יומן הבוקר
בן כספית, רביב דרוקר (צילומי מסך טלוויזיה)
תיק הצוללות, תיק תפירה, פרק 2! מיקי גנור: "המחשבה שעברה לי בראש שאני לא יושב עם משטרה שאמונה על החוק אלא עם קבלן משנה של רביב דרוקר ובן כספית... נראה לי מוזר מאוד שמה שמעניין אותם זה ביבי ושטייניץ, שטייניץ וביבי"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 2 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: מה שאנחנו נעשה זה אני אתן לך הארד קופי של תמליל ואני אפנה לנקודות מסוימות ואני אבקש התייחסות שלך.

גנור: או קיי בסדר.

עו"ד ניר: אנחנו בחקירה הראשונה. אתה מגיע ללהב 433 בסדר אני מפנה אותך לעמוד 85, אני רק אומר גבירתי יש מספר תמלילים באותו יום ואנחנו בתמליל השני, הראשון זה תמליל הנסיעה ברכב.
הוא אומר לך חוקר מספר 2 זה מר עודד שאטה, הוא אומר לך כך: אתה יודע אני פה עומד כאיש משטרה כן אחרי שכבר לעסנו את החומרים אתה רואה את זה? החומרים האלה ואני מסתכל לך בעיניים ואני אומר איך אתה יושב פה באמת, אני אומר כאילו איך אתה יושב פה אחרי הדברים שעשית ואתה לא אומר, אתה יודע מה הגיע הזמן ראבק, אתה יודע.
די כמה אפשר לטחון את זה כמה אפשר מכל הכיוונים, מה אני איש משפחה ילדים נכדים רוצה לבנות את הבית לילדים שלי לאשתי גרושתי. אני לא יודע מה אתה רוצה פשוט לדרוס את הדבר הזה כאילו מה אתה, בסדר אתה כנראה אוכל משהו זאת אומרת ללעוס, איך אתה מתייחס לדברים האלה בשלב הזה?

גנור: אני לא מבין זאת אומרת, אני בשלב הזה לא מבין מה הוא רוצה ממש לא, לא מבין, ההגדרה הכי הכי מדויקת פשוט לא מבין מה הוא רוצה מהחיים שלי בשלב הזה.

עו"ד ניר: או קיי נתקדם לעוד תמליל באותו יום, שוב אנחנו עם מר עודד שאטה. בני משפחה כעובדים למרות שהם לא עובדים וביודעין מחשבה תחילה זה נקרא מחשבה פלילית זה עבירות מס יש פה הלבנת הון לאורך תקופה.
אתה שואל למה הלבנת הון? שאטה אומר לך תכף אנחנו נספר לך צעד צעד לאן אתה ממהר. אתה אומר אני לא ממהר לאף מקום סתם לא חשבתי שאני אתעסק במשפחה אבל בסדר, שאטה אומר והם יבואו לפה.
אתה אומר זה יהיה עצוב. שאטא אומר מאוד. אתה אומר מאוד עצוב לי אני לא יכול אני לא יכול לשלוט בזה, שאתא חלק מהדברים אתה כן יכול לשלוט, איך אתה מתייחס לזה בשלב הזה?

גנור: אני קצת מופתע, לא מבין מה גוררים עכשיו את המשפחה, אני עוד לא עברתי הייתי בתחילה זה היום הראשון לא עלה בדעתי שמשפחה זה חלק מהאירוע. והתחלתי אני לא יודע טיפונת להיות מוטרד להילחץ אבל לא מעבר לזה.
ואגב כהערת אגב ליאור שנהיה רופא היה אמור לרשת אותי בחברה אפרופו העסקה, אבל זה נגיע, הוא היה אמור לרשת אותי נכשלתי גם שם.

עו"ד ניר: טוב, אנחנו עכשיו מתקדמים לסוף היום של החקירה הראשונה, היום הראשון, אני מבקש להקרין בבקשה את הקטע, זה היה בערך בחצות. בזמן אמת ככל שאתה יודע לומר לנו איך אתה מתייחס לזה?

גנור: אני לא יודע אם זה קצת לפני קצת אחרי אני מתחיל לחשוב שהמשטרה לוקחת את התחקיר של דרוקר ברצינות.
יסלחו לי המלומדים שיושבים פה אבל המחשבה שעברה לי בראש שאני פה לא יושב עם משטרה שאמונה על החוק אלא עם קבלן משנה של דרוקר , קבלן משנה זוטר קבלן משנה בכיר, הוא קבלן משנה של דרוקר בן כספית דרוקר.
עדיין לא נופלים לי כל האסימונים עדיין לא נופלים לי כל האסימונים. נראה לי מוזר מאוד שמה שמעניין אותם זה ביבי ושטייניץ, שטייניץ וביבי כשבעצם בהנחה שהם כמו שאמרו עברו חודשים על גבי חודשים על גבי חודשים אז יודעים שהממשק שלי עם ביבי היה פעם אחת.
אבריאל (בר יוסף) ביקש שאני אלך איתו לשבעה של אבא שלו ופעם שנייה שהכלבה שלי החליטה שביבי לא נראה לה, אלה היו שני המפגשים היחידים בעולם עם ביבי.
ויובל שטייניץ אני הערכתי אותו. נידמה לי עזרתי לו בפריימריז הפגישה פעם אחת עם אנשי המספנה לא ראיתי שום קשר. למה שחוקר אמר וזה מה שהיה במציאות, אבל למה זה היה לי עוד יותר מוזר כי הוא ציין אני לא יודע פה לפני כן או אחרי אני כבר לא זוכר שהם חקרו 7-8 חודשים, חקרתם 7-8 חודשים אז יש לכם את הכל, מה אתם מזיינים את מוח.
יש לכם את הכל מאיפה הגעתם, ובאמת זה היה פעם שהתחלתי, אני לא יודע אם רואים בהקלטה הזאת או בהקלטות אחרות יש משפט סלוגן חקר האמת, חקר האמת, עכשיו אתה, אתה מאמין במשפט הזה אתה אומר יושב מולך שוטר ברור שמה שמעניין אותו זה האמת ברור לך שהוא רוצה אמת. אני לא יודע אם פה או למחרת החל ממחרת אין לי מושג, אתה מבין של חקר האמת זה תמצאו כל מילה בתחביר להגיד את ההפך. כל המילים שיש לכם בתחביר להגיד את ההפך מחקר האמת זה מה שיש.

עו"ד ניר: טוב בוא נתקדם.

גנור: בשבילי זה היה הלם , לא יודע באיזה שלב אבל אתה ההידרדרות כזאת או אחרת אתה בהתדרדרות.

עו"ד ניר: או קיי עכשיו כשהוא אומר לך הכיוון שלי זה שטייניץ הכיוון שלי זה ביבי והמודעות שלו ושהוא אומר לך תחשוב על זה בלילה.
מה אתה חושב על זה בלילה אתה יכול לזכור אם חשבת על זה בלילה מה ההתייחסות שלך לזה?

גנור: אני לא זוכר, הרי כל לילה המשטרה משתמשת בביטויים של רחוב, טרטרה אותי בניידות סמויות באלף תחנות. זאת אומרת אם שואלים אותי איפה בילית לילה א' לילה ב' לילה ג' לילה ד' אין לי מושג אין לי מושג. פעם אחת אני רק יודע שגם אין לזה היגיון הגעתי לתחנת משטרת אריאל שהשוטר לא יודע אם זה היה ההצגה או לא, אבל בגלל האסטמה שלי החליט שאי אפשר להשאיר אותי שם.
למה הגענו לאריאל אני לא יודע, מה היה הרעיון לנסוע לאריאל אני לא יודע, משם אני לא יודע לאן נסענו זאת אומרת אין לי גם היום את הזיכרון באיזה שעה מתי הגעתי.
אני חושב לא בטוח לא בטוח שהלילה הראשון היה משהו הזוי בתוך תא של…

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »