יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
גנור: "סימנו אותך כעד מדינה. אתה מבין שאתה חייב עכשיו להמציא סיפורים, כל מי שהכרת בסביבה של רוה"מ, מעגל ראשון, מעגל שני, מעגל שלישי, אתה חייב עכשיו למצוא, עליהם חומר. הבנתי מהם: תביא את ביבי וסביבתו, נציל את המשפחה שלך"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 18 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: נתקדם בסדר, אני עוד ממשיך להקרין את זה.

מוקרן סרטון באולם

עו"ד ניר: מה, כשאתה, ככל שאתה זוכר בזמן אמת, אני קודם ארצה שבאופן כללי תגיב על זה, ואז אני אשאל אותך שאלות קונקרטיות.

גנור: אני חושב זה פעם הראשונה שנותנים לי את נאום עד המדינה, זאת אומרת אומרים לי בצורה ברורה, אנחנו צריכים, רוצים, סימנו אותך בתור עד מדינה, אתה צריך להביא לנו, נדמה לי פה שמעתי צ'ייני, אבריאל

עו"ד ניר: אמרת לא שיחדתי את צ'ייני, לא שיחדתי, כתוב שם (מילה לא ברורה). צ'ייני ואבריאל.

גנור: וכל הגדולים, זאת אומרת כל הנאום שהוא נתן. כל הנאום, זה אני מניח שהוכתב לו של עד המדינה, ובעצם אחרי גם נדמה לי שהפגישה עם יואב תלם במקלחת הייתה לפני כן נכון?

עו"ד ניר: נכון.

גנור: אז בעצם כרונולוגית, אתה מבין שאתה חייב הנאום של לעצור אותך עד סוף ההליכים. אתה מבין שאתה חייב עכשיו להמציא סיפורים, כל מי שהכרת בסביבה, בסביבה של רה"מ, מעגל ראשון, מעגל שני, מעגל שלישי, אתה חייב עכשיו למצוא, למצוא עליהם חומר.

עו"ד ניר: מה שאותי, מה שאותי מעניין, אומר לך החוקר ואתה, אני אמקד אותך ואני שם לב שאתה, אני יודע שאני, אני אומר לך, אני יודע שאני לוחץ לך וזה זה לא נעים לי גם, אבל אני חייב לשאול אותך.
כשהחוקר אומר לך איך אני ממזער את הנזקים בסוף בשורה התחתונה, הוא אומר לך החוקר שאטה, "יש לי משפחה, יש לי ילדים, יש לי נכדים, יש לי נכסים, אני רואה שהכל נכנס לקערה גדולה, וצריך עוד לערבב, איך אני מוציא בעדינות לאט-לאט את מה שיקר לי ושם בצד. איך אני עושה את זה. איך אתה?
זה שאטה אומר לך. איך אתה מתייחס לזה?

גנור: תביא את ביבי וסביבתו, נציל את המשפחה שלך. תחליט את מי אתה רוצה.

עו"ד ניר: אבל מה קשור נכדים, נכסים? מה איך הנכדים גם נכנסו גם הנכסים?

גנור: אנחנו נשים בצד אחד את המשפחה ונאשים אותך בעבירות מס נוראיות, ואתה תהיה עד מדינה נגד כל מי שאנחנו חושבים שצריכים עכשיו להפיל אותם, לא משנה מי זה, בסביבה של רה"מ ושות'.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: אני עובר, לא יודע אני נראה פה לכאורה נינוח, או לא יודע חצי נינוח כזה אני נראה, אמנם אני מטייל עם הגב, אבל המחשבות, אני פשוט, אני חושב שאת השיחה הזאת אני זוכר מצוין, כי שאטה היה נדמה לי היה מהיום הראשון או מהיום השני, אני לא זוכר.

עו"ד ניר: נכון.

גנור: נראה לי ככה, והוא, אני מבין וזה בא לידי ביטוי בנושא החברות, שאין משמעות לאמת.
אני מצטער כבוד השופטת, אין משמעות לאמת, אפשר לחזור על זה 100 פעם, בייחוד כששאטה מסביר שאנחנו פה. נדמה לי שהוא אמר את זה גם פה, אנחנו בחקר האמת.
אז בסדר, זה בסדר בשביל הפרוטוקול כנראה להקלטה להגיד את זה, אתה מבין בשלב הזה מצוין שאתה נמצא בפרשת דרכים, אתה רוצה להציל את המשפחה.
הם רוצים את ביבי ושות', ואתה, ויש לך עבירות מס שכבר השתכנעת שהם מטורפות לגמרי, כי לא יכול להיות שאין לך עבירות מס, אמרו לך שיש לך עבירות מס, אמרו לך על כסף, איפה העלמת את הכסף, אמרו לך שהנאמנות מחזיקה את הכסף בשבילך, שהיא שיטה ידועה בעולם הפיננסי להעלים כספים.
אז שם אתה נמצא, אתה בטירוף מערכות מוחלט. או שאתה מחליט מה שאמרתי מקודם, אתה מחזיר ציוד ומעדכן את הצוואה.
אני חושב שגם, אני חושב שעשיתי את זה אפילו. אני לא זוכר.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »