יומן הבוקר
דוד שרן (צילום: אלי ציפורי)
יום העדות האחרון של דוד שרן, אתמול, סיכם בצורה הכי קולעת את עדותו הנוקבת נגד מערכת אכיפת החוק ונגד התקשורת. אם תרצו, שרן הגיש באמצעות עדותו כתב אישום קשה נגד החוקרים, נגד הפרקליטות ונגד התקשורת

בתחילת העדות אמר שרן שהוא התלונן בפני נציגי הפרקליטות (ומסתבר שגם במשטרה) נגד רביב דרוקר, שבסרטון מכוער אמר על שרן דברים קשרים ששרן ראה בהם כניסיון להלך עליו אימים:

דרוקר (על שרן): "הוא האיש חסר הבושה בארץ, אולי בעולם. אדם נורמלי היה מסתתר בבית, יוצא רק בחושך ושוקל ניתוח פלסטי…. שרן בחוצפה שאין לתאר התמודד כבר פעמיים בפרמייריז של הליכוד, מטיף מוסר לאנשים בפייסבוק, מתראיין, ישב שנים בבית וקיבל משכורת של עשרות אלפי שקלים מהמדינה וכל זה לא מפריע לו לבוא לבית המשפט ולהציג את עצמו כקורבן של כל האירוע. העולם באמת השתגע. שחור או לבן? שרן זה שחור".

שרן אמר, בצדק, שמדובר ברמיזות גזעניות והוא מצפה מהפרקליטות לטפל בזה כפי שטיפלה במקרים דומים – אלא שדרוקר נהנה כמובן מחסינות בפרקליטות.

בסיום העדות דוד שרן פנה לאלון גילדין, התובע בתיק 1000, והטיח בו, לאחר עוד ניסיון של נציגי הפרקליטות להציג אותו כעד לא אמין:

"הזמנים האלה שאתם משחקים ומתעללים בעדים – הזמנים האלה נגמרו".

***

אלו הדברים העיקריים שעלו מעדות שרן אתמול:

החוקרים מוליכים אותו באף

במהלך חקירתו בתיק 4000 ע"י בעז בן צור, הוכיח פרקליט נתניהו לשרן חקירה אחרי חקירה, משפט אחר משפט, איך הם משחקים במוחו ומוליכים אותו באף לומר איזשהו חצי משפט שנתניהו אמר לו לכאורה בפגישה עמו יחד עם איתן צפריר, לשעבר ראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת.

חצי המשפט היה שנתניהו אמר לו לכאורה "יש בעיה בבזק" ומפה כמובן נבנו תילי תילים של הנחות והשערות שכאילו נתניהו הנחה אותו בנוגע לבזק.

עו"ד בן צור הראה לו איך הוא, בתחילת החקירה, אומר שחד משמעית נתניהו לא הנחה אותו אבל אחרי שהחוקרים "חופרים" לו שוב ושוב שלא יכול להיות שהוא פועל בחלל ריק, אלא מקבל הנחיות מנתניהו כי "כך זה עובד", שרן התרצה והסכים איתם על אותו חצי משפט מצ'וקמק ולו רק להוריד אותם מגבו, אחרי שחשש שהחקירה תעבור לחקירה תחת אזהרה בגלל החרב של תיק 3000 שהיתה על צווארו.

השימוש הלא חוקי בפגסוס

נגד שרן הופעל פגסוס באופן לא חוקי שהפך את מכשיר הסלולר שלו למכשיר הקלטה, וזאת שלושה שבועות לפני מעצרו של שרן בתיק הצוללות.

במסגרת הפעלת הרוגלה הוקלטה שיחה שלו עם חבר ילדות שלו בבית קפה וזו הוגשה לצוותי ההגנה כיוון שהיה בה שיח כלשהו על נתניהו. אלא שלא ברור עוד כמה שיחות הוקלטו בצורה לא חוקית ובטוח שהיו כאלו.

הפללת נתניהו

שרן שוב אישר את מה שאמר בחקירותיו הקודמות. החוקרים, כשהם מלווים בפרקליטות, כל הזמן חיפשו את ראשו של נתניהו – וזה היה ברור לו.
בתיק 3000 אמרו לו תביא לכלוכים, תביא כל מידע על נתניהו או על יובל שטייניץ, ואנחנו כבר נדע להסתדר איתך, כלומר נקל עליך, העיקר שתביא את הראש של נתניהו. אלא ששרן אמר להם אין לי מה לתת לכם.

ניסיון להפליל את נתניהו בהדחה לעדות שקר

שרן סיפר כיצד החוקר בתיק 3000, אורי קנר, שחקר גם בתיק 4000, ניסה לשכנע אותו, בעל כורחו, שנתניהו הדיח אותו לעדות שקר בתיק 1000 כדי להגן על עצמו.

זה רק ממחיש עד לאילו תהומות הגיעו החוקרים וכמובן איתם הפרקליטים המלווים בתיקים: ניסיונות נואשים להפליל את נתניהו בכל עבירה שעברה במוחם.
זה קרה רק בגלל שהם לא מצאו שום ראיות ממשיות ולכן ייצרו תזות והשערות ובלבד שיהיה להם "משהו" נגד נתניהו.

המסמך המזכה של שלומית ברנע פרגו

בדצמבר 2015 נערכה ישיבה בלשכת ראש הממשלה בנושא מתנות בכלל, גם מתנות אישיות (מחברים) ובסיכום שהוציאה ברנע פרגו נכתב בנוגע למתנות אישיות כך:

"החוק, התקנות והוראות התקשי"ר אינם חלים על מתנות שניתנות לעובד ציבור ללא קשר להיותו עובד ציבור, כגון, על ידי חברים".

ברנע פרגו לא ציינה מגבלות על כמויות או על תדירות, או שהמתנות חייבות להיות הדדיות, ובכך למעשה אישרה את המתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן ומפאקר שכן אין מחלוקת על כך שהמתנות היו בין חברים.

ברנע פרגו היא עדת תביעה ותגיע מתישהו לעדות – צפויה לה חקירה נגדית לא ממש נעימה כי לאורך כל כהונתה היא הרבתה להתנכל למשפחת נתניהו, ודווקא על הקמת מבצר בנט ברעננה בעשרות מיליונים היא העלימה עין.

צריכת הסיגרים של נתניהו

שרן שוב דיבר על הטעות בעדותו במשטרה, שבה דיבר על כך שנתניהו מעשן 3-4 סיגרים ביום, דבר שהוא ללא ספק מופרך לחלוטין ושרן הבין זאת והודה שטעה.

לחוקרים וגם לפרקליטים היה ברור שעישון כזה הוא בלתי אפשרי, קל וחומר כשמדובר בראש ממשלה שעובד מבוקר עד לילה בפגישות רשמיות ולא יכול לעשן, אלא מדי פעם ביציאה למרפסת וכד'.
שרן אף אישר שנתניהו לא עישן בתקופות שבהן הייתה לו דלקת בסינוסים, בדרך כלל בחורף, תקופות שנמשכו לדברי שרן כמה חודשים. לכן, כל תיאוריית קו האספקה השוטפת קורסת לתוך עצמה.
הרי לפי כתב האישום נתניהו קיבל בממוצע בין סיגר אחד לשני סיגרים במתנה בממוצע ליום. בנוסף, הוא רכש סיגרים בעשרות אלפי שקלים באמצעות אנשי לשכתו והקפיד להחזיר להם את הכסף.

לכן, המתמטיקה לא מסתדרת: איך יכול להיות שנתניהו קיבל במתנה בקו אספקה שוטף הרבה יותר סיגרים מכפי שהוא מעשן ועוד רכש סיגרים בעצמו?
עוד הוכחה שכמויות הסיגרים שהוא קיבל במתנה נופחו בצורה דרמטית בכוונת זדון.

הפגישות של שרן עם גורמים בבזק או מקורבים לבזק

שרן שוב אישר שכל הפגישות שלו והשיחות שלו עם גורמים המקורבים לבזק, כמו עמיקם שורר, יד ימינו לשעבר של אלוביץ' וזאב רובינשטיין, חברם של האלוביצ'ים וגם של בני הזוג נתניהו – היו ביוזמתם ולא ביוזמתו של נתניהו, שכלל לא היה מעורב.

הוא אישר שזה תהליך מקובל שחברות פונות לאנשי הלשכה כדי לפתור בעיות והוא בודק אם ניתן לטפל באמצעות גורמי המקצוע. זו הסיבה שנפגש עם ד"ר יפעת בן חי שגב אבל לא התערב כלל בהליך וגם זה לא נעשה ביוזמת נתניהו אלא ביוזמתו בלבד, למרות כל הניסיונות של החוקרים והפרקליטים המלווים לייצר איזושהי תזה שמעל לכל המהלכים הללו ריחפה רוחו של נתניהו.

אלא ששרן הדגיש פעם אחר פעם שהוא פעל על דעתו עצמו בצורה לגיטימית כדי "לנקות רעשי רקע" מראש הממשלה – במסגרת תפקידו – והדברים התנהלו כך בשגרה.

החקירות החוזרות של טבנקין וגילדין

שוב צפינו ברמה הירודה של הפרקליטים שניסו לטרחן. טבנקין למשל, טען ששרן לא יכול היה להיות מופתע מכך ששמילה הוא זה שנפגש עם נתניהו לחתימת מסמכי מיזוג בזק-יס ולא נויפלד, כפי שסבר בתחילה, כי הודה שצפה ב"אולפן הפתוח" ולשם כך טרחו בפרקליטות והכינו קטע מה"אולפן הפתוח".

אלא שאז עו"ד ז'ק חן הפיל בפח את טבנקין ואמר לו שהוא בעצמו בחקירתו הראשית אפשר לשרן לאמר שנויפלד היא זו שנפגשה עם נתניהו ולא תיקן אותו.
השופטת פרידמן פלדמן תהתה בפני טבנקין למה זה קרה ולטבנקין ההמום לא היתה ממש תשובה טובה (עוד דוגמא להדחה לעדות שקר של הפרקליטות – הפעם טבנקין – הרגל מגונה של החבורה).

שרן מצידו אמר שכל אחד ראה שהוא היה מופתע שהבין שזה שמילה ולא נויפלד והוא גם אמר זאת בחקירתו הראשית.

כשגילדין ניסה לתהות מדוע שרן הזכיר רק בחקירה הנגדית של חדד שעזרא סיידוף גם רכש סיגרים לנתניהו ולא אמר זאת בחקירותיו הקודמות, הטיח בו שרן: לא שאלתם אותי על סיידוף, חדד שאל אותי.

ואז הביך שוב את טבנקין: כמו שלא הצגתם לא היומנים ונתתם לי לנחש את התאריכים. עוד מכה מתחת לחגורה לפרקליטות.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »