יומן הבוקר
אלי אסייג (צילום: אלי ציפורי)
איזו מבוכה! כך נתפר תיק 4000: אלי אסייג, הקצין שהופקד על חקירת תיק 4000, לא יודע מה ההבדל בין "תחום הטלקום" ל"תחום המדיה". וגם: השקרים על הנחות סלב למשפחת נתניהו

תחילת החקירה הנגדית של אלי אסייג, מי שעמד בראש צוות החקירה של תיק 4000 ארכה בקושי שעתיים ותימשך עוד שלושה ימי יונים, אבל מעדותו הקצרה אפשר לקבוע כמה מסמרות.

***

משפחת נתניהו

כשאתה במצוקה, הכי קל זה לברוח למחוזות הזוטי זוטות והרכילות. גם אלי אסייג מבין זאת וגם יהודית תירוש מבינה זאת.

לכן, הם ארגנו לנו פסטיבל תקשורתי מכמה משפטים מאוד שוליים על הנחות סלב לכאורה למשפחת נתניהו בחקירות וציירו את החקירות בכללותן כאילו התרחשו בתנאים של מלון 5 כוכבים עם "מקלחות ושוקולדים".

מדובר בשקרים גסים, שרה ויאיר נתניהו נחקרו לשווא כחלק משימוש בני משפחה ללחוץ על בנימין נתניהו; החקירות והמעצרים היו ברוטליים וקשים, כמו זו של איריס אלוביץ' שטורטרה בין בתי מעצר בשעת לילה מאוחרת בכוונת מכוון כדי להתיש אותה, ונזרקה בסוף לתא מעצר עם חולדות, בלי מזרן אבל עם מדובבת. אמה בת ה-82 חולת הסרטן נלקחה במקביל למעצר רק כדי לשאול אותה על בעלות רכבה הישן; עמיקם שורר, יד ימינו לשעבר של שאול אלוביץ', נזרק למעצר עם רוצחים למשך 9 ימים רצופים, למרות שלא היה נגדו שום חשד קונקרטי; אמו בת ה-80 נעצרה במקביל ונשאלה על קצבת הביטוח הלאומי שלה. לא מקלחות, לא שוקולדים ולא נעליים.

גם האמירות לגבי נתניהו והגבלות חקירה הן מוזרות: מה מצפה אסייג, שראש הממשלה יהיה זמן בכל עת לחקירות על כלום ושום דבר? שייזרק לתא עם פשפשים? מה השטויות האלה לעזאזל?!

יהודית תירוש

מרגע שנזרקו לאוויר באולם הדיונים האמירות השוליות על נתניהו הבנתי שזה הולך להיות פסטיבל תקשורתי.

כלי תקשורת, שחלקם נוטים להתעלם ממה שקורה בתיקי האלפים לאחרונה, פתאום התנפלו על כך כמוצאי שלל רב: דליפמן מאלג'זירה 13 שלא היה כלל באולם הדיונים, גלעד מורג מוויינט, איתמר לוין מניוז1 ויעל פרידמן מ"הארץ" האנטישמי.

זה חלק מהמסורת של יהודית תירוש: כשאין ראיות, מתעסקים באווירה, בשוליים, בזוטי הזוטות, כדי להסיט את האש מהמבוכות והשערוריות הגדולות בתיק 4000.

אלי אסייג

אסייג אמנם לקח אחריות על כל מה שקרה בחקירה שהוא הופקד עליה, אבל זה מן השפה אל החוץ.

על כל המקרים הקשים והעבירות הקשות כמו סחיטת עדים, איומים על עדים, ניסיון להחליף את עורכי דינם, העלמת מסמכים מזכים – הוא לא ידע ולא מכיר ובכלל ניסה להתחמק מתשובה עד שהשופטים דחקו בו לאמר שזה אכן לא תקין, למרות שהוא לא ידע ולא מכיר.

הוא לקח אמנם אחריות, אבל התנער ממנה, כי "אדם במעמדו לא קורא הכל, הוא לא פקידה".

הבורות

רגע קטן מביך המחיש עד כמה אסייג פיקד על חקירה שהוא לא הבין את תוכנה הרגולטורי והתקשורתי.

הוא נשאל מה זה תחום הטלקום והשיב שמדובר בתוכנית במשרד התקשורת. די מביך שמי שהופקד על החקירה לא יודע מה ההבדל בין תחום הטלקום לבין תחום המדיה.

יואב תלם

מי שעבד תחתו של אסייג הוא יואב תלם, אותו קצין שעבד תחתו של מוטי לוי בתיק הצוללות.

נראה לי שתלם הוא זה שמשך בחוטים יחד עם ליאת בן ארי. לאסייג אמנם היה חשוב לתפור את נתניהו, אבל מי שהיה אמון על הפרטים היה יואב תלם.

שלמה פילבר

אסייג לא ממש הכיר את הגרסאות המזכות שמסר פילבר ברשות ני"ע וגם בתחילת חקירתו במשטרה.

הוא הודה שהם פספסו את פגישת ההנחיה אבל טען שזה לא חשוב, כי ההנחיה חשובה.

זו עוד בורות מביכה. הרי פילבר סיפר שאחרי ההנחיה לכאורה שקיבל מנתניהו הוא נפגש עם אלוביץ' לאורה של ההנחיה.

זה לא יכול היה לקרות אם לא היתה פגישת הנחיה. זה שהקצין האמון של החקירה בתיק 4000 לא מבין דבר כזה פשוט – אומר דרשני.

מאמרים אחרונים

עו"ד חדד, ליאת בן ארי (צילום: אלי ציפורי)

עכשיו ליאת בן ארי שמה גם את עו"ד חדד על הכוונת

ליאת בן ארי יורדת לשפל המדרגה: השופר שלה "אור כרמי" טען שתיקי האלפים הם התיק הראשון בחייו של עו"ד עמית חדד בו הוא מנהל הוכחות. העובדות: חדד הוביל רק לאחרונה לזיכוי שני שוטרים אחרי שמח"ש (הפרקליטות) הגישה נגדם כתב אישום

הקליקו לתוכן »