יומן הבוקר
ארנון מילצ'ן (אלי ציפורי, מתוך הטלוויזיה)
העדות של מילצ'ן אמורה להתחיל באנגליה ב-25.6. איך הגענו למצב שבו יוצגו (אם יוצגו) מסמכים רשמיים הנוגעים לעדות, 5 ימים בלבד לפני תחילתה? נראה לי שפשוט ניסו לעקוף את החוק האנגלי. מי שרגיל לצפצף על החוק בישראל ועל בתי המשפט, חושב שזה יצליח גם שם

30 ימים תמימים היו לפרקליטות להשיג את האישורים לעדות מילצ'ן בבריטניה כדת וכדין – לפנות בבקשה מסודרת, לקבל תשובות מסודרות, להציג לבית המשפט מסמכים רשמיים ולפעול על-פי החוק האנגלי.

אתמול יצא המרצע מן השק. שום דבר מזה לא נעשה. בין אם זה לא נעשה מרשלנות או בכוונת זדון (והאפשרות השנייה יותר מקובלת עליי) – זו דוגמה נהדרת לצורה שבה פועלת הפרקליטות: היא פשוט מצפצפת על כל הנהלים ועל כל החוקים – כאילו היא מעל לחוק.

***

הכל התחיל מהחשיפות של פרופ' טליה איינהורן ואבי וייס, ששלפו את החוק האנגלי בנוגע לעדות מילצ'ן והראו כיצד זה צריך להתנהל – עם שופט אנגלי, באנגלית ועוד.

בשבוע שעבר, לאחר שעו"ד עמית חדד ביקש אסמכתאות רשמיות לכל הסיפור הזה, הבטיח יוני תדמור, מי שעומד בראש פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), לבדוק זאת.
במקביל אמר תדמור שעד יום רביעי הוא יעדכן את בית המשפט על מיקום העדות.

במקום לעדכן את בית המשפט עדכנה הפרקליטות, כהרגלה, את דליפמן ורק למחרת, ביום חמישי, היא מסרה את הפרטים לבית המשפט (העדות תינתן בברייטון במקום השגרירות בלונדון כפי שחשבו תחילה) תוך צירוף מכתב, יותר נכון לאמר "פתק" ממנהלת המחלקה הבינלאומית שהדברים הוסדרו עם הרשויות הבריטיות.
מסמכים? אין. רק "פתק" שאין בו שום אסמכתא.

שופטי נתניהו לא קנו את זה וביקשו מהפרקליטות להציג להם עד אתמול את המסמכים הרשמיים.
אתמול הגיעה התשובה המבישה: הפרקליטות מודה למעשה שאין בידיה שום מסמך. הפרקליטות מודה שהתיאום (אם היה תיאום כזה ויש לי ספק בכך) בין אפרת גרינבאום, מנהלת המחלקה הבינלאומית לרשויות הבריטיות "נעשה תוך כדי שיח בין המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בין הרשות המקבילה בבריטניה. שיח זה הינו שיח פנימי. הפסיקה רואה בשיח שזה כחומר שחל עליו חיסיון יחסי, שכן יש בחשיפתו משום חשש לפגיעה בשיתופי פעולה עתידיים עם מדינות אחרות… משכך הפרקליטות איננה יכולה להגיש לבית המשפט שיח כזה, אליו התייחסה הגב' גרינבוים במכתבה".

סליחה, מה זה החירטוטים האלה? שיח פנימי, חיסיון יחסי, פגיעה בשיתופי פעולה עתידיים?
תגידו שאין לכם שום מסמך ותפסיקו לבלף את בית המשפט.

אגב, לא ברור אם גרינבוים שוחחה עם הרשויות הבריטיות הרלוונטיות לעדות מילצ'ן, וכל ההתחמקות מלהציג איזהו בדל של מסמך מדברת בעד עצמה.

אם לפרקליטות היו מסמכים רלוונטיים הם היו ממהרים להציג אותם, אבל כשרוצים להסתיר את האמת, משתמשים בלוליינות מילולית מבישה על שיח פנימי וחיסיון יחסי.

כיוון שמסמכים אין, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט ארכה עד יום שלישי (20.06.2023) כדי להשיג את המסמכים.
תזכורת: העדות של מילצ'ן אמורה להתחיל ביום ראשון ה-25.6. איך הגענו למצב שבו יוצגו (אם יוצגו) מסמכים רשמיים על עדותו, 5 ימים בלבד לפני תחילתה?

אינני חושב שמדובר בחפיפניקיות או ברשלנות, אלא בדברים הרבה יותר גרועים. נראה לי שהפרקליטות פשוט ניסתה לעקוף את החוק האנגלי הנוגע לעדות מילצ'ן.
מי שרגיל לצפצף על החוקים בישראל ועל בתי המשפט, חושב שזה יצליח גם בבריטניה.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »