יומן הבוקר
אהןד ברק, שייקה ברקת (צילום מסך)
שייקה ברקת והקשרים עם אהוד ברק: "אהוד ברק הכיר אותי ואני הכרתי אותו, הייתי מוכר מאד". כשפרקליטו של גנור לוחץ על ברקת בעניין אישור הצוללת ה-6 והקשר לאהוד ברק, ברקת משתולל: "אתה מעליב אותי, לא רוצה לדבר על זה, אתה חוצפן"

חשיפת קלטת הסתר בין צ'ייני לגבי אשכנזי על אהוד ברק והצוללת השישית החזירה אותי אחורה לעדות שייקה ברקת, לפני כשנה, שהודה שפגש באהוד ברק והפך בפועל את דעתו על הצוללת השישית.

שימו לב לעדות ולהתנהלות הבוטה של ברקת.

***

עו"ד ניר: כן, זה דו"ח שאתה הגשת מיום 01/07/2007. כותרת 'דוח תקופתי מספר 3 סעיף 1'. עיקרו של דו"ח זה ייסוב סביב מינויו של שר ביטחון חדש לממשלת ישראל מר אהוד ברק, רמטכ"ל וראש ממשלת ישראל לשעבר. התמנה לתפקיד שר הביטחון במקום מר אמיר פרץ באמצע חודש יוני 2007. כזכור, היו לנו קשיים בעבר עם מר ברק שכן הוא התנגד לתוכנית הצוללות. בתפקידו הקודם ייחסתי חשיבות עליונה להבטחת תמיכתו בתוכנית כשר הביטחון. מספר ימים לאחר כניסתו לתפקיד נפגשתי עימו באופן אישי במטרה להבטיח תמיכתו בפרויקט. זכור לך?

ברקת: לא, אבל אני מקבל את מה שכתבת.

עו"ד ניר: אני רק אעשה סדר גם בשביל בית המשפט; בחודש אוגוסט 2006 נחתם הסכם על צוללות 4 ו-5 עם יולי, סליחה כן כתוב בכתב האישום, עם אופציה לצוללת שישית ומר ברקת הספיק לקבל עד ה-01/07/2007 כשני תשלומים, שני תשלומים בסך של 13 13.5 מיליון יורו.
חבריי טענו שבאותו מועד עסקת הצוללות 4 ו-5 לא הייתה סגורה ולטעמנו לוח הזמנים מראה, ביחד עם התשלומים שקיבל מר ברקת, שזה היה סגור.
אתה פה נפגש עם ברק כדי לקדם האופציה של הצוללת השישית.

ברקת: מאיפה יודע למה אני נפגש אתו?

עו"ד ניר: כי אתה כותב את זה.

ברקת: אם אני כותב, אז תגיד אתה כתבת שעשית.

השופטת חיימוביץ': מה שהוא קרא זה הדו"ח שאתה כתבת. מה שאתה מחזיק ביד זה משהו שאתה כתבת. תרגום מאנגלית לעברית של הדוח שכתבת.

עו"ד ניר: עכשיו תראה, מר ברק מצהיר לתנועה לאיכות השלטון שכבר הבנו את האיכות של… סעיף 9 מסביר כך: "כאמור לעיל בעת ההחלטה על רכישת הצוללת השישית כיהנתי כשר ביטחון בממשלת נתניהו ותמכתי ברכישה הזו. משהשתכנעתי בשולי הביטחון שצוללת זו מעניקה לי יכולות הביצוע של צה"ל, חרף הסתייגויות שהובאו ברמת המטה הכללי, אולם יודגש כי אילו ידעתי באותה עת שאני יודע היום, לפי פרסומים בתקשורת, בדבר ההמלצות המשטרה וכתבי החשדות כי גורמים פרטיים בעלי אינטרסים אישיים ועסקיים פעלו מאחורי הקלעים כדי לקדם רכישת צוללת, זו בוודאי שלא הייתי מאשר את רכישת הצוללת השישית."
מה שברק להבנתי טוען כאן, שהוא לא ידע שאתה יועץ שאתה גורם אינטרסנטי שיש לו…

עו"ד גולומב (מהפרקליטות): מה, הוא לא טען את זה. איפה הוא טען את זה?

עו"ד ניר: הוא טען שהוא לא ידע שיש גורמים שיש להם אינטרס כלכלי.

עו"ד גולומב: איפה, איפה?

השופטת חיימוביץ': השאלה אם תרצו להתנגד תתנגדו ולא באמצע כן.

עו"ד ניר: השאלה היא מדוע מר ברק טוען ש"אילו ידעתי שהיו גורמים אינטרסנטיים עם מניע כלכלי שהם מעוניינים ברכישת הצוללת השישית לא הייתי מאשר את זה."

ברקת: כל זה הוא אמר?

השופטת חיימוביץ': כשהיא, כדי שהיא לא תהיה השערה. מה אדוני רוצה מהעד?

עו"ד ניר: טוב.

השופטת חיימוביץ': אדוני ישאל אם הוא שברק ידע.

עו"ד ניר: האם מר ברק ידע שאתה מקבל, אמור לקבל, כסף גם על הצוללת השישית?

השופטת חיימוביץ': למיטב ידיעתך כמובן.

ברקת: אני אענה תשובה קצרה. אני רק רוצה לדעת, כבודו במקומו מונח, הוא בחיים אהוד ברק סליחה שאני שואל?

גולומב: כן.

ברקת: הבנתי.

השופטת חיימוביץ': רגע, אדוני, למיטב, השאלה הייתה כמובן רק למיטב ידיעתך. האם אתה יודע אם הוא ידע או לא ידע .אתה אמרת לו אולי, או משהו כזה.
האם למיטב ידיעתך הוא לא ידע שמישהו מקבל כסף עבור הצוללות?

ברקת: מה שהוא ידע או לא ידע איך אני יכול לדעת.

השופטת חיימוביץ': לא ידע, טוב, ברור.

עו"ד ניר: אתה אבל לא אמרת לו.

ברקת: אני לא יודע מה באמת רבותיי, מה אתה מבלבל לי את הראש.

עו"ד ניר: כן, כן. תראה, אתה כתבת בדוחות שלך שעשית לובינג. כתבת זה בדוח מאוקטובר 2007 ופה אתה מספר על פגישה שהייתה לך עם מר אהוד ברק, שהוא נכנס לתפקיד, שבו להבנתי שכנעת אותו לתמוך בצוללת השישית.

ברקת: זה הבנתך. מאיפה אתה יודע מה דיברנו? מאין אתה יודע? אהוד ברק הכיר אותי, אני הכרתי אותו. הייתי מוכר מאד.

השופטת חיימוביץ': תסתכל במסמך הזה, בסעיף 1 כתוב שאתה כותב מספר ימים לאחר כניסתו לתפקיד של ברק "נפגשתי עימו באופן אישי במטרה להבטיח את תמיכתו בפרויקט."
אז הוא אומר, הסנגור, בגלל שצוללות 4 ו-5 כבר היה דאן דיל אז נניח שזה היה על צוללת מספר 6.

ברקת: אבל אני לא יודע, גברתי. מה שכן, שאלתי שאלה מאוד לא נעימה קודם, שאהוד חי. בוא תביא את אהוד ברק שיגיד לי מה אמרתי. אני לא מבין את כל הלעיסה הזו סליחה.

השופטת חיימוביץ': העניין שעכשיו אתה על דוכן העדים. אתה עכשיו על דוכן העדים ואתה אומר מה אתה יודע. אחר כך יבואו אהוד ברק נשאל אותו הוא יודע.

ברקת: לא יודע.

השופטת חיימוביץ': אז אתה לא יודע מה הוא ידע.

ברקת: לא יודע מה התרחש בליבו ומה הוא רצה ומה הוא חשב לא יודע.

עו"ד ניר: זאת אומרת שזה לגיטימי שאתה הולך לשר ביטחון ומשכנע אותו בתור גורם אינטרסנטי כלכלי.

ברקת: האם זה לגיטימי שאתה הולך לנשיא ארצות הברית ואומר לו "עם כל הממשלה שלך ועם היועץ שלך קיסינג'ר אני מבקש ממך תעזור למדינת ישראל" זה לגיטימי?

ניר:  כן אבל, אבל פה…

ברקת: ואחר כך אני בא ואני אומר לו שאני צריך להשתין לשירותים, זה לגיטימי?

השופטת חיימוביץ': אדוני, אדוני השאלה היא קצת בעייתית.

עו"ד ניר: למה גברתי?

השופטת חיימוביץ': השאלה היא בעייתית. אין לי בעיה עם הרעיון הזה, אדוני שואל את זה בשאלה שהיא קצת בעיה מבחינת דיני הראיות.
אדוני יתמקד בעובדות. אדוני רוצה לשאול אותו אם אהוד ברק ידע, אם הוא אמר לאהוד ברק זה, בסדר. עכשיו אדוני שואל אותו מבחינת אתיקה?
לא יודעת זה שאלה שאדוני לא צריך לשאול אותו. נדון בזה אחר כך.

עו"ד ניר: כשאתה נפגש עם שר הביטחון של מדינת ישראל…

ברקת: אתה לא מבין מה זה בכלל.

עו"ד ניר: רגע שנייה.

ברקת: אתה מעליב אותי, לא רוצה לדבר על זה בית המשפט.

השופטת חיימוביץ': לא ככה, לא ככה, השאלה היא שאלה די, שאלה שאני יכולה להבין אותה. הוא אומר ששכנעת את ברק לפרויקט של הצוללת השישית, שואל אותו האם אתה חושב שהיית במצב של ניגוד עניינים כי מצד אחד אתה מקבל כסף עבור הצוללת ומצד שני אתה משכנע את ברק להוציא כסף. זה מה ששואל הסנגור. אתה יכול להשיב על זה, זה לא כל כך…

ברקת: לא יודע מה לענות.

השופטת חיימוביץ': קודם כל אני מבקשת שיהיה כאן שקט, לא יודעת אם העד יוכל לענות לנו על זה, אז אני אשאל אותו: אתה יודע באיזה בנושא של איזה צוללת אתה נפגשת עם ברק אם 4 5 או 6?

ברקת: לא, בהחלט, כאילו מה אני זוכר.

עו"ד ניר: עכשיו יש שר ביטחון, לפי מה שאתה כותב שהוא מתנגד. למה אתה הולך לשכנע אותו לתמוך בפרויקט צוללות הוא חושב…

ברקת: אתה רוצה להגיד כי רציתי עוד כסף, כי אני חשבתי שמדינת ישראל זה מה שהיא צריכה, ועד היום אני מאמין במה שעשיתי ואתה חוצפן כאן בבית המשפט.

השופטת חיימוביץ': אבל הוא לא חוצפן אדוני.

ברקת: כן מה זה.

השופטת חיימוביץ': מותר לו לשאול.

ברקת: כסף עשיתי, הייתי צריך. הזה המדינה חשובה עליה אתה לא מבין את זה עוד לא הגעת לגיל הזה.

השופטת חיימוביץ': אדוני מותר לו לשאול.

עו"ד ניר: 50 מיליון יורו אדוני.

השופטת חיימוביץ': עו"ד ניר, לא צריך. מותר לו לשאול לא צריך להתרגז. אתה אומר שחשבת אבל זה לגיטימי שהוא שואל כי הוא אומר שברק לא חשב ככה גם הוא טובת המדינה לנגד עיניו, אז אומר הסניגור שאם אתה חשבת וברק לא חשב אז אתה שכנעת אותו. למה חשבת? אז אומר הסנגור היה פה גם אינטרס כלכלי זה מה שהוא אומר.

ברקת: אני מאוד מתנצל מצטער שהרמתי את קולי לכבודך ברצינות.

השופטת חיימוביץ': אין צורך גם להתרגז אדוני.

ברקת: לא, כי יש גבול לכל דבר.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »