יומן הבוקר
מיקי גנור, אורי קנר (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות, תיק תפירה, פרק 4! מיקי גנור: "הבנתי מהחוקרים שאני המקפצה להוריד את הראש של ביבי /שטייניץ. רביב דרוקר סימן למשטרה/פרקליטות את המטרה, הדליק את הפנס, תביא את מה שמסביב לאלומת האור. זאת המטרה, תביא את הראש שלהם, לא מעניין איך"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 4 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: אומר לך החוקר אורי קנר כך באותה חקירה, דרך אגב אתה יודע שעכשיו כל מה שיש לך, כל הנכסים הכל גם שלך וגם של הילדים, הכל תפוס. קנר אומר הכל תפוס ויחולט.
גנור שואל מה זה אומר יחולט? קנר אומר יחולט כמו בעבירות הלבנת הון, חלק מהצעדים של איסור הלבנת הון נוטה בשונה מסעיף 32 שאני לא חייב להוכיח, המדינה לא חייבת להוכיח את הקשר הישיר בין ביצוע העבירות לנכסים. במקרה הזה יש פה גם מקרקעין וכולי וכולי, מה אתה איך אתה מתייחס בזמן אמת לזה?

מיקי גנור: נורא, אני לא יודע מה להגיד, אחרי שגררו את המשפחה עכשיו גוררים את הנכסים שיש בארץ אתה מתחיל להיות עם מה שעברת בלילה, אתה מתחיל להיות לא אתה.

עו"ד ניר: אנחנו בהמשך אותה חקירה. שואל אותך קנר, אתה מפחד ממשהו? אתה מפחד? אתה אומר אני מפחד מהרבה דברים אחרים, קנר אתה מפחד מ-?
אתה אומר הרבה דברים בטח דיון ובטח מה שנקרא בטירוף שראיתי אתמול. קנר ומה שיש לך מה שיש לך בראש פשוט יכול להפיל ממשלות מה שאתה יודע, אתה אומר אתה מדבר כמו רביב דרוקר. קנר אני כמו רביב דרוקר?
אתה אומר, עכשיו אתה מדבר כמו רביב דרוקר, רביב דרוקר באחד ה… שאטה אומר אתה היית שם. מה, קנר אומר דרך אגב רביב דרוקר בן-אדם חכם. אתה אומר חס וחלילה לא אמרתי שלא, קנר אומר מאוד חכם.
שאטה למה יש לך ספקות על מה שהוא אמר? אתה אומר קישר את כל הנקודות. הנקודות קשורות אם הנקודות לא היו קשורות כל המהלך לא היה מצליח.
קנר – יש לך פה הבדל של כמה, בוא נראה, איזה שעה זה היה איפה זה איזה שעה 13:50 פחות 24 שעות 12 שעות אחר כך, אתה אומר שעה דקה אותה דקה אין קשר.
קנר, וזה בלילה כאילו בלילה, אתה אומר אין קשר אם תקראו. מה שיש לך בראש יכול להפיל ממשלות ואתה מפחד מזה פחד מוות. אתה אומר: תסתכל רביב דרוקר.
קנר: כן, אתה אומר שבאחד הטלפונים האנונימיים שהוא התקשר כי לא, אחד הטלפונים שאני חושב שזה היה הוא או מישהו מהצוות שלו אמר אנחנו כי לא הסכמתי לדבר עם עיתונאים.
אמר, אתה מחזיק את המפתח להפיל את ביבי. זה היה אז, אני לא מרגיש ולא חושב ולא מאמין שיש לי מפתח לא להפיל את ביבי ולא מישהו אחר.
קנר: תספר מה היה. גנור: אז, קנר בואו נחליט אם תספר את האמת נחליט אם יש לך את המפתח או אין לך את המפתח, איך אתה מתייחס לזה ככל שנתייחס לזה בזמן אמת?

גנור: שאני צריך להיות שיר המקפצה להוריד את הראש של ביבי / שטייניץ , יובל שטייניץ / ביבי, המטרה עכשיו כמו שדרוקר סימן למשטרה / פרקליטות. הוא סימן להם מטרה, הדליק את הפנס, תביא את מה שמסביב לאלומת האור.
זה לא רלוונטי, זאת המטרה בצע אל תגיד לנו שאין. זה כמו בדיחה ישנה שאומרים לך תביא דלי מהים והוא אומר לא מצאתי את הים. אתה צריך להבין את הראש של ביבי ככה ככה או את הראש של יובל שטייניץ ככה ככה ככה. תביא את הראש שלהם לא מעניין איך.
פה בנקודה הזאת אפשר להתפלפל. אני בסוגריים אומר ראיתי פה הרבה קציני משטרה בכירים, בכירים, בכירים מאוד. האקרובטיקה של המילים שלהם מדהימה. איזה התפתלויות. קצינים בכירים.
כשאני נעצרתי נחקרתי לא עלה בדעתי, לא עלה בדעתי – אפשר להגיד תמים נאיבי כל המילים – שקצין משטרה יכול לעמוד ולחפש מילים שבאמת תחביר מחדש.

עו"ד ניר: טוב.

גנור: שיקוף המציאות ביטוי מדהים, שיקוף המציאות, שיקוף המציאות זה להצמיד לך אקדח לרקה ואם לא תבין אז אנחנו נסביר לך.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »