מאמרים

ממה בנט מפחד: גורמים המקורבים לבנט ביקשו מפעילים בבית היהודי "לרדת" מבדיקת אי הסדרים במפלגה

ההסכם חסר התקדים של נפתלי בנט עם חגית משה, יו"ר הבית היהודי, על מינוייה לתפקיד שרה – מעורר שאלות קשות של יחסי תן וקח שמחוייבים בבדיקה
נפתלי בנט, חגית משה, החוזה
נפתלי בנט, חגית משה (ויקיפדיה)

שערוריית אי הסדרים הכספיים במפלגת הבית היהודי: נודע לי כי גורמים בכירים במפלגת "ימינה" המקורבים מאוד לנפתלי בנט ביקשו מפעילים הבית היהודי "לרדת" מדרישתם לחקירת אי הסדרים הכספיים במפלגה במיליוני שקלים – שעל כולם אחראים יו"ר המפלגה נפתלי בנט ומנכ"ל המפלגה דאז ניר אורבך.

כזכור, לפי הדוחות האחרונים שפורסמו ע"י מבקר המדינה לשנת 2018 המפלגה נמצאת בגירעון של כ-20 מיליון שקל וזה עוד אחרי רווח הון ממכירת נכס.

אתמול חשפתי בדף הפייסבוק שלי, במשותף עם ארז צדוק בערוץ 20, את התלונה המאוד מפורטת של עו"ד ברוך בן יוסף על אי הסדרים הכספיים והדרישה לחקור את בנט, אורבך וחגית משה, יו"ר הבית היהודי, שקיבלה הבטחה מבנט להתמנות כשרה בממשלה שיקים.
ברור שהסיכויים לטיפול בתלונה הם קלושים בגלל מערכת היחסים ההדוקה בין שקד למנדלבליט, שבאה לידי ביטוי במהלך כל תפירת תיקי נתניהו, שעה ששקד לא מתחה ביקורת על מנדלבליט ואף העניקה לו גיבוי מוחלט, לו ולשי ניצן, לשעבר פרקליט המדינה.

אלו מערכות היחסים שצפו מהתלונה ולא מוכרים לציבור:

ההבטחה של בנט לחגית משה

ב-22.1.2021 חתמו בנט ומשה על מסמך שבו מתחייבת מפלגת הבית היהודי לא לרוץ באופן עצמאי בכנסת ובתמורה "מפלגת ימינה, בין אם בהיכנסה לממשלה הבאה או בהרכיבה את הממשלה הבאה (שזה המצב כיום), מחוייבת למינוייה של הגב' חגית משה (או מי מטעמה) לשרה בממשלת ישראל, הממונה על תחומי הציונות הדתית ובכללן החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי), הגרעינים התורניים, מנהלת השירות הלאומי, החטיבה להתיישבות, ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות והאגף לתרבות תורנית.

למה הבטיח בנט למשה תפקיד כה משמעותי בממשלה למרות שמפלגת הבית היהודי לא היתה שווה כמעט דבר אלקטרולית?
ופה התלונה במשטרה מפרטת: ראשית, משה היתה בדרך לתמוך בסמוטריץ', אבל נמלכה בה. וחמור מזה עפ"י התלונה: משה, על-פי התלונה, עושה כל שביכולתה כדי למנוע בדיקה פיננסית בבית היהודי, על אף שבדיקה כזו הכרחית כדי להבריא את המפלגה ולאפשר לה לשרוד".
זו הסיבה שבתלונה נכתב כי "עובדות אלו מובילות לחשד, שמא ההצעה של מר בנט לגב' משה נופלת בגדר של שוחד, מרמה והפרת אמונים".

היחסים בין בנט לניר אורבך

אורבך, כבר פירטתי אתמול, היה יד ימינו ויד שמאלו של בנט במפלגת הבית היהודי. הוא עסקן מפד"לניק וותיק, שבנט השאיר אותו במפלגה והפך אותו למוציא ולמביא שלו. גם כשפרש בנט מהבית היהודי יחד עם שקד, נאמנו אורבך, נשאר לשמור על השליטה במפלגה ש"תאפשר להשתיק את החשדות נגד בנט" (לשון התלונה). לקראת הבחירות האחרונות מונה אורבך ע"י בנט לחבר מפלגת ימינה ואף נבחר לכהן כחבר כנסת מטעמה.
אורבך ומשה התמודדו בזמנו על ראשות הבית היהודי ועל-פי התלונה, "בנט נותר ללא 'תומכים' לכאורה במפלגה, שיסייעו בעדו להמשיך ולהשתיק את החשדות נגדו".

גזבר המפלגה נעלם עם המחשב

מהתלונה עולה כי גזבר המפלגה בתקופתו של בנט, "שביצע את המעשים המיוחסים לבנט, לקח את קבצי הנהלת החשבונות והנתונים הפיננסיים לביתו בטענה שהמחשב הוא רכוש שלו, אך במשך תקופה לא קצרה לא החזיר את הקבוצים וחגית משה לא התעקשה על כך ואיפשרה לו להחזיק בקבצים ימים לא מעטים, על אף שקבצים אלו שייכים למפלגה ונחוצים לה מאוד.
בכך סיפקה חגית משה לגזבר, לכאורה, את האפשרות להעלים ראיות לפי שהקבצים יוחזרו למפלגה". הווה אומר, הגזבר הוא איש המפתח לכל העניין ומחזיק את הסודות הכספיים של המפלגה.

חגית משה ממסמסת את בדיקת אי הסדרים הכספיים

על-פי התלונה, שני פעילי מפלגה שמונו לבצע את הבדיקות הפיננסיות, חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב ושוקי זוהר, קיבלו הוראה מחגית משה להפסיק מיידית את כל הבדיקות הפיננסיות. הווה אומר: לא מעט אנשים מפחדים מאור השמש.

שורה תחתונה: חקירת משטרה מחוייבת המציאות, רק שהדיפ-סטייט בישראל ימנע אותה בכל מחיר כדי שממשלת השמאל של בנט תקום.
אלא אם כן – מישהו יהפוך לעד מדינה.

מה חדש?