ראיית הזהב או מידע הזהב בהקשר 7 8 9". גנור "כן 7 8 9 אמרתי שני אירועים, אחד שהוא בא אליי עם הישיבה והודיע שהאירוע סגור".
תלם "אני רוצה להרחיב בוא תהיה מדויק". גנור "הייתה ישיבה אצל ביבי שבה השתתף בוגי ודוד חזר והודיע לי". תלם "כן". גנור "שמרתי על אישרה את המענק, לא יודע כמה וכו' עוד לא נסגר אבל שהמענק הגרמני אושר וזה אומר שהרכבת יצאה מהתחנה. זה אירוע דרמטי". תלם "מתי זה?" גנור "אני צריך לראות מתי היה הביקור אני חושב שזה מתועד אצלי". תלם "זה אחרי הביקור?" גנור "אחרי הביקור הראשון". תלם "אחרי הביקור הראשון של?" גנור "של ביבי בגרמניה".
תלם "כן, או-קיי, אז הוא בא ואומר לך הרכבת, היה דיון אצל רוה"מ עם בוגי והרכבת יצאה מהתחנה, אתה מהנהן ואז הוא שואל אותך הוא היה בדיון? כלומר שימרון". גנור "כן". תלם "הוא היה בדיון?" גנור "ככה הוא מספר".
תלם "שמרון אומר לך שהוא היה בדיון עם רוה"מ?" גנור "כן". תלם "אתה תצטרך להתעמת איתו והוא יטען אחרת". גנור "מה? אה היה והוא יטען אחרת. בסדר". תלם "הוא אומר לך שהוא היה בדיון עם רוה"מ, או-קיי הוא אומר לך איפה היה הדיון הזה?" גנור "לא".
תלם "למה ששמרון יהיה בדיון עם רוה"מ ובוגי" גנור "לדעתי לדעתי", תלם "מענק" גנור "לדעתי מקריות לדעתי". תלם "מקריות?" מיקי "מקריות כי הוא כל הזמן, לדעתי זה מקריות לא מקריות מכוונת. מה אני מתכוון? אני מניח שהוא ידע והוא התעניין והוא דאג להיות שם. הוא לא, אני אגיד אחרת, אני אגיד את זה הכי חד, אני כמעט בטוח שהוא לא זומן לדיון אבל הוא דאג להיות שם. במקרה זה (מילה לא ברורה) הוא לא זומן לדיון אבל במקרה הזה הוא דאג להיות בדיון".
אתה יכול לספר לי למה את הסוגייה של דיון שאתה הוספת כאן את הפרט שבוגי היה גם בדיון עם רוה"מ ועם שמרון והם דיברו על צוללות 7 8 9?

גנור: אני נדרש, אני מצופה, אני נדרש לספר סיפור ש… על במקרה הזה צוללות 7 8 9, איך העסקה נסגרה ואני ממציא את הסיפור על פגישה בתקווה שזה מעבה את הסיפור הזה על 7 8 9, המצאה נוספת בדרך.

עו"ד ניר: אבל למה בוגי? מאיפה הבאת עכשיו את בוגי?

גנור: בוגי באותו זמן הוא בוגי הוא שר הביטחון, באותו זמן אם אני לא טועה הוא שר הביטחון. אתה מחבר את שלושתם ביחד בוגי שר הביטחון, רוה"מ עם דוד שמרון נשמע הגיוני סיפור הגיוני לא נכון אבל הגיוני.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »