יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות, תיק תפירה, פרק 3! מיקי גנור: "חוץ מלאנוס אותי, היה הכל... אני מבין שהמשפחה הולכת להיות מכשיר איום. מצמידים לך בשפה ציורית אקדח לרקה, גם יורים ירייה אחת ליד הרקה שתבין איפה אתה חי ואתה יודע שיש לך 4 ילדים גדולים, שני ילדים קטנים, 10 נכדים, אתה מבין מצוין שהם הולכים להשתמש במשפחה כמכשיר להשיג את המטרה שלהם"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 3 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: אתה מעביר לילה בתא מעצר וכל החקירות של אחרי מ-11/7 הן מסווגות. אז מה שאנחנו נעשה אני אקריא חלקים מר גנור יתייחס.
אתה אומר למר שאטה כך: "הייתי בגיהנום עלי אדמות 8 ערבים, גורם חיצוני לגבי מה שאמרת אני עושה ריאיון מה אכפת לך, שאטה לא לא, אני כבר, גורם חיצוני אה לא או קיי פחות מעניין, ואז אתה אומר ככה גיהנום עלי אדמות אתה הכי קשה בכלא מילה לא ברורה, שאתא שואל כן? אתה אומר אני לא יודע לא יודע, שאטה, אני כמו שאורי (קנר) אמר לך אתמול מה שאנחנו יכולים לעזור במסגרת היחידה פה זה זה הכל, אנחנו נעשה הכול בסדר? אתה יכול לספר לנו בבקשה ככל שאתה זוכר מה עברת באותו לילה ראשון?

גנור: אתה מגיע, לא יודע את השעה אבל אתה מגיע באיזה שעת לילה הזויה. התא זורקים אותך לתוכו הוא תא כמו שאמרתי בעצם הוא מלא כבר.
אין לי מושג איפה הייתי אני רק יודע שכל פעם הייתי במקום אחר, הריטואל בגדול היה להביא אותך, ריטואל שחזר על עצמו. פשוט אתה תמיד מגיע בשעת לילה מאוחרת. בעצם הדברים הבסיסיים שהם נותנים לך, לא יודע מגבת שמיכה או כלי רחצה, מטבע הדברים אין כי אין מי שייתן את זה ואתה מוצא את עצמך, וכמובן שבכל מקום כזה יש איזה מישהו שיכול לתת תרופות או דברים כאלה.
מטבע הדברים לרוב תמיד אני לא זוכר כבר מזמן הלך הביתה שזה הגיוני, אז מצאתי את עצמי אני חושב שזה היה כוונה פה כאבי גב תופת יש לי ברזלים בגב, המשאף נגמר משאף נגד אסתמה התא מלא עשן, ואתה להתרחץ אתה לא יכול כי אין לך עם מה, אז אתה שורד את הלילה.
אני לא יודע איך לקרוא לזה אתה שורד את הלילה לא יותר מזה ואתה מתחיל לחשוב שאתה בסרט אימה שאין שום קשר למציאות שום קשר לשום דבר והוא שאל אותי מה אתה אי אפשר לתאר את זה במילים .

עו"ד ניר: רגע ומבחינת הבעיות שלך הרפואיות אמרת גב ראינו אותך גם מקודם משתמש במשאף.

גנור: כי כשאתה מדבר אתה צריך להשתמש ביותר משאף.

עו"ד ניר: לא אבל התכוונתי שבתא היה משהו שמבחינת האסתמה שלך הפריע לך?

גנור: התא היה מפוצץ בעשן אין בו אוויר, לא יודע איך לקרוא לזה אפילו זה לא האנושי תת אנושי זה בטח לא, אין, זה מטורף מטורלל זה בלתי ניתן לתיאור זה.
גם היום כששואלים אותי או קיי איפה זה היה כבוד השופטת שואלת אותי איפה הייתי אין לי מושג. לא שאף אחד לא כיסה לי את העיניים באמת זה לא שהייתם מכוסה עיניים אבל לא יודע כי כל פעם אתה נדדת, טרטרו אותך בשפה הכי פשוטה ממקום למקום בדיעבד כמובן בכוונה מוחלטת.

עו"ד ניר: תראה אנחנו ב-11/11 בחקירה הראשונה שלך, שואל אותך, אמרת שאטה, מה מה אתה חושב אתה אומר לישון, שאטה אומר לישון זה מה שאתה רוצה?
אתה אומר לילה בלי שבלי שינה 8 ערבים או 7 ערבים מטורפים לגמרי אין מיטה איזה מיטה עם מזרון פלסטיק אין כלום מקלחת עם משהו בקיצור בסרט איזה סרט באמת זו ההצגה של החיים פשוט הכי נמוך שרק אפשר.

גנור: זה תיאור עדין.

עו"ד ניר: או קיי עכשיו.

גנור: חוץ מלאנוס אותי הכל היה, זה הזיכרון שלי.

עו"ד ניר: יש איזה אירוע שאתה מזכיר אותו גם בחקירה, היה שם אירוע של אלימות?

גנור: לא נגדי היה שפת גוף מאיימת אבל לא היה.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: אני לא זוכר משהו מאיים.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: שפת גוף היא לא נעימה שם בלשון המעטה.

עו"ד ניר: טוב, נתקדם ואז החוקר אומר לך כך, אתה עדיין לא רואה רחוק אה קשה לך לראות את זה, את מה?

גנור: זה דרך אגב משפט מאוד מדויק כי עדיין אני לא מבין, המשפט הזה הוא ממש מדויק אני עדיין לא מבין איפה אני נמצא.

עו"ד ניר: או קיי אתה שואל את מה ואז שאתא אומר הלאה, אתה אומר לא מסתכל שאטה כן, אתה אומר לא אני ברגע זה לא אני בשבילי האירוע הזה הוא ואולי לכם גם זה משנה את החיים מקצה לקצה.
אמרתי אי אפשר עכשיו, שאטה אומר לא רק לך לכל המשפחה, אתה אומר כן כן התכוונתי כשאני אומר אני התכוונתי לסליחה לכולם. שאטה איך הם הסתדרו ילדיך עכשיו סימן שאלה?
הם היו אתמול בדיון הם היו בדיון המשפחה? אתה אומר לא אף אחד, שאטה שואל אף אחד? אתה אומר איך הם יכלו להגיע לדיון?
אומר לך שאטה, ברור זה לא בדלתיים סגורות, אתה אומר מילה לא ברורה, שאטה אומר בדרך כלל הדיון השני מתחילים להגיע מהשני והלאה, אתה אומר אני מעדיף שלא, שאטה אומר משפחה הבאה לחזק אבל אתה יודע באה לחזק ויוצאת שבורה. אבל הם באים לחזק אותו אני אומר לך מה זה שלנו, אתה יודע אתה לא תראה אותם עוד פעם אחרי.
הרי אתה תראה אותם בדיון כמה דקות הם יבואו אתה לא תראה אותם, אחרי זה אנחנו רואים אותם אחרי זה ואתה בא עם כל החקירות באים לפה להביא דברים גם אתה מבין, איך אתה מתייחס לזה בשלב הזה?

גנור: אני חושב שפה אני מבין שהמשפחה הולכת להיות חלק מלא. יודע איך לקרוא לזה מכשיר איום, מצמידים לך בשפה ציורית אקדח לרקה גם יורים ירייה אחת ליד הרקה שתבין איפה אתה חי, ואתה אתה יודע שיש לך 4 ילדים גדולים, שני ילדים קטנים, 10 נכדים.
אתה עומד אתה מבין מצוין בנקודה הזאת פלוס מינוס שהם הולכים להשתמש במשפחה כמכשיר להשיג את המטרה שלהם.

עו"ד ניר: או קיי.

גנור: אי אפשר שוב פעם לחפש את המילים עכשיו חדר ממוזג, נאון, כולם יושבים פה עם חליפות גלימות, שאני לא אשמע לא נכון הייתי רוצה לראות את הפרקליטים הצעירים שההורים שלהם עוברים כזה בקטנה, נעשה להם את זה לייט הייתי רוצה לראות את הפרקליטים המכובדים עם החליפות איך הם היו מתנהגים דעתי.

השופטת טלי חיימוביץ: מר גנור אנחנו לא נכנסים לפסים אישיים.

גנור: סליחה כבוד השופטת.

השופטת חיימוביץ': אין לי בעיה לשמוע את כל התיאורים האלה אבל את הפרקליטים נשאיר בצד.

גנור: כן גברתי.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »