יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 8! החוקר אורי קנר למיקי גנור: אתה תמשיך לשמור על הגדולים למעלה ותאכל את כל החרא בכפית לבד. גנור: הגדולים למעלה – זה מולכו, שמרון, שטייניץ וביבי. היה להם עוד ביטוי – הכנופייה למעלה

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 8 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: אומר לך קנר ככה, פסקה שלישית בסדר? הוא אומר לך, אני יודע שאתה בהלם אני יודע שאתה בא אליהם, אתה תגיע לבית משפט ואתה תואשם במתן שוחד, בקבלת שוחד וכל הכסף שעשית בעסקה של הצוללות 10.5 מיליון יורו, זה היה 10.5 מיליון יורו הכי נעימים שאני תפסתי בן-אדם וגרמתי להחזיר למדינה.
באסה אבל אתה תמשיך לשמור על הגדולים למעלה ותאכל את כל החרא בכפית לבד. אתה שואל מי זה הגדולים למעלה. אורי קנר אומר תחשוב לבד, כשמר קנר אומר לך השלב הזה שאתה שאומר על הגדולים למעלה והוא אומר לך תחשוב לבד למי הוא מתכוון?

גנור: אני חושב שזה גם נאמר. אני לא מרחיב חזית או משהו אבל זה נאמר על מולכו שמרון שטייניץ וביבי. זה מה שאני הבנתי, הגדולים למעלה.
או היה להם גם ביטוי הכנופייה למעלה, או כל מיני ביטויים אבל תמיד זה מולכו יובל שימרון

עו"ד ניר: אתה רואה מה זה שמרון לאיזה עסקה.

גנור: כן.

עו"ד ניר: קנר אומר לך, כל העסקאות כל העסקאות של שמרון זה המשרד של המדינה, איך כל העסקאות הטובות עם הרבה שמנת הרבה קצפת הרבה חמה מגיעות לשמרון, איך איך אתה גורם לזה שאתה מכספי וזה עוזבים, ורייזנר כי הם היו מקורבים לאולמרט.
אולמרט עלה אך לא היה כסף. ב-2012 מתחיל כסף. אומרים לך חביבי עכשיו אתה עובד עם שמרון, מי כפה את שמרון עליך אתה אומר אף אחד, קנר אף אחד אומר, אתה אומר אף אחד לא כפה את שמרון עליי אף אחד לא כפה את שמרון עליי.
גם נוסף לזה, קנר נוסף לזה כן שואל, אתה אומר רייזנר סיימו את עבודתם בנושא הזה ב-2000 ו… קנר ואומר זה כמו שייקה ברקת סיימו את עבודתם, שייקה ברקת גם סיים את עבודתו, היו מתים להמשיך איתך היו מתים להמשיך איתך רק מישהו מלמעלה רק זה, אתה לא רוצה להגיד לי מסיבה מסוימת, אתה עדיין שומר על האנשים האלו בבת עיניך ואתה שומר עליהם כמו על הילדים הילדים שלך.
הילדים שלך נחקרים פה ומוסרים. הם לא נחקרים ולא מוסרים לו כלום לא נוגעים בהם, למה – כי אתה שומר עליהם, אתה שומר עליהם מסיבה לא ברורה.
מה אתה מבין בזמן אמת, ככל שאתה יכול לומר לנו מהסוגייה של כפיית שמרון ושאתה שומר על מישהו מלמעלה, רק מישהו מלמעלה הוא אומר לך אתה לא רוצה להגיד לי מה, מה אתה מבין מזה?

גנור: אחד מהשניים, או שהם באמת לא יודעים וצריך להסביר להם שזה האופציה הגיונית, כי אני עדיין בשלב הזה מאמין לנציג החוק. הם כנראה פשוט לא יודעים, לא מבינים למרות שזה בספק.
והאופציה השנייה שבעצם העובדות לא רלוונטיות וקצת על העובדות החוזה עם המספנה נחתם ב-2009 2008,
השופטת טלי חיימוביץ': מה ששואל הסנגור, מה אתה מבין מי כפה עליך את דוד שמרון, מי זה שאתה מגן עליו. זה השאלה שהסנגור מי אשם מה הבנת מה המשטרה רוצה, נו בקיצור זה מה שהוא שואל, נכון?

עו"ד ניר: כן.

גנור: אני לא זוכר מי הכיר לי את שמרון. שמרון באותה תקופה של 2012, שרון התחילה להוריד פעילות בגלל הילדים, יש לה 4 ילדים לשרון, התחילה להוריד פעילות קצת.

עו"ד ניר: אבל השאלה היא כשהחוקר אומר לך.

גנור: אף אחד לא כפה עלי.

עו"ד ניר: לא, אבל כשהוא אומר לך מי כפה עליך.

גנור: אף אחד לא כפה עלי.

עו"ד ניר: רגע שנייה. שהחוקר אומר לך ככה היו מקורבים לאולמרט, אולמרט הלך לא היה כסף, ב-2012 מתחיל כסף, אומרים לך חביבי עכשיו אתה עובד עם שימרון מי כפה את שימרון עליך, הוא שואל אותך ואז הוא אומר לך בהמשך – היו מתים להמשיך איתך, רק מישהו מלמעלה רק זה, אתה לא רוצה להגיד לי מסיבה מסוימת, אתה עדיין שומר על האנשים האלו… אתה מבין למי הוא מכוון שהוא אומר רק מישהו מלמעלה?

גנור: הוא מכוון לביבי ליובל ולמולכו ושמרון, לשם הוא מכוון ואין לזה שום קשר בשום דרך. אף אחד לא כפה עליי, אף אחד לא ביקש, אף אחד לא הציע.
חיפשתי עו"ד שבכלל עוסק בתחום הנדל"ן לא קשור לצוללות. כל העיסוק שלו בנושא הצוללות היה שני עדכונים שנעשו לא זוכר ב-12.

עו"ד ניר: מר גנור ברשותך סליחה שאני קוטע אותך

גנור: אף אחד לא כפה עלי.

עו"ד ניר: אני מבין את הצורך שלך, אני גם מסביר לכבוד השופטת. התפקיד שלי פה זה למקד אותך לעניין הזוטא.
נמשיך. החוקר הוא עודד שאטה, הוא אומר או קיי, קשה לך לעשות את זה, זה לא נקרא לבוא ולתת את האמת, אתה מנסה בכל הכוח להילחם באמת, אומר לך החוקר, אתה מנסה להדחיק אותה. לא יעזור לך כלום, גם אם תשב עליה האמת תעיף אותך, לא יעזור לך שום דבר .אתה עשית את העבירות האלה עם אנשים, אתה עשית את העבירות האלה מזמן.
באותו הזמן אולי לעשות קשר מה שנקרא קשר שתיקה, היום המצב השתנה כל אחד מצב אחר במקום אחר, יש שר שרוצה להיות ראש ממשלה, יש מפקד שרוצה להיות בתפקיד אחר, לא באים להתלכלך הזמנים השתנו.,
יש אחד שלא רוצה עכשיו בדיוק רצה לקבל תפקיד פתאום כל המצב השתנה. קצת קשה לך להשלים עם זה אבל זה לא משנה מה יקרה איתך כי אתה מוכן להכל, מי שלא מוכנים לצונאמי הזה ויקבלו אותו והם יהיו בשוק זה המשפחה שלך, נכסים שהם חושבים שיש להם, ככה עוד מעט הם יתחילו לקבל את כל הריקושטים, ואז הם יגידו רגע רגע מה זה האבא הזה, מה הוא נתן לנו לא מספיק כל הבלאגן שהיה גם הבית הזה שחשבנו שזה, גם זה כבר לא בטוח. מה יחקרו אותי מה עם הרישיון שלי מה זה מה הוא עושה לנו, מה מה הוא איפה הוא משאיר אותנו עכשיו.
אתה מבין ואז תתחיל להבין שאולי עדיף היה באמת למזער נזקים באמת, אני בן-אדם מבוגר, אני רציונל, אני יודע מה היה יודע מה המשטרה יודעת, גם אם המשטרה יודעת 20% ב-20% האלה אני מסכן את המשפחה שלי, בוא אני ישתף פעולה אספר מה ואני לא אשחק את המשחק הזה של חתול ועכבר, למה לי, מה זה מי יותר חזק, אתה תרגיש את זה טוב טוב רק דרך באמת האנשים הקרובים אליך, אתה תראה שהמצב הולך ויהיה יותר קשה ויותר קשה ויותר קשה. אתה אומר כבר עכשיו הוא קשה מאוד, שאתא אז תאר לך מה יהיה עוד מעט.
אתה אומר מאוד קשה המצב ברגע זה הוא, שאתה תחשוב אתה כמה כמה 4 ימים קיבלת תחשוב, תהיה עצור על 10 ימים 15 יום מה תרגיש, אתה אומר אני לא יודע אם אני אחזיק מעמד, לא יודע לא יודע אם אני יכול להחזיק מעמד, לא יודע לא יודע אם אני מסוגל.
שאטה אומר, אם יהיה לך קשה לצאת אנחנו באים לכלא חוקרים גם, אין בעיה, יש את כל האפשרויות.
איך אתה בזמן אמת מבין ואני אמקד אותך כשאני אומר לך, אתה אולי מוכן לזה אבל מי שלא מוכן לזה זאת המשפחה שלך, והוא אומר הוא הוא משתמש במילה צונאמי ואומר לך, ואז הם יגידו מה זה האבא הזה מה הוא נתן לנו מה עם הרישיון שלי מה. איך אתה מתייחס לזה בזמן אמת?

גנור: אני מניח שזה שעות אחה"צ בערב או שאני טועה.

עו"ד ניר: פה אנחנו באתי 10 בלילה.

גנור: אתה מבין את מאזן האימה מצוין, זה או המשפחה או שתביא את הראש של הבכירים של הגדולים וכולי, כמה שיותר בכיר תביא יותר טוב. אם אין לך אז תמציא, אם אין לך אז תשקר, תעשה זה לא מעניין אותנו אתה צריך להציל את המשפחה כי מהדבר הזה אי אפשר לצאת.
אתה עדיין, זה הרי רק היום השני של האירוע הזה, אתה עדיין אני חושב חושב שאני רוצה להאמין שיבינו שאין כלום שאין ביבי לא מעורב, שטייניץ לא מעורב, שמרון לא, מולכו לא. אני בהיסטריה פה, אין לי מה, אתה גמור עייף כואב.
לדעתי בשעה הזאת גם אין תרופות כבר, אני לא זוכר אם זה ביום הזה או יום לפני ביקשתי תרופות נגד כאבים ואז אמרו לי עוד כמה דקות עוד כמה דקות עוד כמה דקות כמה דקות נהפכו לשעות.
ואז כמובן עם חיוך אני לא זוכר מזה, אני חושב שאטה אמר לי שהאח שאחראי על התרופות בלהב כבר הלך הביתה, כי זה כבר 5 אז לא נורא זה תיהנה, תבלה תהנה.

ניר: שאטה טוען פה שהוא ניסה לעזור לך, הוא שיקף את המציאות והוא הציע לך למזער נזקים מה זה, זה עזרה?

גנור: שיקוף המציאות, אני מצמיד לך אקדח לרקה מאחר ואתה דביל מטומטם ולא מבין אז אני גם יורה ירייה אחת באוויר, שבה אתה מבין שהאקדח גם יש לו כדורים ואנחנו נירה בכל המשפחה שלך. מה שהקמת במשך 70 שנה אנחנו נחסל את כולם וזהו, זה מה שאתה מבין. זה פשוט, זאת אומרת גם דביל מבין את זה גם אחרי אי שינה עם כאבים עם אסתמה עם הכל. אתה מבין את האמירות האלה של המשפחה שהן חוזרות לכל האורך, זאת אומרת המשפחה המשפחה המשפחה ואת זה שוב פעם, פה כנראה שזה דבר מקובל, בשבילי זה היה סוף העולם סוף העולם. לוקחים את המשפחה על מה? ההיא ארכיטקטית ההיא רופאה מה מה מה אתם רוצים מהם, מאיפה, מה הילד רציתי שיירש אותי כן מה אתם רוצים ממנו נסע לפה נסע לשם, בלתי נתפס. פה זה עובר כאילו יש תמליל, זה כתוב זה יושבים פה זה עולם מקביל זה עולם אחר, אני לא יודע לבטא את זה. אין לי את התחביר לבטא איך התהליך הזה נראה. אני חושב שאמרתי לכבוד השופטת לא להביא את זה לפסים אישיים, התהליך שעברתי שם ביום הראשון, ביום השני שלי, אני לא זוכר זה סרט בדיוני, זה לא אני לא ידעתי שבמדינת ישראל יש כזה דבר.
זאת אומרת 70 שנה אתה יודע רגיל אתה אזרח מן השורה, יותר טוב פחות טוב, פחות טוב או קיי. אתה לא מעלה בדעתך שיש כזה מקום, אתה לא מעלה בדעתך שככה משטרה, אתה לא מעלה בדעתך את ההלם.
התאוששות מהאירוע הוא כל מה שאתה מאמין בו נעלם, כל מה שאתה מאמין בו נעלם, לחשוב בדיעבד השיחה באוטו ביבי ביבי ביבי ביבי ביבי. אני הסתכלתי עליה כשיחת חולין כזאת או קיי רכילות. לא עלה בדעתי שהם לקחו את דרוקר. גם ההכנה שעשיתי עם נתי, הייתי רגוע לחלוטין שעכשיו יחקרו כמה שהם רוצים אין בעיה אספר הכל, לא נתפס.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »