יומן הבוקר
מיקי גנור, דוד שמרון (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 45! גנור: "הרמזים של שני החוקרים הבכירים, או יואב תלם או מוטי לוי, שאני צריך להביא אותם יותר קרוב לרוה"מ. למצוא את הדרך איך אני מביא אותם לרוה"מ, איך אני מחבר את דוד שמרון או יובל שטייניץ, מולכו. במקרה הזה זה דוד שימרון, איך אני מחבר אותו לרוה"מ שיהיה ברור שחיברתי אותם"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 45 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: עכשיו תראה אנחנו עוברים לחקירה שלך מאותו יום שהיא מסווגת. אני רק אומר לפני זה יש סיכום, שיש ראשי פרקים. תלם כותב כך 4 אירועים: הסיכום מזמן אמת עם צ'ייני, עניין שימרון רוה"מ, זוהר אמירה ששמרון הולך לרוה"מ וחוזר עם אמירה פוזיטיבית עשוי וכו', יואב סוגיית השיבוש מול שמרון מה היה במפגשים.
ואז בעצם מ-3 עד 9, ב-09:30 רק מתכנסים שוב בין לבין יש הולכים לחקור אותו על אותן נקודות.
אני רוצה רק למקם אותך מר גנור, יש הפסקה של המו"מ ואז נכנסים אליך החוקרים אני רוצה להפנות אותך, זה בצהריים.
תסתכל, היה, תשמע, התהליך אחד אני לא מכיר אותו או-קיי?
זה אתה בא לאזור לא ידוע זה אחד, אתה לא מכיר את התהליך ואתה גם נמצא מצב פיזית, ז"א מגלה שלא זוכר דברים, מגלה שמערבב דברים, זה בהמשך עמוד 4, ז"א מבחינה אני לא חד כמו ב… לא יודע ביום-יום הנורמלי שזה גם מקשה.
מוטי שואל, בגלל הסיטואציה? אתה אומר "כן כן ודאי, אתה לא חד". מוטי "כן".
ואז אתה אומר ככה: "עכשיו אני לא זוכר אמרתי לעודד מה שאתם עושים זה (מילה לא ברורה) כי אם אתם שמים אותי בתנאים לא תנאים אז התוצאה היא הפוכה, ז"א הבן-אדם מתחיל לדבר לאט, הבן-אדם מגרד את הראש ועכשיו גם היה מאחר ואני לא מכיר את התהליך, עכשיו פה אתם בעצם יותר ויותר נחשפים, בעצם למתאר סיפור שנראה על סף הזוי לחלוטין, שבעצם כל האירועים בעצם מצביעים על לא איזושהי נקודה בעייתית, או כמו זה כמו שאני אמרתי היום ליואב, בשביל הסיום אני אתן לו לכם גם איזה שוטר קטן, אמרתי לו זה בשביל המחזיק מפתחות, מחזיק מפתחות שזה באמת שטויות בשטויות".
אבל פה אתה מדבר בעצם על מערכות (מילה לא ברורה) הנושא ענק. בקיצור אתה (מילה לא ברורה) ולכן גם הרבה פעמים תראה יצא לי העו"ד, נגיד מיקי למה אתה אומר, אתה מראה, חושב, הרי זה בדיוק מה שהיה, אז מה אתה כזה לא שיווקי פתאום כאילו תמיד אתה יודע לשווק את עצמך מצוין ופה אתה לוקח 7 צעדים אחורה ומהסס נכון כי כל התהליך הזה בשביל ההיקף הציבורי שלו, הדליפה לתקשורת שזרמה בשנייה אחת וכולי וכולי וכולי.
אתה יכול להסביר כשאתה אומר תנאים לא תנאים ואתם נחשפים למתאר סיפור הזוי לחלוטין?

גנור: אני יודע שאני מדבר שטויות, אני יודע שאני מדבר שטויות, ואני מנסה לשכנע אותם למרות שהסיפור שאני מספר הוא הזוי שיקנו את הסיפור אם, אני יודע שאני מתאר אירוע שהוא בלתי נתפס וזה אני מנסה לשכנע אותם שזה היה שזה, שזה הסיפור.
עכשיו בגלל התנאים שאני נמצא בהם ברור שהסיפור גם לא קוהרנטי, אפילו אם אתה ממציא אותו וממציא וממציא וממציא הולך להיות כואב והם כמובן שמים לב שלא, לא מסתדר להם.

עו"ד ניר: אתה אומר "ככה כמו ששכחתי את יעקב הדס ואני נזכר בו, איך אומרים במקרה הזה העו"ד, שאלו אותי מיקי אבל זה דמות מרכזית איך אתה שכחת אותה? חבר'ה אני לא בכושר עכשיו נקודה זה ברור."
אתה יכול להסביר את זה?

גנור: אני, אני, אני מבין כל הזמן שהסיפור שלי לא מספיק טוב, לא מספיק מעובה, אז עכשיו אני הוספתי את, עוד לפני כן אני לא יודע את הטיימינג, הוספתי את יעקב הדס ,יעקב הדס היה השגריר של ישראל בגרמניה.
ההנחה שלי בראש היתה שיעקב הדס כשגריר מעורה בכל התהליכים בגרמניה והוא נפגש מטבע הדברים עם רוה"מ כאשר הוא בגרמניה, ולכן על מנת לעבות את הסיפור הדמיוני הוספתי גם אותו לקלחת לעיסה.

עו"ד ניר: אתה אומר ככה לראש הממשלה מה ז"א "לא רגע כשאני פניתי לשלום שלמה ואל דוד שרן ביקש שרשרת היכרויות שנבדוק את זה אחרי זה ברישומים, אמרתי לשלום שלמה בגלוי, תגיד אני צריך קשר לדבר, מי זה האיש מי האיש במעגל הקרוב, שלח אותי לדוד שימרון. הוא זה שקבע את ה… הוא זה שקבע בינינו את הפגישה."
מוטי "אני על דוד שמרון רוצה הכל". גנור "אתה תקבל את הכל". מוטי "את הכל כולל הכל".
מה אתה מבין כאן?

גנור: דיברנו על זה הרבה פעמים. זה מחבר את המייל האחרון שחסר, ועכשיו אני לא יודע מי טבע את הביטוי הזה 'המייל האחרון' שהכוונה במייל האחרון או אקווריום כל המילים איך אני מביא אותם מחבר את שמרון (לא ברור), לפעמים זה היה יובל שטייניץ, במקרה הזה זה שימרון, אבל זה השחקנים על מנת להביא, להביא אותם לתוך ה… לחבר אותם לאירוע.

עו"ד ניר: עכשיו תראה, עד פה – אני רק מזכיר – ראינו שאתה כבר מוסר להם שתמצא להם רמז שהייתה פגישה בין רוה"מ לבין שמרון, ז"א יש פה כבר די הרבה דברים שאתה מסרת ואני רוצה שתתייחס למה שאומרים לך כאן.

בהמשך:

עו"ד ניר: החוקר מספר 2 יואב תלם אומר "אנחנו היום בבוקר אני נפגשתי עם הסנגורים שמייצגים אותך אצל פרקליטת המחוז ומהם ניתן היה להתרשם שיש לך דברים נוספים שאתה יכול למסור לנו, וגם הדברים שכבר מסרת ייתכן שיש פרטים נוספים שהם רלוונטיים כדי שאנחנו נגיע פה להכרעה הסופית במסגרת המו"מ שנמצא בשלבים מאוד מתקדמים.
צריך לומר ביושר, וזה הרעיון לראות אם אתה חושב כשאתה עכשיו מרענן את הזיכרון שלך, האם אתה רוצה עכשיו למסור דברים נוספים, בכותרות בראשי פרקים, יכול להיות שאחרי זה יכול להיות שאחרי זה אנחנו נחזור."
רגע אתה יכול להסביר מה איך אתה מתייחס לזה בזמן אמת?

גנור: שוב פעם הרמזים של שני החוקרים הבכירים, או יואב תלם או מוטי לוי, שאני צריך להביא אותם יותר קרוב להביא אותם לרוה"מ למצוא את הדרך איך אני מביא אותם לרוה"מ, איך אני מחבר את דוד שמרון או יובל שטייניץ או מולכו, במקרה הזה זה דוד שימרון, איך אני מחבר אותו לרוה"מ שיהיה ברור שחיברתי אותם, ובשלב הזה מה שאני מבין מפה שעדיין הסיפורים שסיפרתי לא מספיקים להם, לא עונים לדרישה לציפייה שלהם, לדרישות.

עו"ד ניר: תלם אומר לך כך הם בסדר בוא נדבר עכשיו, שאלה או שתיים על עו"ד דוד שמרון, אתה אומר או שתיים, תן להם שאלה או שתיים.
גנור (לא ברור) אתה יכול להתייחס לזה?

גנור: מה שאמרתי קודם, בשלב זה מתמקדים בדוד שמרון. ההנחה שלהם זה שהוא יותר קרוב לרוה"מ מאשר מולכו או מאשר יובל שטייניץ, אז מתמקדים עכשיו בדוד, דוד שמרון.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »