יומן הבוקר
תיק הצוללות
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 9! מיקי גנור: "מיסטר ביבי הוא הנושא היחידי שמסתובב. גם מחוץ לחדרי החקירות הנושא זה ביבי, יובל (שטייניץ), ביבי, יובל, ביבי, ביבי, יובל. איך אנחנו מגיעים לביבי, איך מגיעים ליובל - תביא לי את הראש שלהם אחרת נוריד את הראש של הבת שלך כי היא עו"ד היא מתמצאת בחוזים"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 9 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: אנחנו עכשיו ביום השלישי בחקירה שלך, אתה אומר לי מר קנר כך תרשום זה אני אחרי לילה בלי שינה כבר, הוא כותב אני אחרי לילה שני בלי שינה, ואז בעמוד 4 מגורם חיצוני באמצע בערך צהריים טובים מיקי.
אתה אומר צהריים טובים, שואל אותך מה נשמע, אתה אומר יותר גרוע מאתמול כי זה לילה שני בלי שינה, אומר לך החוקר אבל צפויים לך עוד. אתה אומר אני מקווה שלא, קנר אומר אני בטוח שכן. ואז אתה אומר: אני עם הברזלים בגב עם אסתמה, לא המשאף שאני לא משתמש בו כמעט עוד מעט וגומר אותו וזה רק מילה לא ברורה, אתה יכול לתאר את המצב שאתה מתחיל בו את יום החקירה השלישי שלך ככל שאתה זוכר?

גנור: אתה מת, זה כבר היום שאתה כבר לא בן-אדם, הכאבים מוציאים אותך מדעתך, המחנק מוציא אותך מדעתך, חוסר שינה איומים שיש על המשפחה. ביום השלישי אתה מבין שאתה חייב למצוא את הדרך, לא משנה לא רלוונטי איך נביא את הראש של ביבי, שטייניץ, מולכו וכו'.

עו"ד ניר: אני לא מצליח להבין, באו לכאן החוקרים אמרו שהם התרשמו ממך, נתנו כאן סופרלטיבים שאתה חד, חד כתער, שועל במובן הטוב של המילה מה איך אתה מתייחס לזה?

גנור: שטויות זה פשוט תלוש מהמציאות לחלוטין, אין לזה קשר למציאות זה פשוט שקר זה פתטי.
אמרתי קודם, אי אפשר לתאר את זה במילים, המילים האלה של דאגה למשפחה, אתה חד, כל הסופרלטיבים האלה מנותקים לחלוטין לחלוטין לחלוטין מהמציאות. אתה פשוט מת ואתה שבוי, אתה שבוי ואתה מבין שאתה שבוי. ביום הזה פלוס מינוס אתה מבין שאתה שבוי, אתה מבין שאתה מכשיר, אמצעי, לא רלוונטי.
אני חושב שיש מקומות גם אני לא יודע איפה זה, שכבר אמרתי שאני לא רלוונטי. אני אמרתי את זה לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש שאני לא רלוונטי. מה שמסתובב לי בראש ביום הזה או קיי, איך מצילים את המשפחה ואם צריך עכשיו להתחיל להמציא על ביבי ושות' אנחנו עכשיו נמציא כיד הדמיון, נאחז בכל שטות וניאחז ביד הדמיון לרצות את ה.. אני רוצה להשתמש בביטוי לא מכובד אבל המערכת הזאת צריך להאכיל אותה, אני לא יודע באיזה ביטוי…
אף אחד לא ציפה שהחקירה תהיה פיקניק, אבל אם זו הדרך למצוא את חקר האמת אז מה שאני עברתי זה היום השלישי, שלישי רביעי חקר האמת הוא לא רלוונטי. אנחנו עוסקים ביש מטרה מנגנון כאילו אל תבלבל לנו את המוח…
אפילו אני לא מסוגל גם היום לשחזר איפה הייתי בלילות. אני לא יודע חוץ מפעם אחת, פעם אחת ישנתי בלהב, לכאורה עשו לי אני לא יודע איך לקרוא לזה טובה, התאים להם בשביל חקירות.

עו"ד ניר: עכשיו מה הכוונה שהמשאף שאני לא משתמש בו כמעט עוד מעט גומר אותו?

גנור: יש לי משאף.

עו"ד ניר: אבל למה אתה השתמשת בו הרבה?

גנור: כי הייתי במקומות שאין בהם אוויר מקומות שמעשנים, אפילו אם ישבתי באוויר פתוח כי הרבה פעמים החוקרים לוקחים אותך לממ"ד, או לוקחים אותך לאזורים אחרים בלהב וגם כמובן בתאי מעצר האנשים מעשנים. אתה נחנק וכשמשאף נגמר אתה מרגיש שאתה נחנק נקודה נחנק. אין לזה ביטוי אחר נחנק נחנק זה כמו מישהו מצמיד לך אתה נחנק, זה לא ליד זה לא בערך אתה נחנק.

עו"ד ניר: ברשותך אנחנו עוברים לעמוד 9 ואני גם אקרין את הקטע הזה ואז אני אשאל עליו שאלות שוב אנחנו עדיין ב-12 ליולי בתחילת היום השלישי, זה לקראת הסוף, חוקר מספר 3 אורי קנר אומר מאיפה הכסף נכנס לאיזה חשבון משם אני מתחיל להקרין.
לפני זה הוא אומר לך, אתה מבין מה אתה עושה, אתה שומר על שמרון אבל על הבת שלך אתה לא שומר, עכשיו תצפה.

גנור: אז זה היה טמטום איוולת.

עו"ד ניר: אומר לך שהבת שלך שרון קורבן.

גנור: אני אגע בזה. חוזרים להם איומים על המשפחה, שמרון שהחליף את שרון אז בעצם אני מקריב את הבת שלי, שזה הזיה מוחלטת, זה נורא.
ופה אמרתי, אני כבר לדעתי מבין, כבר לא מתפלא משום דבר כאשר פה מנסים לחבר שביבי ממנה אותי או יובל ממנה אותי, יובל שטייניץ ממנה אותי שמרון ממנה אותי הוא מחליף אותי.

עו"ד ניר: מה קשור מיסטר ביבי בכלל?

גנור: הוא הנושא היחידי שמסתובב. אנחנו רוצים להגיע לביבי, גם מחוץ לחדרי החקירות הנושא זה ביבי יובל ביבי יובל ביבי ביבי יובל איך אנחנו מגיעים לביבי איך מגיעים ליובל, תביא לי את הראש שלהם אחרת נוריד את הראש של הבת שלך כי היא עו"ד, היא מתמצאת בחוזים, היא מכירה את החוזה, אם היא עבדה איתך כל השנים אז אנחנו נהרוג אותך.
אתה במקום הזה, אתה כל שטות שאומרת אתה, אני לא יודע אם זה מופיע פה אחר כך אתה מנענע בראש, אתה כבר שבוי לגמרי אתה מנענע בראש, אי אפשר לתת לזה את התחושה פה בחדר הזה.
אתה פשוט או קיי הבנתי, אתם רוצים את ביבי נמציא לכם סיפור על יובל, נמציא לכם סיפור על שמרון, נמציא לכם סיפור על מולכו, נמציא לכם סיפורים כמה שאתם רוצים כמה שאתם רוצים.
אנחנו נתחיל להמציא לכם סיפורים עכשיו רק שתרדו מהמשפחה שלי, במקרה הזה תרדו משרון תעזבו את שרון היא לא עשתה שום דבר רע בחיים שום דבר, זה אתה גמור אין זה אפשר לצבוע את זה בצבעים אתה גמור אני לא יודע באיזה מילים עוד להשתמש, אתה גמור.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »