יומן הבוקר
תיק הצוללות
תיק הצוללות, תיק תפירה, פרק 6! מיקי גנור: "אתה מבין שהם ישמידו את כל מה שעשית בחיים, הם גררו פנימה את המשפחה שלי. השאלות לא היו הגיוניות, כל מה שהיה ביבי, שטייניץ, שטייניץ, ביבי, שטייניץ. אני כבר לא מסוגל לעמוד בזה"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 6 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: ממשיך עם התמליל. החוקר שאטה אומר למה, לא מה יש לי לשקר לך מה יש לי לשקר לך זה סוד זה סוד, אני אמרתי לך שהם היו פה, אתה אומר כן ראיתי את ה.. שאטה נו מה הבעיה גנור, ראיתי את (מילה לא ברורה) ונדהמתי שהם (הילדים שלו) פה.
שאטה: אתה תהיה נדהם עוד מעט מעוד הרבה דברים, אבל הדבר הכי בסיסי לפני שאתה לוקח ביס מהאוכל שלך, לבריאות כן, זה להגיד תשמע רגע מה קורה כאן, באמת עזוב את הקפה שלי השתייה באמת, מה אני בעולם הזה אם לא הילדים שלי. מה קורה איתם, מה אני עשיתי איזה נזק עשיתי כבן-אדם.
הייתי אומר לך עזוב עכשיו אני פה חוקר והכל כבן-אדם הייתי אומר לך תשמע זה לא המצב זה לא עושה לך, תשמע זה המצב, לא עושה לך טובה שאני אומר את זה. זה חלק מהעניין.
אבל לא שאלת חצי שאלה זה לא באמת מעניין אותך, אתה אומר טועה לחלוטין, אני מה? אתה אומר טועה לחלוטין, ואז אומר לך כך אני טועה אילנה (אישתו לשעבר של גנור) נמצאת פה מהצהריים.
הם באו ביחד ועדיין פה בחקירה בסדר הדברים שהיא שמעה פה, שעולים, הם מטיחים בפניה גם דברים, אתה יודע תאמין לי לא היית רוצה לדעת איזה חקירות היא עוברת פה.
שאטה אומר, כן מהצהריים הם באו ביחד והיא עדיין פה. הם הלכו והיא עדיין פה.
אתה אומר מי זה (מילה לא ברורה), שאטה הילדים לא יודע דברים שנחשפת אליהם עכשיו זה בעל כורחנו. גם אתה יודע מיליון שאלות תשמע, אני מטיח בפנייה תשמעי ככה וככה אתה יודע שואלים שאלות עולים כל מיני דברים. אתה מבין זה לא צחוק הדבר הזה, זה חקירה פלילית לכל דבר.
אם זה שאתה חושב שזה, זה אין מה לעשות היא לא חשודה בהלבנת הון כמוך ולא במתן שוחד. אצלה זה מספיק חמור אתה מבין ,לכל אחד מהם זה מספיק חמור האנשים אני מביא אותם פה לפעמים עדות פתוחה הם מפחדים. הם אומרים ישר , עודד מה מה קורה, הם בלחץ.
אמרתי להם מה יש לכם (מילה לא ברורה) פה באזהרה. להגיד לבן-אדם ככה וככה יש לך זכות להיוועץ בעו"ד.
גנור (מילים לא ברורות), רונן מה זה משנה עכשיו מה, שאטה יש כבר החותם יש להם את ההגבלות שלהם. זה, זה כבר לא רלוונטי.
אבל אני יכול להגיד לך שאתה שאלת אותם אתה, אתה בוחן אותנו. אני יודע שאתה בוחן אותנו, מה אנחנו יודעים לא יודעים.
גנור, בוחן את מי? שאטה, אותנו את המשטרה, אותנו אתה בוחן, אותנו. אבל אני מבטיח לך שהמקום ששמת את המשפחה שלך זה הכי גרוע שיש, ואני אמרתי לך את זה ביום הראשון, וואלק באמת אל תגיע למקומות האלה.
מה שאני יודע היום זה לא מה שאני אדע מחר, אני הוכחתי לך את זה. אני אומר לך מה שידעתי לפני יום לפני "הפרוץ", יום לפני המעצרים.
נעצור רגע כאן. איך אתה מתייחס לזה שהחוקר אומר שזה לא מעניין אותך המשפחה, שאתה לא שואל עליהם, שהם עוברים כאן חקירות קשות. איך אתה מתייחס לזה בזמן אמת?

גנור: איום על הילדים, איום על המשפחה. אי אפשר לפרש את זה אחרת, איום על המשפחה.
כשהוא אמר שאילנה מחזיקה, כל מערך הנדל"ן מוחזק בחברה משפחתית ישראלית ואילנה מחזיקה שם 48% אני מחזיק 52 אחוז, וכשאמרו לי שהיא פה אמרתי או קיי אולי התחלתי לחפש דברים אחרים הזויים.
אם יש פה איזושהי אווירת 'מה עשו משהו משהו משהו משהו' ואתה יותר ויותר, כשחוזרים למשפחה ואומרים את זה כאילו הפוך, אתה מבין בעצם. אתה צריך להיות איש טיפש לא להבין שהיום ישמידו לך את כל מה שעשית בחיים.
מה עשית בחיים, יש לך 4 ילדים גדולים, 2 קטנים, 10 נכדים. זה מה שיש לך בשורה התחתונה בחיים, ואתה מבין שהולכים בעצם להשמיד אותם, זה אי אפשר אתה לא יודע אין לי מילים עכשיו.

עו"ד ניר: אומר לך את זה אבל חוקר משטרה, אז הוא אומר.

גנור: אני מתייחס, אני יודע זה נשמע מטומטם אני יודע, יש מילים, אתה איש עסקים חכם, כל המילים האלה, אבל אתה בתוך מקום שאתה לא מכיר.
אתה אם עומד מולך שוטר אז ברור שהוא דובר אמת. אני מתייחס לשוטר כנציג החוק. אם הוא אומר שאתה עשית עבירות נוראיות, אז כנראה שהוא יודע מה הוא מדבר, כי הוא באיזשהו מקום, גם אמרו שחקרו את זה 7-8 חודשים, אז ברור שהוא יודע את האמת. ברור שהוא חקר כל נקודה, כל דבר. הוא יודע כל פסיק, הוא יודע אין דבר שהוא לא יודע.
אז אם הוא אומר כזה דבר, אז כנראה שזה באמת. אני גרמתי למשפחה לעבור עבירות נוראיות, נוראיות, נוראיות, ואתה מתחיל להאמין בזה. אתה עם מצב נפשי, עם מצב פיזי, אתה מתחיל להאמין במה שחוקר המשטרה שאטה אומר לך. אתה ממש מתחיל להאמין בזה.
זה נשמע לא הגיוני. אתה חכם, אתה זה, אתה זה, אתה זה, אתה מתחיל להאמין. תקראו לזה שטיפת מוח, שינוי נרטיב, מה שאתם רוצים, אתה מתחיל להאמין בו, ממש להאמין בו.
אתה באיזשהו שלב – זה היום מחר-מחרתיים, לא יודע – אתה מפסיק להיות אתה. מביאים אותך למקום שאתה לא אתה, אתה לא אתה, אתה קיים, אתה זה אתה, לא אתה, אני לא אתה, וזה והוא פשוט לא אתה. אתה שם.

עו"ד ניר: מה זאת אומרת אתה לא אתה, אתה בסך הכל פה ביום השני לחקירה.

גנור: בגלל זה אמרתי שאני לא יודע אם זה פה עוד יום ועוד יום. אני לא יודע לא יודע מתי זה אני, לא יודע לשחזר היום מתי אני כבר לא מסוגל לעמד בזה, כי זה כמו שאמרת זה היום השני, אבל גררו פנימה את המשפחה שלך.
השאלות לא הגיוניות. אתה נזכר בזה שכל מה שהיה ביבי, שטייניץ, שטייניץ, ביבי, שטייניץ. אתה עדיין מסרב להאמין שמה שאתה מבין זה נכון, אתה בשלב הזה עדיין, וזה נשמע עוד יותר את אותם… בשלב הזה עדיין כאילו, אם היו אומרים לי טוב תלך הביתה סיימנו את החקירה, או קיי, הייתי אומר וואו, זה היה אירוע מטורלל אבל או קיי נגמר.
אתה עדיין לא מבין, אתה מבין ולא מבין, אתה מבין ולא מבין, מבין ולא מבין, כי אתה לא מאמין. אתה לא יכול להאמין.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »