יומן הבוקר
תת-ניצב יואב תלם (צילום: אלי ציפורי), רביב דרוקר (ויקיפדיה)
עבירה מס' 23 עליה אחראי יואב תלם: הופעת עדי תביעה בתוכניות של רביב דרוקר למרות אזהרה מפורשת לא להיות בקשר עם התקשורת. התירוץ של תלם: "הייתי כבר בתפקיד אחר... לא עסקתי בנושאים של פרסומים שהיו בתקופות שונות לאורכה של החקירה"

הפרוטוקולים מדברים: עוד תיעוד רשמי מדיוני משפט נתניהו של העד תת-ניצב יואב תלם, מבכירי צוות החוקרים בתיקי נתניהו. עבירה 23. חוקרים את החוקרים‼

***

עו"ד בן צור: תראה, ב-26 בנובמבר 2018 יש את תכנית "המקור". יש שם למשל מופיע, בתוך התוכנית טלוויזיה, עד תביעה שנחקר אבי אלקלעי, מדבר על העדות שלו. עשית משהו עם זה? עד תביעה מופיע בתוכנית טלוויזיה שדנה בנושא,

תלם: ב-26 בנובמבר, שוב שנה?

עו"ד בן צור: 2018.

תלם: אה, לא, לא זוכר את הפרסום הזה. נובמבר 2018.

עו"ד בן צור: כן. אתה מסכים איתי שכשעדי תביעה מתראיינים ביחס לעדות שלהם בתיק מסוים, זה מוקשה עד כדי מזהם?

תלם: טוב.

עו"ד בן צור: טוב כן או לא מסכים?

תלם: אני לא יודע, לא יודע בדיוק מה הייתה הכתבה, מה הוא מסר בעדות. אני מזכיר שכבר אז, נובמבר 2018 כבר הייתי בתפקיד אחר, ביחידה אחרת.

השופט בר-עם: עדים שמסיימים למסור הודעות מוזהרים שלא לשוחח על ההודעה או לא לשתף?

תלם: כן. אמורים להיות מוזהרים שלא, כן. אבל אני לא זוכר את הפרסום הספציפי הזה.

עו"ד בן צור: תראה, במאי 2020 אני מקצר, יש משפט פומבי, ממש ימים ספורים לפני פתיחת המשפט בבית המשפט כאן בערוץ 10 או 13, אני לא זוכר מה זה היה אז בשלב הזה. אנחנו רואים, הנה, "משפט פומבי של תיק 4000" נגיש את העמוד הראשון. כבר הם גם יכריעו שם אם נתניהו אשם או זכאי.
הציבור יכריע, אולי נעשה הכרעה בכיכר העיר. אבל בוא תראה מה יש לנו, אני כבר אומר לך. מי שמופיע כאן זה חיים גירון שהוא עד תביעה, המנוח. הייתה לו עמדה מאוד ברורה אגב שאין פה תיק. אבי אלקלעי פעם נוספת ורביב דרוקר נחשף לכל חומר הראיות בתיק.

תלם: כן.

עו"ד בן צור: הוא הציג אותו לעדים ולמומחים. כדי שהציבור יקבל את התמונה ויכריע.

תלם: כן.

עו"ד בן צור: אני שואל אותך האם אתה או מישהו אחר עושים משהו. כלומר, פונים לעדים ואומרים להם 'עדים', לא. בודקים איפה כל חומר הראיות, סמסים, נמצא בידי התקשורת. איזו שהיא פעולה מינימלית נעשתה?

תלם: אני מזכיר ש… קודם כל, אני לא עשיתי אף פעולה בהקשר הזה. אני מזכיר שמדובר פה בערך שנה וחצי אחרי שכבר עברתי תפקיד ויחידה והראש שלי נמצא בתיקים אחרים. צריך לראות באמת אם מישהו עשה משהו. אני אומר, זה גם, זה באמת, אני אומר כך, אני ממש לא מקל ראש במורכבות בניהול הליך או בקבלת החלטות בתיק הזה במקביל לפרסומים כל כך עמוקים, כל כך מפורטים. לא יודע אם המענה הוא דווקא חקירה פלילית אבל אני לשאלתך, תשובתי הארוכה תסתכם בזה שלא עשיתי דבר.

עו"ד בן צור: תראה, אתה יודע שניר חפץ למשל מתקשר עם תכנית "המקור" שמלווה אותו. עד משמעותי, מלווה אותו חודשים. הוא מקבל תמורה. אתה יודע את הדבר הזה?

תלם: זה היה לא מזמן שידור. ואז ראיתי את זה, כן. זה היה ממש לפני מספר חודשים.

עו"ד בן צור: אהה. אבל, אתה זוכר שאתה הוצאת מזכר במאי 2018 שאתה משוחח עם בא כוחו של מר חפץ ומזהיר אותו שאסור לו להיות בקשר עם אמצעי תקשורת.

תלם: נכון.

עו"ד בן צור: יופי.

תלם: התאריך רק?

עו"ד בן צור: מאי 2018.

תלם: כן.

עו"ד בן צור: אז אני רוצה רגע להבין. הנה האזהרה, ואנחנו יודעים שהוא מפר. הוא נמצא בקשר. הכיצד לא נעשה דבר? יודע ? לא יודע?

תלם: לא יודע.

עו"ד בן צור: יש מכתב של משרד כספי שמצורפות אליו מאות כתבות, הייתי אומר, ביחס להדלפות. ויש מכתב שכזה. שוב, תלונה, פגיעה בזכות להליך הוגן, פגיעה בשם הטוב. אדוני יודע על זה משהו, שמע על זה משהו בן צור:.. בנושא הזה?

תלם: ממתי המכתב?

עו"ד בן צור: אני לא ….  את התאריך.

תלם: לא, לא מכיר כזה מכתב. לא.

עו"ד בן צור: עכשיו, עד שנעלה את זה, אני כבר אומר לך, אנחנו רואים פה עניין שיטתי. רואים פה עניין מסיבי. זה לא הדלפה בינואר, והדלפה חצי שנה אחרי. שנים של מאות הדלפות עם חומרי חקירה. אף פעם בכל אותה תקופה לא נעשה שום דבר מבחינת מה שאתה יודע?

תלם: שוב, אה, מעבר, מבחינתי, מעבר לשיחות עם עורכי הדין בנוגע לאיסור שחל על עדי המדינה או לזהירות המתבקשת בכל מה שקשור לממשק עם אמצעי התקשורת, אני לא עסקתי בנושאים של פרסומים שהיו בתקופות שונות לאורכה של החקירה.

עו"ד בן צור: האם אדוני יודע שהיה ריבוי של הדלפות בסמוך לבחירות?

תלם: בסמוך לבחירות?

עו"ד בן צור: בסמוך לבחירות יצאו שורת הדלפות מתוך חדרי החקירה, שבוע-שבועיים-שלושה, מחדרי החקירות, שפתחו מהדורות?

תלם: לא. אני לא יודע.

עו"ד בן צור: זה חלק מהתלונה. האם אתה יודע מה אמר חפץ בבית המשפט שהוא ראה את ההדלפות המגמתיות מתוך חומרי חקירה, שים לב מתי. בתקופת בחירות. מה הוא אמר אתה חושב?

תלם: אני לא יודע.

עו"ד בן צור: מבחינה תקשורתית מה ההשלכה?

תלם: אה, מבחינה תקשורתית?

עו"ד בן צור: כן. מבחינה תקשורתית.

תלם: אני לא יודע.

עו"ד בן צור: מה אתה מניח שזה קורה?

תלם: אפשר לראות במבחן התוצאה.

עו"ד בן צור: לא.

תלם: אני לא יודע מה ההשפעה על בחירות.

עו"ד בן צור: אני אגיד לך. טוב, אני מפנה את בית המשפט למכתב של משרד כספי לשאלתך. מה-20 בדצמבר 2018. היו עוד. אחרי זה עו"ד אשכנזי כתב מכתב בנושא הזה וצורפו נספחים של הכתבות הכתבות הכתבות. וזה נמשך ונמשך ונמשך. אתה רואה? טוב. הוא אמר דרך אגב שזה קטסטרופה וזה פיגוע תקשורתי מה שנעשה בנושא הזה. אני עושה תמצות כי זה יותר רחב. אתה מסכים?

תלם: אני מסכים לזה שהוא אמר או להבחנה שלו כיועץ תקשורת שזה היה פיגוע תקשורתי?

עו"ד בן צור: תודה. אני סיימתי את הקטע הזה. תודה.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »