יומן הבוקר
מיקי גנור, מוטי לוי (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 30! מיקי גנור: "יואב תלם רמז לי: אנחנו חייבים את עו"ד דוד שמרון, חייבים להביא אותו לתוך האירוע. עו"ד נתי שמחוני התפטר, הוא כעס, הוא ידע את האמת ופתאום בא הלקוח שלו ומספר סיפור"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 30 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: יואב תלם שואל אותך "עם שמרון היה עוד אירועים, בבקשה, עם שמרון היה אירועים שישבתם ובחשתם, אני ברגע זה לא זוכר". יואב, "אני לא מבקש". גנור, "אני". יואב, "רגע, שנייה, שנייה, לא מבקש ממך שתגיד לי אותם".
ואז אתה אומר, "חלק אני לא זוכר, חלק אני…

גנור: זה רמז, אני לא זוכר את השלב הזה, אבל זה רמז עבה. בעצם מה שיואב אומר תספר לנו את האירועים עם שמרון כי אנחנו חייבים את שמרון.

עו"ד ניר: מה אתה, מה אתה בעצם יכול לתת שואלים אותך?

גנור: כן, ובשלב הזה אני אומר שמרון בעצם, הוא לא יכול לתת שום דבר. אבל הרמז הוא ברור. היו אירועים, אני לא זוכר, אני לא רגע שנייה לא מבקש שתגיד לי אותם יואב. יואב, אתה ברגע זה לא זוכר אותם, זאת אומרת, יואב מרמז לך בצורה הכי ברורה שאתה חייב, שאתה חייב חומר על שמרון על מנת, להביא את שמרון לתוך האירוע.
זה שאני בשלב הזה עוד לא הכנסתי את שמרון אבל אני אשתפר אחר כך, ואני נמצא על שמרון, איך להמציא על שמרון דברים שיקשרו אותו לאירוע.

עו"ד ניר: טוב אנחנו,

גנור: הדמיון יעבוד כבר.

עו"ד ניר: אנחנו נתקדם, בסדר, אנחנו עוברים ליום לאחר מכן. יום שישי ה-14.7.
כן. יש מזכר, זה מזכר שאומר שמחוני, שהוא נפגש עם שמחוני מוטי לוי. רגע שנייה.
כותב מוטי לוי כך, תגיד לי מה אתה זוכר, ככל שאתה זוכר. בתאריך 14/07 כותב מוטי לוי, "נפגשתי בשעות הצהריים עם עו"ד נתי שמחוני המייצג את מיקי גנור. הפגישה התקיימה לאחר ששמחוני נפגש עם מיקי גנור במשרדי היחידה. הפגישה התקיימה במשרדי, ונכח בה עו"ד נוסף ממשרדו וכן ניצב משנה יואב תלם וקצין אח"מ להב.
בשיחה הזו הודיע לי עו"ד שמחוני שהוא מתפטר מייצוגו של מיקי גנור. החלטתו זו נובעת נוכח רצונו של מיקי גנור לשתף פעולה עם המשטרה והתכנות רצונו להיות עד מדינה.
בתום הפגישה נכנסתי לחדר החקירות בו ישב מיקי גנור ביחד עם ניצב משנה תלם, שאלתי את גנור באם ירצה להמשיך בתהליך שיתוף הפעולה עם עמנו, נוכח התפטרותו של שמחוני. מיקי השיב לי שכן, הוא רוצה, הוא מעוניין להמשיך.
בשיחה שנמשכה כשעה וחצי, חזר גנור על עיקרי החשדות כלפי המעורבים בפרשה והמעשים המיוחסים להם באופן כללי. אציין שוב שמדובר בשיחה כללית מאוד אשר הוגדרה כהמשך לשיחת ראשי הפרקים מבלי לפרט יתר על המידה".
התייחסותך לאירוע שכותב כאן שעו"ד שמחוני התפטר?

השופטת חיימוביץ': אז אולי קודם נשאל אותו אם הוא זוכר את הפגישה הזאת. זה היה ביום שישי, זה לפני שהוא נחקר אני מניחה?

עו"ד ניר: כן.

השופטת חיימוביץ': או-קיי. אתה זוכר את זה מר גנור?

 גנור: כן שהייתה, מוטי, שמחוני, מוטי, נתי שמחוני בא לחדר חקירות ואמר לי שהוא לא, שהוא לא ממשיך.
זה היה שיחה אני חושב של כמה שניות, אני לא רוצה להגיד כמה דקות. הרף עין כזה שהוא אומר שהוא לא,

השופטת חיימוביץ': מה אדוני שואל אותו בקשר לזה? אני לא זוכרת.

עו"ד ניר: אתה יודע להגיד למה הוא התפטר? הוא אמר לך?

גנור: לא, אני לא זוכר שהוא אמר. אני חושב זה היה הכי ברור, הוא הבין, אני חושב שנתי שמחוני הבין.

השופטת חיימוביץ': לא, אבל קודם כל בוא נתחיל מלמה הוא התפטר, מה הוא אמר לך, זה העובדות. מה הוא אמר לך? אני מתפטר מייצוגך כי?

גנור: כי אני לא מייצג עדי מדינה, אני לא מייצג עדי מדינה. אני מכיר את, אני מכיר את כל האירועים, חקרתי, בדקתי את כל האירועים ויש לך פאולים. יש לך פאולים במס כאלה. זהו, נגמר האירוע. אולי דקה שיחה.

השופטת חיימוביץ': יש פה שני, יש פה שני דברים שאני רוצה רק שאדוני יהיה בטוח במה שהוא אומר.
הסנגור שבא ואומר אני לא מייצג עדי מדינה, זה משהו שהוא ידוע ומקובל, יש סנגורים שלא מייצגים עדי מדינה. זה מה שאמר לך שמחוני? אני לא מייצג עדי מדינה בגלל זה, אמרת את זה, אני רק רוצה שזה, זה לא משהו שהוא, זה טיעון שנשמע מדי פעם. יש סניגורים שלא מייצגים.

גנור: הבסיס היה, אז אני מבין את השאלה, אני חושב שאני מבין. הבסיס היה שנתי שמחוני מכיר את האמת. הוא היה איתי 7, 8 חודשים, לא יום, לא יומיים. והוא ידע את האמת, הוא מכיר את האמת, חרש את האמת. ועכשיו פתאום בא הלקוח שלו וממציא עכשיו סיפור.

השופטת חיימוביץ': כן. אבל מה הוא אמר לך? לא מה הוא חשב ומה הוא יודע ומה הוא, מה הוא אמר לך? למה הוא, חוץ מזה שהוא לא מייצג או שהוא…

גנור: זה אני חושב, זה לא הגדרה נכונה, הוא פשוט אמר אני לא ממשיך איתך, אני מתפטר.

השופטת חיימוביץ': לא נימק?

גנור: לא. זה היה שיחה, בגלל זה אמרתי לפני דקה. זה היה שיחה של שניות. שיחה מאוד-מאוד, מה שאני זוכר, שיחה של שניות בחדר וזהו. מאוד-מאוד כעס, מאוד כעס. מאוד-מאוד-מאוד כעס.

עו"ד ניר: הוא אומר…

גנור: מאוד כעס.

עו"ד ניר: הוא אומר, מוטי לוי אומר, "נוכח רצונו של מיקי גנור לשתף פעולה עם המשטרה והיתכנות רצונו להיות עד מדינה".

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »