יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות, תיק תפירה, פרק 5! מיקי גנור: "אתה מבין שהם לא בוחלים באמצעים כדי להגיע למטרה. הם יהרסו את המשפחה שלי, זה סוף העולם; המטרה היא ביבי/שטייניץ. ראית שהקריירה של החוקרים בנויה על זה"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 5 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: נתקדם ברשותך אנחנו רצים קדימה באותו תמליל.

גנור: אגב אי אפשר להקרין את איך שאני נראה שם? אי אפשר להקרין את זה? בואו נראה איך אני נראה במציאות.

עו"ד ניר: אי אפשר פה להקרין.

גנור: הבנתי. רק שאלתי, לא התכוונתי לנהל את החקירה רק שאלתי.

השופטת טלי חיימוביץ': אבל אם אתה רוצה שאני בכל אופן אראה את זה אז אני אראה את זה, אני מרגיעה אותך שאני אראה כל מה שהסנגור יבקש אני אראה אצלי בלשכה אין לך מה לדאוג.

עו"ד ניר: החוקר אומר לך, מה תגיד לי מי אתה בכלל שתתנהג ככה בן-אדם כמוך צריך לשבת בבית סוהר, אדוני אין מה לעשות לא הגיוני שאנשים ישרים מחפשים להתפרנס מחפשים לעשות את העבודה שלהם, כן אנשים כמו שייקה ברקת שבאים רוצים לעשות את שלהם ואתה בא עם הכסף שלך, עם הקומבינות שלך עם השרים שלך עם האבריאלים שלך ועם השרמנים שלך וכל האלה ולוקח את התפקיד.
אתה תקבל חביבי מה שמגיע לך מה שמגיע לך אתה תקבל בשביל זה אנחנו פה. חקר האמת אנחנו חוקרים את האמת אנחנו יודעים שאתה שקרן כי לא אמרת עד היום שום דבר אנחנו באים ואומרים לך – ניצה כן שטילמן כן אין פה משהו מיוזמתך.
אתה לא בנוי לבוא ולספר את האמת, אתה תמשיך לשקר תמשיך לעשות עבירות תמשיך לקחתי איתך עוד אנשים אתה בנוי לזה אתה 7-8 חודשים מכה על הגדר יושב בגרסה שלך טוחן אותה כבר.
אתה מבין, אתה לא בנוי לזה את המשפחה שלך את הילדים הקטנים שלך הכנסת לעבירות האלה, העבירות הכי חמורות שיש. זה עבירות שלוקחים את המקרקעין גוזרים אותם, אדוני לא יעזור לך כלום לא יעזור כלום לא יעזור כלום לא יעזור לך שום דבר.
בסוף בסוף אתה תבכה ואתה תצטער אנחנו מכירים את זה כבר יש פה גדולים ממך, יושבים פה ראשי ממשלה , רונן שעתיים פה, אנחנו מדברים ישבו פה נשיאים ישבו פה הגנרלים הכי גדולים וכו' וכו', התייחסותך.

גנור: דבר ראשון אני מקנא בשייקה ברקת, זה דבר ראשון, כי אני עד שפגשתי את שייקה ברקת פה חשבתי שאני יותר מוכשר ממנו והסתבר שהוא הלך הביתה עם מאה מיליון שקל בלי לשלם מס.
מאוד התקנאתי בו, אני לא יודע בדיוק לשים את זה את האצבע, כשאתה שומע את כל מה שהוא אומר אתה פשוט מבין שהם השתמשו בכל פאול שעשית, לא משנה מה הפאול, הכי קטן שעשית וטעית בנושא מיסוי הם יעצימו כל דבר על מנת ולממש את המטרה שהם סימנו להם.
זאת אומרת אתה אמצעי ואם עשית איזה עבירת מס אז אנחנו נוציא אותך להורג על עבירת המס הזאת, אלא אם כן תביא לנו את… נידמה לי פה כבר אבריאל מופיע אמרתם וכו' לכו לניצה שטילמן, נדמה לי שטילמן, עו"ד של נדל"ן, אני חושב ככה אני לא בטוח.

עו"ד ניר: או קיי .

גנור: אבל אתה ברור לך דבר אחד שאתה כבר בתוך סרט אימה שאתה יודע שהוא הזיה, עבירות המס אני יודע זה לא מה שפה מדובר אבל אני יודע אותו.

עו"ד ניר: אומר לך שאתה בהמשך אותה חקירה אנחנו יודעים, בחקירות אצלנו אנחנו יודעים לזהות בן-אדם שמלכלך את המשפחה שלו בעבירות הפליליות שהוא מבצע בסדר?
יש הרבה באמת ארגוני פשע וזה, אנחנו בשורה השלישית, יש הרבה באמת ארגוני פשע וזה יש שאנשים אומרים תשמע עד לכאן, משפחה זה מחוץ לתחום. אנחנו יודעים ברגע שבן-אדם (מילה לא ברורה) את המשפחה שלו, בתוך הדבר הזה אנחנו יודעים שהוא אין לו קו אדום.
הוא לא משנה כמה הוא יהיה יעמוד פה פאסון ותה תה תה זה באמת תחתית המדרגה מבחינתו, מבחינת (מילה לא ברורה) יהיה עבריין אנחנו יודעים את זה, אבל יש רגע שבן-אדם בא אומר תשמע תראה מה עשיתי, עזוב תראה מה עשיתי, וואלה די מספיק עם הדבר הזה.
מול מי אני נלחם מול המשטרה. הם עושים את העבודה שלהם, הנה בפנים או אומרים אחד אחרי השני.
אני אומר לך אני מוציא את המשפחה שלי אילו לא (מילה לא ברורה) תגיד לי מה הנזק על המשפחה, מה הנזק על הילדים.
לא שאלת כלום מה זה אומר על מה לתחקר אותו. גם לא התעניינת אפילו זה לא מעניין אותך ואז אתה אומר כן זה מה ש… עודד (שאטה) באמת כן אם היה לך (מילה לא ברורה) היית אומר עודד מה זה אומר עכשיו שהם נחקרים באזהרה על זה שהם (מילה לא ברורה) דבר עבירה. מה זה אומר עבירות מקרקעין, מה זה אומר עבירות מס הכנסה, מה זה אומר לגביהם.
תגיד מה זה אומר יש לי בת שהיא עו"ד, מה זה אומר על הרישיון שלה שהיא נחקרת באזהרה שהיא נחקרת בפלילים מה זה אומר.
אם היה לך אכפת היית אומר לא אכפת לך לא אכפת לך משום דבר, להוכיח משהו אחר בבקשה אנחנו פה שאלת עליהם סימן שאלה. נעצור פה, איך אתה מתייחס לזה בזמן אמת?

גנור: ברגע שעלה שהשם של שרון (בתו של גנור, שרון היא עו"ד שטיפלה בכל ההסכמים מול המספנה, חתמה את ההסכמים מול המספנה) היא עבדה איתי היא עבדה במשרד פירון, הוצאתי אותה ממשרד פירון לקחתי אותה אלי והיא בעצם ליוותה אותי מהיום הראשון גם בנדל"ן וגם מול המספנה, וברגע שפה שרבבו את השם שלה אני הייתי בהיסטריה, אני הייתי בהיסטריה כי הבנתי שאין גבול שאין גבול שינסו לפגוע בשרון.
אני הייתי בהיסטריה, זה אין מילים אחרות לי להגיד את זה. דרך אגב שרון לא נשארה בארץ שרון עזבה, (בוכה), זה לא אישי כבוד השופטת שום דבר לא אישי, הכל אישי, וזהו היא עזבה את הארץ עם ארבעת הילדים, אז תודה תודה תודה תודה.

גנור ממרר בבכי, פרקליטו מבקש 5 דקות הפסקה ובמהלכה נציגי הפרקליטות, בראשותו של ירון גולומב, מתפוצצים מצחוק.

בהמשך:

גנור: שאלת על הקטע הזה, אתה מבין שלא בוחלים באמצעים בשביל להגיע למטרה, יהרסו את המשפחה.
אתה מבין שייקחו את הנכסים שהם גרים בהם אין נכסי נדל"ן למען איפה שהם גרים בנכסים, אני לא יודע באיזה שעה זה עכשיו התמלול הזה. אתה מרגיש שסוף העולם הגיע, פשוט סוף העולם הגיע אם הם מביאים את המשפחה שלך לחקירה ואתה שואל את עצמך מה יש להם לעשות פה, ומסבירים לך שגם איפה שהם גרים הם לא יגורו.
סרט שחוזר על עצמו. אתה חוזר לילדים הגדולים לילדים הקטנים לנכדים, אתה נעשה מטורף אתה נעשה מטורף אין לא יודע איך להגדיר את זה אחרת, ואתה מבין שיש בשלב הזה אני חושב אולי קצת לפני קצת אחרי, אני לא יודע, אתה מבין שיש מטרה והם חייבים להגיע למטרה הזאת ולא משנה איך הם יגיעו למה שהם החליטו שזה המטרה.

עו"ד ניר: מה המטרה?

גנור: ביבי / יובל שטייניץ שזאת המטרה כל הישג נדרש אחר. אני חושב על איזה מילים משתמש אבל אתה ראית על החוקרים, המעט שפגשתי בשלב הזה, כי אחרי זה פגשתי זה הרבה יותר חוקרים שבעצם, אני מחפש את המילים זה הקריירה שלהם בנויה על זה והקריירה שלהם בנויה על זה.

עו"ד ניר: טוב

גנור: אי אפשר לתאר את זה אי אפשר אי אפשר אתה יוצא באולם פה אי אפשר.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »