גלי ישראל

בלי חשבון, התוכנית המלאה 08.09.2023

הדיפ-סטייט הצבאי והבטחוני, הצביעות של אסתר חיות, האינטרסים הכספיים של מערכת הביטחון, התבוסה של רביב דרוקר, איבוד ההגמוניה של מפא"י ההיסטורית, ההרס של דרום ת"א
אלי ציפורי, רדיו גלי ישראל

ח"כ טלי גוטליב על הדיפ-סטייט הצבאי והבטחוני

השופט בדימוס הרן פינשטין על הצביעות של אסתר חיות שהיתה צריכה לפסול את עצמה

סטלה קורין ליבר על תמיר פרדו ועל האינטרסים הכספיים של מערכת הביטחון

עו"ד מיכאל דבורין על התבוסה של רביב דרוקר מול ינון מגל ושמעון ריקלין

פרופ' משה כהן אליה קורא לנתניהו לנקוט צעדים חד צדדיים ברפורמה המשפטית ומסביר איך הכל קשור לאיבוד ההגמוניה של מפא"י ההיסטורית

שפי פז על ההרס של דרום ת"א, מסתננים מירדן והפתרונות שצריכה ליישם הממשלה

המונולוג השבועי

עושה כבוד ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה

בנאום אמיץ ומדוד השבוע שם אוחנה מראה לשופטי העליון.

לא, הם לא עליונים, הם גם לא בני האלים – הם בסך הכל שופטים, שופטים בשר ודם, שיש להם אג'נדות פוליטיות – אותן הם מנסים לכפות על הציבור ועל נבחריו.

אוחנה אמר להם "עצור", אל תחצו את הקו של ביטול חוקי יסוד. אנחנו נמצאים בצומת חדש ומסוכן שעלול לדרדר אותנו לתהום. שהתשובה לאפשרות לפסילת חוק יסוד היא לאו מוחלט.

הוא שב והדגיש בפני העליונים את הברור מאליו: שבמדינה דמוקרטית מערכת המשפט מכבדת את הריבון, את העם ואת בחירותיו. שפסילת חוק יסוד היא הכרעה נגד הכנסת ונגד הדמוקרטיה הישראלית.

שפסילת חוק יסוד היא למעשה צפוף על הבוחרים ועל הכנסת. אוחנה ציטט את השופט משה לנדוי:

"המחיר של ניצני הפוליטיזציה של שיפוט בית המשפט העליון כבר ניכר כיום והוא מתבטא בכרסום האמון בניטרליות של בית המשפט בפלוגתות המשסעות את הציבור. המדובר הוא באמון של חוגים שאינם כולם קנאים דתיים".

ואוחנה קבע את גבולות הגזרה במקרה שהעליונים יחליטו לעשות דין לעצמם ולפסול חוק יסוד. הכנסת, הוא אמר, לא תקבל בהכנעה את רמיסתה.

שופרי המערכת, כצפוי, מיהרו לצווח שמדובר באיום, במאפיה.
על ראשיהם של גנבי הדמוקרטיה בוער הכובע.

מי שלא מכיר במגבלות הכוח שלו, מי שלא מכיר בגבולות החוק, מי שחושב שקולם של 15 שופטים שווה יותר מקולם של מיליוני אזרחים – הוא זה שמתנהג כמו מאפיה, הוא זה שמאיים, הוא זה שפועל בבריונות.

אסתר חיות היא שופטת מאוד בינונית שהגיעה למעמד כה בכיר כנשיאת העליון רק בגלל שיטה מעוותת שמעדיפה וותק על כישורים.
אם היא לא תעצור בשבוע הבא, כפי שאוחנה אמר, אין כבר משמעות לבחירות בישראל.

מה חדש?

אורן פרסיקו, הדס קליין, חיים ויסמונסקי (צילום: אלי ציפורי)

יומן הבוקר 18.10.2024

תיק תפור ציפורי&וייס: תבוסה קשה בדיון הראשון לפרקליטות המושחתת שניסתה להסתיר חומרים, לפרוקסיס שלה ולהדס קליין. עו"ד ציון אמיר: "אני מתפלץ מהמחשבה מי נתן את ההוראה להעמיד לדין שני עיתונאים שעושים את עבודתם נאמנה לטובת עניינים וערכים חשובים של חופש הביטוי, חופש העיתונות, חובתו וזכותו של הציבור לדעת. זו מדינה שאנחנו לא רוצים לחיות בה שרודפים עיתונאים וזו רדיפה פוליטית"

הקליקו לתוכן »
שייקה ברקת, אהוד ברק (צילום מסך טלוויזיה)

יומן הבוקר 16.10.2024

שייקה ברקת: "מה שכתבתי על אהוד ברק והצוללת השישית? זה יפה מאוד, סימן שהיו לי קשרים עם שר הביטחון" (הכוונה לכך ששינה את דעתו של אהוד ברק מנגד לבעד, בנוגע לצוללת השישית)

הקליקו לתוכן »