גלובס

האמנם סיקור מלטף לנתניהו בוואלה? הכותרות מראות אחרת

לפי ההאשמות, נתניהו קיבל סיקור אוהד באתר וואלה, אך לפי התחקיר שעשיתי, ההפך הוא הנכון, ואתר וואלה היה עוין לנתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו / רויטרס

תחקיר שעשיתי כבר במארס 2018 על פני 4000 ידיעות ומאמרים ב"וואלה" בין השנים ל-2015 ל-2016 קובע: לא רק שנתניהו לא קיבל סיקור אוהד ב"וואלה", אלא מרבית המאמרים שפורסמו בעניין ראש הממשלה היו עוינים נגדו.
כמו כן ה"תחקיר" כביכול ב"הארץ" שקבע שוואלה העניק סיקור אוהד לנתניהו כלל לא בדק את התעבורה באתר אלא הסתמך על שיחות על אנשי שמאל; זאת ואף זאת: בזמנו וואלה לא נתפס כאתר חדשותי ובוודאי שאינו בין המשפיעים בישראל, כפי שמייחס לו כתב האישום.

בזמנו ניסה "גלובס" (העורכת נעמה סיקולר) לצנזר לי את התחקיר וטענה שהוא אינו כלל תחקיר, אך לאחר התעקשותי, הוא פורסם תוך שינויים מסויימים שערכה סיקולר, במטרה "לרכך" את התוצאה.

זו עוד דוגמא איך התקשורת פעלה כדי להעלים מידע קריטי בזמן חקירות נתניהו ושיווקה ללא ליאות את הנרטיב השקרי של הפרקליטות לפיו נתניהו קיבל סיקור אוהד בוואלה תמורת הטבות רגולטוריות.

מה חדש?

אביעד גליקמן (ויקיפדיה), ליאת בן ארי, יהודית תירוש (אלי ציפורי)

יומן הבוקר 29.03.2024

העקרונות החדשניים שהומצאו לכבוד נתניהו בתיק 2000 ו-4000 מחייבים העמדתם לדין של בכירי הפרקליטות ובראשן ליאת בן ארי יחד עם כל הדליפמנים; האישום: הדלפות פליליות תמורת סיקור אוהד או היענות חריגה לכל בקשות הפרקליטות בתקשורת

הקליקו לתוכן »
החוקר דני יופה (צילום: אלי ציפורי)

יומן הבוקר 28.03.2024

תעלומת חנות הסיגרים "קבינט": לחוקר המרכזי של הדס קליין "אין הסבר" מדוע היא אמרה בהתחלה שנרכשו מעט סיגרים מהחנות ולאחר מכן התנפחו הסכומים – ועוד בלי תיעוד כי הנהלת החשבונות של חנות "טבעה"

הקליקו לתוכן »