יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 54! גנור: "אלי זהר אמר לי שליאת בן ארי טוענת, כל הזמן השם זה ליאת בן ארי, שיש לי עבירות מס משמעותיות (כלומר, היא שיקרה)... כשהגעתי הביתה אני נטרף מהסיפור שסיפרתי, מהשמות שהעפתי לכל כיוון, אני יודע את האמת ואני לא חי עם זה לא בלילה, לא ביום לא בשום מקום, לא חי עם זה, לא חי עם זה, נטרף לגמרי, אני מרגיש שאני יורד מהפסים, אני מרגיש את זה. יורד מהפסים זה אנדרסטייטמנט"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 54 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: טוב עכשיו אני רוצה להגיש מייל, זה 6 ימים אחרי הפגישה של עו"ד זוהר ז"ל ועו"ד סופר עם הפרקליטות. זה מה-13/09/2017.
אורנה לוי מארנסט-אנד-יאנג אליך מה-13 בספטמבר. אנחנו נמשיך, 6 ימים אחרי הפגישה שאתם, שעוה"ד שלך, מבקשים נתונים. מכותבים מיכל דיאמנט, אלי זוהר, אילן סופר, אריה פונדק ורייצ'ל כהן. מי זה אריה פונדק?

גנור: רואה חשבון מארנסט-אנד-יאנג. אריה פונדק ואורנה לוי הם, מה שכתוב פה, הם מארנסט-אנד-יאנג. זה היה תחילת ה… פה אני מתחיל את הבדיקה של המיסוי בעצם והם מבקשים את כל הדוחות של TG, של כל החברות.

עו"ד ניר: או-קיי.

גנור: פה התחלנו את הבדיקת מיסוי, זה היה יריית הפתיחה לעבודה, לדיו דיליג'נס שבוצעה על הנושא של המיסים.

עו"ד ניר: למה אלי זוהר ואילן סופר מכותבים?

גנור: כי הם חלק מזה, מה זאת אומרת? הם חלק מהתהליך.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: ואחרי, זה אחרי אותה פגישה שאמרתי שאני פשוט התפוצצתי מהם איך זה קורה.

עו"ד ניר: או-קיי, אז אתה הזכרת, זכרת להגיד. נחזור שנייה אחורה, אמרת "הפגישה שבה התפוצצתי". אתה יכול, זה היה, מתי זה היה? לפני הפרוטוקול שהראיתי מה-07/09?

גנור: כן כן, ברור שהפגישה הזאת, אלי זוהר בפגישה אמר לי שהוא ילך לליאת בן ארי. עכשיו אני לא יודע אם זה יום, יום למחרת, זה אני לא יודע אבל אפשר לבדוק בדיוק באיזה יום אני, אשפזו אותי. אפשר לבדוק את היום שאשפזו אותי ולראות כי אשפזו אותי לפני.

עו"ד ניר: נכון אלי זוהר אומר אתמול בסדר הוא אומר… אומר עו"ד זוהר ז"ל, ב-07/09/2017 הוא מספר "ישב אצלי שעתיים אתמול אכל שתה ואיבד הכרה בלובי. כשדיברתי איתו אחר הצהריים הבדיקות עברו בשלום, לפנות ערב אמר שלא זוכר שום דבר."
אתה יכול לתאר מה אתה זוכר? אמרת התפוצצתי אתה יכול לתאר את זה?

גנור: אמרתי לו שאני, בדיקה ראשונית בנושא מיסוי החברות הן העלמת מס, זה כבר פה יש בדיקה פנימית של חודשיים, אני בודק לגבי המיסוי הבין-לאומי שזה הנושא, הנושא, הנושא, הנושא.
ובחודשיים האלה אמרתי לו אני בודק ובודק ואין עבירות מס. פעם אחת הייתה עבירת, חלוקת דיבידנד בחברה לפני הרבה שנים דווחה כחוק וזה הכל. עכשיו אלי כמובן אמר לי שזה מה שהפרקליטות טוענת. ליאת בן ארי, השם כל הזמן זה ליאת בן ארי, כמובן הוא אומר ליאת בן ארי טוענת שיש לך עבירות מס משמעותיות 50 מיליון 100 מיליון שקל עבירות מס במערך החברות הבינלאומי שלך, משם אנחנו מתחילים.
ואמרתי לאלי אבל אין לי, אין לי את זה, אין אין. היה פעם מכרז של חלוקת דיבידנד הוא דווח לפני ב-2010, 11, 12.

עו"ד ניר: ומה הוא אומר לך אחרי שאתה, קודם כל למה אתה?

גנור: אז מסתבר שוב פעם אני רוצה להיות, אלי זוהר ז"ל עבדתי איתו לא מעט שנים והוא ליווה אותי בהרבה צמתים אלי זוהר.
אני חושב שהוא פשוט לא יודע, האמין לפרקליטות. הוא לא בדק את זה בריל-טיים, הוא האמין לפרקליטות, האמין לליאת בן ארי. אני חושב זה, אבל ההנחה, הערכה שלי, כי כשהוא אמר או-קיי בוא נתחיל לבדוק את זה עם, אגב שלהם בנושא מיסוי נפעיל את EY (לא ברור) נלך לליאת בן ארי, זה הכל כי הוא הבין שבעצם יש פער עצום בין מה שהפרקליטות טוענת בנושא מיסוי לבין העובדות במציאות פער בלתי נתפס.

עו"ד ניר: עכשיו תראה, האימייל שאני הגשתי אותו.

גנור: כן.

עו"ד ניר: מייל מאורנה לוי שהם מכותבים, בקשת חומר. מר גנור שלום רב, בהמשך לפגישתנו נודע על קבלת החומר הבא דו"ח כספי ודו"ח מס לשנת 2015, פירוט הכנסות של חברת TG, דוחות כספיים ודוחות מס של חברת מג 2015 חברת הבת שלה, דו"ח כספי ודו"ח מס כולל כל הנספחים של חברת מג אחזקות אירופה.
למה צריך דוחות כספיים בכלל? למה צריך פירוט הכנסות של TG? למה, הרי זאת עבירת אי דיווח, חוץ מטאמלוט שזו כבר חברה אחרת למה? למה בכלל מארנסט יאנג אחרי שאתם פונים אליהם מבקשים דוחות כספיים, מה קשור בכלל דוחות כספיים?

גנור: כי אנחנו לא בעולם של דיווח, אנחנו בעולם של העלמות מס. החברה הרביעית פה בסעיף 4, מג החזקות אירופה, דרך אגב החזקות ב-ה', היא החברה שמחזיקה את כל הנדל"ן וכמובן עיקר הבדיקה של EY נעשתה על החברה הזאת, לבדוק את כל ההעברות הכספיות מה היה, מה לא היה איך היה שעבירות המס של הבינלאומי נופל בסעיף 4.

עו"ד ניר: טוב. עכשיו מי, מה קורה לך כשאתה מגיע הביתה, כמדומני זה היה בערך, לדעתי כאן כבר ז"א זה כבר לא מתקן משטרתי.
מי מלווה אותך בכל התהליך של הבדיקות האלה של עבירות המס?

גנור: כשאני מגיע הביתה אני משתגע, אני מתחיל בכל השטויות של פרויקט הצוללות משם אני מתחיל והמס הוא…

עו"ד ניר: לא. השאלה שלי, מי ליווה אותך בתהליך הזה של הבדיקה של עבירות המס הלך איתך ל… מה?

גנור: זה EY היה.

עו"ד ניר: לא, אבל האם היה בן משפחה שליווה איתך?

גנור: כן אני מצטער הזיכרון שלי כבר, שרון בתי שהיא עוה"ד אספה את החומר וארגנה את החומר.
היא כמובן הראשונה שאמרה לי "אבא אין את זה אני הייתי איתך כל החיים, אין". והיא הייתה זאת שבעצם הלכה איתי אספה את החומר.

עו"ד ניר: טוב. מה אתה הבנת, אמרת לגבי הצוללות כשאתה מגיע הביתה? התחלת להגיד פרויקט הצוללות משהו.

גנור: אני נטרף מהסיפור שסיפרתי, מהשמות שהעפתי לכל כיוון. אני יודע את האמת ואני לא חי עם זה, לא בלילה, לא ביום, לא בשום מקום, לא חי עם זה, לא חי עם זה, נטרף לגמרי. אני מרגיש שאני יורד מהפסים, אני מרגיש את זה, יורד מהפסים זה אנדרסטייטמנט.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »