מאמרים

ליאת בן ארי והפרקליטות במצב נואש: המשך משפט נתניהו יחשוף ביתר שאת את תפירת התיקים וההפיכה השלטונית

מפלגת הפרקליטות קיוותה בסתר ליבה להפסד של נתניהו בבחירות, או לפחות לתיקו משתק. הדבר הכי טוב בשבילה זה הסדר טיעון לנתניהו תמורת פרישתו מהחיים הפוליטיים. הדבר הכי גרוע בשבילה זה המשך המשפט
ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

5 פרקליטות מלוות דרך קבע, מדי יום דיונים, את התובע הראשי בתיק 1000, אלון גילדין.
כל כך הרבה אנשים עבדו על תפירת התיקים ובכל יום אנחנו רואים עד כמה הם לא ידעו אפילו לתפור כמו שצריך. חבורה לא מקצועית שנתפסת כל שעה במערומיה, לא בקיאה בפרטי הפרטים ואפילו לא מכינה את עדיה כמו שצריך.

ביום רביעי, 02.11.2022, בבוקר שאחרי הניצחון הגורף של נתניהו בבחירות, הם לא ידעו את נפשם. פניהם היו נפולות, הם הגיעו לדיון ממש בדקות האחרונות, חפויי ראש – התחושה היתה של אבל שנפל עליהם.

מפלגת הפרקליטות קיוותה בסתר ליבה להפסד של נתניהו בבחירות, או לפחות לתיקו משתק. הדבר הכי טוב בשבילה זה הסדר טיעון לנתניהו תמורת פרישתו מהחיים הפוליטיים. הדבר הכי גרוע בשבילה זה המשך המשפט.

בצר לה וכהרגלה, מפלגת הפרקליטות מנסה להסיט את האש ממפלתה בבחירות וממפלתה בתיקי האלפים.
למשל, בניסיון נואש של הרגע האחרון להשפיע על הבחירות, היא ניסתה להביא את שני קוסקס כבר ביום שני, כדי לייצר כותרות שליליות על שרה נתניהו, שקיות שחורות, שמפניות וסיגרים, ובקשות אוכל מסויימות כביכול.
גם בזה היא נכשלה לאחר שעו"ד חדד חלה והדיון המתוכנן ליום שלפני הבחירות נדחה.

ביום רביעי (02.11.2022) נחשפה הפרקליטות בקלונה בפרט קטן אבל מהותי.

לא פעם ולא פעמיים התמלילים שמופקים מהקלטות החקירות לא מתאימות בכמה מילים קריטיות למה שנאמר בפועל. הפעם זו היתה האמירה השערורייתית של קוסקס שהיא העדה שתפיל את המשטר (של נתניהו). בתמליל נכתב שקוסקס אמרה כך:

"… יש לי תמונה של השקיות (שקיות השמפניות השחורות). אני העדה שתפיל את המשטרה, גיל (החוקר). מזל שזה בטלפון הזה הישן שלי לפניה שהיה לי את הטלפון החדש, כי הוא מחוק לגמרי…".

מה, כל כך הרבה פרקליטים עובדים על התיק ואיש לא שם לב שבתמליל מופיע משפט לא הגיוני?
למה שקוסקס תגיע לחוקר משטרה שהיא רוצה להפיל אותו?
עו"ד חדד העיר בציניות שכל הכשלים בתמלילים פועלים תמיד לרעתם, ברמז ברור שיד נעלמה שיחקה בתמליל כדי להסתיר את האמת.

כך או אחרת, הפרקליטות ושופריה מתאמצים מאוד לשווק כעת את התיזה שנתניהו יבטל את משפטו, שהוא רוצה לחרב את הדמוקרטיה, שהוא רוצה להרוס את מערכת המשפט.
זה מוזר, כי כל אותם שופרות – מברוך קרא, דרך רביב דרוקר, דליפמן ועוד – הפסיקו ממילא לדווח על המשפט בעקבות קריסת התיקים, הפסיקו כמעט להגיע לאולם הדיונים – כך שהם לא יכולים להלין על הפסקת המשפט שבפועל הם הפסיקו לדווח ממנו ממילא.

הרי התקשורת הממסדית היא שזו שהחליטה להתעלם כמעט לחלוטין ממשפט נתניהו לקראת הבחירות הנוכחיות, בניגוד מוחלט למערכות הבחירות הקודמות, כיוון שהבינה שמחסן ההדלפות שלה נגמר והדיונים בבית המשפט רק מזיקים לפרקליטות.
זו הסיבה שהיא דיללה את נוכחותה באולם הדיונים וכמעט לא דיווחה על ההתרסקות של הפרקליטות, לבד מכותרות רכילותיות שעסקו בשרה ויאיר נתניהו. אפילו בתקשורת הממסדית הבינו שעיסוק במשפט נתניהו כבר לא עושה רושם על איש ולא משרת את המטרה. נהפוך הוא.

התיזה הזו, של הפסקה יזומה של נתניהו את המשפט, גם לא מתיישבת עם המציאות. ראשית, האינטרס של נתניהו הוא שהמשפט יימשך והפרקליטות תמשיך להיחשף באופן שבו תפרה תיקים והפילה ראש ממשלה נבחר; שנית, מי שיכול למשוך את כתב האישום הוא מי שכתב אותו, היועץ המשפטי לממשלה ואין סיכוי שזה יקרה (גם אם באפשרות קלושה גלי בהרב מיארה תוחלף); שלישית, נתניהו הכריז כבר ששום יוזמה משפטית שלכאורה נוגעת למשפטו לא תחול רטרואקטיבית, כמו ההצעה לביטול עבירת מרמה והפרת אמונים; רביעית, הדיון בבקשה להגנה מן הצדק של פרקליטי אלוביץ' ידון בלאו הכי סביב מחצית 2023, כך שעד אז לא צפוי שום שינוי בסטטוס המשפט.

דווקא האינטרס של הפרקליטות הוא שהמשפט יופסק ויגובש הסדר טיעון לנתניהו, דבר שהם רק יכולים לחלום עליו.
לכן, קרוב לוודאי שהמשפט ימשיך לאורך כל הקדנציה הנוכחית של נתניהו וימשיך להכות בפרקליטות.

צריך להבין עד כמה מצבה של הפרקליטות חמור: עד כה היא הביאה 18 עדי תביעה בלבד, שנחשבים מבחינתה "טובים" – אבל ספגה מהם מהלומה אחר מהלומה.
שני עדי מדינה (ניר חפץ ושלמה פילבר) ושני עדי תביעה לא רשמיים (אילן ישועה והדס קליין) רק הרעו את מצבה ולא תרמו לה דבר להוכחת התיזה שהמציאה בתיקי 1000 ו-4000.

מעתה ואילך יגיעו העדים הפחות "טובים" ולקראת הסוף יגיעו העדים שממש לא טובים לפרקליטות, שמנסה לדחות את הקץ כמה שיותר ולדחות את עדותם לסוף התור (כמו ארנון מילצ'ן).

כרגע אנחנו נמצאים במהלך עדותה של הקבוצה השנייה בתיק 1000, לאחר שהקבוצה הראשונה של תיק 1000 סיימה להעיד.
שמענו עד עתה 5 עדים מתיק 1000 ולפנינו עוד 9, רובם קצרים, לבד מזאב פלדמן, מהנדס המס של מילצ'ן ופאקר, שיגיע אחרון לאחר שעדות מילצ'ן נדחתה.
מדובר בשרה שוחט, מנהלת החשבונות של מילצ'ן; לימור ליקובסקי, שפית שעבדה אצל מילצ'ן; דב פינטוך (יבואן משקאות וידידה האישי של קליין); ניר אבו מנה ורויטל אברהם (ספק המשקאות והסיגרים חינאווי); יעקב (קוקי) גרשוני, ועינב סגל (ספק הסיגרים, חנות ה"קבינט" שחלק גדול מהסחורה נרכש משום מה במזומן) ויוסף מועלם (ספק משקאות).

לאחר מכך, להערכתי לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה, יגיע תורה של הקבוצה השנייה בתיק 4000 וכאן צפוי לפרקליטות כאב ראש, חתיכת כאב ראש.

בקבוצה יש שלושה חוקרים, בראשם תת ניצב יואב תלם, שהיה בורג חשוב בתפירת תיק 4000. בנוסף, יגיעו יריב עמיעד, חוקר רשות ני"ע שניסה לשכנע את שלמה פילבר להפוך לעד מדינה תמורת ראשו של נתניהו (ברמזים עבים) עוד לפני שהיה אישור יועמ"ש לחקור את ראש הממשלה.
כמו כן יגיע החוקר שלומי חכמון מלהב 433, ראש צוות החקירה של פילבר, שלדברי פילבר אמר שהוא לא מבין את כל נושא ההפרדה המבנית והשוק הסיטונאי ולשיטתו יש פה עסקת שוחד, בסוף מישהו (נתניהו) חתם על מסמך שנותן הטבה.
פילבר הוסיף שמבחינת חכמון נגמרה החקירה ויש פה שוחד.

אין לי ספק שחכמון ועמיעד יאמרו שקיבלו הנחיות מהגורמים מעליהם, בין היתר הפרקליטים המלווים ובראשם ליאת בן ארי. המטרה היתה נתניהו והאמצעי היה פילבר – וכל האמצעים היו כשרים.
זה עלה כבר מחקירת שני חוקריו הזוטרים של ניר חפץ: מי שנעל את החקירה על קו מסויים, מי שהכתיב את השאלות ומי שצפה און ליין בחקירות זו יהודית תירוש שדיווחה לליאת בן ארי. לכן, צפויה פה מבוכה ענקית לפרקליטות.

תלם ינסה כנראה לשמור על הפרקליטות אבל יצטרך להסביר את תרגילי החקירה לניר חפץ, ואת האופן הקלוקל והלא מקצועי שבו נוהלה החקירה.
תלם הוא מקורבו של יואב סגלוביץ', היום ח"כ במפלגת יש עתיד.

בין אלו שיגיעו בקבוצה השנייה יהיו גם גלעד ארדן, שר התקשורת לשעבר והיום שגריר ישראל באו"ם, וד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר.
השניים יתמכו באופן כללי בהגנה ולא יוסיפו הרבה בריאות לצוות התביעה.

לאחר השמיעה של הקבוצה השנייה יתקיים, כאמור, דיון בבקשה להגנה מן הצדק של פרקליטי אלוביץ' אליה יצטרפו כנראה גם פרקליטי נתניהו.

מה חדש?

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »