יומן הבוקר
ברוך קרא (ויקיפדיה)
עוד סוף שבוע, עוד מאמר רצוף שקרים של ברוך קרא, כתב משפטי שלא מבקר באופן סדיר, אם בכלל, בדיוני משפט נתניהו. גם הפעם אני חושף את 10 השקרים של ברוך קרא בשירות הפרקליטות - בורות ברגולציה ועיוות המציאות

ברוך קרא הוא אחד מגדולי השופרות של הפרקליטות. אין זה משנה כמה פעמים הוא טעה והטעה בתיק 4000, כולל "ראיות זהב" מדומיינות שהמציא, הוא יחזור פעם אחר פעם לשרת את שקרי הפרקליטות ואת שקרי ליאת בן ארי ויהודית תירוש.
בכל פעם אני מוצא מחדש עד כמה הבורות שלו בתיק 4000 מדהימה. זה הרי תיק כלכלי-רגולטורי, תחום שקרא אינו מבין בו דבר, כמו שאר "כתבי" המשפט (לא שבמשפט הם מבינים משהו).
לכן, מה שהוא עושה זה לדלקם את גבירותיו – בן ארי ותירוש.

אגב, ברוך קרא לא מבקר באופן סדיר באולם הדיונים, הוא בא מתי שבא לו והולך מתי שבא לו.
בעדות של עו"ד דנה נויפלד, למשל, הוא לא נכח והעלים מקוראיו את ההופעה המביכה של גברת "לא יודעת-לא זוכרת".

כמעט מדי סוף שבוע ברוך קרא "שופך" את הדיקלומים שלו לאתר וואלה, ופעם אחר פעם הוא לא מותיר לי ברירה לחשוף את הבורות שלו. גם הפעם, בעקבות המאמר שלו באתר וואלה.

***

הנה עשרת השקרים הבולטים של ברוך קרא בסוף השבוע:

ברוך קרא – שקר מס' 1

"זה היה שבוע טראגי לשאול אלוביץ' ולבנימין נתניהו".

איך טראגי, אם המדליפה שלו יהודית תירוש ביקשה להכריז על עד המדינה המרכזי שלה, שלמה פילבר, כעד עוין? היא אמרה בעצמה שיש פערים גדולים בגרסאותיו, שהוא לא מצליח לחזור על המילה "הנחיה" בעדותו, מילת המפתח בכתב האישום. את כל זה קרא "מעלים" ובמקום זה מלהג בערמה של סיסמאות על "פאזלים" בתיק 4000.

ברוך קרא – שקר מס' 2

"פילבר מתאר בבית המשפט, רגע אחר רגע, כיצד לכאורה באמצעותו, אלוביץ' ונתניהו העבירו מסרים אחד לשני, כיצד בשליחותו נשאו ונתנו".

שקר גס, פילבר מעולם לא תיאר כדבר הזה, בטח שלא "רגע אחר רגע". כל שהוא תיאר, לשיטתו, הוא שיח אגבי בן 40 שניות, שאחריו שהוא בעצמו מתאר כ"פגישת עבודה".
שום "רגע אחר רגע", שום "מסרים" ושום "בשליחותו נשאו ונתנו".

מה שמדהים הוא שקרא היה באולם הדיונים, אבל הוא לא עסוק בדיווח אמת, הוא עסוק בדברים אחרים: שירות מסרים של הפרקליטות, רגע אחר רגע.
אגב, קרא לא בא עם מחשב ולא מקליד משפטים רצופים שלמים מהדיון. אז מאיפה הוא לוקח את הציטוטים בכתבתו? כלומר, ממי הוא מעתיק?

שימו לב גם שקרא עצמו משתמש במינוח "לכאורה", כי גם הוא יודע שאין שום הוכחה או ראייה לכך. אז למה לשקר?

ברוך קרא – שקר מס' 3

"מבחינה משפטית ההכרזה על עד עוין לא היה הרגע הכי חשוב ביותר מבחינה משפטית".

באמת, הפרקליטות חושבת שעד המדינה שלה שקרן, השופט בר-עם מוטרד מכך שמשהו מאיים עליו באותו רגע, וקרא חושב שזה "לא היה הרגע הכי חשוב ביותר מבחינה משפטית".
כמובן, הוא מנסה לגמד את האירוע, שוב בשירות יהודית תירוש.

ברוך קרא – שקר מס' 4

"הרגעים החשובים השבוע היו אלה שהמחישו באופן מובהק את השימוש הפונקציונלי שעשו נתניהו ואלוביץ' בפילבר".

זה לא נאמר ע"י פילבר מעולם בדיונים, אבל זה בדיוק הנרטיב שתירוש רוצה לקדם בתקשורת באמצעות קרא.
נהפוך הוא, פילבר הדגיש שנתניהו נתן לו יד חופשית והוא החליט להנהיג מדיניות של דלת פתוחה והידברות עם בזק.

כמובן שתירוש כל הזמן ניסתה לחבר את זה לאותה פגישת הנחיה המדומיינת, ופילבר לא חזר על המילה "הנחיה" ותיאר את הדברים בצורה הרבה יותר מורכבת, למגינת ליבה של תירוש.

ברוך קרא – שקר מס' 5

פילבר מודה שהתנהל באופן לא תקין ולא כרגולטור סביר".

חצי אמת יותר גרועה משקר. פילבר אכן אמר שהתנהלותו לא היתה תקינה (בלחץ הפרקליטות) אך מוסיף דבר משמעותי: זה עניין אתי-משמעתי ובכלל לא עניין פלילי, והוא התעקש על כך בהסדר עד המדינה
 עצם העובדה שכל המעורבים בעבירות שיוחסו לו ("ערוץ חשאי" עם בזק) נוקו מכל חשד והתיקים נגדם נסגרו רק מחזקת את טענתו שלא היה נגדו למעשה שום תיק.

ברוך קרא – שקר מס' 6

סוגיית העברת ה'מעטפות': "לנתניהו היה חשוב מאוד להעביר לאלוביץ' את המסר אינו מרוצה מאופן שבו אתר וואלה מסר אותו".

עוד חצי אמת שגרועה יותר משקר. כתבתי על זה ארוכות ביומן הבוקר של יום שישי 01.04.2022, אז בקליפת אגוז: לשכת נתניהו ערכה סקר מקיף על שורה של כלי תקשורת, ביניהם וואלה (ובהחלט לא רק וואלה, אלא גם מעריב, וויינט וערוץ 12), שבו הוכח שכולם עוינים לנתניהו, במיוחד לנתניהו.

כלומר, זו מצגת שהיא בבחינת ראייה מזכה לנתניהו כי בזמן אמת הוא ידע שוואלה הוא אתר עוין לו, וממש לא כפי שכתב האישום מתאר זאת.
פילבר היה רק "שליח" ל"מעטפות" (זה מצגות). האם יש חוק שאוסר עליו להיות שליח?

ברוך קרא – שקר מס' 7

"שיחת הנזיפה מתחברת בפאזל לשיחת הכורסאות".

איך בדיוק מתחברת? הרי לא היתה שיחת כורסאות, וקרא ממשיך בשקר הזה. גם לשיטת פילבר זה היה בעמידה ולמשך 40 שניות.
שיחת הנזיפה? כתב האישום מציין טווח בלתי אפשרי לשיחה (מחצית הראשונה של 2016), שכאילו נתניהו ביקש ממנו לפטר את הרן לבאות, סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, שלא הפסיק לחתור תחת פילבר והדליף נגדו.
הבעיה: הרן עזב רק לקראת סוף 2016 לאחר שפילבר תפס אותו בהדלפה לא חוקית למנכ"ל פרטנר. פעולה שהיה צריך לעמוד בגינה לדין משמעתי.
את זה ברוך קרא כמובן לא מספר.

ברוך קרא – שקר מס' 8

"פאזל, חלקי פאזל".

קרא לא מפסיק לתאר את כתב האישום כ"פאזל". זו הוכחה ניצחת לכך שאין ראיות, יש "פאזל" שבנו לכבודו של נתניהו.
כלומר, תפרו לו תיק.

ברוך קרא – שקר מס' 9

"רגולטור לשעבר מתאר בתוך אולם בית המשפט כיצד פעל ממניעים פסולים (גם אם מעורבים במניעים מקצועיים כדבריו)"

אם זה מקצועי לדברי פילבר, אז למה זה פסול? קרא לא מתאר בכוונה את דבריו של פילבר על ההפסד הענקי למשק – כ-50 מיליארד שקל – שנגרם בגלל שפקידי משרד התקשורת תקעו לו מקלות בגלגלים, ולא אפשרו את יציאת מתווה הסיבים האופטיים לדרך.
אז מי פעל ממניעים פסולים?

ברוך קרא – שקר מס' 10

"התיאור (של פילבר) מגדיל מאוד את הסיכון של נתניהו בהליך הפלילי הזה, ולכן גם מגדיל את הסיכוי שירצה לנהל את הסיכון באמצעות הסדר הטיעון".

כולם, ללא יוצא מן הכלל, מברוך קרא, דרך בן כספית ועד עמית סגל – משתוקקים משום מה להסדר טיעון. כי כולם יודעים שמדובר בפאזל שאיננו אפשרי מבחינה פלילית, ואת זה נראה עוד בחקירה הנגדית של פילבר.
לכן, הם לא מפסיקים לשקר שפילבר "סיפק את הסחורה" לפרקליטות וש"הגדיל את הסיכון" לנתניהו ולכן זה צריך למהר להסדר טיעון.

***

אתמול בטוויטר ובפייסבוק של אלי
10:46 -> 11:52 -> 12:50 -> 19:08 * 09:00 -> 09:36 -> 09:53 -> 14:16 -> 20:30

מאמרים אחרונים

הדס קליין, דני יופה, ארנון מילצ'ן

הפרוטוקולים מדברים: דני יופה, החוקר של הדס קליין (חלק ג')

עו"ד חדד: למה לא ערכתם עימות בין הדס קליין למילצ'ן? דני יופה: לא אוהב את הכלי של עימות; עו"ד חדד: למה לא הראיתם לה את הגרסאות של עדים אחרים שסתרו אותה? דני יופה: העדים האלה לא היו בתקופתי (זו לא אמת). חוקרים את החוקרים!

הקליקו לתוכן »
דני יופה (צילום: אלי ציפורי)

חוקרים את החוקרים: דני יופה, החוקר המרכזי של הדס קליין

עו"ד חדד: למה לא מימשתם צו החיפוש אצל קליין? דני יופה: לא זוכר; למה החקירה הראשונה של קליין לא הוקלטה? יופה: לא זוכר; היא תושאלה בהתחלה בחדר של מומי משולם? יופה: יכול להיות (משולם מכחיש). הפרוטוקולים מדברים!

הקליקו לתוכן »