יומן הבוקר
מיקי גנור, מוטי לוי (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 36! גנור: "דוד שמרון זה החוט המקשר, הציר המקשר ביני לבין, בין הצוללות לנתניהו, זה הציר המרכזי, זה התווך המקשר. עכשיו זהו, זה התווך המקשר. לשם כל האירוע הרי הולך והולך והולך והולך והולך. זה מנסים לתקוף את זה מעשרות זוויות, בסוף מגיעים לאותו, לאותו מקום. דרך אגב, במה שכתוב פה תיקייה, שזה תיקייה לדעתי בזמן אמת של פגישות, כמובן שהסיפור של צוללות 7, 8, 9 לא קיים כמובן בתיקייה, כי זה המצאה, זה המצאה מאוחרת אז היא לא קיימת"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 36 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: "מה זה הרמזים שלך"? אתה אומר, "לשכת ראש הממשלה או אני לא כותב שהיה מפגש עם רה"מ, אני אבל אם אני מוצא שם שכתוב". אורי קנר, "זה חשוב". מיקי, "מדוד לשכת רה"מ או משהו כזה, ז"א יש איזשהו משהו שייתן לי את ההרמזה שהוא היה בפגישה". יואב, "אבל רגע תנסה רגע לרענן את הזיכרון". מיקי, "עכשיו תזכור וכבר אמרתי את זה". יואב, "כן". מיקי, "הוא לא אידיוט, אולי לא העיפרון הכי חד אבל הוא לא אידיוט, הוא יודע שהוא צריך להיות סופר זהיר, לא, אני לא אגיד שהוא צלופח, אבל הוא איש חכם בקטע הזה, הוא שומר הסף כמו שצריך עם ההחלקות שלו כמו ש, אבל אני מניח שבנושא הזה בדיווח הזה, כשאני אבדוק את זה, לדעתי אני אמצא את התימוכין, אני אמצא את הרמז המתאים, אני כמעט בטוח אני לא זוכר את זה עכשיו, אבל הוא היה לדעתי, הוא היה בחדר אבל אני לא זוכר גם עכשיו, צריך לבדוק גם, בקיצור כל החומר. אם הוא היה בחדר, מי היה בחדר גם אולי".
אורי, "השאלה ,למה אתה עורך את הרישומים האלה". מיקי, (קטוע) "חוסר זהירות". אורי, "לא, בסדר, אני פשוט רוצה להבין למה בזמן אמת, בזמן אמת אתה עושה את הדיווחים האלה רושם אותם או אחרי". מיקי, "כן תזכורת לעצמי, כי אחרי זה לרוב זה בשביל להכין אחרי זה דוחות למספנה, או-קיי, לרוב זה בשביל הדוח למספנה. אורי, "ובדוח למספנה, יכול להיות שיהיה רשום פגישה שמרון נתניהו"? מיקי, "לא, לא, לא עד כדי כך. זה לא זהיר".
מיקי, "לא להגזים, לא נגזים. אני חושב שאתה רואה שההתנהלות שלי מאוד זהירה, אני חושב, אז לא, לא תמצא, לא תמצא כזה דבר". יואב, "שוב 7, 8, 9 זה אירוע יחסית טרי או יחסית מאוחר. מתי אתה מעריך הייתה הפגישה שלך עם שמרון בנושא בערך"? "אחרי שרה"מ חוזר מגרמניה".
אתה יכול להסביר ככל שאתה מבין את הסוגייה של גרמניה שרה"מ חוזר מגרמניה? שאומר לך פה תלם, ואז אתה אומר לא יודע.

גנור: הדוחות הרבעוניים למספנה שעלו פה פעם ראשונה, אני הייתי מחויב כל רבעון להוציא דוח למספנה, מה היה, מה יהיה, דוח פעילות.
הדוחות האלה הם די מדויקים, הם נערכו ע"י אחד העוזרים שלי, ששם יש כל הפגישות. לא משנה אם זה צ'ייני, אם זה אבריאל, אם זה שמרון. כל דבר שקשור הכל מופיע שם. הכל מופיע שם.
ברור שההמצאות שהמצאתי אחר כך, מה לעשות לא, לא מופיעים שם. מה שהמצאתי בחקירות הם כבר תלושים ממה שהיה בזמן אמת ולכן הם לא, לא מופיעים. עכשיו, רה"מ שנסע וחזר מגרמניה אז או-קיי, אז חיברתי את האירוע שיהיה לו איזשהו איך להגיד את זה, היגיון. משהו כזה.

עו"ד ניר: עכשיו תראה

גנור: שיהיה לו היגיון.

עו"ד ניר: אתה מתחילת הדרך אומר לחוקרים, מה-10/07, אני לא יודע אם רה"מ מודע ששמרון מייצג. פה אתה כבר מתאר פגישה, ושים לב, שים לב לקטע הבא, שזה עוד שדרוג של מה שאתה אומר בעיניי, ואני ארצה את ההתייחסות שלך.

גנור: הסיפור זה סיפור מתפתח.

עו"ד ניר: נכון. עכשיו תראה,

גנור: זה מה שאתם רוצים לשמוע.

עו"ד ניר: אורי, בסדר, ואז יואב שואל אותך "2015 ו-2016". אתה אומר, "16". יואב, מיקי, "ודאי 16, הפגישה ב-2016, ודאי שב-16, עכשיו צריך לראות גם ביומן גם בדיווחים את התאריך, לא ברור, ונמצא, נוכל לשחזר ברמת דיוק סבירה, מתי הייתה הפגישה".
על איזה פגישה אתה מדבר פה שצריך לשחזר?

גנור: אני משער זה הפגישה של שמרון ורה"מ אני מתאר לעצמי, כי אם זה 16, שוב פעם, אין לי את כל, אני לא רואה את כל החומר.

עו"ד ניר: איזו פגישה הייתה בין שמרון לרה"מ? על מה אתה מדבר?

גנור: 7, 8, 9. כי ב-15 נחתם הקורבטו, הלוח זמנים, 11 נחתמו נחתם העסקה עם המצרים.

עו"ד ניר: איך אתה פה נזכר בזה פתאום?

גנור: מפתח את זה.

עו"ד ניר: מישהו אבל אומר לך תשקר?

גנור: ברור. סליחה, מה זה לא ברור? אני, היה פה מצעד שלמדתי מכולם, אני בוגר להב בהצטיינות יתרה בכמה נושאים. יש לי תעודה.

עו"ד ניר: טוב עכשיו תראה, שים לב, שים לב, כל הזמן אמר מוטי לוי, מיקי אמר לנו שהוא לא יכול למסור לנו על התווך של רה"מ ושל שמרון ולכן זה לא היה קשור לרה"מ. פה א' אנחנו רואים שאתה מוסר, אבל שנייה בוא נראה. אורי, "יש לי שאלה, 8 חודשים מאז".
"יש לי שאלה, 8 חודשים מאז שהתפוצצה הפרשה בתקשורת, כולם מדברים על הקשר של שמרון לראש הממשלה ושראש הממשלה לא ידע ששמרון מייצג ולא זה. בכל ה-8 חודשים האלה אתה לא בודק וחושב ובוחן את הסוגייה, אם הוא כן היה או לא היה, כי סוגייה מהותית".
מיקי, "אני לא מבין את השאלה, מה זה אם כן היה או לא היה"? אורי, "אם כן היה קשר ישיר בין ראש הממשלה לשמרון בנושא צוללות ספינות מגן, צוללות במקרה הזה אתה לא". מיקי, אני אענה לך על זה" (קטוע) "אני כן הכנתי ריכוז של כל החומר עם שמרון, יש לזה ריכוז, זה כן". יואב, "מה זה תיקייה"? מיקי, "יש לי תיקיה כזאת שאני חושב שמרון, או ריכוז כזה של כל המפגשים, יש את זה, לדעתי יש את זה. יש את זה, אני לא יכול, יש, יש. זה דבר אחד. עכשיו בכל ה-8 חודשים שאתה אמרת, אני מקפיד מאוד לא לגעת בשום דבר, לא לשנות או מה שזה לא יהיה, מה שייחשב" (לא ברור) "עכשיו".
עכשיו תראה, מה אתה מבין שהוא אומר לך שזה סוגיה מהותית אורי? אומר לך, אני אחזור, 8 חודשים מאז שהתפוצצה הפרשה בתקשורת, כולם מדברים על הקשר של שמרון לראש הממשלה ושראש הממשלה לא ידע ששמרון מייצג ולא זה. בכל ה-8 חודשים האלה, אתה לא בודק וחושב ובוחן את הסוגייה אם הוא כן היה או לא היה, כי זה סוגיה מהותית. מה אתה מבין שהוא אומר שזה סוגיה מהותית?

גנור: אני צריך, שמרון זה החוט המקשר, הציר המקשר ביני לבין, בין הצוללות לראש הממשלה, זה הציר המרכזי, זה התווך המקשר. עכשיו זהו, זה התווך המקשר. לשם כל האירוע הרי הולך והולך והולך והולך והולך.
זה מנסים לתקוף את זה מעשרות זוויות, בסוף מגיעים לאותו, לאותו מקום, דרך אגב במה שכתוב פה תיקייה, שזה תיקייה לדעתי בזמן אמת של פגישות, כמובן שהסיפור של 7, 8, 9 לא קיים כמובן בתיקייה, כי זה המצאה, זה המצאה מאוחרת אז היא לא קיימת.

עו"ד ניר: אבל למה פה, אתה לא אומר מה שאמרת בעבר? מוטי לוי אמר כל הזמן מיקי אמר לנו שהוא לא יכול להעיד על הדבר הזה. פה אתה לא אומר להם אני לא יכול להעיד על זה.
אתה אומר, יש תיקייה, נמצא תיקייה, רישומים, אני לא יודע. למה אתה לא אומר פה פשוט, אני לא יכול לתת לכם את זה?

השופטת חיימוביץ': את מה? אל תגיד את זה. תגיד את מה.

עו"ד ניר: את הסוגייה המהותית, הידיעה של רה"מ?

גנור: אז לא יחתמו איתי על הסכם.

עו"ד ניר: מי אמר לך שלא יחתמו איתך על זה?

גנור: זה כבר נאמר יום קודם, יום אחרי. זה נאמר, זה נאמר בצורה הכי ברורה. עכשיו האיום עליי הוא איום נוראי, של מיסוי, מיסוי, של עבירות אין סופיות.
או-קיי ועכשיו אנחנו בסרט להמציא. אנחנו בתוך ההצגה להמציא דברים. ואני ממציא כיד הדמיון שלי, כמה שאני יכול אני ממציא יותר. עד שאומרים שמספיק. איפה אני לא יכול להמציא למי שלא הייתי איתו בקשר, זה כבר אי אפשר להמציא.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »