יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 57! גנור על החזרה מהסכם עד המדינה: "ברגע שאני מבין את מצבי מבחינת מס, אני חושב שאני בדרך לחזור לעצמי, יש כל מיני סופרלטיבים, אתה לא חוזר, זה כמו אירוע מוחי... וזה המסר שבעז בן צור הלך לפרקליטות, שאני לא יכול לצבוע כמו שצבעתי בחקירות, שכל העברת כספים, כל העברת כספים שהייתה - הייתה שוחד"

עדותו הדרמטית של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 57 ואחרון בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: רגע, נחזור ל-2018, אני אקרא לך עוד משהו אחד. בועז בן צור אומר כך למעלה:

"אני חושב שאפשר אפילו לבדוק מה היו הנתונים לגבי המס שעמדו לנגד העיניים בשעה שנחתם ההסכם. אם זה כמו שאתם אומרים 4 מיליון אז זה לא מעניין, אבל אם מדובר בעשרות מיליוני שקלים ולא צורף כתב אישום נבדוק את זה. אני לא חושב שזו בקשה יוצא דופן אם זה מה הוא הבין שהוא חתם".
תדמור: "עוד נקודה שיש פה זה שההגעה שלנו איתו להסכם עד מדינה הייתה כרוכה בהפסקת חקירת המס נגדו, לא היה סכום כזה ואנחנו לא ניהלנו מו"מ מולו".
בן צור: "זה נראה לי נתון חשוב לבדוק". פרקליטת המחוז: "נבדוק".
בהמשך עמוד 9, בן צור: "אז אני יכול לבקש שתעשו את הבדיקה"? פרקליטת המחוז: "כן אבל אל תבנו על זה". בן צור: "אתם רוצים גם לשמוע אותנו בעניין ה-50,00,000 אותו"? פרקליטת המחוז: "לא".
האם חזרו אליך עם נתונים לגבי עבירות המס לאחר הפגישה הזו?

גנור: לא, לא, לא. לא חזרו, עם מה היה להם לחזור. ז"א, בוודאי שהם לא חזרו, ליאת בן ארי, פרקליטת המחוז, פרקליטת המחוז, פרקליטת המחוז שניהלה את הדיון, יודעת את נתוני האמת, כמובן, כי העוזרים שלה.

בהמשך:

עו"ד ניר: אומר עו"ד בן צור כך, "אני אחרי לא מעט שיחות עם מר גנור, חשבנו שיהיה נכון שהבוא אליכם בטרם תקבלו החלטה בעניין 3000.
מה שמיקי אומר לנו ונדרשנו להעביר לכם, זה שהוא יעמוד בכל דבר עובדתי במסגרת העדויות שהוא מסר מצד אחד, ומצד שני הוא מסר שיהיה לו מאוד קשה לעמוד מאחורי המסקנות, יהיה לו מאוד קשה לתמוך במונח שוחד. אין לזה קשר לפגישה הקודמת, אז אמרנו שאנחנו רוצים לעשות התאמה של ההסדר".
אתה יכול להתייחס לזה בבקשה?

גנור: זה מדויק, מה אני יכול להוסיף, התאמה להסדר הכוונה בנושא מס כמובן. אבל מה השאלה רק, התאמה להסדר כי בשלב הזה ברור לי שצריך לעשות התאמה. התאמה זה מונח עדין, זה מונח עדין לקרוא לזה התאמה.

עו"ד ניר: טוב, עכשיו תראה, זכור לך עם איזה, הרי יש כאן פגישה ב-18 במרץ ואתה ב-19 במרץ נעצר כבר. עם איזה מסר אתה שולח את עוה"ד שלך להיפגש עם הפרקליטות ב-18/03/2019?

גנור: מסר פשוט. ברגע שאני מבין את מצבי מבחינת מס, אין שום פצצת אטום בנושא מס, אני חושב שאני בדרך, אתה לעולם לא חוזר להיות מי שאתה, אבל אני בדרך לחזור לעצמי, בדרך.
אני לעולם לא יחזור מי שהייתי, כי יש כל מיני סופרלטיבים, אתה לא חוזר, זה כמו לא יודע אירוע מוחי. אבל בדרך פה מה שאני בישיבות שהיה לנו, ואנחנו עוברים אחד-אחד, כל התשלומים שהועברו אם זה למפקד חיל הים לשעבר, אם זה לעו"ד שמרון וכו' וכו'. תשלומי שכר טרחה כאלה ואחרים. שכל אחד בהתאם למה שהוא עבד, מה שהוא לא עבד. מה שהפעלתי אותו, מה שלא הפעלתי אותו. וזה המסר שהוא הלך, שאני לא יכול לצבוע כמו שצבעתי בחקירות, שכל העברת כספים, כל העברת כספים שהייתה, הייתה שוחד.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »