יומן הבוקר
ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי), גלי בהרב-מיארה (ויקיפדיה)
חקירת ההדלפות הפליליות: ליאת בן ארי שיקרה לבית המשפט וצפצפה על החלטתו לחקור את ההדלפות. יותר מ-10 חודשים חלפו מאז. אתמול ניתנה עוד ארכה ליועמ"ש, גלי בהרב-מיארה, להשיב לבקשה של עו"ד עמית חדד

אתמול אפשר בית המשפט העליון ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, עוד דחייה להשיב על העתירה של עו"ד עמית חדד לפתוח בחקירה פלילית נגד המדליפים בספין התכשיט של שרה נתניהו.

***

העתירה הוגשה כבר בתחילת יוני 2022 והעליון איפשר ליועמ"שית להשיב עד ה-7.11 – כלומר, לאחר הבחירות.
לפרקליטות ולבהרב-מיארה יש סיבה למריחת הזמן ויש סיבה טובה מאוד לחשוש מהעתירה.

ברור שהחומרים לא היו ברשות ההגנה בזמן שהם הודלפו ולכן ההדלפות יצאו בוודאות ממערכת אכיפת החוק – פרקליטות או משטרה. וחמור מכל: הם כבר צפצפו על החלטת שופטי נתניהו, שדרשו לבדוק את הנושא כבר לפני קרוב שנה בהחלטה שהוציאו ב-16.11.2021.

כך קבעו שופטי נתניהו:

"אשר לטענות בדבר הדלפות חומרי חקירה לתקשורת – אנו סבורים שלא ניתן לעבור על כך לסדר היום, מקום בו הודלפו חומרי חקירה ערב הדיון, ואנו מצפים מרשויות החקירה שיפעלו לבירור העניין ושייעשו כל שנדרש למנוע הדלפות בעתיד".

מאז חלפו 10 וחצי חודשים וכלום לא נעשה. הפרקליטות, יחד עם המשטרה, צפצפה על החלטת השופטים ובראש המצפצפות עומדת ליאת בן ארי.
היא זו שהיתה אחראית לכל ספין התכשיט הזה, היא זו שישבה בדיון על ההדלפות והיא זו שהיתממה והציעה לפרקליטי נתניהו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה דאז מנדלבליט.

אני מביא את הדברים כפי שנאמרו מפיה: שימו לב להיתממות, לשקרים ולצפצוף על בית המשפט.

השופט בר-עם: מה אתם עושים בעניין ההדלפות, באמת, זה דבר שהוא ממש לא ראוי, לא צריך להכביר מילים בעניין הזה.

ליאת בן ארי: כבודכם, אנחנו הזדעזענו לא פחות.

השופט בר-עם: טוב, זה יפה שמזדעזעים, השאלה מה עושים.

ליאת בן ארי: אבל זו לו הפררוגטיבה שלנו, שלי (היא המשנה לפרקליט המדינה, לעזאזל, והיא מסירה אחריות מעצמה!), אני מציעה לחבריי הסניגורים לפנות במכתב עוד היום בבקשה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בנושא ההדלפות. זה בטח לא הפררוגטיבה של בית המשפט, זאת הדרך הנכונה, הוא הגורם.

עו"ד עמית חדד: המשנה לפרקליט המדינה זה לא פררוגטיבה.

ליאת בן ארי: אני לא יכולה להורות על פתיחה בחקירה על הדלפות. ולכן אני חושבת שצריך לפנות בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה.

השופט בר-עם: לגבירתי יש עמדה בעניין אבל כשרואים ראיות, ראיות של ממש בתקשורת, לפני שהובאו לבית המשפט, זה כבר לא טיעונים. זה ממש – מה יהיה בהמשך אם זו ההתחלה זה חמור מאוד.

ליאת בן ארי: חמור מאוד, אין לי מה לומר, כבודכם, אני יכולה להיות אחראית על הצוות שעובד איתי.
קודם סיפר עו"ד חדד איך נראה היום שלו אתמול, אני יכולה לספר לכם איך נראה היום שלנו אתמול, אנחנו היינו כל היום ביחד במשרדי, עברנו על החומרים, ארגנו את החומרים כדי שהכי מוקדם שאפשר יהיה להעביר אותם לסניגורים.
אני יכולה להיות אחראית על הצוות שיושב פה. מעבר לזה, כבודכם, אני אומרת שוב, היינו מזועזעים באותה מידה כמו ההגנה (בולשיט, ליאת בן ארי וצוותה הם בראש המדליפים לדליפמנים).

עו"ד עמית חדד: … במקרה הזה יש לנו אירוע שכמות היודעים ביחס לחומר היא מצומצמת שבמצומצמת. זה לא שכב חודשים ארוכים בהרבה מאוד מחשבים… אנחנו חושבים שבאירוע כזה בית משפט יש לו חובה, הוא מנהל את ההליך, יש לו חובה לדאוג, לא רק להתחשב בסוף במשמעות של זיהום ההליך …אנחנו נפנה במכתב, אנחנו לא נשאיר את המילים של חברתי מהדהדות באוויר, אנחנו ניקח אותן, נעלה אותן מיד על הכתב ונשלח…
אני חושב שהאירוע הזה הוא כל כך נקי, כל כך מדויק, הוא אלגנטי בחוסר האלגנטיות שלו, בזה שיש לנו כמות יודעים קטנה מאוד וצריך לעקור את התופעה הזאת.

עו"ד בן צור: ההדלפה הזו הייתה יכולה לצאת ממקום אחד ויחיד, שהוא המקום שאולי המוסד צריך לחקור את עצמו באיזשהו אופן, הרי זה המצב. ולכן יש פה איזה דיסוננס בנושא הזה. כלומר, הוא מאוד מוטרד אבל מישהו מתוכו הוציא את החומרים האלה. המלך הוא עירום וצריך להגיד שהמלך הוא עירום. החומרים האלה יצאו בכוונת מכוון… זו אלימות מוסדית.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »