יומן הבוקר
הדס קליין (צילום: אלי ציפורי)
הדס קליין: "אני מיופה כוח בחשבונות של ארנון מילצ'ן"; "לפני עידן הקורונה טסתי אל מילצ'ן המון, המון... מאז שהחלה הקורונה לא נסעתי, אבל אנחנו בקשר תמידי, יום יומי" (כלומר, שני עדי תביעה נמצאים בקשר "תמידי")

בשבוע הבא, 06.09.2022 (יום ג'), תתחדש חקירתה הנגדית של הדס קליין והיא אמורה להימשך כשבועיים נוספים.

מה שאפיין את קליין עד כה, ימשיך לאפיין אותה: ההתרברבות, הפטפטנות, ההתקרבנות, ההתמסכנות, הטינופים והמניפולציות. האמת, חוזרת ואומרת קליין, היא נר לרגליה, אבל היא נתפסת בחצאי אמיתות ובשקרים שמערערים את אמינותה.

***

בחקירתה הראשית הראשונה פטפטה קליין את עצמה בכל הנוגע ליחסים שלה עם מילצ'ן. היא תיארה את היחסים כמן שותפות, כמן משפחה ולא פעם השתמשה בלשון רבים, כאילו היא חלק מעסקיו של מילצ'ן. במסגרת ה"משפחה" הזו קליין אמרה שהיה לה יפוי כוח לחשבונות של מילצ'ן.
היא גם אמרה שאחרי שמילצ'ן החליט לא לבקר בישראל מזה 6 שנים היא "טסה אליו המון" לפני עידן הקורונה ואחריו הם היו בקשר "יומיומי".

להזכירנו שניהם עדי תביעה, שאינם אמורים לתקשר ביניהם. אמנם, קליין ממשיכה להיות העוזרת האישית של מילצ'ן בישראל וזה מחייב קשר כלשהו, אבל מילצ'ן הרי לא מגיע לישראל. אז למה צריך לטוס אליו "המון" ולמה צריך להיות איתו בקשר יומיומי? שאלה טובה.

הנה התמלול הרלוונטי:

השופטת פרידמן-פלדמן: ממתי התחלת לעבוד עם מילצ'ן?

קליין: בערך 2006, אתי קנר (העוזרת האישית הקודמת שנפטרה) התחילה לסיים את תפקידה ואז התחלנו לחפש אלטרנטיבות ואני חושבת שסביב 2007 כבר עבדתי ממש בצמוד, שלהי 2006, 2007 כבר עבדתי בצמוד לארנון. ובאמת בסוף 2008 ארנון מכר את החברה ליוסי מימן וזה היה לי ברור כמובן שאני לא נשארת שם, שאני עוברת עם ארנון ולא נשארת בחברה. וזהו. עכשיו העיסוק שלי היום יומי הוא א' תיאום, קודם כל הבנקים, כל, אני מיופת כוח בחשבונות של ארנון ו…

השופט בר-עם: פעילות עסקית בארץ היום?

קליין: אין לנו פעילות עסקית בארץ בכלל, יש לנו חברה אחת שנקראת לימסול בע"מ, חברת אחזקות, היא הייתה גם מילצ'ן תקשורת מתחתיה אבל היא נסגרה לאחרונה, חברה שהיא חברה שמחזיקה בניירות ערך, אין לנו פעילות עסקית. אבל אני באמת, מלווה את ארנון, מלווה את המשפחה, מלווה כל פיפס שיש אנחנו, למרות שהוא לא בארץ אנחנו בעשרות טלפונים יום יומיים, גם על דברים אישיים, גם.

השופט בר-עם: גם היום.

קליין: גם היום.

עו"ד אלון גילדין: אני מחזיר אותך רגע עוד ל-2008, לתפקיד הזה את אומרת שארנון מילצ'ן מכר את החברה, התפקיד שמילאת מהו? מה הטייטל? מה הכינוי של התפקיד שאת ממלאת החל מ-2008?

קליין: עוזרת אישית לארנון מילצ'ן.

גילדין: מה ארנון מילצ'ן עושה בשנים האלה? מאז 2008?

קליין: א', היינו עדיין היה בבעלותנו חלק מערוץ 10, למרות שהוא לא היה פעיל בו כבר. וארנון בעצם מכר את החברה בעצת שמעון פרס שאמר לו תמכור כדי שלא יגידו אי פעם הון שלטון, תמכור, אתה לא צריך עסקים, הוא מכר את זה מהסיבה הזו ליוסי מימן, למרות שהיה מאוד קשה לאמא שלו להיפרד, זו חברה משפחתית, היה מאוד קשה וגם לי היה קשה, זאת הייתה חברה מדהימה, שעד היום מנהלת החשבונות של החברה עובדת איתנו כמנהלת החשבונות. מכיוון שהיו שם אנשים אנחנו כמו דינוזאורים שם עשרות שנים אנשים עבדו שם. אז בעצם ארנון אין לו עסקים, יש לו עסקים חובקי עולם, הסטודיו שלנו בלוס אנג'לס, בהוליווד הוא אחד הסטודיואים הפרטיים הגדולים ביותר. הוא יוצר ואנחנו בקשר כל הזמן על ההוצאות, אנחנו יש לנו פה מקיימים פה ממש מערך שלם של הנהלת חשבונות מכיוון שיש לנו הוצאות של אדם פרטי כמו חברה בערך. אז יש לנו רואה חשבון, אני מטפלת בכל ההוצאות, בכל כוח האדם שלנו בבית, בעובדים, במנהלי הבית, בעוזרות, בנהג, וכמובן גם בדברים האחרים שיש לו בחו"ל והוא צריך את עזרתי בסיוע של לקשר בין כולם, לתאם פגישות, זה בערך הדברים. ממש המשפט עוזרת אישית זה ממש ככה. כל דבר שזז או זה, הדס. זהו.

שימו לב, שבמקביל לפטור ממס שקיבל מילצ'ן בישראל הוא נפטר מעסקיו והפסיק להשקיע בישראל.

גילדין: תגידי, מניין צוות העובדים של ארנון מילצ'ן בשנים האלה? בארץ פה.

קליין: אני חייבת לעשות הפרדה מכיוון שארנון לא היה פה מאז תום החקירות שלו, זאת אומרת שבשנים הקודמות היו שנים מאוד פוריות מבחינת כמות האנשים שעבדו אצלנו והמוביליות והדברים שעשינו המון, המון אורחים, המון אירוחים, המון פעילות והיו לנו ככה, יש לנו מנהלי בית, יש לנו בית בבית ינאי שהוא בעצם 5 או 6 בתים על שטח אדמה, זה כמו אחוזה כזו, וצריך לנהל אותה, אז יש לנו אב בית ועוזרות סביב השעון ונהג, שמו יונתן, גם היום הוא עובד.

גילדין: יונתן מה?

קליין: יונתן חסון.

השופט משה בר-עם: גם היום?

קליין: גם היום, היום מכיוון שארנון לא פה אז מטבע הדברים אין לו עבודה בלהסיע, אז הוא מנהל את הבתים, מתחזק אותם עם צוות אנשי מקצוע שיש לנו, שעומדים לרשותנו כל השנים. יש לנו גם דירה בהרצליה, ברחוב הלל 4 שהיא אנחנו רק מתחזקים אותה אבל לא מעבר לזה, אבל גם לשם מגיעות עוזרות. יונתן מנהל את כל האופרציה הזאת של הדברים, אני מעליו ויש לנו כמובן מישהו שמתחזק בריכה, גננים. אם אינני טועה יונתן עבד אצלנו קודם כזמני ואחר כך הוא בשנת 2010 אם אני לא טועה, 2010, 11 הוא כבר התחיל ממש לעבוד כי רכשנו אוטו חדש מחו"ל ואז כבר אמרנו שחייבים נהג קבוע.

גילדין: מי שף או שפית בשנים האלה?

קליין: כן, בשנים האלה לימור דטקובסקי היא השפית שלנו, שזה אומר שכשהמשפחה בארץ היא, ארוחות בוקר אנחנו לא צריכים אבל החל מצהריים ועד הלילה היא נמצאת שם, שאותם אני מנהלת את כל העסק הזה, היא מבשלת, היא מכינה, היא מארחת כמובן כשבאים אורחים, אם יש אירוע קצת יותר גדול ממשפחתי אז היא מביאה איתה כמובן מלצרים ועובדים ודברים, אבל לימור ניהלה לנו את כל משק הבית מהבחינה של האירוח של הארוחות וכאלה, כל יום, כל יום בשהות של ארנון פה בארץ, שזה אומר ארנון היה מגיע לתקופות הקיץ מאוד אוהב את השמש, אז הוא הולך עם השמש לכל מקום, אז הוא היה מגיע לישראל בחודשי הקיץ, הוא היה אפילו נמצא פה בין חודשיים וחצי לשלושה, שזה אומר שאני לא רואה את הבית שלי, אנחנו 24 שעות שם, ארנון אוהב לישון קצת יותר מאוחר אז לפחות הייתי יכולה לברוח בשעות כאלה כדי להיות, אבל את היום שם אנחנו מתחילים, מתארחים אצלנו באמת המון אנשים, וזהו, אנחנו שם כל הזמן, הבתים האלה אנחנו…

גילדין: התחלת להגיד, מתי הוא עוד מגיע? אמרת שהוא מגיע בחודשי הקיץ?

קליין: כן, והוא מגיע לרוב גם לקראת דצמבר, המשפחה של אמנדה, רעייתו, היא מדרום אפריקה ולכן הם היו באים לכאן, ארצה לפני וסביב דצמבר בחגים הנוצריים הם היו טסים למשפחה של אמנדה בדרום אפריקה. אז זה בערך גם לפעמים הם היו מגיעים לפסח, או לזה, אבל הקבוצת זמן המרבית שהם היו נמצאים זה קיץ ודצמבר בערך וגם לפעמים בפסח, אולי לפעמים בחגים, ואנחנו היינו בונים את החופשים שלנו אך ורק לפי לוחות הזמנים של ארנון, אני לא הייתי קובעת לי חופשות בחו"ל, ושום דבר כשאני יודעת מתי התאריכים של ארנון אנחנו מקבלים עדכון על הטיסה של ארנון לכל מקום בעולם, אני מקבלת מהמשרד בלוס אנג'לס מתי הוא עולה על המטוס פה, מתי הוא ממריא לשם ואז אני בונה וגם האמת שאורח החיים שלי הוא 24/7 גם אם אני צמה ביום כיפור אני עובדת ביום כיפור אם ארנון נמצא שם, כל דבר, באמת שכל דבר וארוחות ערב בשישי, תעיד המשפחה שלי שלפעמים טלפון אחד יכול להוציא אותי לכל הארוחה בחוץ אבל אהבתי, אני אוהבת ואני מקבלת את זה וארנון יכול להתקשר אליי גם בארבע לפנות בוקר לשאול משהו, הכל, חלק מהתפקיד אבל אני גם אוהבת, אנחנו כבר חלק מהמשפחה הוא יכול להתקשר לבעל שלי באמצע הלילה לשאול על כדורגל מה התוצאה תהיה, אנחנו ממש משפחה, הבת שלי הקטנה הייתה מתארחת בקביעות שם וכשאני נמצאת שם בקיץ היא הייתה באה בלעדיי או איתי, ממש משפחה. זהו, ויש לי אהבה גדולה אליו, לארנון ואנחנו עובדים, כמובן ש-6 השנים האחרונות א' פחות התראינו, כמובן שבהתחלה לפני עידן הקורונה טסתי אליו המון, המון. מאז שהחלה הקורונה לא נסעתי, אנחנו בקשר אבל תמידי, יום יומי, גם אם היו הבלחות של כמה חודשים של מתח בינינו ואני חייבת להגיד ובטח נדבר על זה בהמשך, אני מניחה, אבל אני רוצה להגיד את כל הפרטים, אבל במרבית הדברים אנחנו כל הזמן ביחד ובטוב.

גילדין: סיפרת על העבודה שלך כעוזרת אישית של ארנון מילצ'ן, באיזה עוד תפקידים כיהנת בחברות שבבעלותו?

קליין: אני דירקטורית גם במילצ'ן תקשורת, אבל כבר מילצ'ן תקשורת נסגרה ובלימסול, בחברה. ואם אינני טועה, אני לא בטוחה ואני לא רוצה להגיד משהו שאני, אבל נדמה לי שלאחרונה אני יושב ראש החברה כי היינו צריכים לסגור את מילצ'ן תקשורת וארנון לא נמצא פה, אבל אני דירקטורית.

גילדין: ואולי אפילו יושב ראש הדירקטוריון (לא מדוייק, קליין היא דירקטורית יחידה שהחליפה כחודשיים לפני הזמנתה לחקירה את זאב פלדמן).

קליין: אולי, כן, אני לא רוצה להגיד משהו שאני לא זוכרת, כי עכשיו מההתרגשות אני לא רוצה להגיד משהו לא…

גילדין: תגידי, מה זה פרוטקטורית?

קליין: פרוטקטורית, נכון, אני הייתי פרוטקטורית של ארנון במהלך כמה שנים, זה לחברות שלו בחו"ל, החברות שלא בארץ. זה בעצם להגן על ארנון מעצמו, זאת אומרת זה תפקיד שהוא קיים, בזמנו קודם היה פיני רובין כיהן כפרוטקטור, באיזשהו שלב ארנון ביקש שלא וביקש שאני אהיה, מה שהוסבר לי בזמנו זה שאני יכולה לפטר את ה-trustee שלנו אם אני רואה משהו, מניחה משהו, את הנאמנים, את הנאמנה של החברות, שמה ג'סטין מרקוביץ', היא הנאמנה.
וגם שכשארנון מבקש להעביר איזה סכום ענק לצורך אפילו רכישת אמנות ושזה נראה לי משהו שהוא לא הגיוני, שאולי ארנון מישהו השפיע עליו משהו ואני חוששת שאולי, אז אני צריכה להתריע. כמובן שזה לא קרה, אבל זה, עכשיו בתחילת החקירות אני נשאלתי על זה, ובאיזשהו שלב. 

השופט בר-עם: נשאלת על מה?

קליין: נשאלתי אם אני פרוטקטורית, האמת שזה דברים ש, אה, רגע, עוד דבר, הם מאוד רצו למנות אותי גם כדירקטורית בחברות בחו"ל ואני עמדתי על כך, רואה החשבון שלנו אמר שהוא לא מתיר לי כי אני לא יכולה להיות דירקטורית בחברות בחו"ל, היה איזה מסמך כזה, ביטלו אותו מיד, אז אני לא דירקטורית, הייתי רק פרוטקטורית.
באיזשהו שלב כשהחלו החקירות, אני מניחה שייעצו לארנון בחו"ל, אין לי מושג, אבל באיזשהו שלב הודיעו לי שהם מסירים את, שאני לא אהיה יותר פרוטקטורית, קיבלתי את זה בהבנה, אפילו לא שאלתי, הבנתי שזה אולי רגיש, כל הדברים, אז אני לא פרוטקטורית.

גילדין: כלומר אם אני מסכם, את דירקטורית בחברה בארץ ובחו"ל את לא.

קליין: אני לא, נכון, בעבר הייתי פרוטקטורית.

גילדין: בסדר. כי את עובדת, סיפרת שאת עובדת כעוזרת אישית של ארנון מילצ'ן, אבל מי המעסיק שלך? מי משלם לך משכורת לאורך השנים?

קליין: חברת לימסול, לא לאורך השנים, לאורך השנים כשעזבנו את, כשהיינו בחברת האחים מילצ'ן כמובן חברת האחים מילצ'ן, מהיום שעזבנו את חברת האחים מילצ'ן היה לנו רואה חשבון אלי ענבר והוא יש לו איזה חברת ניהול – הדברים היו שכל פעם עברנו מחברת ניהול אחת לאחרת, כמובן שארנון היה מחויב אחר כך דרך חברת הנהלת חשבונות אבל ככה היה נוח ואנחנו המשכנו את הותק שלי למשל גם בתלוש משכורת שלי, זה 36 שנה, אני עמדתי על זה שתמיד אני אהיה עובדת של ארנון, גם אם זה משולם דרך החברת ניהול.
באיזשהו שלב עזבנו את אלין בר, התחלנו לקבל שכר מזאב פלדמן שהוא היה יושב ראש של החברת BSI שאחר כך מאוחר יותר הקמנו, חברת אבטחה שקמה לאור האירועים במומביי, בהודו, זאב ליווה אותנו הרבה, הוא יועץ מס, הוא ליווה אותנו על השנים בהמון תחומים, ארנון הוא מאוד פותח מגוון רחב של דברים לעשות, משתף את כולנו בעבודה, אז הוא שיתף גם את זאביק בהרבה מאוד דברים, כל דבר שהיינו צריכים סיוע היינו מבקשים מזאביק, רעיונית, משפטית, כספית. ואז התחלנו לקבל שכר מחברה בשם פלדז, זה חברת ניהול של זאביק פלדמן, ובאיזשהו שלב החברה הזו אולי נסגרה, אין לי מושג מה, אבל עברנו לתכפל, תכפל זה גם חברה של זאביק.

די תמוה ששכרה של קליין שולם בחלק מהזמן באמצעות חברת ניהול שבבעלות זאב פלדמן.

מאמרים אחרונים

כורש ברנור (צילום: אלי ציפורי)

חוקרים את החוקרים: עדות כורש ברנור, היום הרביעי, חלק שני

עו"ד עמית חדד: הדס קליין ויונתן חסון שיקרו בנושא של ביקורי יוסי כהן בדירת פאקר במלון רויאל ביץ', הם תיאמו גרסאות ביניהם; הביקורים של יוסי כהן לא היו למטרות ביטחוניות; כורש ברנור: זה היה נושא רגיש, העברתי למנדלבליט

הקליקו לתוכן »