יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי), בן כספית, רביב דרוקר (צילום מסך טלוויזיה)
חשיפה❗ עתליה רוזנבאום, סגנית ראש המל"ל לשעבר: "לבן כספית יש אינטרס אישי להפיל את נתניהו. הוא ורביב דרוקר בנו משהו (תיק הצוללות) והדברים לא מחזיקים מים. עוזי ארד לא לגמרי שפוי. אבריאל בר יוסף אידיוט אבל לא קרימנל"

במהלך החקירה הנגדית של מיקי גנור, בשבוע שעבר על ידי הפרקליטות, קרה דבר מה תמוה מאוד: ירון גולומב, נושא הכלים של ליאת בן ארי, ניסה להוכיח שמיקי גנור הפעיל את המודיע המשטרתי בן כספית, על איזשהו בסיס של אמירה שאמר גנור אחרי שהפך לעד מדינה.
גנור, כמובן, הכחיש זאת, אבל קו חקירה המוזר הזה המחיש את הצביעות ואת הדו-פרצופיות של הפרקליטות: כאשר זה נוח לה, היא חושפת את מקורותיו של ה"עיתונאי" בן כספית. כשזה לא נוח לה, גם בתיק הצוללות וגם בתיק 1000, נציגי הפרקליטות קופצים ממקומם וזועקים "חיסיון, חיסיון", כשהכוונה היא גם לחיסיון של העיתונאי וגם על תעודות חיסיון שקיימות בנושא.

***

אז שיחליטו בבקשה בפרקליטות: האם צריך לחשוף את מקורותיו של עיתונאי כדי להגיע לחקר האמת?
לדעתי, בהחלט כן, משום שהעיתונאים במקרים הללו, בין אם כספית, דרוקר או גידי וייץ, לא פעלו כעיתונאים. הם פעלו כפעילים פוליטיים שמעוניינים בהפללת נתניהו בכל מחיר ולכן חשוב לדעת, למען האינטרס הציבורי וכדי להגיע לחקר האמת, איך זה קרה והאם הם שיטו במערכת אכיפת החוק או למצער שהיא פעלה איתם בשיתוף פעולה (וזה מה שקרה).

מי זאת עתליה רוזנבאום?

במהלך אותה חקירה גם חשף גולומב את שמה של ה"מתווכת" לכאורה בין בן כספית למיקי גנור: עתליה (תלי) רוזנבאום, שם לא מוכר לציבור, אבל בהחלט מוכר בברנז'ה הביטחונית.

רוזנבאום כיהנה כסגנית ראש המל"ל, ואף נחשדה בתיק הצוללות כמי שמסרה מידע לגנור.
התיק נגדה נסגר אבל יש לי תחושה שגולומב חשף את שמה כי הפרקליטות נוטרת לה טינה. היא הרי סימנה לא מעט חשודים כ"אנשים הרעים" בתיקי האלפים ובתיק הצוללות – אבל נאלצה לסגור נגד את התיק כי פשוט לא היו ראיות, אלא בדיות.

תמלילי שיחות בין גנור לרוזנבאום

כזכור, עו"ד עמית ניר, פרקליטו של גנור, הגיש בקשה לחשוף את מעלליו של כספית בתיק הצוללות (חשיפת ראיות לגילוי שימוש משטרתי בעיתונאים כדוגמת כספית ודרוקר) אך נדחה משום מה על ידי השופטת טלי חיימוביץ'.
קו החקירה המוזר של גולומב רק המחיש עד כמה חיימוביץ' טעתה. אם לדעת גולומב גנור הפעיל את כספית, אז אדרבא: שהדברים ייחשפו ולא יישארו במחשכים וממילא הקביעה של חיימוביץ' כי בן כספית לא היה מעורב – איננה מדויקת בלשון המעטה.

עו"ד ניר הקפיד לא לחשוף את שמה של רוזנבאום אלא שגולומב, מטעמיו הוא, החליט לחשוף את שמה.

בבקשה שהגיש בזמנו עו"ד ניר, נחשפו תמלילים של שיחות בין רוזנבאום לגנור שבהחלט קושרים את כספית לתיק, ועוד איך קושרים.

התמלילים הם בעקבות האזנת סתר לגנור ב-1.3.2017 – כשרוזנבאום היא זו שפנתה לגנור. עו"ד ניר קרא לה במסמכים א', אבל עתה, כששמה נחשף ותפקידה הבכיר לשעבר ידוע – הדברים מקבלים מישנה תוקף.
ועוד נקודה: רוזנבאום דיברה לא מעט עם בן כספית, גם בנוגע לתיק הצוללות – ותראו מה היא אומרת.

רוזנבאום: … לכן המסקנה הסופית שהבנאדם שיש לו… יש עליו הכי הרבה לעניות דעתי זה שמרון, הוא הבנאדם הכי בעייתי בכל הסיפור הזה.

גנור: את זה את אומרת ממידע, ידע, ניתוח, אינטואיציה, מתוך מה?

רוזנבאום: כל ה… הכל מהכל, אני רוצה להסביר לך ככה… ההודעה שאני קיבלתי אתמול הייתה, מה שאתה לא שמעת וכשנאמר לי קודם, אבל לא סיפרתי לך, זה שהוא (בן כספית) מצוי בתוך כל העולם הזה של החקירה, והוא נמצא במשרדים (כנראה להב 433) ושמע, אוקיי ומתוך שכך יש לו אינטרס אישי להפיל את ביני נתניהו ואת זה אנחנו יודעים ולא מהיום.

גנור: הלו?

רוזנבאום: כן, אתה איתי?

גנור: כן, כן.

רוזנבאום: ויש לו אינטרס להפיל אותו, אז עכשיו אהה…. הוא בנה משהו וגם רביב דרוקר בנה משהו ושני הדברים לא מחזיקים מים. איך הם בסוף יחזיקו מים נמצא איזה זקן, עליזה זקן כזאתי (הכוונה לשולה זקן), אוקיי, נמצא את מיקי גנור נגיד ש… מיקי גנור הוא בנאדם אזרחי, אזרח הוא יכול לפחד מכל התהליך הזה, וזה… יש לו משפחה אחת, שתיים, חמש עשרה, יש אנשים שקשורים אליו, בוא נבהיל אותו קצת, בואו, הוא ואז הוא (כספית) מצא את הדרך אליך דרכי, אחר כך אני דיברתי איתו עוד קצת אמרתי לך וזה…
ואז התחלתי להבין את ה… את העוצמה של הדברים, העוצמה היא מאוד קטנה, אבל הרצון הוא מאוד גדול ה…. התקווה היא, היא ענקית וההוכחות הן מאוד קטנות ואפשר לבנות רק איזשהו סיפור וכל עוד אין הוכחה ואין אתה מכיר אותי, אתה מכיר את האימרה שלי על האקדח המעשן במערכה הראשונה שצריך לירות במערכה השלישית, ויש בעיה, עוד לא נמצא האקדח הזה.

גנור: את מבינה כמה שאת כן

רוזנבאום: אז איך מייצרים את האקדח הזה, מאיימים ומפחידים את אה… שנייה תן לי לסיים לך כי אני אומרת לך את זה אחרי, אחרי שלוש שיחות באמת, מאיימים ומפחידים את אבריאל (בר יוסף) בכל זווית שאתה רק יכול לדמיין, דרך הדבר הכי קרוב לו זה דרך הילדים שלו, זה דרך הילדה שלו, מאיימים עליו, משם עושים לו באמת אאא… תביעה שאני לא יודעת איך הוא ייצא ממנה ונותנים לו חבל חילוץ, אומרים לו תהיה עד מדינה.
אני לא יודעת אם אבריאל בחר להיות עד מדינה, או לא בחר להיות עד מדינה, לעניות דעתי הוא לא בחר כי, כי גם אתה יודע מה – אבריאל הוא אידיוט אבל הוא לא קרימנל.
בסדר, זה כדי שאני אעשה את זה הכי שחור לבן, הוא ניסה לעשות משהו, אלה דברים מאוד קטנים ובכל התחום שלך ההתערבות שלו הייתה מאוד קטנה, הוא בסך הכל באמת האמין ו… וגם שמעתי עוד פעם את עוזי ארד, עוזי ארד יש לו בטן מלאה על ביבי, אז הוא קצת מעוות את הדברים, מי כמוני יודעת (רוזנבאום עבדה תחתו והודחה על ידו), וגם כל אחד יודע אז, הוא גם לא לגמרי שפוי, אז אני מניחה שלוקחים את הדברים שלו ב… באיזשהו א…. איזשהו קנה מידה מסויים, מה נשאר, נשאר להפחיד את מיקי גנור.

ביום 13.7.2017 נשאלה רוזנבאום על החלק בשיחה הנ"ל והיא השיבה כך:

חוקר: אני ממשיך להשמיע לך את השיחה, ספרי לי על מה את וגנור מדברים בקטע הזה?

רוזנבאום: אני הייתי בקשר עם בן כספית. דיברנו על הכתבות.

חוקר: אני ממשיך להשמיע לך מנורמטור 11:30 עד 12:30. תגובתך?

רוזנבאום: התקשרתי לבן כספית ודיברתי איתו, לא הייתה שיחה נוספת בבוקר. זהו. בזמנו חשבתי שאין שום דבר והיום אני גם כן חושבת שאין שום דבר.

בשיחה נוספת של רוזנבאום עם גנור  מאותו היום, ה-1.3.2017, שאף היא נקלטה בהאזנת סתר, לאחר כמה שעות אמרה רוזנבאום לגנור:

גנור: ההודעה שאת קיבלת ממנו נראית לי מה זה מוזרה, את לא מבינה כמה, משהו מעבר למוזר.

רוזנבאום: לא מוזר, אני אומרת לך זה מוסבר. הוא רואה שהדברים מתמוטטים לו מתחת… כל התיזה שלו מתמוטטת והוא מנסה דרכי להשפיע עליך… אני אומרת לך, רעדו לי הידיים כשראיתי את זה, אני פשוט לא הבנתי. אמרתי לך, הוא התייחס אליי בכזה בוז בפעם הקודמת ודיבר אלייך כל כך לא יפה, שבכלל לא חשבתי שהוא אי פעם ייצור איתי קשר.

גנור: כן.

רוזנבאום: וזה לא מוזר, אני חושבת שהם רוצים להפעיל עליך את המכבש, שאני מניחה, שמפעילים על אבריאל בר יוסף, ומה שזה מלמד אותי זה שהוא לא עד מדינה.

השיחה הזו מוכיחה שבן כספית לא הופעל על ידי מיקי גנור, אלא על ידי אחרים (כנראה הפרקליטות והמשטרה) כדי להפעיל לחץ בלתי אנושי על גנור.

להערכתי יש עכשיו לפרקליטי ההגנה סיבה מצויינת להזמין את בן כספית לעדות במשפט הזוטא של מיקי גנור וגם להגנה בתיקי האלפים יש סיבה מאוד טובה לבקש מהשופטים להוריד את החיסיון על מעלליו של כספית.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »