יומן הבוקר
מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)
תיק הצוללות תיק תפירה פרק 43! גנור: "היה ברור בשיחות עם פרקליט צמרת כמו אלי זהר ז"ל שהנושא הוא ביבי... התחלתי לשאול את זהר שאלות על נושא המיסוי והוא לא הועיל בתשובות... השיחה הזאת עם אלי זהר הייתה קשה מאוד"

עדותו של מיקי גנור במשפט הזוטא שלו בתיק הצוללות. פרק מס' 43 בסדרה תיק הצוללות, תיק תפירה.

***

עו"ד ניר: השלמנו את מה שהיינו צריכים להשלים. אנחנו עכשיו ביום שבו יש לנו פרוטוקול של ניהול מו"מ בין הסנגורים שלך לבין הפרקליטים.
נתחיל עם כמה שאלות מקדימות. איך בחרת את אלי זוהר ז"ל?

גנור: אני הזיכרון שלי הוא לא בדיוק, אני הייתי הזיכרון שלי שהייתי בתחנת המשטרה של אריאל. למה תחנת המשטרה של אריאל אין לי מושג כמובן, ולאחר… וטלפון או מספרי טלפון לא נמצא עליי.
היה איתי בלש חוקר שהוא אמר לי אני אמרתי לו כל מיני שמות ואני חושב שדי באקראי באותו לילה, נידמה לי יום חמישי או שישי בלילה, זה לא היה, אלי זוהר ענה לי לטלפון.
קשה לי, לא הייתה פה איזשהו בחירה כמובן שהכרתי את אלי זוהר קודם (לא ברור) רם כספי כמו אחרים אבל אין פה איזשהו, אני לא זוכר נידמה לי מופיע שם רון שפירא וכו'.

עו"ד ניר: או-קיי. עכשיו הסנגורים מנהלים את המו"מ מ-9 בבוקר כמדומני זה עד שעות הערב כמדומני 22:00.
איפה אתה נמצא כשהסנגורים מנהלים את המשא-ומתן?

השופטת חיימוביץ': רגע שנייה אתה יודע שנוהל משא-ומתן? זה איזושהי עובדה שאנחנו צריכים לברר אותה זה לא, היה מו"מ למיטב ידיעתך?

עו"ד ניר: לא, דיברתי על ה-20 דיברתי על איפה, איפה אתה נמצא כשמתנהל המו"מ ב-20/07?

גנור: השופטת השאלה ששאלת, אני מנותק מהמציאות ז"א השאלה שלך היא, אני מנסה עכשיו לשחזר מה ידעתי בזמן אמת, לא ידעתי על המו"מ שמתנהל.
אני הייתי בלהב לדעתי הייתי בלהב שמה הייתי.

בהמשך:

עו"ד ניר: ב-20/07 כשמתנהל מו"מ איפה אתה נמצא?

גנור: אני חושב שאני בלהב, אני חושב שאני בלהב, יש מקום שאמרתי נידמה לי נקרא ממ"ד, אני לא יודע אם זה באמת ממ"ד אבל זה איזשהו חדר ליד חדרי החקירות, נידמה לי ששם הייתי. לדעתי שם הייתי.

עו"ד ניר: או-קיי וזה רק כדי להבהיר אתה לא נמצא בחדר ביחד עם הסנגורים ועם הפרקליטים.

גנור: לא, לא, לא.

עו"ד ניר: מה מבחינתך היה התפקיד של הסנגורים החדשים?

גנור: להביא לחתימה להסכם עד המדינה להביא לחתימה של הסכם עד המדינה.

עו"ד ניר: טוב. ז"א מבחינתך זה כבר היה DONE DEAL מה אם,

גנור: מבחינתי אני רוצה, כמו שאמרתי כמה פעמים, אני רוצה להציל את הנדל"ן שיש לי מקטסטרופה. כל מה שמעניין אותי זה איך אני מציל את הנדל"ן מקריסה, זה מה שמעניין אותי בשלב הזה ואם אני צריך בשביל זה להמציא את כל מה שהמצאתי אז זה מה שאני עושה.

עו"ד ניר: טוב. עכשיו למה לא התחלת איתם מההתחלה? למה לא, אתה יודע סנגורים חדשים מנוסים אתה לא, אין לך ערעורים ספקות?
האם כלומר שהם ישקלו איתך ביחד אולי לא כדאי לך להגיע להסכם עד מדינה.

גנור: אני את השאלה הזאת שואל את עצמי, את השאלה הזאת אני שואל את עצמי מאות אלפי פעמים. כבר כשפגשתי את אלי זוהר ואילן סופר ונדמה לי שהייתה עוד עו"ד אני במצב כזה אחרי כל הלחצים שכל מה שמעניין אותי לנסות ולהציל את מה שאני יכול מתוך הנדל"ן וכמובן שקניתי את כל מה שאמרו לי לגבי הנדל"ן שזה סוף העולם ואני בא בעצם…

בהמשך:

עו"ד ניר: טוב אני רוצה להראות לך  פרוטוקול מו"מ שאתה לא נמצא שם בין הפרקליטות לבין הסנגורים. כן יש כאן דברים שנאמרים בשמך ואני ארצה להציג לך את זה ואת ההתייחסות שלך על זה.
זוהר אומר ככה דיברתי איתו לראשונה ממסעדה בשישי בערב, הוא אמר לי שהוא רוצה להיות עד מדינה ושתייצג אותו, הגענו אליו במוצ"ש ישבנו איתו והתמונה שקיבלנו הייתה שהוא נתן להם כבר את הרקע העובדתי לגבי מה הוא יכול לתת, אמר לנו מהרגע הראשון שמה שהובטח לו נאמר לו זה שאם יאמר את כל האמת ייתן את כל מה שיודע ויסיים הכל גם במשטרה וגם ברשות המיסים, אנחנו לא יודעים כלום על רשות המיסים רק על ענייני המשטרה שמענו במפורט. אתה יכול להתייחס כאן בבקשה לדברים?

גנור: לא אני לא יודע מה הוא מתכוון ברשות המיסים כי כל הנושא בחקירות היה נושא המיסים. אולי זה המקום רק להגיד שחקרו אותי בנושא מיסים, אני יודע זה נשמע נאיבי ומטומטם אבל אני האמנתי במשטרה למס הכנסה באמת האמנתי שיש לי עבירות מס דמיוניות. אני יודע זה נשמע לא הגיוני, נשמע לא סביר אני יודע אז אני האמנתי לרשות, אמנתי לחוקרים שישבו מולי לא עלה בדעתי שהתמונה אחרת.

עו"ד ניר: טוב. זכורה לך הפגישה עם עוה"ד? אני רוצה שאתה תעיד מהזיכרון שלך האם אתה זוכר את הפגישה; אומר כאן אלי זוהר הגענו אליו במוצאי שבת, זכורה לך הפגישה?

גנור: בקושי רק שאני סיפרתי להם את הסיפור, סיפור שאני אספר על שוחד שוחד ושוחד ושוחד ועם הסיפורים האלה של השוחד אני חושב שאיתו הם הלכו למו"מ, הבסיס היה סיפורי השוחד עבירות מס דמיוניות צד אחד עבירות מס דמיוניות בתחום הנדל"ן ומצד שני סיפרתי להם את הסיפור שאיתו ילכו הלאה.

בהמשך:

עו"ד ניר: טוב עכשיו למטה אומר אילן סופר כך, סופר הרושם שלנו ממנו הוא שהוא עד המדינה האולטימטיבי בכמה מובנים מאוד חכם ומתוחכם ורציונלי חזק אישיותית לא מנסה למצוא חן יודע בדיוק איך להשיג מטרותיו.
ברגע שחצה את הרוביקון אין לו אלוהים אין לו שום עניין להסתיר כלום. יכול להיות שלדברים מסוימים זה לא יספיק אולי הוא לא יזכור אבל הוא לא שומר על שום שלד בארון, הוא נשכב על הגדר להציל את המשפחה, הוא חושב שהוא נגמר חברתית.
אתה יכול להתייחס לאמירה של סופר שהוא אומר לפרקליטים שאתה נשכב על הגדר כדי להציל את המשפחה?

גנור: זה הדבר היחידי שמעניין אותי. אני אמרתי את זה ב-17 צורות שונות אני לא רלוונטי, ממש לא. אם אני יכול להציל את השבט שלי זה מה שעמד למול עיניי זה הכל. לא עמד שום דבר אחר מול עיניי ומה שאמרתי מה שהוא אמר ש…

עו"ד ניר: עכשיו תראה שגם פה יש תיעוד למה ששאטה (חוקר) גם תיעד לאותה פגישה שוב אני אומר על בסיס התיעוד שלי היו 2 אבל יכול להיות שהיו גם עוד…
אלי זוהר ז"ל אומר כך אתמול ישבתי איתו אתמול ואמרתי לו שיתאר לי אירוע שהוא קושר, עשינו רשימת מעורבים דרגה א' ב' ובצדדים, הוא מספר שהרבה אנשים רצו לשתף גם גנרלים לשעבר כולם רצו נתח מהעוגה ורצה לתרום את חלקו.
3 אנשים מכובדים ובכירים ברשימה, אמרתי לו שיתאר לי אפיזודה אחת שמראה שרשרת ברורה של נסיבות והוא תיאר איך הוא יושב עם שמרון ומסביר לו מה צריך להיות המחיר של הצוללות 7 עד 9 ומה צריך רוה"מ בנסיעתו השנייה לגרמניה לסגור לגבי 7 עד 9, הוא הולך ממנו לפגישה וחוזר אליו ואומר לו שזה יקרה ואכן קרה, אין ראש מל"ל ואין משרד ביטחון.
אתה יכול להתייחס למה שאומר זוהר שהוא נפגש איתך ואמרת לו את זה?

גנור: זה אותו סיפור שחוזר כמה פעמים שאני החלטתי שקונים 3 צוללות 7 8 9 המצאתי מחיר 1.8 מיליארד יורו ושלחתי את בן משפחה שלו את שמרון לרוה"מ והוא חזר אליי הוא דיווח לי שאכן יקנו את שלושת הצוללות במחיר שסוכם ושהוא יקבל 20%, ושהוא יקבל 20 אחוז מהעמלה.

עו"ד ניר: אומר זוהר בהמשך – כשפגשנו אותו הוא היה די מרוסק גם עם כאבי גב אבל התרחץ והשתפר לאחרונה, הוא בנה את הסיטואציה במאמץ, אמר שהוא לא רואה דברים באופן משפטי. אצלי זה ברור לגמרי אבריאל גרם ליצירת ההסכם שתפור בין 3 אנשים, שלום שלמה האיש שחיבר אותו לשמרון וכו'.
לגבי האמירה של זוהר שהוא אומר כשהוא פגש אותך היית די מרוסק אתה יכול להתייחס לזה?

גנור: זה לא אני נו ואפשר לדבר על זה הרבה ולתאר את זה אבל אתה מגיע למצב פה כאילו בעולם זה נראה יפה, יש חליפה יש גלימות זה עולם אחר לגמרי. אתה מביא אדם חכם כי יש כל מיני סופרלטיבים ראיתי איש עסקים בינלאומי כל מיני סופרלטיבים בכלל לא רלוונטי לעולם התוכן שמביאים אותך למקום אתה פשוט (לא ברור) אפשר לדבר על זה ולדבר על זה אתה פשוט לא אתה, מביאים אותך למצב שאתה לא אתה.

השופטת חיימוביץ': הוא אומר אז השאלה הייתה כשפגשנו אותו הוא היה די מרוסק. אתה אומר זה מתאר את המצב שבו היית ומה עם התרחץ והשתפר זה גם מתאר,

גנור: אז נותנים לך חלק מהריטואל אז נותנים לך כנראה להתרחץ אז ברור שזה קצת נותן לך איזשהו שיפור כשלא מבקרים אותך במקלחת.

עו"ד ניר: בהמשך אומר זוהר, ככה נסיבתית יש הרגשה שבעדות והיומנים של האחרים… סיפר איך שטייניץ שמע איך מגלגלים את זה…
שמע איך מגלגלים את ה-7, 8 9 ושמרון דליברד לא מספר על מולכו ולא על אף אחד נסיבתית. יש הרגשה שבעדות והיומנים של האחרים אפשר ליצור תמונה.
אם בסוף רוה"מ עולה על המטוס ומזמין הזמנה שאיש לא רצה פה, מה עוד צריך באסוציאציה מדכנר זה שבסוף גם הולילנד, אתה יכול להתייחס לזה בבקשה?

גנור: את דכנר אני לא מכיר ואת הולילנד אני לא מכיר אבל התמונה שאני, בבקשה?
התמונה שאני ציירתי כמו שכתוב ז"א שאני החלטתי שמזמינים 3 צוללות ושמרון נוסע עם הבקשה ורוה"מ עולה למטוס וקונה 3 צוללות.
וכמובן יובל שטייניץ מעודכן שבצורה כזאת או אחרת קונים 3 צוללות.

עו"ד ניר: יש טענה, ככה אני הבנתי אותה לפחות, של התביעה שהסנגורים שלך מנסים למכור משהו ואף אחד בכלל לא אמר לך שצריך להפליל את ביבי וזה לא היה תנאי בכלל להסכם, והם על דעתם ומעלים משהו אאוט אוף דה בלו מה שנקרא.

גנור: אני בשיחות עם אלי זוהר שעו"ד צמרת ברור שצריכים להגיע לביבי זה הנושא.

עו"ד ניר: אתה רואה את יואב תלם הצטרף לישיבה. נקריא את הקטע הזה – זוהר, אנחנו לא רוצים אלא לנקות את השולחן ולאפשר לו ללכת בשלום לסגור את התיק הזה נגדו וגם את תיקי המס.
סופר אומר גם כל הזנבות נגד בני המשפחה. זוהר את תיקי המס נסגור בדרך ראויה אולי כלכלית. סופר הוא רוצה גם אישור של המדינה הגנה מגרמניה.
עו"ד תדמור – אנחנו לא יכולים לספק חסינות בגרמניה, אמירה שהסתיימו עוד ההליכים נגדו בישראל או שמוצו ההליכים לזו הייתה הכוונה. סופר – זה התרגום המשפטי שלנו לרצון שלו. זוהר – מבחינת האחריות הפלילית של המס שייגמר עו"ד סופר שואל מה יש בעניין של המס עו"ד תדמור יש העסקה פיקטיבית של כל בני המשפחה, כמעט 3 מיליון ש"ח.
סופר – הניפוח הוצאות. עו"ד בן ארי – אני אף פעם לא מבינה למה לעשות עבירות מס כאלה כשיש כל כך הרבה כסף. עו"ד תדמור – תשלומים ששולמו בשחור בגין קניית קרקע במכמורת 600,000 ש"ח, כמו כן העברה פיקטיבית עם חברת תמלות ב-400,000 יורו, יש עוד אלמנט שצריך לוודא מול הנייר.
תלם – הוא גם אמר שיכול להיות שיש לו אירועי מס מהעבר שתיזכר בהם בהמשך.
מדוע העו"ד שלך שואל מה יש בזה עניין של המס כפי שאמר בית המשפט זה משרד צמרת מה הוא צריך לשאול אותם מה יש?

גנור: אין להם בשלב הזה מושג מה הן עבירות המס אלא אם כן מה שאני מה שאני מספר מפי, זה מה שהם יודעים או מפי החוקרים של מס הכנסה כי אני לא יודע היו חוקרי מס הכנסה וחוקרי המשטרה אני לא יודע להבדיל להבחין ביניהם אז מה שאני משדר להם זה את התובנות.

עו"ד ניר: עכשיו כשאומרים שיש עוד, כשאומר עו"ד תדמור, בשלב הזה יש עוד אלמנט שצריך לוודא מול הנייר ובהמשך באמצע העמוד, עו"ד תדמור אומר לגבי האלמנט הנוסף זה נתון שבבדיקה עדיין.
האם בעת שאתה חותם על ההסכם אתה יודע שיש אלמנט שטעון בדיקה שלא ברור?

גנור: לא, אני יודע שיש נושא רביעי לא קוראים לזה אלמנט והנושא הרביעי היא פצצת האטום בנושא מיסוי, האירוע הרביעי עבירת המס הרביעית האלמנט הרביעי לא משנה המילים זה הנושא זה (מדובר בעבירה שהשופטת החליטה שהיא אינה עבירה בכלל).

עו"ד ניר: ידעת שהפרקליטות אומרת שזה טעון בדיקה?

גנור: לא וודאי שלא מה פתאום אני ידעתי שוב פעם האדם הסביר שמגיע, אתם אולי מנוסים ואני לא, בחדר חקירות מאמין לחוקרים אני לא מדבר על איזה תרגיל חקירה אתה מאמין לחוקרים שאומרים לך ב-1000 (לא ברור) ב-1000 דרכים שיש לך עבירות מס דמיוניות אתה מאמין, אתה מאמין לשוטר שיושב מולך לחוקר שיושב מולך, כן אתה מאמין גברתי השופטת אתה מאמין כי ככה גדלנו 70 שנה שאתה מאמין הוא אמר לך שדיברת בטלפון דיברת בטלפון.

עו"ד ניר: אני רק אחזור על השאלה האם אתה יודע שיש אלמנט בבדיקה עדיין שאין להם נתונים עליו?

גנור: לא. אני יודע שיש לי 4 עבירות 4 עבירות אלה ארבעת העבירות יש 4 עבירות שהעבירה הרביעית היא העבירה, היא העבירה הדרמטית היא כל שלושת העבירות האחרות הם, הן חסרות משמעות או זניחות לחלוטין, זניחות (לא ברור) היה איזה עו"ד שאמר פאולים בתחום המיסוי.

עו"ד ניר: מתי גילית ש… את העניין הזה שיש נקרא לזה דילמה לגבי האלמנט הרביעי? כי אני,

גנור: שזה הרבה אחרי, אני לא יודע את החודש אבל נקרא לזה אחרי שיצאתי מאפשר לקרוא לזה לא יודע לחופשי במירכאות, ישבתי הושבתי עם אלי זוהר והתחלתי לשאול שאלות על נושא המיסוי ואלי זוהר לא הועיל בתשובות ואני אז בעצה אחת עם אלי זוהר לקחנו את משרד (לא ברור).
אלי זוהר ההמלצה שלו שזה אחד ה big 4 על מנת שיהיה לזה בסיס, לקחתי את הנייר למשרד וביקשתי מהם שיבחנו את עבירות המס שלי בחומרה לחומרה שלחומרה. השיחה הזאת עם אלי זוהר הייתה קשה מאוד.

מאמרים אחרונים

מיקי גנור (צילום: אלי ציפורי)

דברים מדהימים צפים בתיק "הצוללות"

העדות המטלטלת של מיקי גנור: מוטי לוי, ראש להב הפורש, צלצל אלי בצרחות נוראיות ואמר לי "אם לא תחתום על הסכם עד המדינה נזיין את הבת שלך" (הבת שנחקרה באזהרה ואיימו לשלול לה את רישיון עריכת הדין). מוטי לוי לא תיעד השיחה

הקליקו לתוכן »