יומן הבוקר
השופטת מיכל אגמון גונן (ויקיפדיה)
השופטת מיכל אגמון גונן ביטלה שני סעיפים מתוך שלושה בתיק 'בזק'. הפרקליטות ושופריה מיהרו לנתק כל קשר בין תיק 'בזק' לתיק 4000. אז ריכזתי לכם את כל החיבורים. תיק 4000 ותיק בזק קשורים גם קשורים: המטרה היתה אחת – הראש של נתניהו

הפרקליטות בהיסטריה רבתי, אין בכלל ספק. קריסת תיק 4000, ההתרחשויות בתיק 1000, העדות המביכה של הדס קליין, שקשוקת המספרים של השמפניות והסיגרים בלי נתונים – ואתמול – ההחלטה הדרמטית של השופטת מיכל אגמון גונן שביטלה שניים משלושת האישומים בתיק בזק.

המשמעות היא שהאישומים נגד אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ', לינור יוכלמן, לשעבר מזכירת חברת בזק ועמיקם שורר, לשעבר דירקטור בבזק ומקורבו של שאול אלוביץ' – בוטלו לחלוטין.
מהתיק נשאר עכשיו רק אישום אחד, מניפולציות לכאורה בדוחות הכספיים של יס, נגד שאול אלוביץ', רון אילון (לשעבר מנכ"ל חברת יס) ומיכאל ניימן (לשעבר סמנכ"ל הכספים של יס).

***

מיד אחרי פרסום ההחלטה הדרמטית של השופטת אגמון גונן פצחו שופרות הפרקליטות בקמפיין שזה לא קשור בכלל לתיק 4000.
טכנית, אכן מדובר בשני תיקים נפרדים, שמתנהלים בשני בתי משפט שונים ואין חפיפה במעורבים (למעט שאול אלוביץ'). אבל, מעשית שני התיקים מחוברים בטבורם.

היו בטוחים: אם היתה התפתחות הפוכה, שופרי הפרקליטות מיד היו פותחים בקמפיין שזה "מחזק" את תיק 4000.

אז הנה כל החיבורים בין תיק בזק לתיק 4000:

⬅ תיק 4000 הוא המשכו של תיק בזק, מדובר באותה עיסקה שבבסיס ליבת כתב האישום (עיסקת מיזוג בזק-יס) ומדובר באותה רגולציה.

⬅ הטענה של הפרקליטות היתה מלכתחילה שעיסקת בעלי העניין בזק-יס היא עיסקה מושחתת לכאורה וגם כל החיבור בין הרגולטורים לבכירי בזק היה מושחת לכאורה (מיילים שעברו בין הצדדים וכד').

⬅ וכאן הגענו לנתניהו: מכיוון שנתניהו חתם על אישור המיזוג, לפרקליטות היה נוח לחבר בין האישור הרגולטורי לאישור התאגידי של מיזוג בזק-יס ולהדביק את שווי העיסקה הכולל – מיליארד שקל – כ"הטבה" שנתניהו העניק לאלוביץ'. בהתחלה האמירה היתה מאוד מפורשת, בהמשך בכתב האישום היא נכתבה בצורה יותר עדינה, אבל נכתבה. בכל מקרה, השופרות בתקשורת חגגו על העניין הזה: הנה, נתניהו העניק "הטבה" לאלוביץ' במיליארד שקל, למרות שלא היו דברים מעולם.

⬅ המטרה בחקירת בזק ברשות ני"ע היתה מלכתחילה להגיע לנתניהו. עובדה: החוקרים של פילבר הציעו לו כבר בחקירתו ברשות ני"ע להפוך לעד מדינה נגד נתניהו, בלי שהוא היה חשוד בכלל באותה תקופה וכמובן בלי אישור של יועץ משפטי לממשלה. כלומר, תיק בזק היה בסך הכל אמצעי להגיע לנתניהו (תיק 4000).

⬅ הדמויות של תיק 4000 מהפרקליטות הן אותן דמויות בתיק בזק: ליאת בן ארי ויהודית תירוש שליוו את התיק ואמיר טבנקין שמלווה עכשיו את תיק בזק ומופיע גם בדיונים של תיק 4000, כולל חקירת עדים. בקיצור: זו אותה חבילה ואותן דרכי פעולה.

⬅ גם השיטה היא אותה שיטה: אגמון גונן מתחה ביקורת חריפה על הפרקליטות ולמעשה אמרה שהגישה כתב אישום לא מבוסס בשני האישומים שבוטלו. היא קראה לזה מסקנות בלי עובדות. בדיוק מה שקרה בתיק 4000 ובתיק 1000. הפרקליטות הציגה "תיזה" שלא נתמכת בראיות או בעובדות, אלא ב"אווירה".

⬅ השורה התחתונה היא שכל התיקים בנוגע ליחסים ה"מושחתים" לכאורה בין בכירי בזק לשלמה פילבר למעשה נסגרו – ולמרות זאת הם עדיין מלווים את תיזת הפרקליטות בתיק 4000; חלקים מהאשמות על כשרות העיסקה בוטלו היום. עם מה נותרנו? עם האשמה על מניפולציות בדוחות הכספיים של חברת יס. וצריך להדגיש: גם אם תהיה הרשעה בסוף הדרך של אלוביץ' ושני בכירי בזק, נתניהו לא קשור אליה. מדובר בחברה עיסקית ונתניהו לא מעורב בניהולה או בעסקאות שלה. אגב, אגמון גונן רמזה בנושא הזה שחייה של הפרקליטות לא יהיו קלים. היא ביקשה לתקן את כתב האישום באחד הסעיפים של האישום הראשון וגם כתבה שמדובר ב"חישובים מורכבים".

כמה מילים על השופטת אגמון גונן. זה לא מפליא אותי שהפרקליטות לא אוהדת אותה בלשון המעטה. בחודשים האחרונים גם מנהל נגדה אבישי גרינצייג מ"גלובס" קמפיין השחרה מכוער ונבזי.

בזמנו, ב"גלובס", נאבקתי ברשות המסים כדי לחשוף את הטבות המס לחברות הענק, בעיקר חברת טבע. התיק הגיע לשופטת אגמון גונן והיא פסקה לזכותי.
נכחתי בדיונים – היא שופטת מרשימה, דעתנית, מנומקת, ערכית ולא ממהרת ליישר קו עם הפרקליטות.

זו הסיבה, למרבה הצער, שהיא כבר לא תגיע לעליון.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »