יומן הבוקר
ארנון מילצ'ן (צילום מסך), ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)
עדותו של הנהג יונתן חסון הסתיימה. אני מביא את סיכום העדות, שכרגיל עבדה לטובת ההגנה, ואת עיקרי הדברים שעלו אתמול. אבל קודם כל, התרגיל המכוער שעשתה התובעת, ליאת בן ארי, בעניין עדותו של ארנון מילצ'ן

יונתן חסון סיים אתמול את עדותו ואפשר לאמר בוודאות שהוא היה עד הגנה מצוין, עוד עד הגנה מצוין.

עד כמה הפרקליטות בהיסטריה ואובדת עצות – אפשר היה לראות כבר בתחילת הדיון. עו"ד אלון גילדין הודיע שהפרקליטות דוחה את עדותו של ארנון מילצ'ן למועד בלתי ידוע – העד המרכזי בתיק 1000 – בגלל "פרוצדורה רפואית שמחייבת טיפולים" (מה, לא ידעתם את זה לפני שקבעתם שהוא יהיה עד בקבוצה הראשונה של תיק 1000?)

***

תראו מה קרה פה: הפרקליטות קבעה מראש את קבוצת העדים הנוכחית של תיק 1000 הכוללת 15 עדים, האחרון שבהם מילצ'ן. עד היום העידו מתוך הקבוצה הזו 4 עדים – הדס קליין, יונתן חסון ושני ספקים. חקירת שאר העדים אמורה להיות קצרה – מדובר בעיקר בספקים.

העדות של מילצ'ן – התרגיל המכוער של ליאת בן ארי והשופר

לפני מילצ'ן אמור להעיד מהנדס המס שלו ושל פאקר, זאביק פלדמן, שעדותו אמורה להיות יותר ארוכה, אבל לא ארוכה מאוד.
כלומר, מילצ'ן אמור היה להגיע במהלך דצמבר או לכל המאוחר בתחילת 2023. מה אומרת הפרקליטות עתה? מילצ'ן לא יגיע לעת עתה ומיד אחרי שנסיים עם זאביק פלדמן, נעבור כמתוכנן לתיק 4000 עם 15 עדים ואז נראה.
בקיצור, עדותו של העד המרכזי בתיק 1000 לא תתקיים בעתיד הנראה לעין.

מה שעשתה פה ליאת בן ארי זה תרגיל מכוער מאוד: היא שלחה את דליפמן להפריח בלון ניסוי שריענון העד של מילצ'ן ייערך בחו"ל ומתכוונים כבר ליציאה ללונדון, בידיעה ברורה שההגנה תתנגד.
כשההגנה התנגדה היא מצאה תירוץ לדחות את עדות מילצ'ן למועד בלתי ידוע, כי כפי שכתבתי אין ספור פעמים מילצ'ן לא רוצה להגיע לישראל ולא רוצה להעיד.

אינני יודע איזו אפשרות גרועה יותר לפרקליטות: שהוא יעיד בכל זאת, או שלא יעיד. שתיהן גרועות באותה מידה כי מילצ'ן ממש לא יתמסר לפרקליטות אם יעיד, ויתמוך בנתניהו בנקודות מאוד משמעותיות (שנתניהו לא ביקש מעולם סיגרים, שהוא חילק סיגרים לכולם ונתניהו מעולם לא התערב לטובתו בעסקיו).

הדברים התחדדו לאחר עדותם של הדס קליין ושל יונתן חסון, שלמעשה הותירו את התיק הזה בלי בשר. אין ראיות, יש רק הערכות והשערות לא מבוססות.
היחיד שיכול היה לבסס משהו, אם בכלל, זה מילצ'ן וגם הוא כאמור לא ממש ביסס אותם לפי חקירותיו במשטרה.

לכן, מה שעושה הפרקליטות עכשיו בתיק 1000, כמו בתיק 4000, הוא לדחות את הקץ – להמשיך לנהל את המשפט, לדחות כמה שיותר קדימה עדים לא נוחים, ולקוות אולי להסדר טיעון שיציל אותם ממבוכה אחר מבוכה.

לסיכום עדותו של יונתן חסון, הנהג

באופן כללי העדות שלו לא שווה דבר כי היא מבוססת על הערכות והשערות של מספר הביקורים בבלפור או בבית ינאי (של משפחת נתניהו) שאין להם שום תימוכין.
יתר על כן, לפי עדותו שלו מספר הביקורים בבלפור עמד על 4 פעמים בשנה, לא משהו חריג ובוודאי לא משהו שמתקרב ל"קו אספקה שוטף", ליבת האישום בתיק 1000.
גם מספר הביקורים של בני הזוג נתניהו בבית ינאי לפי עדותו לא היה חריג ועמד על פעמים ספורות בשנה. לכן, כשאין ראיות ויש רק השערות והערכות, אי אפשר להוכיח דבר.

מעבר לכך חסון הקרין אי אמינות מאוד בולטת והשופטים שמו לב לכך ולא חסו עליו. אין ספור סתירות, סיפורים מוזרים, גרסאות מתפתחות ועוד.
השופטים ביקשו ממנו פעם אחר פעם ליישב את הסתירות או את הערכותיו וחסון לא סיפק תשובות רציניות.

הדברים הבולטים שעלו מעדותו הקצרה של חסון אתמול

הסתירה המהותית עם הדס קליין

קליין טענה בחקירתה ויצרה את הרושם שהיא היתה והיא ליוותה כל אירוע של אירוח בביתו של מילצ'ן בבית ינאי. חסון טען שהיא לא היתה בכלל בכל אירוע וכשהיא הגיעה לאירוע מסויים, היא לא שהתה בה לכל אורכו.

המשמעות היא אדירה: תיק 1000 התבסס דה-פקטו על "ידיעתה" של קליין בכל המתרחש אצל מילצ'ן והנה בא יד ימינה ואומר שלא כך הוא. כלומר, כל התשתית הרעועה בלאו הכי לתיק 1000 התרסקה אתמול. קליין לא היתה בכל אירוע ולכן לא יכלה לדעת מה קורה באירוח בני הזוג נתניהו ובוודאי על מתן סיגרים או שמפניות.

ההתנפלות של חסון על אנשי פאקר

כשעו"ד חדד דיבר עם חסון על המכתבים של אנשי פאקר, התומכים בכך שהוא שתה שמפניה ורודה ואנשיו עישנו סיגרים – חסון התנפל בצורה אגרסיבית של מה שהוא קרא "החבורה האוסטרלית":

"הם רוצים לכסות את התחת שלהם. זו חבורת אוסטרליה, הם יודעים לכסות את עצמם טוב מאוד, הם רוצים לשמור על קשרים טובים".

כשחדד שאל אותו על מה הם צריכים בכלל לכסות,וחסון כהרגלו ענה בתשובה מבולבלת:

"אם פאקר שתה שמפניה, והוא היה שתיין, זה מוריד את הכמויות שפאקר נתן למשפחת נתניהו שמפניות. זה נוהל ההתנהלות שלהם. למשל, פעם אחת הם טסו מפה והשאירו את פאקר איתי ועם הדס".

כשחדד תהה בפניו שקליין אמרה על אחד מכותבי התצהירים שהוא ישר, ענה חסון:

"אם הדס אמרה לך שהוא אדם ישר, או שהיא לקתה באותו יום בהזיות או שאתה משקר".

כשחדד הראה לחסון כמה תמונות של פאקר עם שמפניה ורודה לידו הוא ענה שלא יודעים אם זו שמפניה ורודה (אותה טענה של קליין).
באחת הפעמים הוא ענה: "איפה המאפרה" בתמונות, עוד אחת מאותן תשובות לא רלוונטיות לשאלה.

תזכורת: הן חסון והן קליין מקבלים שכר מפאקר כבר 6 שנים בלי לעשות בשבילו כמעט דבר.

הקניות במזומן בחנות הקבינט

חסון סיפר בחקירותיו שהוא קנה מקבינט סיגרים לנתניהו בשווי של 8000-10000 שקל. אין זכר ואין תיעוד לרכישות כאלה באמצעות קבלות, אבל דווקא יש קבלות על סכומים הרבה יותר נמוכים של כ-1200-1500 שקל בלבד, להם יש תיעוד באמצעות קבלות.

משום מה חסון לא זכר את הקניות שעשה עם קבלות וזכר רק את הקניות לנתניהו בלי הקבלות.
השופט בר-עם תהה בפניו: "הראו לך את הקבלה ובכל זאת אמרת מספר אחר?" וחסון ענה "אני לא יכול להתכחש לחתימה שלי".
ובר-עם הקשה: "זאת אומרת שרכישה בלי קבלה אתה זוכר ורכישה עם קבלה אתה לא זוכר ואתה עומד על דעתך?" חסון השיב בחיוב, אבל לא נראה שבר-עם האמין לו.

יתר על כן, חדד פנה ליבואן הסיגרים מהסוג שנתניהו אוהב, וזה הוציא מסמך שבשנתיים הרלוונטיות קבינט רכשה רק קופסא אחת של סיגרים מסוג "קוהיבה". כלומר, התיאורים של חסון על שתי קופסאות ומעלה מנותקים מהמציאות.

הגרסה המתפתחת של חסון

חדד הראה לחסון איך הגרסה שלו מתפתחת בנוגע למספר הפעמים שפאקר ומילצ'ן ביקרו בבלפור. זה התחיל בפעמיים-שלוש רק לפאקר שלא היה בארץ, עלה ל-8 והסתיים ב-20-25 לשניהם.
גילדין כל העת ניסה להתנגד עד שהשופטים נזפו בו ("הקימות האלה מיותרות") ואמרו לו להתאפק. חדד מצידו שגילדין מנסה לשבש חקירה נגדית והמוטיב הזה חוזר כל פעם שהאדמה רועדת מתחתיהם.

השופט שאל את חסון אם יש לו הסבר לשינוי הגרסאות וחסון ענה שהוא "לאט לאט נזכרתי בחקירות". השופט בר-עם לא קנה את התשובה הזו וסנט בו: "מטבע הדברים השערה היא לא מבוססת על נתונים. גם היום אתה לא בטוח?" חסון השיב: "קשה לי להעריך" ולשאלת השופט שחם השיב שהוא בטוח ב-90% בדברים, אלא שבר-עם לא הרפה: "אני לא רואה בחקירה שאלות שגורמות לך להיזכר, איך אפשר לדעת על איזה הערכה אפשר לסמוך? היה בחקירה משהו שהוביל אותך להערכות האלה?"

חסון לא ממש הצליח להסביר את הפערים ואמר דברים כלליים שנפח הנסיעות אצל מילצ'ן היה גבוה יותר.
בר עם לא ויתר ואמר לו: "אתה אומר 90 אחוז, זה יכול להיות 70 אחוז וגם 60 אחוז". בקיצור, אמר לו בר-עם, אי אפשר לסמוך על הערכות האלה.

לאן נעלמו כל אבי הבית?

עדותו של חסון חשפה אתמול שבמשך 6 השנים הרלוונטיות היו 6(!) עובדים שכיהנו כאב הבית של מילצ'ן, שקיבלו את הסחורה והיו אחראים על הצריכה.

למרבה התדהמה איש מהם לא נקרא לעדות, למרות שהם היו חייבים להעיד בגלל שכל הנטען בכתב האישום השיק לפעילותם.
חסון הזכיר את שמות כמו עמית שהיה הראשון, קובי בכר, גיא בראלי, דיוויד, דן פייס וערן גורן.

למה הם לא נקראו לעדות? להערכתי, כי הדס קליין הביאה רק את אנשי שלומה, החונטה שלה, כמו חסון ושני קוסקס. קליין היא זו שניווטה את החוקרים ואלו רקדו לפי החליל שלה.

אלכוהול בהפתעה

חסון לא הצליח להסביר את רכישות האלכוהול גם כשמילצ'ן לא נמצא כלל בארץ. בחלק מהמקרים הוא אמר שזה "מפתיע" וברכישה של בקבוקי טקילה הוא חזר על אותה תשובה של הדס קליין: שדובי פיינטוך הביא את זה מחו"ל בהזדמנות. נו, באמת.

ארגז בחדר הפגישות?

חסון הודה שהשמפניות בבית ינאי הועברו לבאגז' של שרה נתניהו ולא של בנימין נתניהו, אבל טען שפעם אחת מילצ'ן ביקש ממנו להביא סיגרים וארגז שמפניה לחדר הפגישות שלו, שבו שהה נתניהו.

סיפור מוזר לכל הדעות, למה להביא ארגז לחדר פגישות אם אפשר להעמיס אותו ישר לרכב. ובכלל, חסון בחקירותיו לא דיבר על ארגזים אלא על שמפניות באופן כללי.
נראה שכל הכמויות התנפחו ככל שהחקירות התקדמו, כי הסיפורים הראשוניים של קליין וחסון לא סיפקו את החוקרים, והם ביקשו להגדיל את הכמויות בכל מחיר כדי להעליל על נתניהו.

אילו סיגרים מעשן חסון?

חסון הודה שהוא מעשן מדי פעם סיגרים אבל לא לקח מעולם מהסיגרים של מילצ'ן או פאקר. אני מסופק אם מישהו מאמין לו.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »