גלי ישראל

בלי חשבון, התוכנית המלאה 24.06.2022

חוק הנאשם זו חרפה, הכל התייקר, ניסו למכור טכנולוגיה למדינת אויב, בן כספית כמודיע משטרתי, גדעון סער רמס את כל זכויות האדם, הכל הולך לבירוקרטיה
אלי ציפורי, רדיו גלי ישראל

חיים רמון: "חוק הנאשם זו חרפה. איפה כל ארגוני זכויות האדם ואיפה האקדמיה, אין כאן אדם אחד הגון שיגיד שרוצים לדרוס פה את הרצון החופשי של הבוחר? פקיד לא יכול לקבוע מי יהיה פה ראש ממשלה; אני חושב שנתניהו יכול לברך אם החוק יעבור אפילו בטרומית, התוצאה תהיה בומרנג הכי גדול, יותר מהצ'חצ'חים ב-81. כל הבוחרים של הליכוד ייצאו החוצה; יאיר לפיד הוא דובר הדיקטטורה השיפוטית, אין אמירה אחת שהוא לא הפך והפר אותה".

פרופ' ירון זליכה: "יאיר לפיד אומר לבנט שהוא אוהב אותו? זה השינוי? האזרח הממוצע עבר את אחת השנים הקשות ביותר בתולדות המדינה. דירה ממוצעת התייקרה ברבע מיליון שקל בשנה, הכל התייקר, מחשמל, דלק, מים, תחבורה ציבורית והקניות בסופר. הממשלה הזו העלתה את ההכנסות ממסים וסגרה את הגירעון על חשבוננו וגלגלה זאת עלינו. טוב שהיא עפה לכל הרוחות. הפקידות המקצועית במשרד האוצר מחפשת את הג'וב הבא שלה בסקטור הפרטי".

קרולין גליק: "רמטכ"ל לשעבר במדינת ישראל (בני גנץ) וסגן ראש המוסד לשעבר (רם בן ברק) ניסו למכור טכנולוגיה לקטאר, מדינת אויב, המממנת מספר אחת של החמאס ובעלת הברית הכי גדולה של איראן"; על פיטוריה מ"ישראל היום": "ישראל היום ומקור ראשון מתיימרים להיות ימין וזה בדיוק הכזב. הם מנהלים קמפיין נגד ראש מחנה הימין, תומכים בממשלה הפוסט-ציונית וגם מתכחשים למה שהם עושים".

אבי וייס: "ערן קמין שפרש מהמשטרה לאחרונה הפעיל את בן כספית כמודיע משטרתי יחד עם מני יצחקי וקובי זריהן. הם בנו יחדיו תיקי מודיעין, הפעילו יחידות סמויות, מאות חוקרים ופגסוס כדי לרדוף את נתניהו; פרשת בני גנץ, המימד החמישי והמכירות לקטאר מזכירות לי את פרשת נחום מנבר".

השופט בדימוס הרן פינשטין: "חיים סבן הלך לנשיא ארה"ב ואמר לו שנתניהו הוא אסון לישראל? זו שערורייה שאין שנייה לה! הוא מתערב בענייניה הפנימיים של ישראל. יאיר לפיד ובנט לא יעשו זאת כמובן אבל במקומם הייתי מכריז על סבן כאישיות בלתי רצויה בישראל".

עו"ד טלי גוטליב: "אני בזה לגדעון סער. הוא רמס את כל זכויות האדם, את הזכות החפות, את הזכות להיבחר ובזכותם של האזרחים לבחור, רק בגלל רדיפה, שנאה וקנאה בנתניהו. הוא מינה את גלי בהרב מיארה, בלי שום ניסיון פלילי, כדי שלא תוכל להתערב בתיקי נתניהו ולא תוכל לחשב מסלול מחדש בגלל כל המחדלים בזון".

סטלה קורין ליבר: "אתה יודע כמה אנשים עובדים במשרד החינוך, לא מורים? 3000 איש מהם 1000 במטה! לא צריך 7 מחוזות, עשרות אגפים, עשרות יחידות סמך, הכל הולך לבירוקרטיה. לא צריך אלפי פקידים עם עוזר ותת עוזר. זו מערכת כושלת".

המונולוג השבועי

לא עושה חשבון ליהיר לפיד

נציג מדינת צפון ת"א, פריבילג, חסר כל השכלה, פריזנטור לשעבר של בנק הפועלים ופלקט טלוויזיוני מרשה לעצמו לקלל, לגדף ולהתגזען על ה"חארות" ועל "כוחות האופל".

לפיד הוא פיקציה שיצרו, במיוחד, אלג'זירה 12 וה"נוניתון", הלא היא קבוצת 'ידיעות אחרונות'. לולא התמיכה, האיתרוג, החיבוק, העידוד והליטוף – יהיר לפיד היה ממשיך לכתוב טורים עמוסי שגיאות על הא ועל דא. במקום זה הוא כותב עכשיו נאומים פוליטיים מלאי רעל ושנאה.

רביב דרוקר צולם איתו על חוף הים, דפנה ליאל ואמנון אברמוביץ' מקריאים את דף המסרים שלו, עמית סגל מחבב אותו באופן אישי. איך אפשר לחבב איש שמפיץ שנאה וגזענות? הפתרונות לסגל.

אני מצפה בכיליון עיניים לעדותו של לפיד בתיק 1000 – הוא והפרקליטות ינסו לדחות אותה עד אין קץ ולשניהם יש סיבה מצויינת.
לפיד שיקר בעדותו, תפר את נתניהו כאילו ניסה לעזור למילצ'ן בעניין הארכת הפטור ממס לתושבים חוזרים. האמת הפוכה לגמרי: מילצ'ן פנה ללפיד בפנייה אישית כדי שיטפל עבורו בהארכת הפטור שלו לעשר שנים כך שילדיו יוכלו לשוב ולהתגורר בישראל. בעקבות הפנייה של מילצ'ן לפיד כינס אותו ועורך דינו בביתו בצפון ת"א כדי לדון בעניין, במקום לזרוק אותו מכל המדרגות בגלל החברות ביניהם.

הוא פעל בניגוד עניינים לכאורה, הוא עסק בענייניו הכלכליים המובהקים של חברו מילצ'ן ומעסיקו לשעבר. הוא קיים פגישת עבודה בביתו ובה כלל גם גורמים מקצועיים ממשרד האוצר. הוא שיקר והסתיר פרטים חשובים במהלך עדותו – וכלל לא נחקר כחשוד. ודווקא, נגד נתניהו, מי שלא היתה לו סמכות לפעול בעניין, מי שלא עסק בעניינו של מילצ'ן ומי שלא ביצע פעולה שלטונית כלשהי, הוגש כתב אישום.

לפיד הוא לא רק גזען מרעיל, אלא גם תופר תיקים.

מה חדש?

אורן פרסיקו, הדס קליין, חיים ויסמונסקי (צילום: אלי ציפורי)

יומן הבוקר 18.10.2024

תיק תפור ציפורי&וייס: תבוסה קשה בדיון הראשון לפרקליטות המושחתת שניסתה להסתיר חומרים, לפרוקסיס שלה ולהדס קליין. עו"ד ציון אמיר: "אני מתפלץ מהמחשבה מי נתן את ההוראה להעמיד לדין שני עיתונאים שעושים את עבודתם נאמנה לטובת עניינים וערכים חשובים של חופש הביטוי, חופש העיתונות, חובתו וזכותו של הציבור לדעת. זו מדינה שאנחנו לא רוצים לחיות בה שרודפים עיתונאים וזו רדיפה פוליטית"

הקליקו לתוכן »
שייקה ברקת, אהוד ברק (צילום מסך טלוויזיה)

יומן הבוקר 16.10.2024

שייקה ברקת: "מה שכתבתי על אהוד ברק והצוללת השישית? זה יפה מאוד, סימן שהיו לי קשרים עם שר הביטחון" (הכוונה לכך ששינה את דעתו של אהוד ברק מנגד לבעד, בנוגע לצוללת השישית)

הקליקו לתוכן »