יומן הבוקר
רביב דרוקר (ויקיפדיה), ניר חפץ (צילום: אלי ציפורי)
תוכנית "המקור" של רביב דרוקר שילמה מאות אלפי שקלים לניר חפץ, עד מדינה במשפט נתניהו, תמורת "ראיון" שישודר סמוך למועד הבחירות. עוד חציה של עוד קו אדום. רביב דרוקר וניר חפץ מציגים: מעשה נבלה נגד נתניהו

ביום חמישי הקרוב (20.10.2022) יחפור רביב דרוקר עוד תחתית בנוכלות העיתונאית שלו, כאשר ישדר, זמן קצר לפני בחירות, את הראיון עם ניר חפץ, שתמורתו שילמה תוכנית "המקור" כמה מאות אלפי שקלים לחפץ.
שותף לשפל העיתונאי הוא ניר חפץ כמובן, שבקי מאוד ברזי התקשורת והיה בעצמו עורך בקבוצת "ידיעות אחרונות" וב"מעריב".

***

זו לא פעם ראשונה, ואני מניח שגם לא פעם אחרונה, שדרוקר עושה תעמולת בחירות מאוד מכוונת ומאוד זדונית. הוא עשה את זה ב"תחקירים" השקריים שלו על תיק 4000 טרום בחירות, והוא יחצה כל קו אדום של עיתונות על מנת להטות בחירות נגד נתניהו.

ניר חפץ: תעמולת בחירות תמורת בצע כסף

יותר מ-10 חודשים חלפו מאז סיים חפץ את עדותו ופתאום, פחות משבועיים לפני בחירות, דרוקר "נזכר" לשדר את הראיון. מה שעצוב הוא שדרוקר נוטה לחלק ציונים לכל העולם ואישתו, מי עיתונאי ומי לא, אבל מתקשה להסתכל במראה על עצמו.

הראיון לא יגלה שום פרט חדש, מעבר למה שכבר חפץ אמר וריכל בחקירתו הראשית בתיק 4000. עוד מאותה סחורה ממוחזרת על התערבות שרה נתניהו במינויים או התערבות כזו או אחרת של יאיר נתניהו בהחלטות אביו.
זה נושא שנלעס שוב ושוב על ידי דרוקר ושות', אבל עכשיו קפצה לו הזדמנות למחזר את הנושא שוב לפני בחירות.

חפץ אמנם הרוויח מאות אלפי שקלים, אבל גם "הרוויח" ביושר את הכינוי "בוגד" שהוטח בו במהלך עדותו ע"י לא מעט אנשים.
חפץ היה מאוד רגיש לכינוי הזה וכל הזמן ניסה לגונן שהוא לא בגד בכל מיני תירוצים קלושים, אבל העובדות מדברות בעד עצמן: הוא בגד באמון של בנימין נתניהו, הוא בגד באמון של שרה נתניהו, הוא בגד במשפחתו, וגם בגד במה שהוא אמר במהלך חקירתו הנגדית ע"י בעז בן צור.

בן צור הציג לחפץ שורה של הדלפות פליליות טרום בחירות נגד נתניהו, בין היתר של ברוך קרא, קולגה של רביב דרוקר ושותפו להפיכה השלטונית.
חפץ תיאר במילים קשות את ההדלפות והמדליפים: "פיגוע", הוא אמר, ו"מעשה נבלה", על הדלפת יומניו בתחילת 2019.

מה שעושה שחפץ יחד עם דרוקר, זה בדיוק "מעשה נבלה", התיאור שהוא נתן למעשיהם של אחרים – ראיון זמן קצר לפני בחירות שמנסה לפגוע בנתניהו.
ושחפץ לא ישתמש בתירוץ שהעיתוי לא תלוי בו. הוא מבין תקשורת ויודע היטב איך פועל דרוקר, אבל בצע הכסף גבר בשבילו על הכל.
זה ניר חפץ: בשביל בצע כסף הוא מוכן לעשות הכל – גם מעשה מכוער ודוחה.

השיחות המוזרות של ניר חפץ עם שלומית ברנע פרגו

כל הסיטואציה הזו של תשלום מאות אלפי שקלים למרואיין כדי שיגיד למעשה את מה שהמראיין רוצה (ניר חפץ יודע בדיוק מה רביב דרוקר רוצה), זו סיטואציה עיתונאית פסולה וחמורה.
היו בטוחים שחלק מהדיל הוא שדרוקר לא יקשה על חפץ, ויש מה להקשות עליו. הרבה מאוד מה להקשות עליו. העובדה שהוא איש של גדעון סער, העובדה שהוא פתח מפעל הקלטות סמוך לתחילת עבודתו אצל נתניהו ועוד.

וגם – מה שחשף בזמנו בעז גולן באתר 0404 – השיחות המוזרות בלשון המעטה של חפץ עם שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה.

בהקלטה משנת 2010 נדמה כי חפץ וברנע פרגו מנסים לתאם מהלכים נגד נתניהו לכאורה:

ניר חפץ:  ״… את הולכת למבקר המדינה ומקבלת הגנה. זה הכל. עכשיו, ברגע זה את במצב שאת זכאית להגנת מבקר המדינה״.

שלומית ברנע פרגו: "זה נכון״.

ניר חפץ: "כחושפת את זה״.

שלומית ברנע פרגו: ״והייתי אצל מבקר המדינה השבוע…״.

ניר חפץ: "אל תגידי לו כלום״.

שלומית ברנע פרגו: "לא אמרתי לו כלום… לא אמרתי לו כלום אבל הוא אמר לי שהוא מבקש פגישה אישית איתי כי אנחנו (מילים לא ברורות)… יש לי קשר טוב איתו״.

בהמשך, מדברים השניים על החדירה למחשבי מע״מ – דבר המהווה עבירה על החוק:

שלומית ברנע פרגו: ״יש שם חברה, למשל חברה שעושה להם עבודה בבית… הוא היה חוקר מצ״ח. אסי״.

ניר חפץ: ״אסי הוא שלך״?

שלומית ברנע פרגו: ״כן״.

ניר חפץ: "הוא עורך דין״?

שלומית ברנע פרגו: ״המתמחה שלו״.

ניר חפץ: ״אוקיי״.

שלומית פרגו ברנע: "היה חוקר מצ״ח. בקיצור, הוא נכנס… הוא נכנס אל תיק מע״מ. קבלן מע״מ. תיק מע״מ שלם".

ההקלטות הללו כמובן לא עלו בחקירה הראשית של הפרקליטות כי הן יביכו אותה ואת המערכת המשפטית. הם גם לא יעלו כמובן אצל דרוקר – כי דרוקר מגן על האינטרסים של חפץ וחפץ מגן על האינטרסים של דרוקר.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »