מאמרים

בדרך לנתניהו מצפצפים על חוק יסוד

מדינת פרקליטות ומשטרה: ראש יחידת 'להב 433' בטוח שאפשר לשאול בחקירות על ראש ממשלה ולחקור על ראש ממשלה, בלי הצורך לבקש אישור מהיועמ"ש, על פי חוק יסוד
בנימין נתניהו – תפרו לו תיקים

אתמול (14.09.2023) החל משפט הזוטא בתיק "הצוללות" בנוגע למיקי גנור והודעותיו בעקבותיהן הפך לעד מדינה.

כזכור, מיקי גנור ופרקליטיו טוענים שגנור נסחט ואוים, והודעותיו נגבו ממנו במטרה ברורה להפליל את ראש הממשלה נתניהו בלי אישור לכך בחוק יסוד.
הפרקליטים, עו"ד עמית ניר ועו"ד רווית צמח, הביאו שלל ציטוטים מתוך החקירות שהעידו על כך שהחוקרים והפרקליטים המלווים אכן ניסו לחבר בכוח את נתניהו לתיק הצוללות בלי הצלחה יתירה – וכל זאת בלי אישור יועמ"ש על-פי חוק יסוד.

העד הראשון

העד הראשון אתמול היה ניצב מוטי להב שמכהן היום כראש להב 433.
החקירה הראשית והתשובות אליה היו צפויות ומוכרות לי היטב מתיקי האלפים. לחץ על גנור? מה פתאום. איומים על גנור? מה פתאום. שאלות על נתניהו? גנור העלה את שמו.
בקיצור, פעלנו למופת, או כפי שמומי משולם, ראש צוות החקירה בתיקי 1000 ו-2000 נהג להתפאר: מה שעשינו – זה בית ספר לחקירות.

החקירה הנגדית

החקירה הנגדית התחילה לקראת סוף היום ועו"ד ניר, פרקליטו של גנור, שאל אותו לגבי שרבוב שמו של נתניהו בחקירות, כשהוא מראה לו את האמירה המדהימה של החוקר אורי קנר, אותו חוקר שצרח והשפיל את שאול אלוביץ' בתיק 4000 אמר לו ש"הם רוצים להגיע הכי גבוה שאפשר, שאם תביא את שטייניץ זה מצוין – ואם תגיע לראש הממשלה נתניהו אז חבל על הזמן".

ברור שהמטרה היתה נתניהו, וברור שמר לוי גם התחמק מתשובות רציניות.
שוב אותו טיעון קלוש שגנור הוא זה שהזכיר את נתניהו (למרות שקנר כיוון אותו במפורש להביא את הראש של נתניהו), אבל לוי הפליא בתשובות שממחישות עד כמה הפכו למדינת משטרה.
לשיטתו, אין שום בעיה עם שאלות על ראש הממשלה נתניהו, כי המטרה שלו היא להגיע לחקר האמת (ביטוי אהוב במיוחד על החוקרים והפרקליטים כל אימת שהם נקלעים למצוקה), וגם לא צריך לקבל על זה אישור, למרות שהכל היה בליווי של הפרקליטות ושל היועמ"ש.

גם כשניר הציג לו שאלות שהוא עצמו שאל בקשר לנתניהו, היתמם לוי ואמר שהוא "רק שאל" על המודעות של נתניהו.

מה הפלא?

התשובות הללו מדהימות בעיני: מעיד ניצב במשטרה, העומד בראש להב 433, ולשיטתו חוקר יכול לשאול ולחקור על כל מה שמתחשק לו, כולל על ראש ממשלה בישראל, למרות שיש חוק יסוד שמחייב אישור של היועמ"ש.

אותי זה לא מפליא, מפני שזו היתה דרך הפעולה בתיקי האלפים: אין צורך באישורים, אנחנו נעשה ככל העולה על רוחנו.
פלא שלא היו אישורים מסודרים לחקירות בתיקי 1000, 2000 ו-4000? פלא שלא אישור לחקור את מילצ'ן בחשד של שוחד? פלא שלא אישור להתקין רוגלה לנתן אשל, למרות שסביר היה שהוא מדבר עם נתניהו? פלא שלא ניתן אישור לתרגיל החקירה של ניר חפץ? ועוד ועוד ועוד.

המשטרה והפרקליטות מצפצפים על החוק והכל בתירוץ של "חקר האמת". נו, באמת. זה לא חקר האמת, אם עוברים על החוק. זו רדיפה ותפירת תיקים. ובעיקר, עבריינות של חוקרים ופרקליטים שבטוחים שהם מעל לכל חוק.

***

הציטוטים מהדיון – באדיבות אתר "פוסטה" ואמיר זוהר.

מה חדש?

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »