יומן הבוקר
מיקי גנור, מוטי לוי (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 28! מיקי גנור: מה שאורי קנר אומר לי תשמע יא חתיכת סמרטוט אפס, אנחנו החלטנו שאנחנו מחליפים את העו"ד שלך, כי נתי שמחוני כמובן לא מתאים, ועכשיו תבחר את העו"ד שלך, מה שאתה רוצה שמתאים לנו. זהו... הוא גם שיקר פה במצעד, בבית משפט שאסור לו לשקר, השופטת השביעה אותו לא לשקר

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 28 בסדרה 'תיק הצוללות, תיק תפירה'.

***

עו"ד ניר: מוטי אומר, "נבקש מנתי שמחוני להגיע לפה". בסדר, ואני רוצה עכשיו לעבור לעמוד 142. זה שלב בו ניצב לוי יוצא מהחדר ואז נכנס אורי קנר ואומר לך כך, "תשמע מוטי דיבר איתי".
הוא מסר לי, הוא ביקש ממני לדבר עם נתי שיבוא לפה. התקשרתי לנתי, הוא נמצא בדיון הארכת מעצר, אבל הוא גם אמר לי שאתה חושב שאם תרצה ללכת על מהלך כזה, אתה תרצה להחליף את נתי.
אז אני כבר, אז אני כבר אני אומר שאם אתה רוצה כמובן זה החלטה שלך, אבל אם תרצה להחליף ל, הוא אמר רם כספי או זוהר אמרת, אז אם עושים מהלך כזה זה לא בריא שכל מיני אנשים מעורבים ויודעים על הסיפור.
אתה מבין מה אני אומר"? איך אתה מבין את זה? שהוא אומר לך הוא אמר לי שאם אתה חושב שאתה תרצה ללכת על מהלך כזה אתה תרצה להחליף את נתי?

גנור: בשפה פשוטה, מה שאומר תשמע יא חתיכת סמרטוט אפס, אנחנו החלטנו שאנחנו מחליפים את העו"ד שלך, כי נתי כמובן לא מתאים, ועכשיו תבחר את העו"ד שלך, מה שאתה רוצה שמתאים לנו. זהו.

עו"ד ניר: אבל הוא אומר לך שזאת ההחלטה שלך?

גנור: אמר, גם הוא שיקר פה במצעד, בבית משפט שאסור לו לשקר, השופטת השביעה אותו לא לשקר ואקרובטיקה המילולית שלו, אני עם הקנאביס, עם כל הקנאביס שאני כל הזמן ישבתי שם עם קנאביס, מצליח להבין אקרובטיקה, לא יודע משפטית או WHATEVER.
אני לא יודע למי זה עוזר, אבל זה אקרובטיקה מדהימה.

עו"ד ניר: נתקדם ברשותך. אנחנו עוברים לתמליל אחרי. זה עדיין אותו יום. אותו יום חמישי. בערך אנחנו פה כי אם דומה אני ב-16:30 או 17:00 אחר הצהריים. אחרי 17:30.
יש כאן שלב שמחכים לעו"ד שמחוני, ומה שקורה שאתה מדבר עם עודד שאטה על ילד, ילד. מספר לו על הילדים שלך.
אם תוכל לומר למה אתה מספר לו, אני רוצה פשוט לקצר, למה אתה מדבר איתו על הילדים שלך?

גנור: הסיבה היחידה לחיות.

עו"ד ניר: אתה מדבר איתו על קארין שהיא ארכיטקטית מצטיינת. אתה מדבר על ליאור. למה?

גנור: אתה מנסה להתחבר למשהו בחיים שיחזיק אותך, כי אחרי היום הרביעי נדמה לי כבר זורקים אותי לכל מיני מקומות שאני לא אפגע בעצמי, הילדים זה הדבר היחידי שהוא מחזיק אותי בחיים, פשוט מאוד.
זו תשובה מאוד פשוטה. זה מה שמחזיק אותי בחיים. ביום הרביעי אתה כבר מבין את הברירות שעומדים לך. או להתאבד או להתחיל לחפש סיפורי בדיות, כמה שאתה, כמה שרוצים ממך. אלה שתי האפשרויות, אני חושב שפה אני כבר מבין את זה, אולי יום, אולי עוד כמה שעות או לפני זה. או זה או זה. והילדים מחבר אותך לחיים, זה הכל.

עו"ד ניר: ואז לוי נכנס, "למה לא, מה העניינים מה". ואז אתה אומר לו, "קראתי לנתי אתה יודע"? לוי, "כן, הבנתי".
ואז אתה אומר, "זהו אני חושב שאני, אני עוד מתלבט. אני חושב שנראה, נראה, נראה איך עושים את זה ומה קו הסיום של האירוע". לוי אומר, "אנחנו עושים את זה, אנחנו צריכים לעשות את זה. אתה צריך לעשות את זה". אתה יכול להסביר זה?

גנור: אני חושב שאנחנו כבר בתוך התהליך, אנחנו בתוך המנהרה אפשר לקרוא לזה להיות עד מדינה. איך עושים, מה התהליך. מה קו הסיום. אנחנו בעצם אני, אני נכנסתי לתוך המנהרה הזאת בניצוחו של מוטי לוי. זהו אני בתוך המנהרה כבר.

עו"ד ניר: או-קיי. עכשיו נתקדם. כן, אתה אומר למעלה, "אם אני חוצה את הרוביקון".
לוי, "לחצות את הרוביקון בדיוק". גנור, "או-קיי". לוי, "יפה כן". גנור, "זה לחצות את הרוביקון". לוי, "זה לחצות את הרוביקון". גנור, "וזהו אין דרך חזרה". לוי, "אז אני אומר אם אלו היו הבעיות שאיתן, הבעיות שאיתן, שים לב אני משתמש בלשון רבים, לא אתה, גם אנחנו צריכים לתת את דעתנו. נשב ביחד בקיאק ונראה מה עושים".
גנור, "לא, זה אני כשישבנו מקודם, לא חשבתי שבעצם האירוע הזה הוא יוצא מגבולות, זולג". לוי, "כן בסדר". גנור, "מחוץ לגבולות מדינת ישראל". לוי, "בסדר". גנור, "הוא זולג החוצה".
לוי, "אתה צריך לעשות מה הכי נכון למיקי, למשפחה של מיקי ולחיים של מיקי. זה בעיניי זה, בזה אתה צריך להחזיק. זה הענף, זה אילן שאותו אתה צריך לבקש להחזיק בידך ולא לעזוב.
אתה הולך עכשיו להיפגש עם נתי, הולך להתייעץ איתו כמה שאתה מוצא לנכון. זה בעצם אבל מבחינתי, ברגע שקראתי לו לפה, הייתי אומר שזה לא צעד ראשון אבל הייתי אומר שמחממים מנועים".
אתה יכול להסביר מה אתה מבין, שכשהוא אומר לך, כן תכף אנחנו נמשיך, אבל שהוא אומר לך, אתה צריך לעשות מה הכי נכון למיקי, למשפחה של מיקי ולחיים של מיקי. ואתה צריך להחזיק את זה. אתה יכול להסביר?

גנור: הכי נכון, הכי נכון שתאה תהיה עד מדינה, זה הכי נכון. יש לנו מטרה. אתה צריך, אתה תספק את האינפורמציה הכי, נדמה לי שזה לפני כן הכי גבוה שאתה יכול. לא משנה, מישהו עשה, לא עשה, עזר, לא עזר, לא משנה. יש לך תפקיד, אני כבר בתוך התפקיד.
אני השבוי הנאנס, אני בתוך התפקיד כבר. בנקודה הזאת לדעתי אני לחלוטין בתוך התפקיד. משחק את התפקיד, משחק את הדמות. ואני יכול להגיד עוד פעם גברתי השופטת, לקרוא את זה פה עוד פעם פה זוועת אלוהים, לראות את זה זוועת אלוהים. זה דז'ה-וו מטורף, מטורף.

עו"ד ניר: כשאתה אומר לו, "עד לפני שעתיים It Didn't cross my mind". איך זה יכול להיות שעד לפני שעתיים אתה אומר אני בכלל לא בראש של עד מדינה,

גנור: ברור.

עו"ד ניר: ופתאום אתה אומר כן?

גנור: ברור. כי אין לי מה להיות עד מדינה ברור. כי אין כלום נאדה. אין כלום. אפשר לחפש את עבירות המס שלי, או-קיי ידועות. אין כלום. אבל עכשיו הבנתי איך אמרת, Didn't cross my mind.

עו"ד ניר: בהמשך.

גנור: It Didn't cross my mind, נכון, It Didn't cross my mind על מה אני אהיה עד מדינה?
הם מסבירים לי שאתה צריך ללכת הכי גבוה, מסבירים לך, עד עכשיו עברנו 4 ימים של, כל הגדרה תהיה נכונה, שבו אתה מבין שאתה חייב לשנות כיוון, לשנות קורס. אתה חייב יש מטרה. אם לא יאיימו עליך עוד על המשפחה, יאנסו אותך עוד, עד אשר תגיד רוצה אני, מסכים אני. וזהו.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »