יומן הבוקר
ניצב משנה מומי משולם (צילום: אלי ציפורי)
חוקרים את החוקרים ‼ אתמול העיד ניצב משנה מומי משולם על מסע הפישינג נגד נתניהו, על חוקר שניהל רומן עם אחות של חשוד, על החקירה המוזרה של גיל שפר, על פעלולי החקירה בעיינו של ארי הרו, ועל האיש שנתן את מספרי התיקים. זה התחיל בטונים גבוהים

אחרי הפסקת הצהריים ביקשו השופטים מעו"ד חדד, במיוחד השופטת פרידמן-פלדמן, לצמצם את החקירה הנגדית של מומי משולם ולסיימה עד מחר.
עו"ד חדד לא נשאר חייב ואמר שהוא אמר מראש שחקירתו הנגדית של משולם תיארך 4-6 ימים.
התנהל ויכוח בטונים די גבוהים שבו עו"ד חדד רמז בצורה די ברורה שהשיח הזה נושב מכיוון של "עיתונאים מסויימים" והתכוון בעיקר ל"הארץ" שמאיץ בשופטים לזרז את ההליכים, למרות שנציגיו מוטים לחלוטין ומשמשים כלי שרת בידי הפרקליטות.

לפרקליטות נוח מאוד לנהל קמפיין שההגנה "מורחת" את הדיונים כדי להסיט את האש מהשערוריות, המחדלים והעבירות שנחשפות מדי יום.
עו"ד חדד לא התרשם יתר על המידה מהמלצת השופטים, ואמר להם שכך מתנהלת חקירה נגדית. חקירתו הנגדית תימשך עוד ימים, כפי שהבטיח, הוא הרי לא הגיע עדיין ללב העניין – חקירתם של הדס קליין וארנון מילצ'ן.

מיד לאחר מכן העירה השופטת פרידמן-פלדמן למשולם שהוא יענה תשובות קצרות ולא יאריך במילים.
למשולם יש מן שיטה להאריך מאוד את התשובות שלו כדי לא לענות לשאלה, אלא לעקוף אותה ולהתחמק ממנה. זה הוביל לאין ספור עימותים בינו לבין עו"ד חדד, שאמר לו באחת ההזדמנויות – אתה חושב שאנחנו "חשודים אצלך".
לאחר הערות השופטים, התנהל הדיון על מי מנוחות יחסית, כאשר משולם עונה בצורה קצרה.

***

אלו העניינים הבולטים שנחשפו אתמול בדיון:

מסע הפישינג נגד בנימין נתניהו

המסע הזה החל כבר ב-2011, שוב ובעיקר בעקבות פרסומים של בן כספית עם סיפורי אודליה כרמון ועוד.

אחרי שכרמון ואחרים נחקרו בעניין החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לסגור את הבדיקה בלא כלום. אלא שאז, ראו זה פלא, נכנס אביחי מנדלבליט לתפקידו בתחילת 2016 ומסע הפישינג מיחזר את עצמו, פלוס עדות חדשה של בן כספית על שמפניות וסיגרים.

בשלב הזה באו שי ניצן וליאת בן ארי למנדלבליט עם אותם חומרים ממוחזרים ולעוסים, למרות שוינשטיין כבר החליט לסגור את הבאסטה בכל הסיפורים הרכילותיים האלה.
למעשה, הן הפרקליטות והן המשטרה חידשו את הפישינג הזה (ללא אישורים של מנדלבליט) עד שהגיעו לכתב אישום בתיק 1000.
כדי לטשטש זאת, פיצלה הפרקליטות את תיק 1000 לשניים, הישן והחדש, כשהיא מנסה לטשטש את מסע הציד הזה, כאילו יש תיק 1000 ישן שנזרק לפח ותיק 1000 חדש שנוצר בגלל מידע חדש.

זה פשוט שקר גס. יש תיק אחד וההפרדה היא מלאכותית.

10 עמודים של תוכנית חקירה

כזכור, משולם הכין תוכנית חקירה לנתניהו, תוכנית שהוגשה למנדלבליט בסוף יוני. משולם טען שאינו זוכר את פרטי התוכנית והנושאים אלא שבשורה אחת בחומרי החקירה נכתב שהיא כללה 10 עמודים(!) – כלומר, הנושאים שנאספו הן מן היקב ומן הגורן, והעידו שוב שמסע הציד היה בשיאו – ועוד ללא אישור יועמ"ש.

המעורבות של אבי רוטנברג והרומן עם ג'ודי ניר מוזס

רוטנברג היה למעשה החוקר הבולט בתיק המעונות של שרה נתניהו, בשעה הוא ניהל רומן עם ג'ודי ניר מוזס, מבעלי "ידיעות אחרונות", שאחיה נוני מוזס ניהל קמפיין מכוער נגד נתניהו, גם בתיק המעונות.

מומי משולם, שרוטנברג היה פקוד שלו, ניסה לגמד את כל הפרשה ואמר לחדד במין טון מאיים ש"לא ייתן לו להכפיש את רוטנברג, קצין מאוד מוערך ומקצועי".
משולם גם טען בתוקף שרוטנברג לא היה מעורב כלל בתיקי 1000 ו-2000 למרות שמספר מסמכים העידו שמשולם לא ממש דובר אמת.

רוטנברג היה מעורב בתיק 2000 בהקשר לעדות של ארי הרו. נכון הוא שהוא עזב ליחידה אחרת אחרי פתיחת החקירה (ופרש בסופו של דבר מהמשטרה), אבל המסמכים מעידים שהיה מעורב בתחילתה.

זה רק מחדד את בעיית ניגוד העניינים החמורה של רוטנברג והמשטרה כולה – בעיה שהפרקליטות החליטה למרוח ולטייח.
כשמשולם ניסה להגן בכל כוחו על רוטנברג שאל אותו עו"ד חדד אם הוא מבין שזו הפרת אמונים, אלא שמשולם התעלם מכך.

וזה לב העניין: החוקרים והפרקליטים שמטיפים לנו מוסר על הפרת אמונים לא מסוגלים לקבל שום ביקורת על כך שהם חוטאים בצורה חמורה ביותר בדברים שהם מרביצים מוסר לאחרים.

החקירה של גיל שפר

ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר זומן לחקירה למרות שלא היה חשוד בדבר והמטרה היתה ש"ילכלך" על נתניהו.
החקירה היתה, ככל הנראה, בעקבות מידע שהעביר בן כספית, שטען לכאורה ששפר "טעון" על בני הזוג נתניהו.

החקירה היתה מוזרה מאוד ולאורך עמודים שלמים לא אמרו לשפר על מה הוא הגיע להיחקר, אלא דיברו איתו על "נושאים מדוברים" (בתקשורת), על עניינים פליליים ועל עניינים "מוסריים", על הדברים ה"פחות נעימים" שהוא נחשף אליהם, על דברים ש"גרמו לו להקיא" ועל עניינים ש"דחו אותו" או "צרמו לו".

כשהגיעו סוף סוף לשאלת המתנות, היו שאלות מרובות על הפרחים המיובשים של שרה נתניהו. משולם אף איים עליו בחקירה על שיבוש אם לא יספר את האמת לשיטתו – דפוס פעולה ידוע מתיק 4000.

בכל מקרה, משולם לא הצליח להסביר למה צריך לחקור ב"עניינים מוסריים" של נתניהו, ולתדהמת השופטים הוא אמר שזה לגיטימי.
השופטים הקשו עליו, כשבר-עם סונט בו: "מה זה, חידון?" ופרידמן פלדמן ושחם תהו למה היה צריך את כל המשחק הזה של אמירות כלליות בלי לגשת ללב העניין.

משולם פתר את עצמו בתשובה הכוללנית שזו "טקטיקה חקירה". והטקטיקה כפי שהוא מכנה אותה היתה ברורה: לזמן עדים ש"ישפכו" את כל מה שהם יודעים (לכלוכים) על נתניהו, כיוון שהם קיבלו איזשהו מידע שהם "טעונים" על נתניהו ומשפחתו.
אגב, שפר לא ממש שיתף פעולה עם זה ולבסוף כמובן לא הוגש נגדו כתב אישום, כי פשוט לא היה על מה.

החקירה של עד המדינה ארי הרו

הסיפור של הרו הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הוא היה מאוד סחיט – אחרי שנמצאו נגדו חשדות לפלילים בחברה פרטית שלו. מצד שני הוא נדרש לעדות או לחקירה תחת אזהרה בתיק 1000 ובתיק 2000 – בתיק 1000 זה על דברים ממוחזרים.
מצד שלישי, היו בידיו הקלטות של נתניהו עם מוזס ואלו נמסרו כנראה על-ידי עורך דינו רועי בלכר כבר בפברואר מרץ 2016.

את הסיטואציה הזו ניצלו עד תום הפרקליטות והמשטרה, כדי להפוך אותו לעד מדינה בתמורה להסדר טיעון מקבל שבו יורשע בהפרת אמונים, ישלם קנס וייענש בעבודות שירות, תמורת עדויות שלא ממש שוות דבר, בדיוק כמו ניר חפץ.

כבר בהתחלה הגדיר אותו ערן קמין, שעמד בראש חקירת הפרשה הפרטית שלו, כ"דג קטן" שיביא את ה"דג הגדול" (נתניהו).
ואכן, כל המערכת נותבה להפוך את הרו לעד מדינה על מנת שישפוך לכלוכים על נתניהו.

אחרי שהרו נעצר לחקירה בנתב"ג, ואחרי שכורש ברנור נפגש עם עורך דינו של הרו במשרדו, ברנור הופיע בחדר החקירות של הרו ואז שוחח איתו מחוץ לחדר החקירות במשך כ-40 דקות בלי תיעוד ובלי מזכר.

מה קרה שם? משולם לא יודע ולא מכיר, "תשאל את ברנור" הוא אומר לעו"ד חדד, וזה בעוקצנות כלפי התביעה השיב: נשאל אותו בתקווה שלא יוותרו (ברנור הוא עד תביעה) ואם לא אנחנו נביא אותו (כעד הגנה).

זו עקיצה ברורה ליהודית תירוש בתיק 4000 שמתכוונת לוותר על כמה עדי תביעה, וגם לאלון גילדין וליאת בן ארי שעטפו במסך ערפל את הגעתו של ארנון מילצ'ן.

בכל מקרה, השיטה הזו של הגשת בכיר במשטרה, יציאה מחדר החקירות ושיחה לא מתועדת עם נחקר, במטרה שיהפוך לעד מדינה, ידועה כבר מהמקרים של ניר חפץ ושלמה פילבר בווריאציות שונות.
זה כמובן פסול ולא חוקי – וברי לכולם שהשיחות המתועדות הללו נועדו להסתיר אי אלו דברים לא חוקיים שמתבצעים ללא שום שקיפות.

מי מיספר את התיקים?

לאיש אין ספק כי מי שמיספר את תיקי האלפים רצה להראות שיש פה סידרה של חשדות נגד נתניהו.

משולם העריך אתמול שמי שמיספר את תיקי 1000, 2000, 3000 ו-4000 היה מני יצחקי, ראש אגף החקירות לשעבר, שהיה זה שניצח עם שי ניצן על מסע הדיג נגד נתניהו.

בנוסף, חוקריו של משולם מיספרו עוד שני תיקים עלומים, 1500 ו-1501 נגד נתניהו. על מה התיקים? לא ברור.

משולם, באורח מוזר, לא ידע על מה מדובר. חוקרים שלו, והוא לא יודע על מה מדובר. קשה להאמין לאיש.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »