יומן הבוקר
יאיר לפיד (ויקיפדיה)
יאיר לפיד מגיע היום לבית המשפט כעד תביעה במשפט נתניהו. כמו כל עד הוא יפגוש את צוות הפרקליטות בחקירה הראשית ואחר-כך את צוות ההגנה בחקירה הנגדית. הקו של לפיד צפוי והוא כמובן לא נכון. יהיה מעניין

קו ההגנה/ההתקפה של יאיר לפיד, הפרקליטות והשופרות – יהיה ברור מאוד מחר.

דף המסרים כולל נרטיב אחד בולט: אי אפשר להשוות בין נתניהו ללפיד – לפיד לא לקח אגורה ממילצ'ן וסירב לבקשתו ואילו נתניהו לקח מתנות במאות אלפי שקלים וקידם את בקשתו.

הבעיה היא שזה פשוט לא נכון ולפיד הופך את המציאות בכוונה.

***

ראשית, לזיגזגים הרבים של יאיר לפיד כפי שמשתקפים היטב בסרטון המצורף:

לפיד טען בהתחלה שהוא "גלגל את מילצ'ן מהמדרגות" אבל הראיות מצביעות שהוא נפגש איתו 3 פעמים לפחות, מתוכן פעם אחת במרתף ביתו בת"א, היה קשוב לטענותיו והמשיך לטפל באמצעות פנייה לגורמים מקצועיים כמו רשות המיסים וגם ליועצו הקרוב הלל קוברינסקי (דבר פסול כשלעצמו), למרות שידע מראש על עמדתה השלילית של רשות המיסים שנאמרה לו במפורש על ידי משה אשר, בזמנו מנהל הרשות.

***

כעת לעניין שלפיד לא קיבל אגורה ממילצ'ן – זה ממש לא מדויק. הוא הועסק אצלו, אמנם לפני יותר מ-20 שנה, אך קיבל משכורת ממנו בחו"ל (מה שיכול לכאורה להיחשב לשלח לחמך על המים).

בתו של מילצ'ן, אלינור מילצ'ן, היתה כבר בדרך לכתוב ספר יחד עם אשתו של לפיד ולא ברור עד היום אם עברה תמורה כלשהי.

בתו של מילצ'ן גם היתה אחת ממייסדות "יש עתיד". כך שקשרים יש ולפיד בהחלט לא דיווח עליהם בהסדר ניגוד העניים ופעל שלא על-פי רוחו.

***

לגבי נתניהו: גם לשיטתו של לפיד נתניהו לא כפה עליו, דרש ממנו או הנחה אותו להיטיב עם מילצ'ן. הוא בסך הכל הביע את דעתו המקצועית הידועה שחוקים כאלה מקדמים את הכלכלה ומושכים השקעות זרות.
זה לא חדש ונתניהו חזר על זה עשרות אם לא מאות פעמים. יתירה מזו, לנתניהו לא היתה שום סמכות לטפל בזה, כיוון שהסמכות הבלעדית נתונה בידי שר האוצר והוא זה שהאזין למילצ'ן בקשב רב, למרות שידע מצוין על עמדת רשות המיסים.

***

לגבי המתנות לנתניהו, עד עכשיו לא הוכח קו אספקה שוטף וגם עדות מילצ'ן לא תוכיח קו אספקה כזה.
בלאו הכי מתנות מותר בין חברים ובמקביל נתניהו לא פעל לטובתו של מילצ'ן ולא סייע לו בעסקיו. מילצ'ן אמר זאת שוב ושוב בעדותו במשטרה.

***

📌 כל המאמרים על יאיר לפיד ומעורבותו בתיקי נתניהו

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »