יומן הבוקר
משפט נתניהו, תיק 4000
זוכרים את תיק 4000? ובכן, הוא חוזר השבוע במסגרת הזגזג של הפרקליטות בין "תיקי האלפים" במשפט נתניהו. מצעד העדים הקרוב יהיה ברובו שולי, אך יכלול גם כמה עדים חשובים ועדויות מהותיות. נא להכיר

תיק 4000 חוזר לחיינו השבוע, ולקראת החזרה אני מביא את סדר העדים בקבוצה השנייה כפי שקבעה הפרקליטות.

***

חלק מהעדויות יהיו שוליות אבל חלקן יהיו מאוד מהותיות – והמהותיות תהיינה עדויות מזכות לנתניהו.

להלן סדר העדים שיגיעו החל מיום שני:

עדי קופלביץ' – פקיד במחלקה הכלכלית של משרד התקשורת, שכונה "הרן לבאות הקטן" – בן טיפוחיו של הרן לבאות שתקע מקלות בגלגלים של מדיניות פילבר בהתאם לרוחו של הבוס שלו. קופלביץ' ממשיך לכהן במשרד התקשורת.

יאיר חקאק – צמח במחלקה הכלכלית של משרד התקשורת ושימש כראש היחידה לתכנון אסטרטגי. היה חלק מצוות שגיבש פילבר לרפורמת הסיבים האופטיים שטורפדה ע"י מבקר המדינה והתקשורת.

הרן לבאות – סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת לשעבר, שלאחר מכן הפך לסמנכ"ל הרגולציה של מיזם הסיבים האופטיים. חתר תחת פילבר, ניסה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים, חיבל במהלכי פילבר ואף הדליף לחברת פרטנר בניגוד לחוק. בעקבות ההדלפה התפוטר לבאות.

מימון שמילה – סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת וגם היה מישנה למנכ"ל. היה זה שהביא לחתימת נתניהו את האישור למיזוג בזק-יס, אחרי כל האישורים של הגורמים המקצועיים. רוב עדותו תומכת בנתניהו.

דוד קובוסיאני – היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלווין, שאישרה כדין את מיזוג בזק-יס.

ד"ר יפעת בן חי שגב – לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין ועדה חשובה מאוד. תעיד בעיקרון לטובת נתניהו – שלא היו עליה לחצים וכל האישורים היו כדת וכדין – היא אף אמרה זאת בראיון בתקשורת, ובמהלך עדותה נזפה בחוקרים על כך שהם מנסים להכניס לה מילים לפה.

דוד שרן – ראש לשכתו של נתניהו לשעבר. עדותו תתמוך בנתניהו, כולל אותה פגישת הנחיה מדומיינת שלטענת הפרקליטות הוא היה נוכח בה לפרקים.

יריב עמיעד – חוקר רשות ניירות ערך. היה זה שרמז כבר בחקירת רשות ני"ע לפילבר להפוך לעד מדינה תמורת ראשו של נתניהו. זו עדות חשובה להגנה – וסביר להניח שעמיעד יגלגל את האחריות על מי ששלח אותו לעשות זאת – קרוב לוודאי ליאת בן ארי.

גלעד ארדן – שר התקשורת לשעבר שיעיד לטובת נתניהו. בניגוד לתזה נתניהו לא הזיז אותו מתפקידו, אלא ארדן עבר למשרד הפנים בעקבות פרישתו של גדעון סער. בניגוד לתזת הפרקליטות נתניהו לא הנחה את ארדן במהלך כהונתו בנוגע לאלוביץ' ובזק, אלא התקשר אליו פעם אחת בלבד ושאל אותו אם הוא "שומע" אותם ו"נותן להם את יומם".
ארדן אמר במפורש בעדותו: לא קיבלתי ולא נדרשתי לשום הנחיה. ארדן אף ביקש להישאר שבועיים נוספות במשרד התקשורת כדי להשלים רפורמות נגד בזק – ונתניהו נענה לכך.

יעל מלם יפה – עורכת דין במחלקה המשפטית של משרד המשפטית. עדותה טכנית בעיקרה.

שלומי חכמון – ראש צוות החקירה של שלמה פילבר בחקירת תיק 4000 במשטרה. הוא היה זה שדחק בפילבר להגיד "תגיד שזה ביבי" והודה שפילבר הוא היעד מספר אחת להפוך לעד מדינה. עו"ד בן צור יפרק לו את הצורה

ברוריה מנדלסון – הסגנית של דנה נויפלד במחלקה המשפטית של משרד התקשורת. היום היועצת המשפטית בפועל של משרד התקשורת.

איה בן פורת – עובדת נוספת במחלקה המשפטית של משרד התקשורת והיום סמנכ"לית בכירה לפיקוח ואכיפה. גם עדותה טכנית בעיקרה.

יונתן שכטר – עובד בלשכת ראש ממשלה שבסך הכל העביר את המעטפות מהלשכה לשלמה פילבר כדי שיעביר אותן לאלוביץ'. במעטפות יש הוכחה מזכה: סקרים שנעשו על כלי תקשורת שונים ובהם וואלה שהוכיחו שהאתר עוין לנתניהו.

יואב תלם – תת ניצב ואחרי מראשי החקירה בתיק 4000 יחד עם אלי אסייג שכבר פרש מהמשטרה.
זו תהיה החקירה המעניינת ביותר בקבוצת העדים הזו, כיוון שבפעם הראשונה יגיע חוקר בכיר שיצטרך לתת תשובות לתרגילי החקירה הלא חוקיים שנעשו לניר חפץ, להתעללות במשפחת אלוביץ' ועוד.
במהלך החקירה ייחשפו חומרים רבים נוספים שיעידו על הלחץ הבלתי אנושי ונעילת החקירה. תלם יצטרך לענות מי ניווט אותו ויהיה מרתק לראות אם יפיל את האחריות על הפרקליטות.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »
כורש ברנור (צילום: אלי ציפורי)

היום האחרון לעדותו של תנ"צ כורש (ראיתי לו בעיניים) ברנור

סיום עדות כורש ברנור: הודה שלא איפשרו לו לחקור את "ידיעות אחרונות" וזאת בניגוד לפרסומים הרשמיים של הפרקליטות; החסינות שקיבלו פוליטיקאים מהשמאל מליאת בן ארי: "היחסים בין נוני מוזס לציפי לבני וליאיר לפיד – לא חצו את הרף הפלילי"

הקליקו לתוכן »