יומן הבוקר
כנרת בראשי, אלי ציפורי (צילום מסך 13)
היום, אחרי פגרת הקיץ, יתחדש משפט נתניהו ואני אהיה שם עבורכם. אתמול חשפה פרופ' גליה להב כי בתי החולים בוחרים מי יחיה ומי ימות מקורונה - והתקשורת ממשיכה להתעלם

שני עניינים חשובים על הפרק: אחד יתרחש היום בעוד כמה שעות, והשני התרחש אתמול:

היום, אחרי פגרת הקיץ הארוכה, יתחדש משפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ויתנהל בימי שני-שלישי-רביעי בכל שבוע, ככל שיאפשרו זאת החגים.

אתמול התראיינה פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, בעיתון "ישראל היום" ואחר כך במספר ערוצי רדיו, ותיארה מצב קשה מאוד של הקורונה בבתי החולים. הדברים שאמרה צריכים וחייבים לטלטל ולזעזע כל אחד.

***

משפט נתניהו מתחדש הבוקר ואני אהיה שם לשדר לכם

אל דוכן העדים יחזור אילן ישועה, לאחר שהובך שוב ושוב בידי סניגורי נתניהו ואלוביץ' והודה שהוא בעצם שקרן, מה שהיה קל לזהות בעקבות העדויות הלא עקביות שלו.

עם פתיחת המשפט היום יעמתו אותו הסניגורים עם הררי החומרים שנחשפו לאחר שהוסתרו ע"י הפרקליטות, המצביעים על כך שהוא נענה בצורה חריגה לשורה של פוליטיקאים, אנשי עסקים וכנראה גם אנשי תקשורת.
במקביל, לא היתה כלל היענות חריגה לנתניהו, נהפוך הוא: האתר היה עוין מאוד לנתניהו ויזם אף אייטמים שליליים למכביר.

אלא שהסניגורים מבקשים קודם לכן לערוך דיון בבקשה החצופה של הפרקליטות לבצע השלמת חקירה לעד אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר, לאחר שזה שלח מספר מסרונים "תומכים" ליהודית תירוש במהלך החקירה הנגדית של אילן ישועה, דבר שמצביע עד כמה עד תביעה המייצגים את השמאל הפכו לבעלי עניין בהרשעת נתניהו.

אבי אלקלעי, כפי שכתבתי, גידף וקילל את נתניהו ומשפחתו ויש לו אינטרס ברור בהרשעתו, כך שהוא הופך לעד אינטרסנטי ולא רלוונטי.

בכל מקרה, אני אהיה שם, באולם בית המשפט המחוזי, ובמקביל כנרת בראשי תשדר מהאולפן את הדברים העיקריים במשפט.
כנרת בראשי תפרסם לינק לשידור החי מאולפן שישותף על ידי ועל ידי מספר אנשים נוספים. המטרה היא לתווך לציבור את מה שמסתירים כל ערוצי התעמולה וכל "כתבלבי" החצר של הפרקליטות.

הקורונה הפכה ל"רוצח השקט" – בתי החולים בוחרים מי יחיה ומי ימות -והתשקורת ממשיכה להתעלם

אתמול התראיינה פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למניעת זיהומים בבית החולים שיבא, ב"ישראל היום" ואחר כך במספר ערוצי רדיו, ותיארה מצב קשה מאוד של הקורונה בבתי החולים.

הדברים שאמרה צריכים וחייבים לטלטל ולזעזע כל אחד:

בימים האחרונים בכיתי, ואני כבר מרגישה דון קישון, אבל התמותה כעת מקורונה היא בלתי נסבלת וקשה מאוד. אין מספיק מיטות טיפול נמרץ לחולי הקורונה המונשמים.
קוראים לי להרבה יעוצים, ובחלק ממחלקות הקורונה בבתי החולים לא מספיק יודעים לטפל בחולים מונשמים. חולים שלא קיבלו את הסיכוי לחיות, מתים כי אין מספיק מיטות וצוות לטיפול נמרץ.
אני רואה את זה בהרבה בתי חולים. כואב הלב…

נאבקתי, למשל, להעביר לטיפול נמרץ חולה צעירה שעברה לתל השומר מחוברת לאקמו ועכשיו היא כבר בשיקום. אם היא לא היתה עוברת, סיכויי ההישרדות שלה היו נמוכים מאוד.
גם בלי קורונה יש קטסטרופה במחלקות פנימיות, עם המחסור במיטות טיפול נמרץ, אבל עכשיו בבת אחת – קורע לב.

60%-70% מהחולים קשה אינם מחוסנים, אבל במחלקות לטיפול נמרץ רוצים קודם לטפל בחולים הצעירים יותר שרובם לא מחוסנים – ובחלק מהמקרים הם תופסים את המקומות של החולים שהתחסנו, שהם הרבה יותר מבוגרים, וזה מקומם מאוד.

התיאורים הללו אכן קורעים את הלב והמספרים מדברים מדי עצמם: מדי יום נפטרים לפחות 20 אזרחים מקורונה ובתקשורת מדברים על "בלימה" ועל "התכווצות", אבל בתמותה אין בלימה ואין התכווצות.

זה אחד המחדלים הקשים של ממשלת בנט. ההוראה שלהם לבתי החולים היתה "תסתדרו" ו"תכילו" (ובקריצת עין, אל תספרו זאת לציבור כי קיבלתם כסף), אבל מדי פעם עולים קולות אמיצים כמו של פרופ' רהב ומתארים את תמונת המצב האמיתית: קריסה של הטיפול, בחירה של מי יחיה ומי ימות.

זו טרגדיה והבעיה היא שאיש לא רואה את הסוף – מרבית המומחים המקצועיים, לא השרלטנים, מעריכים שספטמבר יהיה אף יותר גרוע מאוגוסט.

מדיניות האין הגבלות על התקהלויות והירידה הטבעית בכמות המתחסנים בחודש של חגים לא מבשרת טובות.
הבעיה היא שבמקום שהתקשורת תציג את התמונה שפרופ' רהב תיארה, היא נותנת תחושה שהגל הרביעי מאחורינו, שהוא נבלם, שהכל סבבה.
חוסר אחריות משווע. והכל מאינטרסים זרים, כדי לשמר את ממשלת בנט-לפיד.

***

אתמול בפייסבוק של אלי
08:15 -> 09:29 -> 09:57 -> 15:57 -> 19:07

מאמרים אחרונים

הדס קליין, דני יופה, ארנון מילצ'ן

הפרוטוקולים מדברים: דני יופה, החוקר של הדס קליין (חלק ג')

עו"ד חדד: למה לא ערכתם עימות בין הדס קליין למילצ'ן? דני יופה: לא אוהב את הכלי של עימות; עו"ד חדד: למה לא הראיתם לה את הגרסאות של עדים אחרים שסתרו אותה? דני יופה: העדים האלה לא היו בתקופתי (זו לא אמת). חוקרים את החוקרים!

הקליקו לתוכן »
דני יופה (צילום: אלי ציפורי)

חוקרים את החוקרים: דני יופה, החוקר המרכזי של הדס קליין

עו"ד חדד: למה לא מימשתם צו החיפוש אצל קליין? דני יופה: לא זוכר; למה החקירה הראשונה של קליין לא הוקלטה? יופה: לא זוכר; היא תושאלה בהתחלה בחדר של מומי משולם? יופה: יכול להיות (משולם מכחיש). הפרוטוקולים מדברים!

הקליקו לתוכן »