יומן הבוקר
הדס קליין (צילום: אלי ציפורי)
עדת התביעה, הדס קליין, ניסתה בכל כוחה להוכיח את קיומו של "קו אספקה שוטף" של שמפניה וסיגרים. היא נכשלה בגדול ועדותה הפכה לפארסה ענקית. היום האחרון לחקירה הנגדית של הדס קליין ע"י עו"ד עמית חדד

חקירתה הנגדית של הדס קליין על-ידי עו"ד עמית חדד אמורה להסתיים היום (ב'). ביום שלישי אמורה לחקור אותה עו"ד נווית נגב, פרקליטתו של נוני מוזס, ואילו ביום רביעי אמורה הפרקליטות לחקור אותה בחקירה חוזרת.
בכך תיפרד הדס קליין מאולם הדיונים, אך אל דאגה: שמה יעלה כמעט לאורך כל העדויות הבאות בתיק, שכוללות ספקים שעבדו איתה וגם עובדים אחרים של מילצ'ן או פאקר, כמו יונתן חסון הנהג, שרה שוחט מנהלת החשבונות, שני קוסקס שמנהלת את ביתו של פאקר ועוד.

אני בטוח שזו תהיה חתיכת כאב ראש לקליין, שקוראת כל מילה ומילה בעדויות ועוקבת אחרי עיתונאי החצר שלה. יתגלו עוד ועוד סתירות בין העדים הבאים לבין קליין – ומדובר בעדים שלכאורה אמורים לשרת את התביעה.
אין לי גם ספק שקליין קוממה לא מעט אנשים בחקירותיה והדברים יבואו לידי ביטוי בהמשך.

אגב, אחרי החג, ב-3.10, צפוי להתקיים הדיון בבקשה להגנה מן הצדק של פרקליטי אלוביץ', שאליה הצטרפו פרקליטי נתניהו, יחד עם דיון על שינוי סדר העדים שכפתה הפרקליטות.
לאחריו יימשכו הדיונים בתיק 1000 עם עדותו של יונתן חסון הנהג.

***

עדות קליין התבררה כפארסה ענקית לפרקליטות, שביססה את התיק על דבריה על "קו אספקה שוטף" לבני הזוג נתניהו, או במה שהיא מכנה "סיפור חיינו".
קליין לא הצליחה להוכיח את הכמויות וגם לא את המודעות של נתניהו לשמפניות של שרה נתניהו "בהיקפים משמעותיים".

עיון בפרוטוקולים של החקירה הנגדית וגם בחקירותיה במשטרה, מגלה שקליין מבקשת ללמוד על מודעותו של נתניהו בדבר משלוחי השמפניות שקיבלה שרה נתניהו שלא במסגרת ביקורים חברתיים, על שורה של הנחות משוללות יסוד והיגיון.

באחת החקירות שלה אמרה קליין:

חוקר: בתקופות שארנון לא נמצא בארץ. למי קניתם את השמפניה?

קליין: אך ורק לשרה נתניהו.

חוקר: אין סיבה אחרת שקניתם שמפניה בתקופות שארנון לא בארץ?

קליין: לא. גם כשג'יימי לא בארץ. כל הרכישות היו עבור שרה כשארנון או ג'יימי לא היו בארץ. היו לנו סטוקים לכל הפתעה שיכולה להגיע מבני הזוג נתניהו. הכל במודעות מלאה של ביבי.

חוקר: תסבירי לי מה הכוונה מודעות מלאה של ביבי לשמפניה שאתם מביאים לשרה?

קליין: יש מודעות מלאה של ביבי כשבני הזוג היו מגיעים להתארח בבית ינאי. שרה הייתה פונה אליי בנוכחות ביבי ואומרת שאגיד ליונתן לקרוא לנהג של בני הזוג להעמיס את הארגזים של השמפניה ואת המעטפות של הסיגרים, הקופסאות.
זכור לי גם פעם שקיבלתי הודעה בטלפון הנייד של אפי, שהיה אב הבית של בני הזוג, שבה הוא כתב ששרה בקשה שנוסיף שמפניה או ורודים, או משהו בסגנון, למשלוח של אוכל שהיינו אמורים לשלוח.
ארנון סיפר לביבי על ההודעה הזאת שקיבלנו מאפי על מנת שביבי ידאג שלא נקבל הודעות כאלה מאפי ואחרים. זה עוד מקרה שבו ביבי יודע בוודאות על אספקת השמפניה.

חוקר: היו עוד אינדיקציות למודעות של ביבי לשמפניה ששרה מקבלת?

קליין: אין מצב שהוא לא יודע. הרבה פעמים העמיסו את השמפניה כשביבי צועד לרכב והנהגים שלו מעמיסים את השמפניה. הוא יכול להגיד שהוא לא ראה את ההעמסה אבל במטבח בקיסריה תמיד כשהייתי באה היה קרטון של שמפניה על הרצפה וזה גלוי לעיני כל.

תשובתה הנחרצת של קליין, כאילו קבלת השמפניות נעשתה "במודעות מלאה" של נתניהו, התחלפה בהסבר שניתן לתמצת אותו בלשון העם בביטוי "אין מצב שראש הממשלה לא ידע".
"אין מצב" לא מחליף ראיות, ועדויות קבילות. נותרנו עם תיאורים שאינם מגובים בראיות וגם לא מגובים בעדויות אחרות.

קליין ניסתה להוכיח את מודעותו של ראש הממשלה ל"קו אספקה" של שמפניות בשלושה אופנים: מקרים שבהם בני הזוג נתניהו הגיעו לביקור אצל מילצ'ן בסופו יצאו עם מתנות בדמות ארגז שמפניה וקופסת סיגרים; מקרה בודד שבו מילצ'ן סיפר לה שהוא עדכן את ראש הממשלה על בקשה מצידו של אב הבית, אפי, לקבלת שמפניות; והנחה כללית שארגזי השמפניה מונחים במטבח ביתו של ראש הממשלה בקיסריה לעיני כל.

האינדיקציה הראשונה איננה כלל אינדיקציה, שכן עניינה במקרים שבהם בני הזוג מתארחים אצל מילצ'ן, בנוכחותו.
אלא שכתב האישום מבקש למתוח את מודעותו של ראש הממשלה גם לדרישות לכאורה של נתניהו מקליין כאשר מילצ'ן מצוי בכלל בחו"ל.

יצוין שנתניהו בחקירותיו מכחיש כי היה עד "להעמסת" ארגזי שמפניות בסיום מפגשים חברתיים בינו לבין מילצ'ן.
זאת ואף זאת: חדד הוכיח לקליין שלא נרכשו שמפניות וסיגרים בתקופת שמילצ'ן היה בחו"ל.

כלומר, לא קו אספקה שוטף ולא משהו שמתקרב לזה.

אינדיקציה השנייה מלמדת על אירוע נקודתי, שגם הוא מתואר על ידי קליין כעדות מפי השמועה, שכן מילצ'ן סיפר לה שהוא עדכן את ראש הממשלה בהודעת סמס של אב הבית.
גם בכך אין כדי להוכיח את מה שקליין ביקשה להוכיח.

אגב, נתניהו בחקירותיו כלל לא זכר את האירוע עליו דיברה קליין; ומילצ'ן לא נשאל על כך דבר במסגרת חקירותיו המרובות, ולכן אין בחומר גרסה כלשהי שיכולה הייתה לשפוך אור על העדות מפי השמועה שמסרה קליין בעניין.

גם האינדיקציה השלישית שהציעה קליין אינה מלמדת דבר. העובדה שישנם ארגזי שמפניה בביתו של ראש הממשלה לא מלמדת כיצד הם נרכשו או הובאו לבית; מתי הם הובאו; על ידי מי הובאו; ולבקשת מי.

לכן גם בכך אין כדי להעיד שראש הממשלה ידע על "קו אספקה" של שמפניות על ידי מילצ'ן לדרישתה של הגב' נתניהו.

באחת החקירות הראשונות שלה, הציעה הדס קליין לחוקרים אינדיקציה נוספת ומופרכת אף יותר מקודמותיה.

חוקר: והוא ראה נגיד שיונתן או משהו, שיונתן הביא או…

קליין: סיגרים הוא כבר…

חוקר: לא, השמפניה, הוא ראה שהיא מקבלת? זאת אומרת…

קליין: אוי, אין דבר כזה שהוא לא יודע על זה, נקודה. מי? בעלה אתה מתכוון?

חוקר: כן. אני…

קליין: ברור שכן, אין דבר כזה. היא עולה לו במדרגות, ללכת לישון, עם כוסית שמפניה ורודה. נו די.

ברור שלא ניתן להסיק דבר ביחס למודעותו של נתניהו לקבלת שמפניות על ידי שרה נתניהו מסיפור הפנטזיה של הדס קליין, על כך ששרה נתניהו "עולה במדרגות, ללכת לישון, עם כוסית שמפניה ורודה".

מה בין השערה פראית על צריכת שמפניה ורודה מידי פעם, לבין מודעותו של נתניהו שהשמפניות ניתנות לאשתו, לדרישתה, על ידי מילצ'ן כ"אספקה" שוטפת לכאורה?!

אכן, מדובר בסיפורי פנטזיה של קליין. והיה לה מניע ברור לסיפורים האלה.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »