גלי ישראל

בלי חשבון, התוכנית המלאה 03.06.2022

יהודית תירוש שיקרה לשופטים, אני חרד לדמוקרטיה הישראלית, הפרקליטות משחקת פה משחק מלוכלך, צריך לשלול ליועמה"שית את רישיון עורך הדין, הפרקליטות השתמשה לרעה בכוח, היא מעודדת עבריינות, ממשיך לרמוס זכויות אדם בישראל
אלי ציפורי, רדיו גלי ישראל

עו״ד טלי גוטליב: ״יהודית תירוש שיקרה לשופטים והסתירה מהם חומרים. נמאס לי מהשמירה על כבוד הפרקליטות, זה לא שגגות ותקלות, זה זדון! האישומים בתיק 4000 התמוטטו לחלוטין אבל מבחינתם ייקוב הדין את ההר, האגו והיהירות מובילים אותם. רק בוז גדול יש לי אליהם״.

חיים רמון: ״מה אומר בית המשפט? הוא אומר שהפרקליטות ידעה שלא היתה פגישת הנחייה במועד שכתבה. ובכל זאת את העידה את פילבר לעדות שקר. זו עבירה פלילית! זה לא יכול להיות כתוצאה משגגות. אני לא דואג לנתניהו, אני דואג לאזרחים מן השורה ואני חרד לדמוקרטיה הישראלית״.

עו״ד אייל בסרגליק: ״הפרקליטות משחקת פה משחק מלוכלך. אמרתי כבר שזו התנהלות של ארגון פשע, אבל יותר חשוב שהפרקליטות הפכה לפוליטית. במקום להסתכל לציבור בעיניים, לנסות לשקם את אמון הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש, היועמ״שית ופרקליט המדינה מוציאים הודעה מביכה״.

אבי וייס: "היועמש"ית לא תערער על ההחלטה של השופטים? אי אפשר לערער! צריך לשלול לה את רישיון עורך הדין, אפילו לא הייתי שם אותה כשומרת בקניון, בדיוק כמו שהחוקרים אמרו לשאול אלוביץ'".

השופט בדימוס הרן פינשטין: "פרופ' גד טדסקי, אחד מגדולי המשפטנים בישראל, אמר פעם: 'הטעות היא אנושית, ההתמדה בה היא מעשה שטן'. הפרקליטות השתמשה לרעה בכוח המשרה שלה, הפרה אמונים ופגעה אנושות באמון הציבור. להעמיד עד מדינה על דוכן עדים בידיעה שהוא משקר? זו עבירה פלילית! הם לא יכולים לבחור את הסיפור שמתאים להם רק כדי להגיש כתב אישום".

כנרת בראשי: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה עשתה שיחת עידוד לפרקליטי תיק 4000? סליחה, היא מעודדת עבריינות. במקום לשלוח אותם לחקירה במשטרה או לסלול את דרכם החוצה היא מעודדת פרקליטים שעברו על החוק והדיחו עד לעדות שקר".

סטלה קורין ליבר על ניגודי העניינים של אביגדור ליברמן ועל חוק החיפוש המיותר שממשיך לרמוס זכויות אדם בישראל.

המונולוג השבועי

לא עושה חשבון ליועהמ"שית גלי בהרב מיארה

אחרי דיון שבו השופטים לא חסו על יהודית תירוש בנוגע לבקשה חסרת היסוד שלה לתקן את כתב האישום, אחרי ההחלטה שדחתה את הבקשה ומתחה על תירוש ובן ארי ביקורת קשה, קיבלה גברת בהרב מיארה את פניהם של הפרקליטים המובסים במחיאות כפיים סוערות, ולפי הדובר דליפמן, אף עודדה את רוחם.

לא שיחת נזיפה, לא שיחת הנחייה ולא שיחת מעקב, בלשון היצירתית של הפרקליטות בתיק 4000. בהרב מיארה החליטה לחבק את הפרקליטים שעברו על החוק והפרו אמונים.

טעויות לעולם קורות, זה אנושי ואך טבעי. אבל פה לא מדובר בטעות או שגגה. פה מדובר בוואחד מחדל אחרי שעשרות פרקליטים ישבו על המדוכה. הרי השופטים סימנו את הדרך ליועמש"ית כשקבעו ש"גרסתו של פילבר, בעניין מועד קיומה הנטען של הפגישה, היתה ידועה לפרקליטות זמן רב. גם הראיות שהוצגו לעד, המעמידות, לכאורה, סימני שאלה ביחס לגרסה זו, היו ידועות לפרקליטות.
שיהוי זה נוטה להעצים את הפגישה הפוטנציאלית ביכולתם הסבירה של הנאשמים להתגונן בהליך משפטי ראוי והוגן". זאת אומרת, הפרקליטות ידעה שנים שהגרסה לא מתאימה, ובכל זאת הסתירה, הגישה כתב אישום מוטעה, לא טרחה לתקן והציגה מצגי שווא לשופטים. הסתירה ושיקרה בלי להניד עפעף.

מנהל ארגון לא יכול לקבל את פני העובדים והעובדות שכשלו וביזו את הארגון בתופים ובמחולות. זו או שיחת נזיפה, או מחוייבות להפקת לקחים או סלילת דרכם של האחראים החוצה. וכדי להוסיף חטא על פשע היועמ"שית הוציאה הודעה על כך שהפרקליטות לא מתכוונת לערער על ההחלטה, למרות שאין לה אופציה מעשית לערער.

החפיפניקיות, הרשלנות וחוסר המקצועיות ניבטים מכל עבר בהתנהלות הפרקליטות. במקום לנער, בהרב מיארה בחרה לחבק. במקום לנסות לשקם את האמון, היא רק מדרדרת את האמון. קודמה בתפקיד הוחזק בגרונו. בהרב מיארה הוכיחה השבוע שהיא בסך הכל מריונטה של בן ארי&תירוש. גיבוי אוטומטי ועיוור לאלו שהפרו אמונים ופעלו נגד האינטרס הציבורי.

מה חדש?

אורן פרסיקו, הדס קליין, חיים ויסמונסקי (צילום: אלי ציפורי)

יומן הבוקר 18.10.2024

תיק תפור ציפורי&וייס: תבוסה קשה בדיון הראשון לפרקליטות המושחתת שניסתה להסתיר חומרים, לפרוקסיס שלה ולהדס קליין. עו"ד ציון אמיר: "אני מתפלץ מהמחשבה מי נתן את ההוראה להעמיד לדין שני עיתונאים שעושים את עבודתם נאמנה לטובת עניינים וערכים חשובים של חופש הביטוי, חופש העיתונות, חובתו וזכותו של הציבור לדעת. זו מדינה שאנחנו לא רוצים לחיות בה שרודפים עיתונאים וזו רדיפה פוליטית"

הקליקו לתוכן »
שייקה ברקת, אהוד ברק (צילום מסך טלוויזיה)

יומן הבוקר 16.10.2024

שייקה ברקת: "מה שכתבתי על אהוד ברק והצוללת השישית? זה יפה מאוד, סימן שהיו לי קשרים עם שר הביטחון" (הכוונה לכך ששינה את דעתו של אהוד ברק מנגד לבעד, בנוגע לצוללת השישית)

הקליקו לתוכן »