יומן הבוקר
ארי הרו (צילום: אלי ציפורי)
אתמול התחילה החקירה הנגדית של העד ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של נתניהו, ע"י עו"ד עמית חדד. שמענו איך תפרו אותו כדי שיביא משהו על נתניהו, איך השתמשו בעיתונאים כדי להרוס את חייו, איך אתרו את שיחות נתניהו-מוזס בטלפון שלו באופן לא חוקי

באחד הרגעים קורעי הלב בדיון אתמול במשפט נתניהו תיאר עו"ד עמית חדד את מה שנעשה לארי הרו. איך הם הידקו את החבל סביב צווארו של ארי הרו, ייבשו אותו על החבל במשך יותר משנה על הסכם עד המדינה, איך כדי להדק עוד יותר את החבל הם החליטו להמציא לו עבירות של שוחד ועבירות מס וכך לחלט את כל רכושו, שתי דירותיו במודיעין וכ-5 מיליון שקל בחשבונות שלו.

"רוששו אותך, לא יכולת לקנות חלב במכולת, לא יכולת להשתמש בכרטיס האשראי שלך".

ארו בקול חנוק מדמעות אמר רק בתמציתיות האופיינית שלו: "זה היה נורא".

בספסל האחורי גם אשתו, שמלווה אותו לעדותו יחד עם אחיו ועוד בני משפחה, מחתה דמעה.

***

ארי הרו הוא דוגמא טראגית ליכולת של המשטרה, בגיבוי הפרקליטות, להרוס חיים של אנשים נורמטיביים בלי סיבה מוצדקת לכך, דוגמא טראגית לרמיסת זכויות אדם שיטתית, באכזריות בלתי נתפסת.

ביד אומן עבר עו"ד חדד עם הרו על ההתעללות שחווה, שהובילה למשבר משפחתי, לאובדן פרנסתו ולרכושו – עד שאמר: אינני יכול עוד, תעזבו אותי ואתן לכם מה שאתם רוצים.

איך תפרו את ארי הרו

הרו התבקש להביא "סחורה", כלומר את ראשו של נתניהו. למרות שחשב שהוא עצמו חף מפשע בפרשה הפרטית שלו, למרות שהתעקש על האמת שלו שלא היתה התנהגות פלילית כלשהי לאורך עבודתו רבת השנים עם נתניהו, הוא הבין שלא יעזבו אותו אם יביא "משהו".

יחד עם עורך דינו רועי בלכר, הוא חיטט בזיכרונו והעלה כמה התנהלויות שאולי ירצו את מערכת אכיפת החוק. אלא שזה לא סיפק אותם, כיוון שבאמת לא היה בכל הדברים הללו אבק פלילי (וגם היועץ סגר את כיווני החקירה האלו בסופו של דבר).

זו הסיבה שארו יובש במשך שנה שלמה בנוגע למו"מ שנוהל על הסכם עד המדינה שלו, כשבתווך הם כאמור מחלטים את כל רכושו, דוחקים אותו עוד ועוד לפינה ואף מזמינים אותו לחקירה בתיק 3000 בתקווה למצוא עוד "לכלוכים" על נתניהו.
זה לא קרה, ובסופו של דבר נחתם הסכם עד מדינה עם הרו בלית ברירה מבחינת הפרקליטות, כיוון שהיא רצתה מאוד כותרת שעוד מקורב של נתניהו הופך לעד מדינה נגדו, לא חשוב בכלל מה הוא מסר, והרו לא מסר דבר.

בניגוד לחקירה הראשית, הרו היה פחות מתוח, קצת יותר משוחרר, מדי פעם אפילו חייך, אולי חיוך מר, על מה שעבר עליו.
הוא אישר כמעט כל תיאור של עו"ד חדד על מסע הייסורים שעבר עליו, כולל לחצים מבכירי המשטרה.

ערן קמין, למשל, זה שהפעיל בצורה לא חוקית את המודיע המשטרתי בן כספית, קרא לו לשיחה והבהיר לו שיש דרכים להיחלץ מהברוך שלו כשיביא דברים אחרים – וזה עוד לפני שנולדו תיקי האלפים!
כורש ברנור, ראש יאח"ה דאז, נהג לשוחח עם הרו מחוץ לחדרי החקירות ולא תיעד זאת. "אני לא זוכר מה היה", אמר הרו, "זה בטח לא היו שיחות חולין".

הרו אמר בצורה הכי חד משמעית:

"ניסו לתפור לי תיק, זו שערורייה! אני הייתי אמצעי כדי להגיע למטרה – ראש הממשלה נתניהו; ההדלפות נגדי היו כדי ללחוץ עליי, למעוך ולשבור אותי; הבנתי שהמטרה היא נתניהו – שאם לא אתן משהו על נתניהו, אהפוך לחשוד בתיקי האלפים; הבנתי שיש מסע דיג נגד נתניהו, שאני צריך להביא משהו שישחיר את נתניהו, שצריך להביא את הקרקפת של נתניהו".

את הדברים האלו שמענו גם משלמה פילבר, אפילו מניר חפץ וגם מעדי תביעה אחרים כמו דוד שרן, יפעת בן חי שגב ועוד.
השיטה היא אותה שיטה, והיעד הוא אותו יעד: ראש הממשלה בנימין נתניהו.

***

שתי נקודות חשובות עלו עוד בדיון הדרמטי אתמול:

שימוש בעיתונאים להרוס חיי אנשים

בדיון אתמול הוצגו הדלפות מתוך החקירות של הרו של אמנון אברמוביץ' וגידי וייץ. המטרה, כפי שאישר הרו, היתה ללחוץ עליו, להלך עליו לאימים, להדק סביבו עוד יותר את החבל. השימוש בעיתונאים הוא לא רק מרושע ובלתי אנושי, הוא גם בלתי חוקי.

זו היתה שיטה מאוד פופולארית בתיקי האלפים.

איתור שיחות נתניהו-מוזס

אתמול התברר באופן סופי – השיחות אותרו בסלולרי של ארי הרו באופן בלתי חוקי, לאחר שהטלפון נתפס בדצמבר 2015 בכלל למטרה אחרת – של החקירה בתיק הפרטי של ארי הרו.

אלא שהחוקרים, בגיבוי הפרקליטות, חיטטו לכל אורכו ורוחבו של הטלפון ומצאו את שיחות נתניהו-מוזס.

לאחר כחודשיים הוחזר הטלפון להרו, אלא שהוא הופתע לגלות שאפליקציית ההקלטות היתה פתוחה, משמע החוקרים הגיעו לשיחות נתניהו-מוזס בלי שהיה להם סמכות.
האם זו רשלנות שלהם או ניסיון לבדוק את האמינות של הרו כדי לאותת לו שהם יודעים על דברים בתוך הטלפון שלו?

הרו הסכים עם עו"ד חדד שזו היתה דרך לבחון אותו כדי לראות אם הוא מסתיר דברים, ולכן בהתייעצות עם עורך דינו רועי בלכר הוא שלח אותו למסור את המידע לשי ניצן, אז פרקליט המדינה.
בכל מקרה, האזנה לשיחות האלה, שיחות של ראש הממשלה, חוסה תחת חסינות ומחייבת אישור של יועץ משפטי לממשלה וגם של שופט עליון, דבר שלא נעשה כלל.
כל זה הולבן באמצעות צו הרחבה חריג שחייב נוכחות שני עדים וגם בזה המשטרה לא עמדה.

יתירה מכאן, עו"ד חדד הוכיח שקובץ מתוך ההקלטות שיחות נתניהו-מוזס נוצר כבר בספטמבר 2015, בלי שהרו עצמו העתיק או יצר קובץ כזה, משמע שכנראה היתה רוגלה שהושתלה בטלפון וגילתה את הקבצים עוד לפני החיטוט הלא חוקי בטלפון שלו.

כלומר, יש פה עבריינות סדרתית חמורה ביותר, והכל באישור הדרגים הבכירים במשטרה ובפרקליטות.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »