יומן הבוקר
עו"ד אביעד ויסולי (ויקיפדיה)
עשרות חוקרים וקציני משטרה יחשפו את האמת על הפגסוס וצווי האזנה הלא חוקיים במשפט נתניהו. מי שחושב ששערוריית פגסוס תסתיים בעד וחצי במשפט נתניהו, חי בסרט. מאמר מאת עו"ד אביעד ויסולי

בחרתי להביא היום את מאמרו המצוין של עו"ד אביעד ויסולי על פרשת פגסוס.

למי שחושב שאנשי הפרקליטות והמשטרה המעורבים בפרשה יצליחו למרוח אותה, ויצליחו לסכל חקירה או ועדת חקירה (מה שאכן יקרה ככל הנראה), לא מבין מה יקרה במהלך המשפט, כפי שויסולי אומר במאמרו.

החקירות הנגדיות של חוקרים וקציני משטרה שמופיעים כעדי תביעה יחשפו את האמת. אותם חוקרים וקצינים שיבואו להעיד יצטרכו להשיב לשאלות קשות, על השימוש ברוגלות, על השימוש בצווים לא חוקיים ועוד – האמת תיחשף אז במלוא עוצמתה.

***

מאמרו המלא של עו"ד ויסולי

מאז חשיפת השימוש בתוכנת פגסוס במשטרת ישראל "נמוגו כל יושבי כנען".  כל השוטרים, הפרקליטים לשעבר והשופטים לשעבר נאלמו דום. המגישים בכל תוכניות התקשורת לא שאלו ולא קבלו תשובות על השאלות הפשוטות ביותר – האם קיבלתם צווים לחדירה לטלפונים סלולריים מרחוק וגניבת תוכנם? האם דיווחתם לשופטים על שימוש בפגסוס? איזה שימוש נעשה בתכני הטלפונים החכמים? למה לא גיליתם את חומרי החקירה ופעולות החקירה הללו לנאשמים לאחר הגשת כתבי האישום?

המשטרה פועלת באמצעות נהלים ופקודות. היכן נהלי הפעלת "סייפן" (שמה של מערכת פגסוס במשטרה)? מה נכתב בהם ביחס לקבלת אישורי הפעלה? שימוש בחומרי הפריצה? עדכון הפרקליטות והיועמ"ש? חשיפת השימוש בפני בתי המשפט בכל שלבי ההליך הפלילי (איסוף, חקירה, עצר, כתב אישום)? גילוי החומרים לנאשמים וסניגוריהם? איש לא ראה, איש לא שמע…

סלולרים חכמים מורכבים משני חלקים – החלק התקשורתי שבו מתקיימות שיחות, הודעות וכו', וחלק המחשב, שהוא אישי ולא מתקיימות בו שיחות כלשהן. למשל המצלמה בטלפון, הגלישה, שמירת נתונים אישיים, קבצים וכו' אינם קשורים לתקשורת כלשהי ושייכים לחלק המחשב של הסלולרי.  צווי האזנת סתר מתירים רק האזנה לשיחות. הם אינן מתירים חיטוט בנתונים אישיים במחשב של הטלפון. 

צווי האזנת הסתר גם מוגבלים בזמן – התחלה וסוף – ועל כן גם בחלק ה"תקשורתי" של הטלפון אין סמכות חוקית של המשטרה לחטט בנתונים אישיים שאינם בפרק הזמן שבו הותרה ההאזנה.

ואולם, צווי האזנת הסתר הם רק קצה הקרחון. כאשר מתקיימת חקירה ומבוצעים מעצרים, המשטרה מחויבת לפרט בפני בית המשפט, בנוכחות העצור ובא-כוחו, את פעולות החקירה שהיא ביצעה. האם המשטרה הודיעה לבתי המשפט כי היא פרצה לטלפונים הסלולריים של החשודים באמצעות תוכנת פגסוס? נא הציגו את ההודעות. אם לא הודיעו על כך לשופטים, הרי שהמשטרה רימתה בעדויות שקר את בתי המשפט באלפי דיוני מעצרים.

הלאה: לפני הגשת כתב אישום מתקיים שימוע. לפני השימוע מקבלים הסנגורים את עיקרי חומרי החקירה. האם המשטרה הודיעה לפרקליטות ולסנגורים כי היא פרצה מרחוק לסלולרים של החשודים והעדים ומה היא גילתה בהם? ביחס לפרקליטות, כנראה שכן.  ביחס לסנגורים – מובן שלא. אם כך, מה ערך השימוע אם המשטרה והפרקליטות הסתירו את עיקרי העדויות מהסנגורים?

נמשיך: מוגש כתב אישום. המשטרה והפרקליטות חייבים להעביר את על חומרי החקירה לידי הסנגורים. הם גם מצהירים על כך בפני בתי המשפט.  החוקרים מעידים בבית המשפט על החקירה. אם תכני הטלפונים שנפרצו באמצעות פגסוס לא הועברו לסנגורים, הרי שבהרבה מאד פעמים יתכן ועדויות החוקרים, אשר הסתירו את פעולות החקירה של פגסוס ותוצריה, היו עדויות שקר. אלפי אנשים יכולים לטעון עכשיו, ובצדק, כי הם הורשעו על סמך עדויות שקר של החוקרים, לתבוע להציג להם את החומרים שהושגו באמצעות פגסוס, לדרוש משפטים חוזרים ולהגיש תביעות אזרחיות על פגיעה שלא כדין בפרטיות.

"אז נבהלו אלופי אדום". השד ששמו תוכנת פגסוס, יצא מהבקבוק. האמת עליו לא תיחשף בשום ועדת חקירה. האמת תיחשף בבתי המשפט – בדרישה לחשיפת חומרי חקירה, בחקירות נגדיות של קציני משטרה, בדיוני מעצרים ובצווי ההאזנה. מעכשיו אין סניגור שלא יחקור קציני משטרה האם, כיצד ועד כמה הם עשו שימוש ב"סייפן" בתיק שלו, מה הם גילו כתוצאה מהשימוש ומדוע הם לא גילו את חומרי החקירה כדין.

כנגד שוטרים, חוקרים, תובעים, קציני משטרה ופרקליטים שהעלימו, הסתירו ושיקרו בבתי המשפט יוגשו תלונות בחשד לעדויות שקר, שיבוש מהלכי משפט ועוד עבירות פליליות הנוגעות להעלמת ראיות, הסתרת פעולות חקירה והטעיית בתי המשפט.

האמת תיחשף, בראש ובראשונה, במשפט נתניהו. כל חוקר וקצין משטרה ייאלץ להעיד בו על כל פעולה שנעשתה בתיקי נתניהו תוך שימוש בפגסוס, על  כל חדירה (או ניסיון לחדור) לטלפון סלולרי של חשוד, עד, נחקר או מוסר עדות כלשהי. מעבר ל -330 עדי התביעה, היו עוד אלפי נחקרים בתיק. מערכת פגסוס אמורה לשמור על "לוגים" המצביעים על השימוש בה (אם הם עדיין לא נמחקו…). הפרקליטות תיאלץ לחשוף את הלוגים ואת כל הפעולות שעשתה המשטרה תוך שימוש במערכת סייפן, לנמק את חוקיות הפעולה ולהציג צו המתיר אותן, והרבה יותר מהותי – לנמק לבתי המשפט, לסנגורים, לנאשמים ולציבור הכיצד חומרי החקירה הללו מעולם לא גולו לנאשמים ובאי-כוחם. 

בתיק נתניהו, החל מאחרון התובעים ועד היועץ המשפטי לממשלה יצטרכו לתת את הדין על הסתרת חומרי החקירה שהושגו תוך שימוש בתוכנת פגסוס מעיני הנאשמים, תוך הטעיה מכוונת וביודעין של הנאשמים, סנגוריהם, בתי המשפט והציבור. 

מי שחושב ששערוריית פגסוס תסתיים בעד וחצי במשפט נתניהו, חי בסרט. המשטרה תיאלץ לחשוף את כל פעילות הפגסוס הנוגעת לחקירות נתניהו, וגם ביחס לכל שאר התיקים הפליליים שבהם היא עשתה שימוש מושחת במסתרים במערכת הזו מבלי לעדכן את בתי המשפט ולקבל את רשותם, מלכתחילה, ותוך הסתרת חומרי החקירה שהיא הפיקה ממנה, בדיעבד. 

פרשת פגסוס אינה "פרי העץ המורעל" – היא תמצית רעל שיכרון הכוח והשחיתות במשטרת ישראל והפרקליטות שהתנהלו במסתרים, הסתירו חומרי חקירה ופעולות חקירה מבתי המשפט ומנאשמים, ושיבשו את כל מהותו, ראיותיו ותכניו של המשפט הפלילי במדינת ישראל. 

יש להעמיד לדין את כל מי שהסתיר את המערכת הזו מעיני בתי המשפט, הנאשמים והציבור.  שחיתות כה עמוקה ורחבת היקף כזו לא נודעה בתולדות המדינה. האמת, הסחי והמאוס יצופו בחקירות השוטרים בבתי המשפט, לא ב"ועדת חקירה" כלשהי. "אלי מואב יאחזמו רעד".

***

אתמול בטוויטר ובפייסבוק של אלי
12:31 -> 13:19 -> 14:36 -> 15:16 -> 17:00 -> 17:45 -> 19:02 -> 20:53 -> 22:41

מאמרים אחרונים

הדס קליין, דני יופה, ארנון מילצ'ן

הפרוטוקולים מדברים: דני יופה, החוקר של הדס קליין (חלק ג')

עו"ד חדד: למה לא ערכתם עימות בין הדס קליין למילצ'ן? דני יופה: לא אוהב את הכלי של עימות; עו"ד חדד: למה לא הראיתם לה את הגרסאות של עדים אחרים שסתרו אותה? דני יופה: העדים האלה לא היו בתקופתי (זו לא אמת). חוקרים את החוקרים!

הקליקו לתוכן »
דני יופה (צילום: אלי ציפורי)

חוקרים את החוקרים: דני יופה, החוקר המרכזי של הדס קליין

עו"ד חדד: למה לא מימשתם צו החיפוש אצל קליין? דני יופה: לא זוכר; למה החקירה הראשונה של קליין לא הוקלטה? יופה: לא זוכר; היא תושאלה בהתחלה בחדר של מומי משולם? יופה: יכול להיות (משולם מכחיש). הפרוטוקולים מדברים!

הקליקו לתוכן »