יומן הבוקר
ליאת בן ארי, יהודית תירוש (צילום: אלי ציפורי), בן כספית (צילום מסך)
למה, לדעתכם, משפט נתניהו נעלם כמעט כליל מדיווחי ערוצי התקשורת הממסדיים? למה הפרקליטות ממשיכה לערבב מחדש את סדר העדים במשפט? האם עלה בדעתכם כי יתכן שדווקא הפרקליטות מעוניינת שהמשפט הזה יעלם? כי האמת יוצאת לאור והם מפחדים

ביום שני יתחדש משפט נתניהו עם דיון חשוב מעין כמוהו על הבקשה להגנה מן הצדק של ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ', והבקשה של בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, לשנות את סדר העדים כדי להצטרף לבקשה של ההגנה מן הצדק.

כזכור, בן צור כתב שהוא תומך בבקשה אך הוסיף כי הוא זקוק לחקירה של חוקרים מרכזיים בתיק 4000 על מנת לגבש בעצמו מסמך דומה לז'ק חן.
אלא מאי, הפרקליטות מנסה לדחות ככל הניתן, בכוונת מכוון, את ראשי צוות החקירה של תיק 4000 – אלי אסייג ויואב תלם – ולא בכדי. היא יודעת שהיא בבעיה קשה עם התיק המתרסק, כמו שהיא בבעיה קשה עם תיק 1000 שמתרסק גם הוא.

***

על פי סדר העדים שקבעה הפרקליטות, אחרי תיק קבוצת העדים של תיק 1000 תעלה ותבוא הקבוצה השנייה של תיק 4000, ואחריה תחזור הפרקליטות לתיק 1000 ו-2000.
המשמעות היא שהפרקליטות מטרפדת בפועל את הניסיון לדון בבקשה להגנה מן הצדק של בן צור.

שימו לב ללוח הזמנים: כרגע הפרקליטות נמצאת אחרי שלושה עדים בתיק 1000 מתוך 15 עדים, כשהאחרון בהם הוא ארנון מילצ'ן, אם יגיע בכלל.
היא דחתה את עדותו של הנהג יונתן חסון, שהיה אמור להעיד אחרי הדס קליין, והביאה במקומו שני ספקים. הסיבה לכך: הפרקליטות פוחדת פחד מוות מעדותו של חסון, במיוחד לפני בחירות, בגלל חשיפת אבי וייס. חסון ביקר בבלפור 3 פעמים בלבד בשנתיים ולכן זה מרסק את כל התיזה של קו אספקה שוטף.

בהנחה נדיבה, הקבוצה הראשונה של תיק 1000 תסיים להעיד בתחילת השנה הבאה – ב-2023. לאחריה תעיד הקבוצה השנייה של תיק 4000 בהם אמנם החוקרים יריב עמיעד, שלומי חכמון והאחרון בחבורה הוא יואב תלם, אחד מראשי צוות החקירה של תיק 4000. אלא שראש צוות החקירה אלי אסייג נעדר מהקבוצה הזו ובן צור חייב גם את עדותו, שספק אם תהיה בכלל ב-2023. 

כדאי גם לשים לב שמשפט נתניהו נעלם כמעט לחלוטין מהשיח הציבורי של כלי התקשורת הממסדיים המשרתים את השמאל.

בניגוד למערכות הבחירות הקודמות שבהם התיקים היו בליבת הסיקור התקשורתי כדי לפגוע בנתניהו ולהטות דעת קהל, הפעם דום שתיקה.
יש לכך סיבה מאוד פשוטה: גם בערוצי התעמולה מבינים שהתיקים מתרסקים, שמחסן ההדלפות נגמר, ודיווח על מעללי הפרקליטות ושקרי העדים רק יועיל לנתניהו.
זו גם הסיבה ששידורי התעמולה של דרוקר, בראיון עם ניר חפץ, לא הרשימו איש ולא עוררו שום "רעידת אדמה" – כפי שהבטיח דרוקר. איש לא מאמין לחפץ ובטח לא לדרוקר על סיפורים רכילותיים וממוחזרים.

וזה לא שאין התפתחויות מעניינות. יש ויש, ואבי וייס יחד איתי והאולפן הפתוח מדווחים על כך באופן שוטף. עד אחרי עד נתפס בקלקלתו ולפרקליטות אין שום ראייה בתיקי 1000 ו-4000.

במה כן מתעסקים הבן כספיתים והאמנון אברמובוצ'ים בנוגע למשפט נתניהו?

הם עסוקים בשטיפת מוח שנתניהו מעוניין בדבר אחד: "למלט את עצמו מאימת הדין".
נו, באמת. אחרי שלפני המשפט הם שיווקו את התיאוריה שנתניהו פועל לביטול משפטו וזה לא קרה הם משווקים את הקשקוש הזה. הרי התקדמות הדיונים תעשה רק טוב לנתניהו.
תארו לעצמכם מה יקרה עם העדים הבאים, אם זה מה שקרה לעדים המרכזיים מטעם הפרקליטות? מצבה של הפרקליטות רק ילך ויידרדר.

מי שמפחד מדיוני המשפט ומי שבאמת רוצה לחתור לעיסקת טיעון זו הפרקליטות. היא משתוקקת לזה. היא וחוקרי המשטרה הם אלו שרוצים להילחץ מאימת הדין כי בסופו של דבר הם חייבים לעמוד לדין על שורה של עבירות.

וזה מתחבר לי עם מה שנאמר לי על ידי יודעי דבר: כל המעורבים הבכירים במשטרה בתיקי נתניהו פוחדים פחד מוות מעדותם, ובמיוחד מחקירתם הנגדית על ידי פרקליטי נתניהו.
הם קוראים כל פסיק ממה שמתנהל בדיוני המשפט, הם קוראים את החשיפות את אבי וייס ושלי, את אופן ההפעלה של בן כספית, ויודעים שהדברים החלו לזלוג, שמחסום הפחד נשבר.

הפחד שלהם הוא הפחד של הפרקליטות. שלא תטעו: לבכירי המשטרה לא תהיה שום בעיה לזרוק את האחריות על מי שהיו אחראים הראשיים לתפירת התיקים: אביחי מנדלבליט, שי ניצן, ליאת בן ארי ויהודית תירוש.

זו הסיבה שהפרקליטות לא רוצה להעיד אותם בקרוב. היא רוצה לדחות את הקץ כמה שניתן בתקווה להסדר טיעון עם נתניהו.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »